URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 15 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
24 Februarie 2015, 07:59

Veriga lipsă: Ambuteiajele de după închiderea Pieţei Unirii puteau fi evitate dacă OTL "lega" liniile de tramvai

Veriga lipsă: Ambuteiajele de după închiderea Pieţei Unirii puteau fi evitate dacă OTL 'lega' liniile de tramvai LE PUTEAU EVITA! OTL nu ar fi fost nevoit să suspende circulaţia tramvaielor spre Ioşia şi Rogerius după demontarea liniei din strada Primăriei, aglomerând traficul cu autobuze pe străzile înghesuite din centrul oraşului, dacă ar fi conectat între ele liniile de tramvai din faţa Bisericii Emanuel. "Este o nerealizare pe care ne-o asumăm", recunoaşte directorul OTL, Csuzi Istvan
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

"Dacă ceva poate merge rău, va merge", spune prima dintre legile lui Murphy. Călători dezorientaţi de mutarea staţiilor, şoferi enervaţi de circulaţia la pas, linii de tramvai suspendate, linii de autobuz suplimentate şi blocate în ambuteiaje - săptămâna trecută a mers prost tot ce putea merge în centrul oraşului.

Ce nu ştiu orădenii este, însă, că aglomeraţia putea fi atenuată. Desigur, dacă conducerea OTL, conştientă de ani de zile că urmează investiţii de amploare ce vor bloca circulaţia tramvaielor pe strada Primăriei, s-ar fi pregătit de lucrări aşa cum se cuvine...

Trafic de coşmar

03_Iosif_Rad_bihoreanul.jpgDeşi toată lumea se aştepta ca odată cu închiderea Pieţei Unirii circulaţia în zona centrală să fie dată peste cap, e greu de crezut că există cineva care să fi intuit corect dimensiunile dezastrului. Simulările făcute de OTL în zilele premergătoare estimau că un autobuz va traversa străzile Traian Moşoiu şi Iuliu Maniu în 5 minute. În realitate, cursa are nevoie de 15 minute, iar la ore de vârf de aproape o jumătate de oră!

"Traficul se aglomerează dimineaţa devreme, şi aşa rămâne până pe la ora 18. Durata unei călătorii pe străzi ca Republicii, Magheru sau Maniu s-a dublat. Taximetriştii se plâng că nu pot lucra, iar clienţii că pentru aceeaşi distanţă costul a crescut cu 40-50%", spune Iosif Rad (foto), vicepreşedintele Camerei Taximetriştilor Bihor. O bună parte din aceste neplăceri puteau fi evitate, afirmă bărbatul: "Dacă OTL ar fi legat între ele liniile din Bulevardul Decebal şi Calea Aradului, aşa cum se tot vorbeşte de ani de zile, nu mai aglomera circulaţia şi cu autobuze, s-ar fi circulat mai lejer".

Proiect abandonat

Proiect vechi, din vremea fostului primar Petru Filip, conectarea celor două linii ar fi făcut posibilă folosirea tramvaielor inclusiv atunci când circulaţia pe strada Primăriei era închisă. Garniturile din Ioşia Est ar fi putut ajunge până în Decebal sau chiar să lege cartiere precum Rogerius sau Nufărul folosind această rută. Ideea a fost dezbătută la începutul anilor 2000, dar niciodată pusă în aplicare.

03_Valentin_Panescu_bihoreanul.jpgOTL a făcut ultimul demers în 2013, dar şi acela formal. "Ne-am deplasat pe Calea Aradului, unde reprezentanţii OTL mi-au spus ce vor să facă. Au şi prezentat o schiţă, dar nu era conformă, urmând să revină cu un proiect clar. Nu au mai venit. A rămas totul la nivel de discuţie", povesteşte Valentin Pănescu (foto), şeful Biroului Circulaţie din cadrul Poliţiei Rutiere.

Societatea a acceptat să înlocuiască bucla cu un sens giratoriu, dar ideea s-a blocat în faza finanţării lucrărilor. "Investiţia într-un sens giratoriu cu semafoare în jurul actualei giraţii presupunea mutarea liniei, automatizarea macazelor şi montarea de semafoare la intrarea tramvaielor în sens. E prea scumpă pentru a fi suportată de regie", explică directorul. Potrivit studiului de prefezabilitate, lucrarea ar fi costat cel puţin 800.000 euro. "Lucrările de suprafaţă, care ne revin nouă, nu sunt aşa de costisitoare. De fapt, 60% din investiţie ar constitui-o mutarea reţelelor din subteran. Pe acolo trec reţele de apă, termoficare, canalizare, curent electric şi altele", spune directorul OTL, Csuzi Istvan.

Pe bani europeni

03_Csuzi_Istvan_bihoreanul.jpgAmânarea proiectului nu înseamnă abandonarea lui. OTL a inclus investiţia în Planul de mobilitate urbană finalizat anul trecut şi pentru a o finanţa caută bani europeni. "Aşteptăm să apară ghidurile de finanţare şi probabil în toamnă vom depune un proiect mai mare privind extinderea liniei de tramvai din Calea Aradului către Universitate şi spre depoul din strada Atelierelor, proiect ce va cuprinde inclusiv amenajarea giraţiei pentru tramvaie", spune Csuzi Istvan (foto).

De altfel, şi primarul Ilie Bolojan spune că lucrarea e imposibil de suportat de la bugetul local. "Adevărul e că oraşul este foarte strâns cu banii. Abia putem acoperi proiectele angajate, nu prea avem cum iniţia altele noi", spune edilul.

Ce nu spune nimeni este, însă, că în ultimii zece ani ar fi existat destule oportunităţi de finanţare a lucrării, dacă Primăria şi OTL şi-ar fi dat interesul. N-au făcut-o, iar consecinţele le suportă acum orădenii prinşi în trafic.


CÂT ÎNTR-O LUNĂ!
10
reclamaţii înregistrează zilnic OTL din partea călătorilor nemulţumiţi de viteza redusă a tramvaielor şi autobuzelor

Citiţi şi "Cum va arăta Piaţa Unirii după reabilitare (FOTO)"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
sa zicem...
@anticomunist: OK, cu logica mea tâmpită am înțeles ce vrei să spui! Dar dacă cuplezi două garnituri o să iasă un tramvai cam lung! Cel puțin așa cred(pentru asta ar trebui să se pronunțe OTL-ul totuși!). Foarte posibil(spre 100%)să ai dreptate în sensul că nici acum nu ar fi târziu să se procedeze cum zici!
Postat 25 Februarie 2015, 09:47 de TDS
Mai TSD
Logica, nu e punctul tau tare. Garnituri cu doua capete motor, inseamna doua tramvaie fara remorca cuplate. Pentru cei a caror logica este la nivelul logicii lui TSD, cuplarea se va face la capetele fara motor. Sunteti ca in povestea cu drobul de sare: si acum, in conditiile date, se mai pot introduce garnituri pe relatia Decebal - Iosia, tot ceea ce este necesar este un cetatean cu doi neuroni valizi.
Postat 25 Februarie 2015, 08:40 de User anonimizat
raspuns
@anticomunist: tramvaiele cu dublu capete motor NU MAI EXISTA DEMULT! Exceptia intareste regula si mai e o garnitura...transformata! Dar atat! Deci bucla era solutia! Poate 5 minute in plus dar in liniste!
Postat 25 Februarie 2015, 00:02 de TDS
Foarte bine spus...
"dupa chipul si creierul lui Ciuzii" un * incompetent, patron de butic falimentar de telecomenzi de 4 m2, "succesul" in afaceri si "pregatirea profesionala" l-au recomandat ca director al unei dintre cele mai importante regii autonome ale orasului. Un prost promovat de alt prost: Bolojan. Oamenii incompetenti si prosti se inconjoara de prosti pentru ca nu cumva sa le ia locul si functia.
Postat 24 Februarie 2015, 22:06 de vasyion
Ciuzii
E dupa chipul si creierul lui Ciuzii, pulibasa de la otl.
Postat 24 Februarie 2015, 18:04 de Control_Room
Nu inteleg..
cum bucla aflata in vorbire ar fi redus ambuteiajul din centru? Problema buclei se poate rezolva destul de simplu: macazele de pe strada Primariei exista si o garnitura poate ajunge simplu din Decebal in Iosia. Eventual ganiturile care ar circula din Decebal in Iosia ar trebui sa aiba 2 capete motor (deci sa poata circula in ambele sensuri). Bucla bucuclasa ar rezolva atceva, ar permite reorganizarea traseelor liniilor de tramvai, care in opinia mea sunt foarte prost gandite.
Postat 24 Februarie 2015, 14:35 de User anonimizat
Fiecare avem limite
@WinDos Îmi recunosc limitele! Nu știu unde este vila! Eu mă gândeam la un moment dat că în schimbul păcii cu dezvoltatorul IMPACT, știu eu...poate....Chiar dacă nu s-ar fi ridicat la pretențiile lui Bolojan sau ale Ioanei!
Postat 24 Februarie 2015, 13:44 de TDS
800.000 euro ???
Exact atât a costat noua vilă a lui Bolojan, cu toate anexele şi dotările, făcută din banii lui de buzunar probabil !!!
Postat 24 Februarie 2015, 13:33 de WinDos
ERATĂ
centrul civic(nu vechi), mini-midi buselor
Postat 24 Februarie 2015, 08:57 de TDS
CINISM EXTREM
Eu rețin foarte clar că această variantă cu bucla la Emanuel era prezentată ca sigură acum 2-3 ani! În mod cert era extrem de utilă! Chiar dacă pe o rută ocolitoare legătura dintre Decebal și Centrul vechi se putea realiza cu maximumcinci minute în plus! Dar dacă se executa această buclă(utilă și pentru viitor!)cum se mai justifica achiziționarea mini și midi muselor de care vorbește OTL-ul? Săvii să spui că bucla era costisitoare în condițiile în care tu ai achiziționat în leasing autoturisme spre folosința lui Bolojan și acoliților din PMO mi se pare ABSOLUT CINIC!
Postat 24 Februarie 2015, 08:55 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON