URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 19 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
01 Noiembrie 2011, 15:19

Şoferul tir-ului care a provocat accidentul din Ungaria avea enterocolită, dar refuzase internarea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Directorul medical al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad, Teodora Olariu, a declarat marţi că Ovidiu Munteanu, şoferul tir-ului care a fost implicat în accidentul de luni, din Ungaria, soldat cu 14 români morţi, fusese la Urgenţă cu 36 de ore înainte de accident, dar a refuzat internarea, deşi suferea de enterocolită.

Bărbatul s-a prezentat, sâmbătă, la ora 15.30, la Serviciul de Urgenţe, acuzând stare generală alterată, febră şi dureri abdominale. "Pacientul a fost investigat şi diagnosticat cu enterocolită acută virală, cu reacţie urticariformă generalizată. Prezenta apatie, adinamie, scaune diareice, sindrom subfebril şi a fost trimis la Secţia de Boli Contagioase, unde i s-a propus internarea. Pacientul a refuzat internarea şi a semnat în registrul de consultaţii. În consecinţă, i s-a prescris o reţetă cu o medicaţie adecvată", a declarat dr. Olariu.

Arădeanului i s-a recomandat să ia câteva zile de repaus şi să meargă la medicul de familie pentru supraveghere medicală.

În afară de tratamentul cu antibiotice, bărbatului i s-a prescris şi un ativomitiv care poate da stări de somnolenţă, însă medicii afirmă că şi boala de care suferea îi putea afecta reacţiile la volan. "Boala în sine poate să dea o stare de somnolenţă, din cauza deshidratării prin scaunele diareice şi din cauza sindromului subfebril. Avea nevoie de trei-cinci zile de tratament şi repaus", a mai spus Olariu.

Poliţiştii arădeni au fost la Spitalul Judeţean Arad pentru a fotografia fişa medicală a bărbatului, informaţiile urmând să fie transmise anchetatorilor ungari.

Pe de altă parte, ARR Argeş afirmă că microbuzul implicat în accident are în mod normal 18 locuri, fiind posibil ca proprietarul, în mod deliberat, să fi renunţat la câteva banchete pentru ca autovehiculul să fie încadrat la opt plus unu locuri, pentru a nu fi necesară licenţă de transport, potrivit şefului ARR Argeş, Georgiu Gingăraş.

Duminică noapte, paisprezece persoane, între care trei copii, au murit, după ce un microbuz românesc a fost lovit frontal de autotrenul condus de Ovidiu Munteanu, pe autostrada M43, în apropiere de Szeged.

În urma accidentului şi-au pierdut viaţa trei copii, patru femei şi şapte bărbaţi, toate victimele fiind din microbuz. Majoritatea victimelor erau din judeţul Giurgiu.

De asemenea, la Spitalul din Szeged au fost transportaţi şoferul autocamionului, care este grav rănit, dar în stare stabilă, şi un bărbat din microbuz, care este în stare critică.
Microbuzul implicat în accident era condus de un bărbat în vârstă de 29 de ani din Piteşti. Acesta este, de altfel, şi proprietarul maşinii.

Poliţia din Csongrad a comunicat că şoferul tir-ului, în vârstă de 31 de ani, a fost plasat în stare de arest, deşi rămâne în spital, iar poliţia a început cercetarea penală a acestuia.

TIR-ul implicat în accident este deţinut de o firmă de transport din municipiul Arad, ai cărei patroni sunt un fost poliţist de frontieră condamnat pentru ucidere din culpă şi mama acestuia.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5772 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON