URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 14 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
22 Octombrie 2014, 16:00

Şantier de iarnă: Asocierea reprezentată de Trameco a început lucrările la drumul rapid pornind din capătul străzii Făcliei (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Demararea cu întârziere a proiectelor europene obligă municipalitatea să nu mai ţină cont de starea vremii şi să ţină peste iarnă şantierele deschise, pentru a putea termina lucrările înainte de sfârşitul anului 2015.

Asocierea reprezentată de firma Trameco a început săptămâna trecută lucrările la viitorul drum rapid care va lega podurile Dragoş Vodă şi Theodor Neş, înaintând de-a lungul liniei ferate.

Primele intervenţii au fost făcute în strada Făcliei, imediat după podul CFR, şi au constat în defrişări şi amenajări ale terasamentului viitorului drum, urmând să se lucreze inclusiv peste iarnă.

"Se va lucra indiferent de condiţiile de vreme. Anul acesta se vor desfăşura lucrări de pregătire a consolidărilor, demolări de imobile şi anexe, şi se vor face coloanele forate pentru consolidări şi pasaje", a declarat viceprimarul Mircea Mălan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă în teren.

Pentru construirea drumului rapid, pe tronsonul delimitat de străzile Graurilor şi Louis Pasteur, au fost expropriate 9 case şi 78 de parcele de teren în valoare de 6,2 milioane lei. Deşi doi proprietari au contestat în instanţă valoarea despăgubirilor primite, primarul Ilie Bolojan spune că şantierul va continua fără probleme. "Procesele pe rol nu afectează lucrările, ci valoarea investiţiei. Vom plăti despăgubirile pe care le va stabili instanţa de judecată", a spus primarul.

Lung de 3,5 kilometri, drumul rapid va începe la podul Dragoş Vodă, aflat încă în lucru, şi va traversa străzile Făcliei, Piatra Craiului, Adevărului, Gheorghe Doja, Louis Pasteur, Ecaterina Teodoroiu, Izvorului, Theodor Neş, pe la baza dealurilor Pisicii şi Ciuperca.

Viitoarea cale de acces va avea câte o bandă pe sens cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri. La intersecţia de sub viaduct a străzilor Ecaterina Teodoroiu cu Louis Pasteur, respectiv a străzilor Bihorului cu Izvorului din faţa podului Theodor Neş vor fi amenajate sensuri giratorii.

Lucrările vor fi realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
faliment imi zice
hopa,sistemul rotativ in grupul selina.nu mai e selima, e trameco.
Postat 23 Octombrie 2014, 12:44 de beny hill
@nedumerit
Buna intrebarea ta!Insa si pe Facliei circulatia intra in oras pe o strada destul de ingusta.Daca drumul asta va fii un succes vor fii niste aglomeratii in unele zone...noroc ca nu are regim de centura.Nu cred ca va fii cu mult mai lat ca Olteniei,nu vad cum.
Postat 23 Octombrie 2014, 11:00 de eu
ageamiii
Eu nu inteleg ! Nu inteleg de ce acest drum se termina la podul Nes si nu continua pe strada Bihorului pana pe Ion Bogdan intersectie cu Matei Corvin (la sensul giratoriu). De ce rebaga totoate masinile in oras si nu le scoate pana pe Matei Corvin ? Cred ca cei ce au intocmit proiectul sun niste ageamii betivi care nu vad nici un centimetru mai departe decat le spune Bolojan. Si asta e un lucru pe jumatete gandit, pe jumatate facut. Se puteau accesa fonduri suficiente pentru a pune si strada Bihorului la punct si a coate real traficul din mijlocul orasului si descongestionand strada Stefan Cel Mare , strada foarte aglomerata ! AGEAMII !!!!
Postat 22 Octombrie 2014, 23:52 de nedumerit
@ eu
Bun eu am inteles asta cu zidu, intrebarea mea mare ii daca rezista dealu la tot traficu dinspre Cluj spre Satu Mare si invers.
Postat 22 Octombrie 2014, 23:25 de dan
@dan
Protectia de beton de linga calea ferata se numeste zid de sprjin si se va face si la drum unde este nevoie sa se stabilizeze dealul.
Postat 22 Octombrie 2014, 20:59 de eu
eu
Incredibil cum primarul actioneaza ca un dictator uneori.Daca oamenii nu vroiau sa se mute,poate stateau de generatii acolo si vroiau sa ramana?Pentru ce sa se mute?Pentru un drum de utilitate indoielnica?Megalomaniile primarului afecteaza si zona verde la poalele dealului Ciuperca,s-a dus linistea acelei zone...Curios cum un drum se poate face dar amenajarea dealului Ciuperca se tot amana,ba chiar cred ca se lasa in paragina intentionat ca si Piata Unirii dealtfel.Peste tot santiere,heirupismul asta imi aminteste de anii'80...
Postat 22 Octombrie 2014, 20:34 de eu
zic si eu
Zic si eu, dealu acela nu e cam instabil? Ca la cum lucreaza nu mare ar fi minunea sa o ia la vale, ca nu degeaba cineva a pus protectia de beton pe langa calea ferata.
Postat 22 Octombrie 2014, 20:06 de dan
reclamatie
cum de nu scrie nimeni vreun articol despre ce se intampla la osorhei, unde 2-3 oameni lucreaza inca din luna iunie la schimbarea canalizarii blocand drumul principal. de 3 luni, zilnic sunt cozi pana la metro si pana in tileagd. din tileagd pana in oradea faci 1 ora in loc de 10 minute. nimeni nu-l intreaba pe primar de ce isi bate joc si are contractul cu plata la ziua si nu pe lucrare? va recomand calduros o ancheta cu batjocura de acolo. au deviat drumul prin sta si in mod normal daca osorheiul e strabatut intr-un minut, acum se strabate in 30 minute, bara la bara prin cratere de neimaginat, doar ca 2-3 DOREI tin raba pe drumul principal de-a latul. si asta din vara...
Postat 22 Octombrie 2014, 17:50 de cititor
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON