Unele trei clădiri ce adăpostesc posturi comunale de Poliție din Bihor trebuie demolate, altele opt au acoperișurile ciuruite, iar Inspectoratul Județean de Poliție nu are suficiente fonduri ca să le repare, așa că Prefectura vrea să propună Ministerului de Interne ca imobilele să fie date primăriilor, care pot interveni mai eficient pentru a le reabilita.
Patru într-un an
IPJ Bihor a comandat anul trecut 17 expertize tehnice vizând starea unor imobile aflate în administrarea instituției, iar conform răspunsurilor furnizate BIHOREANULUI pe această temă, la solicitarea redacției, „au fost propuse spre demolare trei clădiri în care funcționează posturi de poliție, și anume cele din comunele Tarcea, Viișoara și Popești, iar o clădire a fost propusă spre consolidare și reabilitare, respectiv cea în care funcționează postul de poliție din comuna Sârbi”. Practic, clădirile din primele trei comune sus menționate sunt atât de degradate încât o eventuală reabilitare nu se justifică.
Pe de altă parte, în cazul altor patru posturi comunale de poliție – cele din Drăgești, Toboliu, Săcueni și Budureasa – vor fi executate în acest an lucrări de reparații, pentru care IPJ Bihor are alocate fonduri de 500.000 lei.
Alte opt imobile necesită reparații urgente la acoperișuri, proporția de degradare fiind de aproximativ 30%, precizează IPJ Bihor. Este vorba despre clădirile posturilor din Sântandrei, Borod, Bulz, Ineu de Criș, Săcădat, Batăr, Bratca și Vadu Crișului, însă în acest an vor fi reparate doar cele din primele trei comune menționate.
La fel ca în cazul unor școli, există și posturi de poliție care nu au grupuri sanitare, în cazul a două din ele urmând ca asemenea investiții să fie făcute anul acesta, la Bratca și Husasău de Tinca.
Anul trecut, Poliția Bihor a reușit să acopere cheltuieli pentru lucrări la doar patru posturi din județ, în Drăgănești, Ceica, Balc și Nojorid.
Primăriile, mai prompte
Dintr-un total de 91 clădiri în care funcționează posturi de poliție în Bihor, 46 sunt în folosința gratuită a Inspectoratului Județean, așadar nici dacă ar avea bani instituția nu ar putea să-i cheltuiască pentru repararea lor, un imobil este închiriat, cel din Suplacu de Barcău, ca atare nici aici nu poate aloca fonduri, iar 44 sunt în administrarea instituției.
„La nivelul conducerii instituției se fac demersuri pentru obținerea de spații corespunzătoare, necesare desfășurării activității polițiștilor bihoreni. Astfel, în comuna Popești, unde vechiul sediu de poliție a fost propus spre demolare, autoritățile locale au pus la dispoziția Inspectoratului un spațiu în folosință gratuită, pentru o perioadă de zece ani”, arată informarea IPJ către BIHOREANUL, adăugând, totodată, că „instituția face demersurile necesare în vederea obținerii unei Hotărâri de Guvern pentru demolarea celor trei clădiri mai sus menționate (n.r – din Tarcea, Viișoara și Popești) și pentru construirea unor noi imobile sau relocarea structurilor în alte spații, puse la dispoziție de autoritățile locale”.
Dată fiind această situație, Prefectura Bihor intenționează să propună Ministerului de Interne o modificare legislativă care să permită transferarea clădirilor administrate de inspectoratele de poliție către autoritățile locale, tocmai pentru ca imobilele să poată fi reparate înainte să ajungă inutilizabile. „În cazul în care o asemenea propunere ar fi aprobată, administrațiile locale ar putea prelua în proprietate clădirile, pentru că pot decide și pot aloca mai rapid fondurile pentru repararea clădirilor”, a declarat BIHOREANULUI prefectul Dumitru Țiplea.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.