Trebuia să fie o întâlnire de informare, dar s-a lăsat cu scandal. Reprezentanţii asociaţiilor de proprietari au protestat marţi la întâlnirea cu conducerea Termoficare desfăşurată la Orăşelul Copiilor, faţă de prevederile Legii 121 din 2014 privind eficienţa energetică.
Dan Creţu, consilier în cadrul companiei, le-a prezentat celor 40 de preşedinţi şi administratori de asociaţii din Rogerius obligativitatea individualizării consumului de energie termică la nivel de apartament. Potrivit legii, consumatorii sunt obligaţi, la fel ca în cazul consumului de energie electrică, la contorizarea energiei termice la nivel de apartament. Cheltuielile sunt suportate de către proprietar.
Nu vor!
"Pentru un apartament cu două camere, costurile cu aparatura şi lucrările se ridică undeva la 4.713 lei, fără TVA", a spus Dan Creţu, iar asistenţa a reacţionat imediat.
Reprezentanţii asociaţiei susţin că orădenii sunt prea săraci pentru a-şi putea asuma o astfel de cheltuială. "Orădeanul abia îşi poate plăti utilităţile, de unde să plătească pentru contorizarea încălzirii la nivel de apartament?!", a protestat un preşedinte de asociaţie. Oamenii sunt convinşi că normativul nu va putea fi pus în aplicare. "Nici vorbă de aşa ceva! Nu ai cum să vii tu, oricine ai fi, să mă obligi să îmi sparg tot blocul, pe banii mei, doar pentru că vrei să îmi pun contoare!", a spus un administrator.
La presiunea orădenilor, reprezentanţii societăţii Termoficare au recunoscut că Legea 121/2014 nu are deocamdată norme de aplicare sau sancţiuni, dar au spus că asta nu înseamnă că nu va fi aplicată în viitor, iar consumatorii ar trebui să fie pregătiţi.
Cu jalba...
Prezent la întâlnire, directorul Mihai Cabai le-a vorbit reprezentanţilor asociaţiilor despre eforturile societăţii de a înlătura în cel mai scurt timp posibil avariile şi despre repornirea sistemului de recirculare a apei, fapt care ar face posibil ca la robinetele orădenilor să curgă apă caldă fără ca aceştia să aştepte minute în şir.
Profitând de prezenţa directorului, reprezentanţii asociaţiilor au reclamat temperaturile ridicate ale agentului termic furnizat orădenilor în ciuda vremii calde, precum şi atitudinea recalcitrantă a unor angajaţi ai societăţii chemaţi să închidă, peste zi, căldura de la intrarea în bloc.
"Căldura nu se dă după temperaturile de afară. Afară sunt 11 gradea Celsius, iar în beci sunt 48 de grade Celsius. E normal? Eu spun că nu. E un consum inutil pe care oamenii oricum n-au bani să-l plătească. Dacă am tot sunat la Termoficare, într-un târziu au venit muncitorii şi au închis căldura, nu zic nu, dar mi-au spus în faţă că a doua oară nu mai vin!", a protestat un preşedinte de asociaţie.
"Anunţaţi-ne şi vom lua măsuri!"
Mihai Cabai a răspuns pe rând fiecărei acuzaţii. "Există o diagramă de furnizare a agentului termic în funcţie de temperaturile de afară. Problema este că sistemul funcţionează cu o inerţie foarte mare. Durează câteva ore de la momentul în care reglăm temperaturile iar modificările se fac simţite în apartamentele dumneavoastră", a spus directorul.
În ceea ce priveşte atitudinea subalternilor săi, Cabai nu le-a căutat scuze. "Dacă aveţi probleme cu temperaturile de intrare, sunaţi la dispecereat. Dacă trebuie, trimitem om să regleze temperatura din beciul blocului. Dacă nu sunteţi trataţi cum trebuie, anunţaţi-ne şi vom lua măsuri. De asta am şi făcut această întâlnire. Dar dacă nu ne anunţaţi, noi nu avem de unde şti nemulţumirile dumneavoastră", a declarat Cabai.
Societatea de termoficare a transmis asociaţiilor de proprietari, odată cu factura pe luna noiembrie, un chestionar cu privire la gradul de satisfacţie al consumatorilor faţă de serviciile prestate de aceasta. Chestionarul urmăreşte îmbunătăţirea activităţii societăţii.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.