URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 19 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Voi nu simțiți că, încet, încet, sportul bihorean se duce la vale? Că, deși acum se dau mult mai mulți bani decât înainte, rezultatele sunt mai modeste? Ne-om fi prostit noi sau s-or fi deșteptat adversarii? Dacă la baschet am ajuns să tremurăm la meciurile cu Voluntarii, care joacă în sala căminului cultural din localitate, înseamnă că am făcut ceva greșit. Sigur, suntem în finală cu Clujul, dar parcă nu mai avem tăria de a aduce titlul acasă...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
26 Octombrie 2021, 17:36

50 milioane euro: Inelul centurii metropolitane Oradea, care va lega Oşorheiul de Nojorid, a primit undă verde (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Proiectul privind realizarea unei centuri metropolitane a Oradiei, lungă de 16,7 kilometri, cu o bandă pe sens, care va lega peste câmpuri localităţile Oşorhei şi Nojorid, asigurând, la mijloc, accesul la comuna Sânmartin şi staţiunea Băile Felix, a primit undă verde din partea Consiliului Local Oradea şi a Consiliului Judeţean Bihor.

Un inel de 50 milioane euro...

Consiliul Local Oradea şi Consiliul Judeţean Bihor au hotărât luni, respectiv marţi, încheierea unui parteneriat pentru realizarea inelului metropolitan.

În plus, CJ Bihor a mai aprobat marţi depunerea cererii de finanţare şi devizul general al lucrării. Investiţia, în valoare de 253,2 milioane lei, echivalentul a 50 milioane euro, va avea un termen de finalizare de 3 ani şi va fi cofinanţată de la bugetul central.

"Aproximativ 40 milioane euro din cele 50 milioane euro ar trebui să primim de la programul Anghel Saligny. Diferenţa, de aproximativ 10 milioane euro, ar urma să fie contribuţia Consiliului Judeţean Bihor şi a Primăriei Oradea", a declarat preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă care a precedat şedinţa în plen.

Bolojan a spus că, spre deosebire de viitoarea companie aeriană, unde Primăria Oradea este majoritară, în cazul inelului metropolitan CJ Bihor va avea o participare mai mare, în proporţie de 3 la 1.

Două viaducte, două poduri, patru giraţii...

Potrivit proiectului final, inelul metropolitan va avea o lungime de 16,7 kilometri, cu două viaducte pe teritoriul comunei Sânmartin, două pasaje şi patru intersecţii giratorii.

Conform prezentării făcute la hartă de Bolojan, centura va porni de la DN 79 pe raza comunei Nojorid, va ocoli localitatea Apateu înspre Oradea, comuna Cihei în partea dinspre Beiuş şi va ieşi în Băile Felix la intersecţia drumului de Cordău cu DN 76 Oradea – Deva.

"Având în vedere că în zona respectivă este o declivitate de teren foarte mare, între complexul President şi benzinăria USA Oil, valea de acolo şi DN 76 vor fi traversate cu un viaduct", a explicat Bolojan.

Inelul metropolitan va avea un al doilea viaduct în zona Betfia şi va avansa spre Băile 1 Mai prin pădure, pentru a ajunge la Oşorhei pe cel mai scurt traseu posibil.

"Acest drum face legătura cu centura Oşorheiului în aşa fel încât să evităm văile din zona localităţii Alparea, să nu mai facem un pod şi, de asemenea, să nu mai facem un pasaj peste calea ferată care leagă Oradea de Cluj, ci să folosim pasajul suprateran proiectat pentru centura Oşorhei", a explicat Bolojan.

Din Nojorid în Băile Felix în 3 minute...

Potrivit preşedintelui CJ Bihor, inelul metropolitan va rezolva problemele de trafic pe o rază de circa 30 kilometri.

"Dacă cineva vine de la Arad pe drumul expres sau vrea să meargă în Băile Felix, nu mai intră în Oradea, coboară la Livada de pe drumul expres, intră pe varianta Nojorid, ajunge pe acest inel metropolitan, în 3 minute este la giraţie la Cordău, coboară şi intră imediat în staţiunea Băile Felix", a arătat Bolojan.

Centura metropolitană este la fel de utilă şi în sens invers. "Dacă cineva vrea să meargă din zona Hidişel înspre zona Cluj nu mai intră pe centura Oradea prin Sânmartin sau pe noul drum de legătură, ci urcă pe acest inel şi iese la ieşirea din Oşorhei în zona giraţiei amenajată pe drumul naţional la intrarea în localitatea Fughiu", a spus șeful CJ Bihor.

"Urmăriţi interesele orădenilor!"

Parteneriatul dintre Consiliul Judeţean Bihor şi Consiliul Local Oradea pentru construirea viitorului inel metropolitan a fost aprobat marţi, de consilierii judeţeni, cu unanimitate de voturi.

Spre comparaţie, în Consiliul Local de luni proiectul a fost adoptat doar cu voturile consilierilor PNL şi UDMR. Reprezentanţii PSD s-au arătat sceptici atât cu privire la utilitatea unei centuri metropolitane cu o bandă pe sens, cât şi cu oportunitatea unei astfel de investiţii.

"Ideea unui inel metropolitan realizat la nivel de drum judeţean nu îmi pare reuşită", a declarat consilierul local Adrian Madar. Social-democratul i-a spus primarului Florin Birta: "Vă rog să urmăriţi interesele celor care v-au dat votul, iar pe această speţă interesul orădenilor este ca aceşti bani să fie folosiţi pentru ei".

Între canalizare în Oradea şi centură în afara ei...

La rândul său, social-democrat Emilian Pavel (foto) a afirmat că, înainte de a aborda proiectul unei centuri metropolitane care să deservească localităţile limitrofe, municipalitatea ar trebui să modernizeze "cele 200 - 300 de străzi orădene care nu au apă, canalizare sau asfalt" şi "problemele din cartierele vechi".

În replică, primarul Florin Birta a afirmat că inelul metropolitan va servi în fond tot orădenilor, pentru că nu va mai obliga traficul adiacent oraşului să treacă pe centura Oradiei sau chiar prin municipiu.

"Inelul metropolitan va decongestiona Oradea de o parte din trafic”, a spus Birta, care a afirmat că în perspectiva extinderii oraşului şi a dezvoltării Zonei Metropolitane, acestă investiție este imperios necesară.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
CrisDumi aka KP
Tu mori de ciuda::::))))
Postat 26 Octombrie 2021, 20:10 de Sandu2100
Două voci se mai aud pe la PSD Bihor. Curând o să fie doar una. Apoi se va lăsa tăcerea.
De fapt, PSD mai mult încurcă decât arată. Necesitatea acestui drum, Oșorhei - Nojorid, cu legăturile viitoare către rețeaua drumurilor naționale, expres și autostrăzi, este evidentă. Trebuia început chiar cu mulți ani în urmă. PSD e penibil. Nu vine cu soluții mai bune, dar bate câmpii sistematic când e vorba de proiecte cu adevărat importante.
Postat 26 Octombrie 2021, 18:32 de KP
16,7 km de stradă în câmp, la 50 milioane Euro.
O uliță de 6 m lățime, precum oricare alta ce leagă satele românești. Direct pe tarla, fără poduri, podețe, tuneluri sau pasaje. Eu când vă spun că Bolojan e "neterminat" săriți unii să urlați, ca din "gură de șarpe", că e un adevărat conducător. Tot așa de deștept a fost și Filip, primarul ce i-a deschis calea lui Bolojan prin aroganța-i specifică, când a stabilit actuala centură tot la câte o bandă pe sens. Numai niște habarniști mai pot gândi, în zilele noastre, căte o bandă pe sens în cazul drumurilor "de fugă" și "de ocolire". În primul rând că Oșorhei - Nojorid nu e un inel, ci o bucățică de drum. Apoi, numai cine nu circulă pe șosele nu știe că Nojorid și Oșorhei, la anumite ore, sunt zone în care aproape nu poți travesa carosabilul la câte mașini trec. 50 milioane investiție înseamnă "zeamă le kakat". Trebuie 100 de milioane sau 200 și chiar 300 în perspectivă, de făcut pe 4 benzi și cu treceri în diagonală între actuala centură și cea avută în vedere pentru viitor.
Postat 26 Octombrie 2021, 18:24 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5772 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON