URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 NOIEMBRIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Există trei metode prin care oamenii pot rezolva problema imunizării. Prin vaccinare, prin ATI și prin Vama Petea. Nu este ilegal să refuzi vaccinul, dar e criminal să-l fentezi, pentru că dai peste cap toate statisticile cercetătorilor, îi înșeli pe cei de lângă tine, familie, colegi, prieteni, și până la urmă îi bagi în ceață totală pe medici, care nici așa nu mai știu de capul lor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Retrogradat de propriul partid dintr-un post de eurodeputat într-unul de consilier local în Oradea, PSD-istul Emilian Pavel a oferit vinerea trecută, în şedinţa "parlamentului" municipal, o mostră de satisfacţie pigmee. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre coaliţia între adversarii politici PSD şi PNL, care vor guverna România împreună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Practic, de pe o zi pe alta, după două săptămâni de vacanţă şcolară forţată în care nu au făcut absolut nimic, autorităţile au stabilit brusc că se vor deschide doar şcolile în care există o rată de vaccinare de peste 60% în rândul cadrelor didactice. Dincolo de faptul că măsura nu are o logică medicală, modul în care a fost dispusă nu are nicio legătură cu legea...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Campania de vaccinare gratuită a fetiţelor din clasa a IV-a reprezintă o şansă reală de prevenţie a cancerului de col uterin, boală a cărei mortalitate ne situează pe primul loc în Europa. Din păcate, politizarea şi informarea defectuoasă privind beneficiile acestei campanii, care s-a dorit a fi onestă şi benefică pentru sănătate, a determinat refuzarea vaccinării de către mulţi, mult prea mulţi părinţi, în necunoştinţă de cauză...
26 Octombrie 2021, 17:36

50 milioane euro: Inelul centurii metropolitane Oradea, care va lega Oşorheiul de Nojorid, a primit undă verde (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Proiectul privind realizarea unei centuri metropolitane a Oradiei, lungă de 16,7 kilometri, cu o bandă pe sens, care va lega peste câmpuri localităţile Oşorhei şi Nojorid, asigurând, la mijloc, accesul la comuna Sânmartin şi staţiunea Băile Felix, a primit undă verde din partea Consiliului Local Oradea şi a Consiliului Judeţean Bihor.

Un inel de 50 milioane euro...

Consiliul Local Oradea şi Consiliul Judeţean Bihor au hotărât luni, respectiv marţi, încheierea unui parteneriat pentru realizarea inelului metropolitan.

În plus, CJ Bihor a mai aprobat marţi depunerea cererii de finanţare şi devizul general al lucrării. Investiţia, în valoare de 253,2 milioane lei, echivalentul a 50 milioane euro, va avea un termen de finalizare de 3 ani şi va fi cofinanţată de la bugetul central.

"Aproximativ 40 milioane euro din cele 50 milioane euro ar trebui să primim de la programul Anghel Saligny. Diferenţa, de aproximativ 10 milioane euro, ar urma să fie contribuţia Consiliului Judeţean Bihor şi a Primăriei Oradea", a declarat preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă care a precedat şedinţa în plen.

Bolojan a spus că, spre deosebire de viitoarea companie aeriană, unde Primăria Oradea este majoritară, în cazul inelului metropolitan CJ Bihor va avea o participare mai mare, în proporţie de 3 la 1.

Două viaducte, două poduri, patru giraţii...

Potrivit proiectului final, inelul metropolitan va avea o lungime de 16,7 kilometri, cu două viaducte pe teritoriul comunei Sânmartin, două pasaje şi patru intersecţii giratorii.

Conform prezentării făcute la hartă de Bolojan, centura va porni de la DN 79 pe raza comunei Nojorid, va ocoli localitatea Apateu înspre Oradea, comuna Cihei în partea dinspre Beiuş şi va ieşi în Băile Felix la intersecţia drumului de Cordău cu DN 76 Oradea – Deva.

"Având în vedere că în zona respectivă este o declivitate de teren foarte mare, între complexul President şi benzinăria USA Oil, valea de acolo şi DN 76 vor fi traversate cu un viaduct", a explicat Bolojan.

Inelul metropolitan va avea un al doilea viaduct în zona Betfia şi va avansa spre Băile 1 Mai prin pădure, pentru a ajunge la Oşorhei pe cel mai scurt traseu posibil.

"Acest drum face legătura cu centura Oşorheiului în aşa fel încât să evităm văile din zona localităţii Alparea, să nu mai facem un pod şi, de asemenea, să nu mai facem un pasaj peste calea ferată care leagă Oradea de Cluj, ci să folosim pasajul suprateran proiectat pentru centura Oşorhei", a explicat Bolojan.

Din Nojorid în Băile Felix în 3 minute...

Potrivit preşedintelui CJ Bihor, inelul metropolitan va rezolva problemele de trafic pe o rază de circa 30 kilometri.

"Dacă cineva vine de la Arad pe drumul expres sau vrea să meargă în Băile Felix, nu mai intră în Oradea, coboară la Livada de pe drumul expres, intră pe varianta Nojorid, ajunge pe acest inel metropolitan, în 3 minute este la giraţie la Cordău, coboară şi intră imediat în staţiunea Băile Felix", a arătat Bolojan.

Centura metropolitană este la fel de utilă şi în sens invers. "Dacă cineva vrea să meargă din zona Hidişel înspre zona Cluj nu mai intră pe centura Oradea prin Sânmartin sau pe noul drum de legătură, ci urcă pe acest inel şi iese la ieşirea din Oşorhei în zona giraţiei amenajată pe drumul naţional la intrarea în localitatea Fughiu", a spus șeful CJ Bihor.

"Urmăriţi interesele orădenilor!"

Parteneriatul dintre Consiliul Judeţean Bihor şi Consiliul Local Oradea pentru construirea viitorului inel metropolitan a fost aprobat marţi, de consilierii judeţeni, cu unanimitate de voturi.

Spre comparaţie, în Consiliul Local de luni proiectul a fost adoptat doar cu voturile consilierilor PNL şi UDMR. Reprezentanţii PSD s-au arătat sceptici atât cu privire la utilitatea unei centuri metropolitane cu o bandă pe sens, cât şi cu oportunitatea unei astfel de investiţii.

"Ideea unui inel metropolitan realizat la nivel de drum judeţean nu îmi pare reuşită", a declarat consilierul local Adrian Madar. Social-democratul i-a spus primarului Florin Birta: "Vă rog să urmăriţi interesele celor care v-au dat votul, iar pe această speţă interesul orădenilor este ca aceşti bani să fie folosiţi pentru ei".

Între canalizare în Oradea şi centură în afara ei...

La rândul său, social-democrat Emilian Pavel (foto) a afirmat că, înainte de a aborda proiectul unei centuri metropolitane care să deservească localităţile limitrofe, municipalitatea ar trebui să modernizeze "cele 200 - 300 de străzi orădene care nu au apă, canalizare sau asfalt" şi "problemele din cartierele vechi".

În replică, primarul Florin Birta a afirmat că inelul metropolitan va servi în fond tot orădenilor, pentru că nu va mai obliga traficul adiacent oraşului să treacă pe centura Oradiei sau chiar prin municipiu.

"Inelul metropolitan va decongestiona Oradea de o parte din trafic”, a spus Birta, care a afirmat că în perspectiva extinderii oraşului şi a dezvoltării Zonei Metropolitane, acestă investiție este imperios necesară.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
CrisDumi aka KP
Tu mori de ciuda::::))))
Postat 26 Octombrie 2021, 20:10 de Sandu2100
Două voci se mai aud pe la PSD Bihor. Curând o să fie doar una. Apoi se va lăsa tăcerea.
De fapt, PSD mai mult încurcă decât arată. Necesitatea acestui drum, Oșorhei - Nojorid, cu legăturile viitoare către rețeaua drumurilor naționale, expres și autostrăzi, este evidentă. Trebuia început chiar cu mulți ani în urmă. PSD e penibil. Nu vine cu soluții mai bune, dar bate câmpii sistematic când e vorba de proiecte cu adevărat importante.
Postat 26 Octombrie 2021, 18:32 de KP
16,7 km de stradă în câmp, la 50 milioane Euro.
O uliță de 6 m lățime, precum oricare alta ce leagă satele românești. Direct pe tarla, fără poduri, podețe, tuneluri sau pasaje. Eu când vă spun că Bolojan e "neterminat" săriți unii să urlați, ca din "gură de șarpe", că e un adevărat conducător. Tot așa de deștept a fost și Filip, primarul ce i-a deschis calea lui Bolojan prin aroganța-i specifică, când a stabilit actuala centură tot la câte o bandă pe sens. Numai niște habarniști mai pot gândi, în zilele noastre, căte o bandă pe sens în cazul drumurilor "de fugă" și "de ocolire". În primul rând că Oșorhei - Nojorid nu e un inel, ci o bucățică de drum. Apoi, numai cine nu circulă pe șosele nu știe că Nojorid și Oșorhei, la anumite ore, sunt zone în care aproape nu poți travesa carosabilul la câte mașini trec. 50 milioane investiție înseamnă "zeamă le kakat". Trebuie 100 de milioane sau 200 și chiar 300 în perspectivă, de făcut pe 4 benzi și cu treceri în diagonală între actuala centură și cea avută în vedere pentru viitor.
Postat 26 Octombrie 2021, 18:24 de KP
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4097 RON
  • 1 EUR = 4.949 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON