URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 07 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La nivel de Oradea şi Bihor, aşa cum arată marile proiecte de investiţii, este evident că în doi-trei ani vom avea o infrastructură aeroportuară, feroviară şi rutieră absolut rezonabilă. La fel e şi cu spitalele şi şcolile, care, după ani buni de investiţii, încep să ofere condiţii mai mult decât decente.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
16 Septembrie 2012, 12:35

Teatru cu vânzare: Teatrul Regina Maria va avea un magazin de suveniruri, cu obiecte realizate manual (FOTO)

Teatru cu vânzare: Teatrul Regina Maria va avea un magazin de suveniruri, cu obiecte realizate manual (FOTO) ÎN LUCRU. Într-un atelier amenajat într-o încăpere a cafenelei Moszkva, Ciprian Ciuciu (foto) şi logodnica sa Melinda Pitz (medalion) confecţionează brelocuri, magneţi, măşti şi miniaturi ale Teatrului orădean, toate urmând să fie puse în vânzare la primul magazin de suveniruri al instituţiei
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pe lângă impresia unei mizanscene ingenioase, a unui joc actoricesc lăudabil şi a unei clădiri impunătoare ce desăvârşeşte cadrul, spectatorii Teatrului orădean vor putea pleca acasă şi cu o amintire palpabilă.

Din această lună, de când Teatrul Regina Maria îşi va redeschide porţile odată cu Săptămâna Teatrului Scurt, în clădire va funcţiona un magazin de suveniruri făcute manual de doi actori orădeni.

Pasiune în doi

S-au văzut, s-au plăcut, el a cerut-o de nevastă, iar ea a acceptat. În puţine cuvinte, aşa sună povestea de iubire dintre Ciprian Ciuciu, actor la Teatrul Regina Maria, şi Melinda Pitz, actriţă la Teatrul Szigligeti Szinhaz. Cei doi vor să se căsătorească în vara următoare, iar pentru a pune deoparte bani de nuntă s-au gândit să se folosească de cea mai mare pasiune a lor: teatrul.

De câteva săptămâni bune, cei doi lucrează într-un mic atelier improvizat într-o clădire de pe strada Moscovei, spaţiu primit gratuit de la Moskzva Cafe. Înconjuraţi de saci de gips şi zeci de sticle cu "culori", Cipri şi Melu fac tot soiul de suveniruri cu teatrul, pe care vor să le vândă în magazinul ce se va deschide la parterul clădirii pe 23 septembrie, odată cu debutul Săptămânii Teatrului Scurt.

Mărunţişuri cu gust

"Eu am mai avut o tentativă de a face suveniruri handmade în urmă cu doi ani, dar nu m-a ţinut. După ce am cunoscut-o pe Melu, am aflat că şi ea are pasiunea lucrului cu mâinile", explică Cipri. S-au gândit că aceasta cea mai convenabilă modalitate să pună câţiva bănuţi deoparte, pentru nunta pe care vor să o facă la anul.

21 magnet.jpgAşa că înainte, între şi după repetiţiile de la Teatru, cei doi merg în atelier şi lucrează măşti din gips de diferite mărimi, brelocuri din lemn cu însemnele Teatrului, magneţi cu fotografii din clădirea Teatrului ori cu faţada clădirii, dar şi miniaturi ale imobilului, făcute de asemenea din gips. Pentru fiecare obiect lucrează în jur de 30-40 de minute. "Finisajele sunt cele mai dificile, dar e o muncă relaxantă", spune Ciprian.

Magazinul actorilor

Tinerii se străduiesc să lucreze cu costuri cât mai mici, întrucât toate cheltuielile le suportă din propriile lor buzunare, însă nu le prea iese, căci materialele şi vopselurile sunt destul de scumpe. "Totuşi, produsele vor fi ieftine. Un magnet ne-am gândit să-l vindem cu 5 lei, iar o miniatură a clădirii cu 20", zice actorul.

Theatre Shop Oradea, cum se numeşte magazinul de suveniruri care deja are şi o pagină de Facebook cu acelaşi nume, va fi situat chiar la intrarea în Teatru, vizavi de casa de bilete. Spaţiul este oferit gratuit de conducerea Teatrului, iar Melu şi Cipri se gândesc să vândă acolo şi obiecte făcute de alţi colegi. "O colegă de-a mea de la Regina Maria face genţi, iar un coleg de-al lui Melu de la Szigligeti face puzzle-uri cu Teatrul", precizează Ciprian.

Astfel, magazinul are toate şansele să ajungă nu doar un loc de unde orădenii să îşi cumpere o amintire, ci şi un colţ unde vor putea cunoaşte o altă faţă a actorilor orădeni: cea a imaginaţiei împletite cu îndemânarea mâinilor...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
nelamurire...
O imagine deja consacrata vinde mult mai bine decat un nume nou pe piata. Asa cei care doresc sa isi inceapa o afacere de acest gen fara o sustinere publica, chiar si vizuala, se vor chinui sa razbeasca pe piata de suveniruri si vor avea de luptat vreo 2/3 ani pana sa isi faca clientela. Altii se pare ca au gasit o cale mai usoara pentru o afacere personala. Deci, doar colegi de la teatru vor putea vinde in acest magazin, sau si altii care practica acest gen de arta. Pt ca aici este vorba si de imaginea unei institutii publice, iar daca imaginea unei astfel de institutii este vanduta (pe langa reclama turistica, un anumit procent din vanzari, facilitati etc) pentru a pune deoparte bani pentru o nunta, poate si altii ar dori sa stranga ceva banuti pentru ei...evident prin accesul in magazinul de suveniruri. Multumesc!
Postat 17 Septembrie 2012, 13:00 de ada
deci...
interesanta idee
Postat 17 Septembrie 2012, 12:44 de ale
Foarte buna idee
Excelent ! Toate muzeele sau obiectivele turistice din lume au astfel de magazine.
Postat 16 Septembrie 2012, 20:25 de Ioana
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON