URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 19 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
12 Ianuarie 2017, 16:34

Investiţie de 10 milioane de euro. Extinderea liniei de tramvai din Oradea ar urma să înceapă în 2017

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Directorul societăţii de transport în comun, Csuzi Istvan, a anunțat, joi, că în 2017 vor începe lucrările la extinderea liniei de tramvai în zona de sud a oraşului, din Calea Aradului spre Depoul din strada Atelierelor, studiul de fezabilitate pentru această lucrare fiind finalizat. Conform documentului, investiţia se ridică la 10 milioane euro.

"Pot să vă anunţ că a fost finalizat studiul de fezabilitate pentru extinderea liniei de tramvai pe traseul: Calea Aradului, zona centrelor comerciale Jumbo şi Auchan, pe lângă piaţa de vechituri care se transformă în arenă sportivă, pe strada Făgăraşului, continuând pe lângă Universitate (tot pe strada Făgăraşului), pe lângă Jandarmerie, ajungând până la Podul Reagan, urcând pe strada Atelierelor până la Depou. Acest circuit se va realiza şi se întinde pe 7-8 kilometri", a spus Csuzi Istvan într-o conferinţă de presă.

Directorul OTL a afirmat că indicatorii tehnico-economici care reies din studiul de fezabilitate vor fi supuşi aprobării Consiliului Local probabil în următoarea şedinţă ordinară. "Eu spun că până în vară vom porni extinderea liniei de tramvai. Prima lucrare va fi însă refacerea buclei de la intersecţia Bulevardului Decebal cu Calea Aradului, astfel încât şi tramvaiele care vin dinspre Decebal să poată coborî pe Calea Aradului. Împreună cu extinderea, acest lucru ne va permite să regândim transportul local", a mai afirmat Csuzi.

Proiectul de extindere a liniei de tramvai din Oradea va fi gestionat de Direcţia de Management Proiecte cu Finanţare Internaţională şi de societatea Oradea Transport Local, întrucât autorităţile locale speră să obţină cofinanţare europeană pentru acest proiect. "Este o probabiltate foarte mare să începem prin fonduri proprii", a spus, însă, directorul OTL. Potrivit acestuia, linia de circa 7 kilometri ar putea fi terminată în 2019.

În aceeaşi conferinţă de presă, Csuzi a declarat că proiectul va fi gestionat alături de municipalitate deoarece ghidul de accesare a fondurilor din Programul Operaţional Regional arată că societăţile de transport nu sunt eligibile pentru a realiza astfel de proiecte mari, ci doar primăriile.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
"viziune" marca otl
Intreb si eu.. nu ar fi fost mai simplu si rentabil sa se in troduca trolebus-e? E tot electric, nu polueaza, foloseste infrastructura auto, e mai ieftin decat o garnitura de tramvaie si poti sa te extinzi oriunde fara sa investesti sume astronomice pe calea de rulaj si fara sa dai peste cap traficul atunci cand faci lucrari de .. orice fel la calea ferata... cat despre tramvaele care stau in trafic din cauza aglomeratiei..hmm.. sa mearga domnu' csuszi in oricare zi din saptamana de la dacia pana la gara, sa vada ce coada de masini se face dupa tramvai si cum se deplaseaza tramvaiul cu viteza 'melcului turbat' pe aceea portiune fara sa aiba masini in fata.. asta apropo de planurile aberante de a-i convinge (fortat) pe oradeni sa renunte la masini in favoare otl.
Postat 13 Ianuarie 2017, 16:36 de User anonimizat
!!!! :(
Si uite asa v-a disparea Peta cu oaza de verdeata ce stabate orasul !!! Altii ar sti sa'i poarte de grija , sa o amenajeze sa fie un parc fara prea mari investitii........ muuuuuuuuuuuuuult mai mici decat pentru cele de la Ciuperca !!!
Postat 12 Ianuarie 2017, 21:43 de scortosul
La proiect nou, faliment nou ... neterminatul tot dumnealui !?!
Mai vorbim dupa 31 decembrie 2019, data anuntata de vatmanul sef. O sa spuna atunci ca nu e gata contractul de alimentare cu energie electica a liniei, ca sarma nu e conductor bun ci una de rufe mai groasa, ca fierul liniei se vinde prea scump, ca banii sunt prea putini, ca nu e momentul istoric din cauza alegerilor locale din 2020, s.a.m.d. Deocamdata, nici un proiect demarat in ultimii ani nu a fost finalizat la termenele prevazute. De fapt, nici nu a fost veunul finalizat.
Postat 12 Ianuarie 2017, 21:33 de WinDos
OK
Asta chiar e un proiect bun ! Cred ca e al lui Bolojan ! Stiam de el ! Evident unii vor sari sa spuna ca laud din interes ! Nu zic ca nu imi e si mie de folos dar....clientii care vor ajunge mult mai usor la A., pasionatii de CSM la Polivalenta, studentii la Universitate... Mai ca as fi facut traseul prin fata cimitirului astfel incat si doritorii sa aiba acces mai facil acolo !
Postat 12 Ianuarie 2017, 20:12 de TDS
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5772 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON