URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 18 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 Octombrie 2014, 13:12

Unde merg românii la cumpărături? Kaufland, Lidl şi Carrefour în top

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Kaufland, Lidl si Carrefour sunt lanturile de magazine cele mai vizitate de romanii din mediul urban, potrivit unui studiu remis miercuri DailyBusiness.ro.

In ultima luna, Kaufland a fost vizitat de 62% dintre romanii din mediul urban, Lidl de 55% dintre acestia, iar Carrefour de un procent de 37%.

Raportandu-ne la magazinele catre care s-au orientat pentru cumparaturile generale necesare in gospodarie, romanii opteaza pentru aceleasi 3 magazine: Kaufland (28%), Lidl (18%) si Carrefour (13%).

"Conform studiului cantitativ Retail Meter, in cosul de cumparaturi sunt intalnite cel mai frecvent fructele si legumele (63%), painea (63%) si lactatele (62%). Acestea sunt urmate de dulciuri (56%) si bauturi non alcoolice (54%). Procentul romanilor din mediul urban care cumpara mezeluri este de 50%, in timp ce cel al cumparatorilor de carne proaspata de 38%", afirma Stefan Andrei, marketing manager Exact Cercetare si Consultanta.

Majoritatea persoanelor (75%) isi fac cumparaturile ce tin de gospodarie la intervale de 2-3 zile, aproximativ doua treimi dintre respondenti (66%) realizandu-le impreuna cu altcineva. Cand vine vorba de cumparaturile generale, suma pe care romanii o achita ajunge in medie la 162 lei.

Atunci cand aleg magazinul din care sa cumpere, romanii tin in primul rand cont de preturi (66%), de calitatea produselor (62%) si de varietatea acestora (58%).

Kaufland, hipermarketul clasat pe prima pozitie a topului preferintelor cumparatorilor, castiga teren datorita rotiseriilor situate in afara magazinelor. Reducerile dupa anumite ore la fructe si legume sunt de asemenea apreciate, ca de altfel si eficienta caselor de marcat si verificarea gradului de satisfactie al cumparatorilor prin intermediul casierilor.

Asa cum reiese din partea calitativa realizata in completarea studiului Retail Meter, Lidl se distinge prin produsele de origine germana, ce pot fi achizitionate doar in cadrul acestui lant. Ele sunt percepute ca avand o calitate ridicata, asemenea marcilor consacrate, insa cu preturi situate sub media acestora. Gamele variate de produse ii atrag pe cumparatori, la fel si reinnoirea acestora de 2 ori pe saptamana.

Produsele de panificatie si saptamanile cu specific international se bucura de asemenea de aprecieri, trezind in randul clientilor dorinta de a reveni pentru a descoperi noutatile.

La randul sau, Carrefour este perceput ca fiind cel mai raspandit si popular brand. In plus, Carrefour Market si Carrefour Express vin sa completeze harta extinsa a locatiilor brandului francez. Clientii apreciaza in primul rand serviciul de vanzari online si posibilitatea servirii mesei in cadrul hipermarketurilor. Sunt de asemenea mentionate ca elemente distinctive existenta marcii proprii - Tex, gama vasta de produse electronice si raionul de vinuri bine aprovizionat.

Rezultatele Retail Meter vizeaza obiceiurile si comportamentul de cumparare din magazine si au fost obtinute in urma studiului cantitativ & calitativ realizat de Exact Cercetare si Consultanta in luna septembrie. Pentru componenta cantitativa, universul cercetarii a fost reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 60 de ani, rezidente in mediul urban.

Volumul esantionului a fost de 1.048 de respondenti, care au raspuns la chestionarul Exact Cercetare si Consultanta, administrat via Internet. Respondentii au fost selectati din panelul Exact Cercetare si Consultanta, care contine 43.000 de respondenti. Studiul calitativ a fost realizat prin intermediul a 4 focus grupuri mixte, cu participanti cu varste cuprinse intre 18-39 de ani.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
vai s-amar!
"Kaufland (...) castiga teren datorita rotiseriilor situate in afara magazinelor." La naiba. Kaufland e pete toti din toate punctele de vedere
Postat 02 Octombrie 2014, 15:29 de Just
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5772 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON