URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 07 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Uniunea Europeană este foarte interesată să-și asigure rezerve de materiale strategice într-o lume în care China și SUA doresc să dețină supremația. Printre elementele strategice vizate este și magneziul de la Budureasa - el ar reprezenta jumătate din cantitatea de care dispune Uniunea Europeană și 9% din rezerva mondială.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
03 Iunie 2015, 09:32

"Ridicări" în aer! Autospecialele de ridicat maşinile orădenilor rămân în garaj până la noi ordine

'Ridicări' în aer! Autospecialele de ridicat maşinile orădenilor rămân în garaj până la noi ordine STOP! Săptămâna trecută, autospecialele AIO au lucrat o singură zi, în care au mutat 11 autovehicule, marţi dimineaţă cele trei echipaje fiind "dezactivate" din ordinul directorului Cristian Beltechi. "Am convenit cu Poliţia să nu mai ieşim în teren până la lămurirea condiţiilor în care se poate desfăşura legal această activitate", spune şeful AIO
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Săptămâna trecută, în parcarea din strada Tudor Vladimirescu, unde sunt depozitate maşinile ridicate din oraş, a fost linişte ca niciodată.

"De marţi nu am mai ridicat nicio maşină. Nu vrem să avem discuţii. Aşteptăm motivarea sentinţei date de Înalta Curte, după care vedem ce vom face pe viitor", spune Cristian Beltechi, directorul Administraţiei Imobiliare Oradea, structura municipalităţii abilitată să ridice maşinile parcate neregulamentar.

Local vs naţional

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a constatat lunea trecută, la sesizarea Avocatului Poporului, că hotărârile prin care consiliile locale din întreaga ţară reglementează ridicarea vechiculelor staţionate neregulamentar şi aplică sancţiuni sunt lovite de nulitate.

Potrivit judecătorilor, aleşii locali şi-au depăşit competenţele, fixând contravenţii şi sancţiuni în domeniul circulaţiei rutiere în locul Guvernului şi Parlamentului. Autorităţile locale, au spus magistraţii, au adăugat la OUG 195/2002 condiţiile în care pot fi ridicate maşinile şi în care pot fi sancţionaţi şoferii contravenienţi, în condiţiile în care acţiunile sunt menţionate în Codul Rutier, dar nu erau şi reglementate.

În Oradea, această activitate este normată prin Regulamentul de funcţionare a parcărilor publice adoptat în 2006 şi prin cel referitor la parcările de domiciliu adoptat în 2010. În lumina sentinţei instanţei supreme, ambele sunt acum lovite de nulitate, pentru că ar interveni local într-o activitate care trebuie reglementată naţional. Pe acelaşi principiu, un consiliu local ar putea hotărî, prin absurd, că într-un oraş se traversează pe roşu, nu pe verde, iar primăria ar putea pune Poliţia Locală să amendeze contravenienţii care fac altfel...

Afacere publică

În ciuda vâlvei iscate de ÎCCJ, Cristian Beltechi (foto) speră ca lucrurile să revină la normal cât mai curând. "Problemele în ţară au pornit de la firmele private care au concesionat activitatea de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar de la primării şi apoi au făcut abuzuri. La noi nu s-a întâmplat aşa ceva. Suntem printre puţinele oraşe care nu au externalizat această activitate şi care fac ridicările de maşini doar cu Poliţia", spune directorul AIO.

În Oradea, ridicările de maşini se fac doar în prezenţa şi din dispoziţia unui poliţist, care îl şi amendează pe contravenient cu 360 lei. Sancţiunea se reduce la jumătate dacă e plătită în 48 de ore, dar vinovatul mai are de achitat şi o taxa fixă de 300 lei, reprezentând cheltuielile pentru ridicarea şi transportul maşinii.

Deşi e evident că o cursă din zona centrală, de unde se ridică cele mai multe maşini, până pe strada Tudor Vladimirescu, unde sunt depozitate, nu poate costa 300 lei, Beltechi, spune că AIO nu face speculă pe seama contravenienţilor. "Anul trecut abia dacă am făcut un plus de 8.000 lei din ridicări. Nu e o afacere privată, ca să ne propunem profitul, ci un serviciu public al oraşului. Câştigul nu e că se fac bani, ci că se face ordine în domeniul parcărilor".

Doar cazuri speciale

Ca de multe ori, adevărul este undeva la mijloc. Chiar dacă activitatea de ridicare a maşinilor în sine nu este foarte profitabilă, ea are implicaţii majore asupra încasărilor AIO. Motivul? Ştiind că pot rămâne oricând fără maşini, şoferii sunt mai atenţi unde parchează şi îşi plătesc taxa de parcare. Aşa se face că, dacă în 2013 AIO a încasat din aceste taxe 8,1 milioane lei, anul trecut suma a crescut la 8,8 milioane lei. Iar performanţa este cu atât mai mare cu cât în toată luna iulie ridicarea maşinilor a fost suspendată pe fondul unei dispute cu Prefectura.

Ulterior, AIO a raportat pierderi de circa 300.000 lei şi probabil că aşa se va întâmpla şi acum. În mod normal, cele trei autospeciale ridică zilnic 12-15 maşini parcate neregulamentar. La acestea se adaugă cam o dată pe săptămână autovechiculele ridicate de pe locurile rezervate de orădeni ca parcări la domiciliu şi cam de două ori pe lună cele descoperite pe spaţiile verzi.

Acum, până la lămurirea legalităţii, AIO va muta maşini doar în mod excepţional. "O autospecială e în permanenţă la dispoziţia Poliţiei pentru ridicarea maşinilor care blochează liniile de tramvai sau care pun în pericol siguranţa participanţilor la trafic", spune Beltechi. Cum foarte mulţi orădeni şi-au rezervat contra cost locul de parcare de la domiciliu, la solicitare maşina va interveni, în continuare, şi pentru eliberarea celor ocupate abuziv. Până la noi ordine...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Danut, daca tot te descalifici profesional, macar merita?!
Se face o confuzie voita (*) intre prevederile codului rutier, ale codului penal si ,,hotararile" de consiliu local! In actualul cod rutier (oug195/2002) oprirea neregulamentara/in loc nepermis se pedepseste cu 2-3 pcte-amenda, iar stationarea neregulamentara cu 4-5 pcte-amenda.Cum un pct este 97,5 lei, te poti ,,invarti" repede de minim 100 de lei, dar poti sa sari si cu aproape 500 de lei.Da, dar trebuie ca militistii de la circulatie sa se plimbe prin oras, nu sa stea dupa colt la panda. Alt aspect este ca banii colectati de militia nationala merg INTEGRAL la bugetul national, pe cand ,,amenzile" date de gardienii de la locala merg la bugetul local, asta-l doare pe nea ilie &gasca lui de hoti, BANII ORADENILOR, restul e praf in ochi!Tin sa-i atrag atentia sefului de la aio ca daca nu (mai) poate ridica masinile de pe domeniul public (dar se poate ,,infratii" cu militistii de la rutiera pt. a aplica acestia amenzi), din ,,parcarile" de bloc nu poate nici ridica, nici amenda. De ce? E simplu! Consiliile locale nu pot ,,legifera" in materia rutiera. Asa a hotarat ICCJ. A, ca poti sa-l dai in judecata pe cel ce ti-a ocupat locul pt. tulburare de posesie sau mai stiu eu ce traznaie, da, se poate! Cum s-ar termina si in cat timp o astfel de speta, ma abtin sa dau cu presupusul. Dar daca merg la un amic si cand cobor nu-mi gasesc masina, pot sa dau in judecata primarul pt. ca cei din subordinea lui mi-au furat masina! Am curajul sa n-o ridic din curtea primariei pana se termina procesul si iau un purcoi de bani de la oradeni. De ce de la oradeni? Pt. ca in final ei imi vor plati despagubirile pe care mi le va stabili instanta! P.S. Danut, intreaba-l pe dl. ursuta, este priceput in materie de contraventii/infractiuni la regimul circulatiei!
Postat 03 Iunie 2015, 10:49 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON