Primăria Oradea a intrat în "era smartphone". Problemele din oraş pot fi sesizate municipalităţii şi mai multor operatori de servicii publice din Oradea prin intermediul unei aplicaţii informatice numite Oradea City Report.
Era vitezei
City managerul Eduard Florea şi Mihai Jurcă de la Eurobusiness Park au prezentat, vineri, într-o conferinţă de presă felul în care funcţionează aplicaţia gratuită şi obiectivele ei.
"Dorim să creştem viteza de comunicare între municipalitate şi orădeni, dorim în principal sesizări care necesită intervenţia imediată. Vrem să eliminăm neînţelegerile care se pot crea când orădenii sună direct la dispecerii diverselor compartimente ale municipalităţii ori serviciilor publice. Dorim să creştem implicarea cetăţenilor şi totodată creşterea încrederii în aparatul administrativ", a spus Eduard Florea despre obiectivele Oradea City Report.
De asemenea, acesta a subliniat şi că, prin intermediul acestei aplicaţii, municipalitatea poate verifica felul în care diverşi operatori de servicii publice îşi fac treaba şi reacţionează la problemele orădenilor.
Gratuit din Play Store
Concret, aplicaţia - disponibilă deocamdată pentru telefoanele cu sistem de operare Android - permite cetăţenilor să transmită Primăriei sesizări referitoare la probleme sau incidente din oraş. Ea poate fi descărcată gratuit din Magazin Play (Play Store). Aplicaţia este structurată pe şapte categorii, după ce au trecut de un prim filtru de conţinut, sesizările ajungând la dispeceri ai Primăriei sau ai operatorilor de servicii publice.
Cele şapte categorii sunt: drumuri, iluminat şi spaţii verzi (sesizările ajung la dispeceratul Primăriei Oradea şi se referă la probleme legate de gropi, trotuare, semne de circulaţie, iluminat public, spaţii verzi, parcuri), transport public (OTL - tramvaie, autobuze), reţele de apă caldă şi canalizare (Compania de Apă - reţele de apă, canalizare menajeră, canalizare pluvială, hidranţi), ordine şi domeniul public (Poliţia Locală - tulburare linişte publică, cerşetorie, trafic greu, parcări la domiciliu, parcări neregulamentare, maşini abandonate, câini comunitari, construcţii ilegale, activităţi comerciale ilegale), salubritate (RER Ecologic: curăţenia locurilor publice, containere şi coşuri de gunoi, igluri colectare selectivă) şi altele (Primăria Oradea).
Problemele oraşului
După ce accesează aplicaţia, utilizatorii trebuie să-şi facă un fel de profil, unde le sunt cerute numele, prenumele şi un număr de telefon, astfel încât dispecerii care primesc sesizarea să-i poată contacta în cazul în care au nelămuriri. Apoi, la opţiunea "adaugă petiţie", orădenii aleg una dintre cele şapte categorii, ataşează, dacă e cazul fotografia, într-o căsuţă specială, şi adaugă o scurtă descriere a problemei, respectiv strada sau zona în care se află.
După ce a fost verificată ca fiind o petiţie validă de dispecerat, care poate fi, după caz, cel al Temoficare, OTL, Compania de Apă, RER Ecologic Service, Poliţiei Locale ori al Primăriei, aceasta apare la secţiunea "Petiţii Publice", cu unul dintre statusurile "înregistrată", "în lucru", "rezolvată" ori, în cazuri în care se dovedeşte a fi nefondată, "respinsă". Chiar dacă petiţia lor apare în aplicaţie, identitatea reclamanţilor nu este dezvăluită.
Aceştia primesc notificări legate de evoluţia reclamaţiei lor. Municipalitatea nu a stabilit, însă, un termen limită de soluţionare a petiţiilor. "Se lucrează cu promptitudine, însă nu am stabilit un termen de rezolvare deoarece problemele sunt diverse", a precizat Eduard Florea.
BIHOREANUL a făcut un test al aplicaţiei Oradea City Report trimiţând o sesizare legată de neîntreţinerea unor terenuri. Răspunsul primit prin aplicaţie, care arăta că proprietarii acestuia au fost deja amendaţi de Poliţia Locală, a venit după puţin peste o oră.
Trilogia aplicaţiilor
City managerul Eduard Florea a afirmat că municipalitatea doreşte să dezvolte aplicaţia şi să includă printre serviciile care pot fi apelate prin aceasta şi, de exemplu, Luxten, Electrica, ASCO ori ADP Oradea. De asemenea, pe viitor, această aplicaţie ar urma să fie disponibilă şi pentru iPhone.
Totodată, Florea a anunţat că se lucrează la alte două aplicaţii ale municipalităţii. Una dintre ele se referă la prezentarea oraşului, evenimentelor care se desfăşoară aici, atracţiilor turistice, precum şi a utilităţilor publice pentru turişti. Aceasta se numeşte Oradea City App şi ar putea fi lansată la sfârşitul anului, atât pentru Android cât şi pentru iPhone, urmând să fie disponbilă în trei limbi: română, maghiară şi engleză.
Eduard Florea a precizat că aplicaţia Oradea City Report şi Oradea City App, care va fi realizată în două variante (pentru Android şi pentru IOS) vor costa Primăria circa 18.000 de euro şi sunt realizate de firma Mobiversal. "Practic e un preţ de circa 6.000 de euro pe aplicaţie, mult sub preţul pieţei", a susţinut city managerul.
Pe de altă parte, la începutul anului viitor, Primăria vrea să lanseze şi aplicaţia Oradea Mobile Pay, prin intermediul căreia locuitorii oraşului îşi vor putea plăti taxele, impozitele şi amenzile direct de pe telefon.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.