Luni, 7 iunie, a apărut un nou număr din BIHOREANUL tipărit, împreună cu suplimentul de educație ecologică Oradea Noastră, cu un conţinut variat şi bogat în informaţii exclusive. Dintre subiectele noii ediţii:
Podul „detonat”
BIHOREANUL vă dezvăluie cum a ajuns statul să plătească 2,5 milioane de lei ca să salveze podul de pe DN76 din Drăgănești, distrus de săpăturile ilegale practicate de balastiera unui apropiat al PSD.
O firmă patronată de un afacerist din Tărcaia și autorizată ilegal de primarul comunei e anchetată „la ralanti” din 2016 pentru extracție de pietriş din albia Crişului Pietros în apropierea podului, excavările a sute de mii de metri cubi provocând recent surparea parțială a podului rutier şi a celui feroviar ce traversează râul și perturbând circulația rutieră.
Vânătoarea de suspecţi
Se complică ancheta în cazul pădurarului ucis la o vânătoare ilegală în Remetea: 6 persoane, inclusiv fostul primar Adrian Ştefănică, sunt învinuite pentru braconaj.
BIHOREANUL a aflat detalii şocante despre suspiciunile la adresa braconierilor, care ar fi lăsat victima să agonizeze minute preţioase pentru ca, înainte de sosirea poliţiştilor şi a medicilor, să-și şteargă urmele şi să dispară de la locul tragediei.
Revanșa în turism
Operatorii de turism din Bihor se pregătesc pentru primul sezon după 15 luni de restricții pandemice, în care au supraviețuit la limită.
Industria ospitalității din Oradea mizează pe relansarea turismului de vacanță și redeschiderea aquaparkului Nymphaea, în vreme ce în Băile Felix constructorii trag tare să închidă lucrările, pentru ca vizitatorii să aibă condiții mai bune, la prețurile din 2019.
BIHOREANUL vă spune cum se deschide primul sezon turistic după pandemia de Covid-19, dar şi cum arată celebra staţiune Băile Felix.
Război pe autostradă
Autostrada Transilvania este o pată pe obrajii tuturor guvernelor din ultimul deceniu și jumătate. Început cu surle și trâmbițe în 2004, apoi poticnit și oprit de tot în 2011, reluat în ultimii trei ani pe bucățele, proiectul pentru construirea celor 450 de kilometri dintre Borș și Brașov a fost deblocat anul trecut, când niciun tronson n-a rămas nedat în lucru ori nelicitat.
În Bihor, însă, e compromis din nou. După ce firme din grupul Selina au realizat porțiunea dintre Borș și Biharia, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le-a încredințat-o și pe cea dintre Biharia și Chiribiș, proiectul este periclitat de neînțelegeri grave între beneficiar și antreprenor.
BIHOREANUL a aflat dedesubturile conflictului, atât de serios încât și CNAIR, și constructorii se gândesc la „divorț”. Miza este o sumă de 30 milioane euro, iar consecințele ar fi dezastruoase: o nouă amânare ar însemna pierderea finanțării europene și alți câțiva ani în care românii nu vor putea circula cu viteză decât ca să iasă din țară.
Criză după criză
După criza economică provocată anul trecut de pandemie, firmele din Bihor care își relansează activitatea se confruntă cu o criză acută a forței de muncă.
Economia județului are nevoie urgentă de 3.000 de angajați, mai ales în domeniile ospitalității și în construcții, meseriașii fiind pe cale de dispariție, iar forța de muncă rămasă nu este dispusă să accepte salarii sub 2.000 lei în mână.
TIMP LIBER
Leapşa prin Oradea
Jocuri, ateliere, teatru, concerte şi demonstraţii pe Crişul Repede, la o nouă ediţie a festivalului Street Delivery.
Între 18 şi 20 iunie, orădenii sunt invitaţi să-şi amintească de farmecul şi de distracţiile copilăriei, dar şi să (re)descopere mai multe frumuseţi ale oraşului în care trăiesc.
ORADEA NOASTRĂ
Vrei, nu vrei, plăteşti!
Indiferent că stau la case sau la blocuri, orădenii trebuie să plătească pentru deşeurile pe care le aruncă. Iar dacă nu vor să le colecteze separat şi nici să achite facturi în funcţie de volumul de gunoaie generat, nu vor scăpa de taxa specială impusă de Primărie.
Din 1 iunie, Oradea are o taxă de salubritate în valoare de 27,5 lei pentru fiecare persoană fără contract cu RER Vest. Situaţie în care se află 4% dintre orădenii de la case şi 15% dintre asociaţiile de la blocuri...
Oradea (se) „deşteaptă”
Probabil, cea mai utilă învăţătură a pandemiei de Covid-19 este că problemele birocratice se pot rezolva de la distanţă, iar Oradea nu vrea să uite lecţia.
Luna viitoare, după o vizită de studiu în Estonia, cea mai digitalizată ţară europeană, şefii Primăriei vor putea prezenta o strategie de digitalizare, în ton cu tendinţa europeană. Dacă planurile vor deveni realitate, în următorul deceniu orădenii ar putea să-şi schimbe radical felul în care interacţionează cu administraţia locală.
Directorul ABA Crişuri, Ionel Avrigeanu: „Nu e o plăcere să tai un pom, dar uneori este necesar”
Malurile apelor curgătoare sunt, adesea, locuri preferate de promenadă, mai ales în oraşele unde cu greu se mai găsesc zone naturale nealterate. Tocmai de aceea, orădenii sunt sensibili la orice schimbare făcută pe malurile Crişului ori ale Peţei, iar Administraţia Bazinală de Apă Crişuri este adesea criticată pentru tăierile de copaci pe care le comandă. Directorul Ionel Avrigeanu afirmă, însă, că numai arborii care încurcă amenajările hidrotehnice sunt puşi la pământ.
ACTUALITATE LOCALĂ
Nu rataţi selecţia ştirilor de actualitate din BIHOREANUL tipărit! Printre subiecte: Deputatul Mihai Lasca, condamnat definitiv: 2 ani de închisoare cu suspendare pentru că și-a bătut rivalul în trafic; Accident cumplit în Bihor: Un băiat de 14 ani a murit; Escrocul din Oradea care i-a disperat pe procurorii germani: tunuri de aproape 800.000 euro în 2 luni!; Bolojan despre temutele reforme în teatre și filarmonică: „Nu înseamnă o duşmănie faţă de cultură”
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.