Ca să vedeți cum se fac marile proiecte de investiții în România! De mult se știa că vor exista fonduri europene pentru dezvoltarea transportului durabil, tramvaie și trenuri urbane. Povestea asta o vântură primarul Emil Boc de 10 ani.
Ilie Bolojan a clocit acest proiect „pe burtă”, să nu afle și alții, nu neapărat pentru că și alte orașe ar dori așa ceva, ci pentru că precis s-ar găsi binevoitori să-i pună talpă. Din acest motiv, designul traseelor s-a făcut fără o consultare publică. Dar acum, că totul a ieșit la iveală, orădenii trebuie să-și dea cu părerea despre un proiect de 230 milioane euro ce va avea un impact major asupra vieții lor.
Proiectul evident că va crea nemulțumiri, fiindcă nimănui nu-i convine să-i dispară locuri de parcare, să aibă încă o sursă de zgomot și aglomerare. Dar dacă-l privim doar ca pe o etapă în dezvoltarea orașului, tren-tramvaiul se anunță benefic pentru Oradea.
Mă întreb de ce nu are curaj primarul să mute breteaua de la Gară de pe Lacul Roșu pe strada Transilvaniei; în fond, îi e totuna de unde-i vin înjurăturile. Avantajul ar fi că pe strada Transilvaniei linia de tramvai ar deservi o grămadă de orădeni, de la Centură până dincolo de Piața Rogerius și zona blocurilor de pe strada Ștefan cel Mare.
Prelungirea liniei până la Aeroport putem să o vedem ca pe o etapă intermediară, până ducem transportul în comun la Nojorid. Iar linia până la Toboliu nu trebuie să o considerăm neapărat un mijloc de a aduce navetiștii la Oradea, ci și o posibilitate pentru orădeni de a merge la țară, dacă vor să-și cumpere o căsuță de weekend.
Ar fi multe de spus despre acest proiect. Primăria ar face bine dacă ar deschide un forum de discuții, sunt convins că s-ar degaja idei multe și valoroase.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.