URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
17 Noiembrie 2023, 12:52

PSD-iștii au îndoieli privind proiectul tram-trenului din Oradea: „De ce nu se discută cu oamenii aceste proiecte?”

PSD-iștii au îndoieli privind proiectul tram-trenului din Oradea: „De ce nu se discută cu oamenii aceste proiecte?” Traseul tram-trenului pe strada Lacu Roșu, criticat de PSD-istul Adrian Madar
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Administrația liberală din Oradea este acuzată de lipsă de transparență de către opoziția PSD. Liderul consilierilor locali social-democrați, Adrian Madar, a reclamat că proiectul tram-trenului anunțat de primarul Florin Birta și președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, are multe necunoscute, precum studii de trafic, estimări ale pasagerilor, motivele pentru care au fost alese aceste trasee. Mult mai bine ar fi fost, a spus PSD-istul, dacă autoritățile ar fi dezbătut proiectul cu cetățenii.

„Bună, dar scumpă”

„Trebuie să sancționăm această lipsă de transparență, endemică în Primăria Oradea. De ce nu discută Primăria aceste proiecte cu oamenii? Se lucrează la ele de doi ani, în urmă cu șase luni directorul OTL a discutat cu presa din București despre tram-tren, dar nouă nu ni se spune nimic”, a declarat Madar.

Acesta s-a întrebat dacă Primăria știe câți pasageri vor circula de la ERA Park spre Aeroport sau de la Oradea spre Cheresig, ori de ce Primăria Oradea finanțează linia spre Toboliu, iar Consiliul Județean străpungerea de pe strada Lacu Roșu din municipiu și nu invers.

„De ce nu ne explică PNL Bihor de ce este necesară linie de tram-tren pe strada Lacu Roșu, dacă s-au analizat și alte variante? Poate nu e posibilă o conexiune din strada Olimpiadei, dar știm că în zona Pieței București va fi deranj teribil (n.r. cu construcția unui pasaj rutier subteran). Oare nu se putea lega linia de tramvai de Gara orașului în Piața București, să nu mai facem traversare pe bulevardul Ștefan cel Mare, unde dimineața e super-deranj?”, s-a întrebat PSD-istul.

Tot el a admis că ideea tram-trenului „este bună, dar este scumpă” și că problema care se ridică e cea de oportunitate: „200 de milioane de euro înseamnă reabilitarea termică a 1.000 de blocuri, în condițiile în care în ultimii 8 ani s-au reabilitat 40”.

„Ca un nabab pe Strasse”

În aceeași conferință de presă, Madar a vorbit și despre cheltuielile prea mari ale Primăriei, precizând că în ședința de CL Oradea din această săptămână s-a aprobat majorarea valorii proiectului de reabilitare termică a Colegiului Gojdu, care a ajuns astfel să coste 12 milioane de euro, adică 900 euro pe metru pătrat.

„Făcând un calcul, pe aceleași date ale Primăriei, echivalează cu reabilitarea termică a 60 de blocuri cu 4 etaje”, a spus social-democratul, precizând că el este un fost gojdist, așadar este „legat” de această unitate de învățământ, dar chiar și așa cheltuiala i se pare nejustificată. 

„Nu este normal ca într-o perioadă în care te victimizezi, când vine vorba de a fi atent la cum cheltuiești banii, să ai atitudinea unui nabab care se află la cumpărături de Crăciun pe Strasse, la Viena”, a concluzionat Madar.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Niște mediocri au îndoieli cu privire la niște amatori.
Îndoiala-i rezonabilă ... iar tembelismul celor care dezbat astfel de potențiale proiecte e la comun. "Tram-train" pe trasee sub 25 km și fără recuperatoare de energie de minim 40% pe fiecare garnitură de transport, se numește faliment curat. La PSD+PNL nu are nimeni știință de carte, sau chiar niciunul nu știe cât costă fiecare kilowatt-oră per kilometrul de tronson, consumat pentru fiecare tip de transport public de acest fel? Ce îndoială? E sigur însă faptul că orice transport public de pe planetă se subvenționează de la bugete locale, județene sau naționale, după caz. Aș vrea, din partea mediocrilor și amatorilor, să dea un singur exemplu de acest fel urban și periurban, nesubvenționat, din Europa sau Asia, din Australia sau America, pentru a susține un "tram-train" cum ar fi Oradea --Cheresig.
Postat 18 Noiembrie 2023, 12:33 de KP
Sandu cel cu buda in curte
Uita-te in oglinda sa vezi pe unul cu capul. mai ales ca ai capul ala mare.
Postat 18 Noiembrie 2023, 10:01 de vasi13
PSD-iștii nu au îndoieli, ei nu au cap
Nu au ei cap sa faca așa ceva, am vazut când au fost la CJ, ei si UDEMEREU sunt rușinea județului si orașului. Nu au făcut nimic.
Postat 17 Noiembrie 2023, 21:35 de Sandu2100
Asta nu e bine de nici un fel
Ce sa poata spune oamenii? Aia spagati de psd cu galeti si faina? Cand se anunta ca baga ceva curse la aeroport, "oamenii" intrebau "pe cand la milano?", "pe cand la castellon?", "pe cand la glasgow?", adica fiecare unde il doare, nu ca si-ar permite mai mult de 3 drumuri pe an oricum. Aici pe cine sa intrebe, pe țața Floarea sau pe Leana de la Popleaca din Deal? Aia din Felcheriu o sa zica ea ca acolo vrea tram-tren, aia din alparea la fel, aia din botean la fel. Corect, aeroport, felix si vama au sens totusi. Daca pe lacu rosu va trece va fi cosmar pt cei din zona, si asa nu prea au unde parca, as fi curios cum face linie peste pârâul intubat. Dar de qici pana la a sustine ca psd facea bani din piatra seaca... Care psd? Uita-te la asta si la sabau, zici ca l-a batut sabau si i-a luat banii de mancare in scoala. Doar ca sabau tot bate pe cineva ca vad ca e in forma (si sfera e o forma)
Postat 17 Noiembrie 2023, 20:12 de poiu
Pesedistii pot lua notite!
Eram obisnuiti cu baronii pesedisti care scoteau bani din piatra seaca. Uite ca ciuma galbena a dus la un alt nivel infruptatul din banii UE, ai guvernului, ai nostri....
Postat 17 Noiembrie 2023, 18:31 de pinonel
opozitie cu bune si cu rele
Aia cu costul e echivalent cu "reabilitarea termică a 1.000 de blocuri", asta e opozitie nerealistica, doar vorbe, agita spiritele pe lucruri care oricum nu s-ar face din cauza legislatiei nationale, si a opozitiei cate unui apartament din cele 40 din bloc care blocheaza tot blocul. A avut Oradea fonduri si planuri ptr sute de reabilitari termice de blocuri, dar din cauza locatarilor, cetatenilor si legislatiei care permite blocaje in absenta unanimitatii, nu se vor face 1000 de blocuri nici daca pui toti banii doar pe proiectul asta. Plus, axele sunt europene, cred ca ar trebui sa faci opozitie la uniunea europeana sa mute banii de pe axa de transport pe axa de ecologie-CO2-codoi. In schimb, "De ce este necesară linie de tram-tren pe strada Lacu Roșu, nu se putea lega linia de tramvai de Gara orașului în Piața București?" e o intrebare buna, la care primaria ar putea raspunde.
Postat 17 Noiembrie 2023, 17:19 de unu
Cu care oameni!?
Aceasta este unul dintre dezavantajele democrației, si pesediștii trebuie considerați oameni.
Postat 17 Noiembrie 2023, 13:33 de marginan
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON