URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 16 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
De nu puține ori, pe meleagurile noastre veștile „de bine” se lasă cu surprinzătoare reacții adverse. Dacă trece prin Oradea o vedetă sau un turist oarecare și comite imprudența să-i remarce frumusețea, apar imediat frustrați și nefericiți gata să facă orice vizitator să se simtă, post factum, nepoftit. Îi cer intrusului aspru, cu indignare, ba și cu suspiciune, socoteală. De ce nu s-a plimbat și prin cartiere, să le vadă mizeria...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Noiembrie 2023, 12:52

PSD-iștii au îndoieli privind proiectul tram-trenului din Oradea: „De ce nu se discută cu oamenii aceste proiecte?”

PSD-iștii au îndoieli privind proiectul tram-trenului din Oradea: „De ce nu se discută cu oamenii aceste proiecte?” Traseul tram-trenului pe strada Lacu Roșu, criticat de PSD-istul Adrian Madar
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Administrația liberală din Oradea este acuzată de lipsă de transparență de către opoziția PSD. Liderul consilierilor locali social-democrați, Adrian Madar, a reclamat că proiectul tram-trenului anunțat de primarul Florin Birta și președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, are multe necunoscute, precum studii de trafic, estimări ale pasagerilor, motivele pentru care au fost alese aceste trasee. Mult mai bine ar fi fost, a spus PSD-istul, dacă autoritățile ar fi dezbătut proiectul cu cetățenii.

„Bună, dar scumpă”

„Trebuie să sancționăm această lipsă de transparență, endemică în Primăria Oradea. De ce nu discută Primăria aceste proiecte cu oamenii? Se lucrează la ele de doi ani, în urmă cu șase luni directorul OTL a discutat cu presa din București despre tram-tren, dar nouă nu ni se spune nimic”, a declarat Madar.

Acesta s-a întrebat dacă Primăria știe câți pasageri vor circula de la ERA Park spre Aeroport sau de la Oradea spre Cheresig, ori de ce Primăria Oradea finanțează linia spre Toboliu, iar Consiliul Județean străpungerea de pe strada Lacu Roșu din municipiu și nu invers.

„De ce nu ne explică PNL Bihor de ce este necesară linie de tram-tren pe strada Lacu Roșu, dacă s-au analizat și alte variante? Poate nu e posibilă o conexiune din strada Olimpiadei, dar știm că în zona Pieței București va fi deranj teribil (n.r. cu construcția unui pasaj rutier subteran). Oare nu se putea lega linia de tramvai de Gara orașului în Piața București, să nu mai facem traversare pe bulevardul Ștefan cel Mare, unde dimineața e super-deranj?”, s-a întrebat PSD-istul.

Tot el a admis că ideea tram-trenului „este bună, dar este scumpă” și că problema care se ridică e cea de oportunitate: „200 de milioane de euro înseamnă reabilitarea termică a 1.000 de blocuri, în condițiile în care în ultimii 8 ani s-au reabilitat 40”.

„Ca un nabab pe Strasse”

În aceeași conferință de presă, Madar a vorbit și despre cheltuielile prea mari ale Primăriei, precizând că în ședința de CL Oradea din această săptămână s-a aprobat majorarea valorii proiectului de reabilitare termică a Colegiului Gojdu, care a ajuns astfel să coste 12 milioane de euro, adică 900 euro pe metru pătrat.

„Făcând un calcul, pe aceleași date ale Primăriei, echivalează cu reabilitarea termică a 60 de blocuri cu 4 etaje”, a spus social-democratul, precizând că el este un fost gojdist, așadar este „legat” de această unitate de învățământ, dar chiar și așa cheltuiala i se pare nejustificată. 

„Nu este normal ca într-o perioadă în care te victimizezi, când vine vorba de a fi atent la cum cheltuiești banii, să ai atitudinea unui nabab care se află la cumpărături de Crăciun pe Strasse, la Viena”, a concluzionat Madar.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Niște mediocri au îndoieli cu privire la niște amatori.
Îndoiala-i rezonabilă ... iar tembelismul celor care dezbat astfel de potențiale proiecte e la comun. "Tram-train" pe trasee sub 25 km și fără recuperatoare de energie de minim 40% pe fiecare garnitură de transport, se numește faliment curat. La PSD+PNL nu are nimeni știință de carte, sau chiar niciunul nu știe cât costă fiecare kilowatt-oră per kilometrul de tronson, consumat pentru fiecare tip de transport public de acest fel? Ce îndoială? E sigur însă faptul că orice transport public de pe planetă se subvenționează de la bugete locale, județene sau naționale, după caz. Aș vrea, din partea mediocrilor și amatorilor, să dea un singur exemplu de acest fel urban și periurban, nesubvenționat, din Europa sau Asia, din Australia sau America, pentru a susține un "tram-train" cum ar fi Oradea --Cheresig.
Postat 18 Noiembrie 2023, 12:33 de KP
Sandu cel cu buda in curte
Uita-te in oglinda sa vezi pe unul cu capul. mai ales ca ai capul ala mare.
Postat 18 Noiembrie 2023, 10:01 de vasi13
PSD-iștii nu au îndoieli, ei nu au cap
Nu au ei cap sa faca așa ceva, am vazut când au fost la CJ, ei si UDEMEREU sunt rușinea județului si orașului. Nu au făcut nimic.
Postat 17 Noiembrie 2023, 21:35 de Sandu2100
Asta nu e bine de nici un fel
Ce sa poata spune oamenii? Aia spagati de psd cu galeti si faina? Cand se anunta ca baga ceva curse la aeroport, "oamenii" intrebau "pe cand la milano?", "pe cand la castellon?", "pe cand la glasgow?", adica fiecare unde il doare, nu ca si-ar permite mai mult de 3 drumuri pe an oricum. Aici pe cine sa intrebe, pe țața Floarea sau pe Leana de la Popleaca din Deal? Aia din Felcheriu o sa zica ea ca acolo vrea tram-tren, aia din alparea la fel, aia din botean la fel. Corect, aeroport, felix si vama au sens totusi. Daca pe lacu rosu va trece va fi cosmar pt cei din zona, si asa nu prea au unde parca, as fi curios cum face linie peste pârâul intubat. Dar de qici pana la a sustine ca psd facea bani din piatra seaca... Care psd? Uita-te la asta si la sabau, zici ca l-a batut sabau si i-a luat banii de mancare in scoala. Doar ca sabau tot bate pe cineva ca vad ca e in forma (si sfera e o forma)
Postat 17 Noiembrie 2023, 20:12 de poiu
Pesedistii pot lua notite!
Eram obisnuiti cu baronii pesedisti care scoteau bani din piatra seaca. Uite ca ciuma galbena a dus la un alt nivel infruptatul din banii UE, ai guvernului, ai nostri....
Postat 17 Noiembrie 2023, 18:31 de pinonel
opozitie cu bune si cu rele
Aia cu costul e echivalent cu "reabilitarea termică a 1.000 de blocuri", asta e opozitie nerealistica, doar vorbe, agita spiritele pe lucruri care oricum nu s-ar face din cauza legislatiei nationale, si a opozitiei cate unui apartament din cele 40 din bloc care blocheaza tot blocul. A avut Oradea fonduri si planuri ptr sute de reabilitari termice de blocuri, dar din cauza locatarilor, cetatenilor si legislatiei care permite blocaje in absenta unanimitatii, nu se vor face 1000 de blocuri nici daca pui toti banii doar pe proiectul asta. Plus, axele sunt europene, cred ca ar trebui sa faci opozitie la uniunea europeana sa mute banii de pe axa de transport pe axa de ecologie-CO2-codoi. In schimb, "De ce este necesară linie de tram-tren pe strada Lacu Roșu, nu se putea lega linia de tramvai de Gara orașului în Piața București?" e o intrebare buna, la care primaria ar putea raspunde.
Postat 17 Noiembrie 2023, 17:19 de unu
Cu care oameni!?
Aceasta este unul dintre dezavantajele democrației, si pesediștii trebuie considerați oameni.
Postat 17 Noiembrie 2023, 13:33 de marginan
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6664 RON
  • 1 EUR = 4.9737 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON