Clienții OTL s-au trezit joia trecută că au fost scoase din funcțiune atât sistemul de validare a călătoriilor și vânzare a abonamentelor prin aplicația mobilă e-ticketing, cât și aplicația care afișează în stații mersul tramvaielor. Timp de aproape o zi, călătorii au trebuit să revină la arhaicele bilete din hârtie, la plata cu cardul bancar în tramvai ori prin SMS, ca în urmă cu un deceniu.
Bihorel a aflat că „defecțiunile tehnice” invocate de conducerea OTL au avut în spate o mână criminală. Sistemul e-ticketing a căzut după ce serverele din București care găzduiesc aplicația în schimbul unei chirii de 1.000 euro/lună, alături de bazele de date ale unor instituții, au fost atacate de hackeri.
Atacatorii au criptat datele de pe servere în ideea să obțină o recompensă în schimbul recuperării lor. În final, sistemul a fost repornit, dar tehnologia și-a arătat vulnerabilitățile.
Așadar, nimic nu-i mai sigur ca biletul tipărit pe hârtie. Decât, poate, mersul pe jos...
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.