URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La fel cum creștinii ortodocși scot anual moaștele sfintei Paraschiva la Iași, tot așa, la patru ani, în perioada electorală, liberalii apelează la moaștele prorocului Ilie, mai exact Ilie Bolajan, ca să întărească credința în activul de partid.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Februarie 2024, 12:31

Inel mai scump: Inelul Metropolitan Oradea va costa mai mult, indiferent de viitorul traseu

Inel mai scump: Inelul Metropolitan Oradea va costa mai mult, indiferent de viitorul traseu „CEA MAI BUNĂ OPȚIUNE”. Ilie Bolojan susține că CJ Bihor va respecta decizia justiției, care nu ar împiedica continuarea Inelului Rutier Metropolitan pe actualul traseu: „Încă nu am stabilit detaliile juridice, tehnice și financiare pentru conformarea la decizia instanței, dar acest traseu este cea mai bună opțiune”
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Inelul Rutier Metropolitan Oradea s-a blocat în justiţie. După ce 21 de proprietari din Cheriu, comuna Oşorhei, s-au opus din start ca şoseaua să le străbată terenurile şi au deschis un proces la Tribunalul Cluj, care iniţial le-a respins acţiunea, Curtea de Apel Cluj le-a dat parţial dreptate şi a motivat de ce proiectul nu este în regulă. 

BIHOREANUL a încercat să afle ce înseamnă sentinţa şi ce efecte va avea asupra proiectului, dar şi ce vor face mai departe cei expropriaţi. Deocamdată, singura certitudine e că realizarea şoselei va costa şi va dura mai mult. Ba, oamenii chiar riscă exproprieri în plus. 

Bolojan: va continua 

Pe 1 februarie, Curtea de Apel Cluj a publicat hotărârea definitivă adoptată pe 15 decembrie în procesul pornit la finele anului 2021 de proprietarii din Cheriu împotriva CJ Bihor. În aceeaşi zi, administraţia judeţeană anunţa printr-un comunicat că sentinţa nu înseamnă automat blocarea proiectului Inelului Rutier Metropolitan (IRM).

Deşi în motivare judecătorii au arătat că CJ Bihor nu a avut la bază vreun studiu de trafic şi nu a justificat traseul ales prin intravilanul satului, Ilie Bolojan a transmis că proiectul nu va fi stopat. "Până la sfârşitul acestei săptămâni vom avea o întâlnire tehnică în care vom stabili cu exactitate ce este de făcut pentru a respecta hotărârea judecătorească şi pentru a continua proiectul", a arătat şeful CJ.

Totodată, administraţia judeţeană a precizat că va adopta apoi noi hotărâri pentru realizarea obiectivului de investiţii, "cu respectarea considerentelor deciziei Curţii de Apel Cluj".

Traseu nejustificat

Potrivit motivării instanţei, proiectul IRM nu vizează realizarea unui simplu drum de legătură între Oşorhei, Sânmartin şi Nojorid care ocoleşte şi Oradea, ci este o "variantă ocolitoare a municipiului Oradea", legătura între comune fiind "un obiectiv secundar".

Prin urmare, fiind o "variantă ocolitoare" ce colectează traficul de pe trei drumuri naţionale (DN1 Oradea-Cluj, DN76 Oradea-Deva şi DN79 Oradea-Arad), trebuia respectată o prevedere a OG 43/1997 privind drumurile publice, potrivit căreia "pentru descongestionarea traficului în localităţi, protecţia mediului şi sporirea siguranţei circulaţiei pe reţeaua de drumuri expres, drumuri internaţionale «E» şi drumuri naţionale se realizează variante ocolitoare, situate, de regulă, în afara intravilanului localităţilor, pe baza studiilor de trafic".

Aşadar, a arătat instanţa, proiectul "trebuia realizat în principiu în afara intravilanului localităţilor, iar amplasarea sa în intravilan trebuia să fie justificată în mod corespunzător", ceea ce nu s-a întâmplat, pentru că - deşi administraţiile locale implicate, adică CJ Bihor şi primăriile Oradea, Oşorhei, Sânmartin şi Nojorid - au avut "întâlniri de lucru în care au analizat peste 10 variante de traseu", justificarea celei alese în final "nu s-a materializat prin semnarea unor înscrisuri".

Fără studiu de trafic

Judecătorii au arătat, de asemenea, că proiectul trebuia să aibă la bază un studiu de trafic, pe care CJ Bihor l-a avut abia în februarie 2023, deci după ce a adoptat hotărârile 139/10.06.2022 (aprobarea indicatorilor tehnico-economici), 203/18.08.2022 (aprobarea Studiului de Fezabilitate şi actualizarea indicatorilor) şi 248/22.09.2022 (aprobarea declanşării procedurilor de expropriere şi însuşirea raportului de evaluare a terenurilor expropriate).

La proces, CJ Bihor s-a apărat susţinând că scopul era construirea unui drum judeţean, nu a unuia naţional, supus reglementărilor din OG 43/1997, însă judecătorii au decis contrariul: "studiul de trafic era obligatoriu".

Încadrare tehnică greşită

Instanţa a reţinut şi că CJ Bihor a greşit încadrarea în clasa tehnică IV (specifică unui drum judeţean), folosind date din Recensământul de trafic realizat în 2015 şi date furnizate de CNAIR pentru trei posturi de măsurare (pe DN1 în Oşorhei – 7.627 vehicule/zi, pe DN76 în Hidişelu de Sus – 5.860 vehicule/zi şi pe DN79 în Nojorid – 7.784 vehicule/zi), cărora nu le-au aplicat coeficienţi de creştere pe viitor. 

CJ Bihor s-a apărat arătând că, după darea în folosinţă a Inelului, traficul va depăşi doar temporar numărul maxim de vehicule pentru un drum de clasa III (3.500 /zi), în prezent fiind "în diferite stadii de execuţie şi alte lucrări de infrastructură de mare amploare" (A3, DX Oradea – Arad, legătura centura Oradea - A3, centurile Oşorhei, Sânmartin, Nojorid, Biharia şi Inelul Rutier Metropolitan de Nord), iar "traficul de tranzit se va muta pe aceste rute". Totuşi, judecătorii au obiectat că CJ Bihor nu a precizat când anume vor fi deschise acestea circulaţiei. 

Mai mult, instanţa a constatat că "încadrarea IRM s-a realizat în mod greşit în clasa tehnică IV în loc de clasa tehnică III", urmarea fiind că prin proiectul tehnic "determinarea elementelor profilului drumului (număr de benzi, lăţimea părţii carosabile, benzilor de încadrare şi acostamentului) s-a realizat în funcţie de clasa tehnică greşită a drumului".

Fără implicaţii majore 

Mihaela RoşanŞefa Compartimentului Juridic al CJ Bihor, Mihaela Roşan (foto), a declarat BIHOREANULUI că "vom întreprinde toate măsurile necesare pentru a respecta decizia Curţii de Apel Cluj", dar aceasta nu are implicaţii juridice care să "îngroape" proiectul. Concret, vor fi propuse noi HCJ-uri pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici (ai traseului şi costurilor), a unui proiect tehnic refăcut pentru un drum de clasa III şi pentru un nou culoar de expropriere.

"Pentru că instanţa a luat în considerare studiul de trafic făcut anul trecut şi a aplicat coeficienţi de creştere a traficului în perspectivă, acest lucru a căpătat autoritate de lucru judecat, deci nu va trebui făcut altul. În schimb, trebuie refăcut proiectul tehnic pentru un drum naţional, cum a decis instanţa, chiar dacă noi facem un drum judeţean", consideră jurista. 

În ce priveşte exproprierile, Roşan afirmă că rămân valabile, "pentru că reclamanţii nu au contestat deciziile de expropriere, iar Judeţul s-a întăbulat pe terenuri". 

Mai scump 

Filip Cheşeli Pe de altă parte, şeful Direcţiei Tehnice, Filip Cheşeli (foto), afirmă că traseul ales era singurul posibil. "Legea nu interzice ca un drum să treacă prin intravilan, ci impune ca în acest caz justificarea traseului să fie temeinică, ceea ce vom şi face. Vom arăta că 90% din Oşorhei este intravilan, că acest traseu afectează cel mai puţin proprietarii, că e vorba de terenuri agricole şi nu se demolează nimic, dar şi că alte trasee ar presupune afectarea de situri naturale şi scoaterea din circuitul forestier a unor suprafeţe de pădure mai mari".

Directorul spune că proiectul tehnic va fi refăcut pentru clasa III de drumuri, ceea ce înseamnă că platforma drumului va fi lărgită de la 8 la 9 metri, deci şi noi exproprieri în acest scop. "Pentru că vom face un drum cu profil de DN, costurile ar putea creşte cu 12%", zice Cheşeli.

Noi procese 

Claudiu SomeşanClaudiu Someşan (foto), cel care a deschis procesul contra CJ Bihor, convingându-i pe ceilalţi 20 de săteni să i se alăture ulterior, e revoltat de posibilitatea continuării pe acelaşi traseu. 

După declaraţia lui Bolojan, Someşan a cerut Poliţiei Rutiere să nu avizeze proiectul după refacerea lui dacă şoseaua va tranzita intravilanul, motivând că, pentru a-şi lucra terenurile "fărâmiţate", oamenii nu o vor putea traversa decât punându-se în pericol.

"Ilie Bolojan doreşte să îşi impună în continuare traseul care nu ţine seama de cerinţele privind siguranţa circulaţiei şi de adaptarea la cerinţele pietonilor, persoanelor cu handicap şi de vârsta a treia", acuză Someşan, cerând totodată şi ca aleşii PSD şi UDMR din CJ Bihor să nu-şi dea voturile decât dacă traseul va fi scos în extravilan.

Pe de altă parte, el a declarat BIHOREANULUI că va ataca şi viitoarele HCJ-uri, şi deciziile de expropriere, şi avizele date deja de instituţiile statului: "Vom ataca tot, până ce traseul va fi modificat". Ceea ce înseamnă nu doar că, dacă va fi făcută, şoseaua va costa mai mult, ci şi că însăşi realizarea ei va dura mai mult. 


INEL CU FRÂNE
Termen de finalizare - 2025

Proiectul Inelului Metropolitan a fost propus de preşedintele CJ Bihor în 2021, fiind aprobat de consilierii judeţeni, cu o majoritate de două treimi, abia la a patra încercare, în septembrie 2022, când doi reprezentanţi PSD, Ioana Bara şi Ciprian Anta, s-au alăturat liberalilor, ulterior fiind excluşi de partid din "parlamentul" judeţean. 

Ilie Bolojan

Şoseaua urmează să aibă 17 km, pornind din DN1 înainte de intrarea în Oşorhei dinspre Săcădat, ocolind Oradea, Sânmartin, Băile Felix şi Nojorid, până în DN79. Finanţarea este asigurată din fonduri guvernamentale prin Programul Anghel Saligny (200 milioane lei) şi bugetele CJ Bihor şi Primăriei Oradea (80 milioane lei), care şi-au asumat proiectul în parteneriat cu primăriile celor trei comune şi cu Asociaţia ZMO.

În prezent, lucrările au ajuns la 20% stadiu de execuţie, fiind realizate între Oşorhei şi Felix de Porr Construct, iar între Felix şi Nojorid de asocierea Asfamixt, OPR Asfalt, Dacia Faber.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
CivisUlpianum
Dar de ce sa le citim pe ale tale ?? Când tu ca si restul propagandistilor a nimic nu se face bine in Oradea si Bihor, pai ori esti propagandist ori dus cu pluta. Tu o să-mi citești comentariile.
Postat 09 Februarie 2024, 21:41 de Sandu2100
Cât despre costul mai mare...
Din păcate la mai toate proiectele realizate în Oradea se întâmplă așa. Deja am ajuns sa ne mirăm când e un proiect rătăcit la care nu se suplimentează costul. Problema e ca pentru acoperirea costurilor suplimentare primăria întra în datorii. După proasta mentalitate română: "nu avem bani? Mai fac un credit" . Ne bucuram pentru dezvoltarea orașului dar și asta trebuie făcută echilibrat. Suntem un județ fruntaș la investiții dar și cel cu cele mai îndatorat după București
Postat 09 Februarie 2024, 20:46 de CivisUlpianum
Ce nu înțeleg
De ce mai reacționați sau citiți comentariile lui Sandu?
Postat 09 Februarie 2024, 20:39 de CivisUlpianum
vasi/adi13 aka sanduivanov
Asa ceva doar din gură PSD aud ::::))) ca defapt Bolojan nu a făcut nimic ::::))))) Se si vede ::::)))) Știu ca te doare pe tine si pe partid, dar totuși Orădeni si Bihoreni vad diferența si or sa voteze Birta si Bolojan cu majoritate.
Postat 09 Februarie 2024, 18:30 de Sandu2100
Sandu cel cu buda in curte
Bai sandu, nebunule du-te si te trateaza. Filip a facut centura. Bucurestiul a largit-o la 4 benzi. Daca BOLOVANU facea centura traversa orasul direct prin piata Unirii. Centura nu apartine de oras. Ce tot ai cu Filip, macar el a facut multe doar din banii orasului , fara fonduri europene. Maica-ta a avut de lucru pe centura lui Filip. Vad ca ai pregatite materialele oferite de APTOR de la sefii tai. Bolojsn fara fonduri UE nu a fost in stsre sa schimbe un bec in oras. Asa ca de nu era centura lui Filip tu nu apareai pe lume. Aia nu ne spui cu Bolojan s-a opus constriurii centurii, sa nu cumpere tramvaie, inclusiv la bazinul Olipmpic se opunea. Mincinos ordinar ce esti
Postat 09 Februarie 2024, 16:37 de vasi13
Ni se spune ca nu Bolojan a făcut centura si pasajele, pai hai sa ne aducem aminte cum arata centura lui Filip fata de a lu Bolojan
https://www.google.com/ search? sca_esv=c2f3d0b18548173b&sxsrf=ACQVn0-9WhgdSHCZAii-_pMEQXxbqjr0Dg:1707472245580&q =centura+oradea&tbm=isch&source =lnms&prmd=ivnmbtz&sa=X&ved =2ahUKEwi98qTl_Z2EAxV bT0EAHeeqBQIQ0pQJegQIDRAB&biw =384&bih=693&dpr=1.88 #imgrc=rCpSGSCccHmv1M
Postat 09 Februarie 2024, 11:51 de Sandu2100
Iar bate câmpii prostănacul de serviciu.
1). Bolojan n-a făcut nicio centură pănă acum; cea actuală aparține de CNAIR, în ambele etape de câte o bandă pe sens trecută la două ulterior, și este rezultatul negocierilor dintre fostul primar Filip și guvernarea Boc prin fostul ministru Dobre de la Ministerul Transporturilor. 2). Nu a existat nicio opoziție în privința continuării centurii pe partea nordică, proiectul inițial al inelului metropolitan despre care se vorbește astăzi fiind inclus încă din 2007 pe lista Băncii Europene de Investiții ca variante de finanțare alături de Banca Comercială Română, devenită mai apoi BCR Erste Bank; opoziție care să se încontreze la acest demers nu a existat vreodată și nu există nici acum, consensul fiind asigurat pe varianta ini[ială de traseu, dincolo de centrele de comune. 3). Aprox. 160 km ar fi tot traseul, dar partea de DX de la A3 pe direcția Arad are peste 40 km și ține de CNAIR și MT, iar conexiunile cu A3 mai scoteau din sarcina locală a ineluluu metropolitan încă vreo 20 km; Alți 25 km se suprapunea cu o parte din centura existentă, astfel că din 160 km rămâneau doar 75 km de făcut prin CJ Bihor și comunele zonei de impact. 4). Inelul 2 al Londrei are peste 350 km, așadar nu te băga pe ce nu cunoști și nu fă comparații inutile, spunând astfel că Bolojan nu vede nici la 75 km din aer privind. 5). Ești paralel cu subiectul, pentru că 160 km la tot ce am spus înseamnă de fapt, în cerc, exact 64 km ca să ocolească centrele de comune, dar se ține cont și de încărcarea și descărcarea de trafic spre și dinspre "buricul târgului" cu traseele transversale la inel cu tot; astfel că proiectul inițial adoptat în noiembrie 2007 de către municipalitatea orădeană în așteptarea aprobării și,de către CJ Bihor, specifică clar cei 64 km pentru etapa pe 4 benzi, plus conexiunile primare de cca. 40 km ca reabilitări de drumuri existente, la o valoare totală convenită de principiu cu centrala BCR de cca. 60.000.000 Euro la acea vreme, în urmă cu aproape 17 ani. 6). Cu alte cuvinte, al tău Bolojan este singurul care a pus piedici acestui proiect, încă de pe vremea când era secretar general al guvernului Tăriceanu; PNL este astfel vinovat nu numai de întârzierea/blocarea demarării procedurilor de asigurare a finanțării, în intervalul de la 2007 până în prezent, aborând discreționar problema, masacrând întregul concept și tratând cu superficialitate traseul inițial, brăzdând aiuristic în dreapta și stânga, atât intravilanul cât și extravilanul zonei dintre Oradea și localitățile rurale din jur. Habarnismul "birtinezilor" în materie de urbanism și mobilitate este demonstrat, în instanță chiar, până și de către niște agricultori fără experiență în proiecte de acest fel; este de-a dreptul jenant pentru unul ca Bolojan, că i s-a arătat acum nivelul real de inteligență și de orientare în abordarea dezvoltării spațiale a teritoriului.
Postat 09 Februarie 2024, 10:05 de KP
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/un-parc-din-centrul-galatiului-inchis-din-cauza-zgomotului-locatarii-unui-cartier-au-avut-castig-de-cauza-in-instanta.html
Pe de alta parte, si Galati da sentințe la fel ca si Curtea de Apel Cluj :::::)))))
Postat 08 Februarie 2024, 22:27 de Sandu2100
KP
Tu vorbești de inel de 160 km când Londra are inel de 188 km :::)))) e bine sa ne comparam cu ei dar nu poți face inele de 160 km la Orade că ar trece prin Borod, Almasu Mare, Valea lui Mihai, Avram Iancu, Ștei și Lorau ::::))) si nu se justifică de loc asta. Eu aș vrea să se facă ăsta chiar și fără justificare.
Postat 08 Februarie 2024, 21:10 de Sandu2100
Inelul nordic
E foarte bună ideea. Când Bolojan a făcut centura, au fost discuții despre o centură inel, doar ca primarul din Paleu sa opus, la fel au fost discuții și Satu Mare de un DX și nu au vrut. Problema e ca acum va fi mai scump acest drum ( bineînțeles PROPAGANDA profita de ocazie ::::::)))) ) . Important pt cetățeni e ca drumul se face. Asta fost făcută de PSD, adică sa împiedice construirea unu drum, bravo felicitări PSD, cetățeni nu uita și alegerile vin, cu toată forța nouă o primești mai puțin decât Mang. Pe de altă parte cetățeanul respectiv ar trebui dat in judecată de PMO si CJ pentru " impiedicarea constructiei unui drum de interes national " ai război la graniță și se poate justifica cum armata a 15-ea din Vaslui ar putea utiliza acest drum, ca e Dj ,ca e DN.
Postat 08 Februarie 2024, 21:00 de Sandu2100
un fel de...
"cea mai performanta ad-tie din tara la oras si judet", zic celelalte judete, "dar numa atata au facut?!", zicem noi..
Postat 08 Februarie 2024, 20:01 de unu
da, trebuie prioritizat si inelul nordic al orasului
dar in restrospectiva toti suntem de-acord. Insa cand s-a propus cu aceeasi viziune drumul Ec Teodoroiu pe langa calea ferata, care are mai putine intersectii si stopuri, majoritatea au zis ca nu e nevoie, nu e necesar. Acum sa zicem ca trebuia sa fie la 2 benzi pe sens si mai lung si mai lat si mai la nord. Trebuia, dar nu multi au zis-o atunci. E bun si drumul asta in oras, cu mai putine intersectii, dar e nevoie si de inchiderea inelului de centura. Ca e relieful mai dificil si mai scump, adevarat, dar tot trebuie. Insa cand celelalte partide cer sa se faca mai putin in oras, ca ad-tia curenta face prea multe santiere de-odata, e ironic sa ne si plangem ca avem Ec Teodoroiu si sa ne si plangem ca nu avem inel nordic. Cu altii la conducerea orasului nici macar atata n-am avea, nici pe langa Calea ferata, nici podul Macio, nici drumri de legatura cu Paleu, si daca suntem onesti recunoastem ca traficul prin oras ar fi crescut oricum si ar fi ajuns si la noi ca la Cluj sau Timisoara.
Postat 08 Februarie 2024, 20:00 de unu
Ai punctat bine @spzl
Din pacate in Oradea, nu prioritatile stau la baza deciziilor asupra investitiilor in infrastructura (sau alte domenii) ci usurinta, simplitatea punerii lor in practica si a obtinerii banilor pe proiect. O centura prin Nordul orasului este o prioritate, datorita fluxului de trafic pe directia Cluj-Bors si invers, in special dupa deschiderea punctului Bors II. In lipsa acesteia, TOT traficul de masini persoane individuale, autocare chiar si masini comerciale sub 7.5 pe aceasta directie este preluat de Clujului si drumul expres, adica taman prin mijlocul orasului. Suntem intr-adevar deosebiti ca administratie locala: toata lumea se zbate sa scoata tranzitul din orase, noi deschidem larg portile...O fi orbul gainii , incompetenta sau interese dubioase
Postat 08 Februarie 2024, 18:54 de Vlady72
Băi "neterminaților" de la PNL Bihor, care vă faceți de râs la orice mișcare în afara sediului.
Inel metropolitan, sau centură metropolitană cum ar veni de fapt, înseamnă că înconjoară "metropola" ce-i formată din Oradea și toate comunele limitrofe. Or, a voastră, taie fix prin mijlocul dintre localități, roată-roată doar peste Oradea. Dacă-i să fie cum trebuie, acest "inel" care trebuia gătat deja dacă era după capul pe umeri al predecesorilor voștri, e nevoie să înconjoare măcar toate centrele de comune din proximitatea urbei. Adică vreo 160 km măcar, cu traseul inclus al viitorului drum expres către Arad și cu bretelele de acces la A3 cu tot, astfel ca toată presiunea de trafic de pe oraș să se scurgă dincolo de intravilanele construibile și aerisite ale întregii zone combinate urban-rural. Roată-roată "neterminaților" la minim 20 km de sediul PMO ... că nu-i teleacul vostru pe unde să vă trageți căruțele cu păpușoi.
Postat 08 Februarie 2024, 16:53 de KP
Prioritati….
de mult trebuia construita centura prin partea de nord a orasului, pentru a prelua traficul de pe cea existenta, cand se fac lucrari pe aceasta se circula bara la bara. Cum relieful e complicat prin acele locuri, nu s-a ingramadit nimeni sa-si asume o lucrare complexa.
Postat 08 Februarie 2024, 14:08 de User anonimizat
Gasca penala a umplut ad-tia locala cu nulitati...
... bune doar sa incaseze lefuri+sporuri nesimtite! Meritocratie si competenta n-ai sa vezi, sunt dupa chipul si asemanarea selectionerului.
Postat 08 Februarie 2024, 13:37 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON