URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 04 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Anul trecut, premierul Marcel Ciolacu a declarat că s-a terminat epoca construirii stadioanelor, în condițiile în care visteria e goală, iar autostrăzi și spitale nu prea avem. Partea proastă este că Oradea avea spre avizare proiectul noului stadion și abia acum vedem ce daune ne-au provocat procesele cu proprietarii de terenuri din zonă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă imaginați o campanie - încă una după cea din 2012 - în care Bolojan să ne roage să luăm un vomitiv, dar să votăm totuși lista comună PSD-PNL pentru europarlamentare? Sau că prin mai-iunie, el, de mână cu Mohan și Birta laolaltă cu Madar, vor încerca, dimineața, să convingă oamenii să voteze USL2 la europarlamentare, iar apoi, după-amiaza, să se bată pe Consiliul Județean și pe Primărie?
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 8 februarie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial o decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție pronunțată în septembrie 2023 prin care s-a stabilit că motivele plângerii împotriva proceselor-verbale de contravenție pot fi completate până la primul termen de judecată.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
01 Februarie 2024, 17:50

Inelul Rutier Metropolitan: Un proprietar din Cheriu cere Poliției Rutiere să nu avizeze proiectul refăcut și aleșilor din CJ Bihor să nu-l voteze

Inelul Rutier Metropolitan: Un proprietar din Cheriu cere Poliției Rutiere să nu avizeze proiectul refăcut și aleșilor din CJ Bihor să nu-l voteze foto arhivă BIHOREANUL: Claudiu Someșan s-a opus încă de la lansarea proiectului Inelului Rutier Metropolitan ca traseul să străbată intravilanul satului Cheriu, unde deține terenuri
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

„O crimă politică”. Așa descrie un proprietar din satul Cheriu peste al cărui teren a fost proiectat Inelul Rutier Metropolitan Oradea intenția președintelui Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, de a continua construirea șoselei și după ce Curtea de Apel Cluj a dat o sentință favorabilă localnicilor.

Claudiu Someșan, fost jurnalist, în prezent proprietarul unei publicații online dedicată afacerilor, face apel la Poliția Rutieră ca în acest caz să nu mai avizeze proiectul cu traseul prin intravilanul satului, iar la consilierii județeni ca să nu-l voteze după refacerea documentației, cum a impus instanța clujeană.

„Să respingeți”

Someșan, care a inițiat împotriva CJ Bihor un proces după ce administrația județeană a decis să construiască Inelul pe un traseu ce trece inclusiv prin satul Cheriu, unde deține un teren agricol, și care împreună cu alți 20 de proprietari ce i s-au alăturat ulterior în proces a obținut o sentință favorabilă parțial, a trimis redacției BIHOREANULUI, joi, o cerere adresată Serviciului Poliției Rutiere Bihor, dar și aleșilor din Consiliul Județean.

În cererea trimisă Poliției Rutiere, Someșan amintește că la mijlocul lunii ianuarie, Curtea de Apel Cluj a constatat că proiectul Inelului Rutier Metropolitan nu vizează realizarea unui drum județean, ci a unei „variante ocolitoare” a municipiului Oradea și a localităților Oșorhei, Sânmartin și Nojorid, astfel că trebuia încadrat în clasa tehnică III (specifică drumurilor naționale), nu în clasa tehnică IV (ca drum județean).

De asemenea, instanța a imputat CJ Bihor faptul că pentru alegerea traseului variantei ocolitoare, care potrivit legislație trebuie „de regulă” să ocolească localitățile, nu a justificat alegerea traseului prin intravilanul localităților, un studiu de trafic fiind întocmit ulterior adoptării prin Hotărâri de Consiliu Județean a variantei de traseu aflată, după cum se știe, în execuție.

Având în vedere aceste lucruri, Someșan solicită Poliției Rutiere Bihor „să respingeți avizarea „noului” inel de centură al municipiului Oradea și Zonei Metropolitane Oradea (varianta ocolitoare) pe porțiunea ce trece prin intravilanul satului Cheriu, comuna Oșorhei”.

„În stil mercantil”

În cererea trimisă Poliției Rutiere, Claudiu Someșan arată că ulterior pronunțării Curții de Apel Cluj, președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a transmis că proiectul Inelului Rutier Metropolitan va fi continuat, cu respectarea sentinței, ceea ce nu este în regulă.

„Se observă clar că intenția conducerii instituției este de a păstra actualul traseu prin intravilanul localității Cheriu (...), președintele Ilie Bolojan dorește să își impună în continuare traseul conceput în stil mercantil și care nu ține seama de cerințele privind siguranța circulației și de adaptarea la cerințele pietonilor, persoanelor cu handicap și de vârsta a treia. Informațiile indică mai degrabă tendința de a forța o justificare a variantei prin intravilan decât o respectare principială a legii, a hotărârii instanței și a drepturilor localnicilor în aceeași măsură”, a scris Someșan.

Acesta amintește că și el, și alți 20 localnici au cerut inițial ca traseul IRM să ocolească intravilanul satului Cheriu, ceea ce ar fi însemnat aproximativ 700 metri în plus de șosea, dar traseul poate fi reconfigurat și acum prin extravilan, cu un „supliment” de 286 metri, însă „administrația bihoreană a scurtat traseul fărâmițănd intravilanul din Cheriu, dar l-a prelungit în extravilan tot la Cheriu, pentru alte interese”.

„Proiectul impus de președintele CJ Bihor este o crimă politică. Pe lângă faptul că drumul a fost trasat în mod nejustificat prin intravilan, este și proiectat într-o clasă tehnică greșită, fapt ce punea în pericol viețile a sute de mii de conducători auto ce ar fi urmat să parcurgă în viitor un drum subdimensionat față de traficul pe care urma să îl preia de pe 3 drumuri europene”, arată proprietarul din Cheriu.

„Lipsă de caracter”

Totodată, Claudiu Someșan amintește că „opoziția politică din CJ Bihor”, adică PSD și UDMR, a cerut un traseu scos prin extravilanul satului Cheriu, dar în final, „în urma unor manevre politice s-a ajuns în situația ca doi dintre consilierii opoziției (n.r. – Ioana Bara și Ciprian Anta, ambii de la PSD, ulterior excluși din CJ Bihor) să trădeze, chipurile pentru că ar fi votat pentru dezvoltarea județului”, motiv pentru care îi numește „neaveniți” care au trădat „nu doar interesele localnicilor din Cheriu, ci și pe cele ale propriilor partide”, iar asta „din lipsă de caracter”.

Prin urmare, Someșan arată că „avem rugămintea și așteptarea ca poziția IJP Bihor în această chestiune să fie una onorabilă și de neaservire în fața clasei politice”. Concret, dacă administrația județeană va cere avizarea unui proiect refăcut pentru Inelul Rutier Metropolitan cu menținerea traseului prin intravilanul din Cheriu, chiar și în condițiile în care CJ Bihor va justica acest traseu așa cum îi impune Curtea de Apel Cluj, să respingă acordarea emiterea unui aviz.

„Având în vedere cele menționate mai sus, vă readucem în vedere rugămintea, dar și așteptarea ca IPJ să fie și în slujba localnicilor din Cheriu, nu doar a clasei politice”, își încheie Claudiu Someșan cererea către Poliție.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
13 Comentarii
Pentru ca...
Legile privind exproprierile sant ambigui,de ce alții din lumea civilizata,au reușit sa construiască zeci ce mii de km de drumuri..și noi nu,sa zicem ca schimba traseul,sant sigur ca se vor găsi și acolo o serie de isteți care vor mai mult...și procesele o vor lua de la capăt...sărmana tara...frumoasa...dar e locuita..
Postat 02 Februarie 2024, 20:37 de zorro
Grigore
Cum stai cu vaXXinul?
Postat 02 Februarie 2024, 13:55 de Sandu2100
KP
Tu ești tot timpul împotriva, tu nu ai înțeles nimic, și Curtea de Apel Cluj. Tu te agiți ca molusca pe uscat tot timpul când afli ca mai face Bolojan ceva. Bolojan nu are nevoie campanie. Denotă faptul ca propaganda ca tine e tot în campanie din 2012 in coace.
Postat 02 Februarie 2024, 10:53 de Sandu2100
Se va rezolva.
Intre timp se vor fi pierdut niste saptamani/luni. Autoritatile sunt precum cetatenii. Cerbicie pana la capat. Pe cat se incapataneaza autoritatile sa proiecteze prin locuri aiurea, (nestudiate-prin gradinile politicienilor, jurnalistilor, teparilor, etc) pe atat se incapataneaza si cetatenii sa creeze trafic fantoma, sa conteste orice dezvoltare care i-i afecteaza catusi de putin. Ar trebui sa vina 'conservatorii' cu capete patrate la conducere.
Postat 02 Februarie 2024, 10:43 de nihil
Re: Mare_blue17 ... nimic nu ai înțeles și probabil de aceea te repeți.
Nimeni nu este împotriva realizării infrastructurilor. Din contră, se vor mai multe, mai repede și mai bune. Problema în cazul acestor așa-zise centuri, este că sunt niște ulițe asfaltate între sate, nu centuri adevărate care să respecte standardele în materie de mobilitate, urbanism și mediu. Să facă tot ce se poate ... dar să facă lucrurile cum trebuie și bine, nu la plezneală pentru o imagine electorală temporară. Infrastructurile nu sunt obiective "per mandat" ... ele trebuie să fie, dacă-i cum trebuie, pe viață.
Postat 02 Februarie 2024, 06:13 de KP
Hop si tu
Sunt curios cati dintre cei care au fost si sunt contra noilor drumuri realizate pana acum le folosesc cu bucurie si cati dinc cei care s-au opus le ocolesc si merg pe unde pot asa cum ar vrea sa fie mereu Orasul sau judetul nostru , adica o fundatura greu de parcurs . Asa ca baga tare Bolo , nu lua in seama niste lătrăi care nici nu locuiesc in acest judet dar vor sa faca ordine , de faot sa incurce un Judet intreg
Postat 01 Februarie 2024, 23:48 de Mare_blue17
Hop si tu
Sunt curios cati dintre cei care au fost si sunt contra noilor drumuri realizate pana acum le folosesc cu bucurie si cati dinc cei care s-au opus le ocolesc si merg pe unde pot asa cum ar vrea sa fie mereu Orasul sau judetul nostru , adica o fundatura greu de parcurs
Postat 01 Februarie 2024, 23:47 de Mare_blue17
Am citit si am reusit sa nu inteleg nimic
E de inteles de ce multi incearca sa evadeze din realitatea cotidiana, pe diverse cai, narcotice. Realitatea noastra iti excede simturile, si sistemul clacheaza, un fel de bluescreen, Blue Screen of Death, in windows. Deci, Jupinul a asteptat nerabdator MOTIVAREA SENTINTEI, care motivare a zis ca la centura ocolitoare trebuie ocolit intravilanul, drept urmare a latit drumul cu jumate de metru si l-a declarat drum national marca CJB, a facut un studiu de trafic postum si Angela merge mai departe. Ma rog, sper sa nu fi inteles eu filmul. Oricum, in infernul lui Dante scria mare, la intrare : “Lasciate ogni speranza o voi ch'entrate”. Welcome to Bihor county. Era sa scriu bihon:)...
Postat 01 Februarie 2024, 21:15 de excalibur
Curtea de Apel Cluj dă ( sau oferă ) sentințe exotice
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/rasturnare-de-situatie-in-cazul-asistentei-care-ajuta-soferii-cu-alcoolemie-depistati-in-trafic-curtea-de-apel-a-achitat-o.html
Postat 01 Februarie 2024, 20:27 de Sandu2100
Succes localnicilor la următoarele procese
Se pare că pe unde construiește tot parte de procese pierdute are Bolojan. Se apuca de construit înainte sa rezolve situația cu localnicii.Vezi și situația din Aleșd. La fel a făcut și în Oradea. Exproprieri pe bani de nimic, poate moare omul de supărare și nu da primăria în judecată.
Postat 01 Februarie 2024, 20:07 de CivisUlpianum
Ocolul prin intravilanul unei localități nu este ocol.
Tot inelul ăsta e o aiureală gândită și făcută la plezneală, în concordanță cu mintea înghesuită în materie de betoane, pe care o are președintele CJ Bihor. Iar bihorenii și-l merită din plin pe acest psihopat care ține morțiș să traverseze, nu să ocolească.
Postat 01 Februarie 2024, 19:39 de KP
Asta își ia nasul la purtare
Ar fi bine sa comenteze el la Cluj, nu pe la noi. În fapt e PSD-IST, și el crede ca dacă nu se mai face drumul, nu o să-l mai votăm pe Bolojan. Greșit Orădenii si Bihorenii așteaptă cu nerăbdare acest drum, și asta va fi o palmă data PSD -ului. Pt ca știm cine se opune dezvoltării
Postat 01 Februarie 2024, 18:30 de Sandu2100
Lucrurile sunt clare, doar sa vrei sa le vezi!
Primarul Osorheiului si presedintele cj apartin aceleasi structuri politice, pnl. Drumul putea evita faramitarea loturilor particulare, dar ar fi insemnat sa treaca peste terenul UAT-ului, o pasune. Azi este pasune, maine, dupa ce s-ar face drumul, pretul pasunii se va inzeci, va fi introdusa in intravilan, etc, etc.
Postat 01 Februarie 2024, 18:06 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5984 RON
  • 1 EUR = 4.9699 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON