URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
25 Septembrie 2022, 18:08

Imagini spectaculoase: Cum arată de sus lucrările la drumul de legătură dintre centura Oradea şi Autostradă (FOTO / VIDEO)

Asociaţia Pro Infrastructură, cea mai activă organizaţie non-profit specializată în monitorizarea proiectelor majore de reţele de transport, a postat vineri pe canalul propriu de YouTube imagini spectaculoase filmate din dronă cu şantierul la viitorul drum de legătură dintre Centura Oradea şi Autostrada A3.

„Constructorul s-a mobilizat exemplar”

După cum se vede din imagini, muncitorii au început săpăturile la viitorul pasaj peste sensul giratoriu şi calea ferată de la ieşirea din Oradea spre Sântandrei, şi avansează destul de rapid către malul Crişului Repede.

În plus, constructorul a realizat cea mai mare parte a lucrărilor de terasare, a început lucrările la podeţele de pe traseu şi este în diferite faze de realizare a piloţilor foraţi care vor susţine viitorul pod peste Crişul Repede în dreptul localităţii Sântion şi viitorul pasaj care va supratraversa în zona localităţii Borş şoseaua şi calea ferată care duce în Ungaria.

"Constructorul s-a mobilizat exemplar. Până la predarea lucrării mai are la dispoziţie un an şi două luni, dar dacă va păstra actualul ritm va termina chiar mai repede", a declarat miercurea trecută pentru BIHOREANUL, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Oradea, Traian Bulzan.

Două luni de „deranj”

După cum BIHOREANUL a mai scris, lucrările la pasajul de şoseaua de centură, punctul de unde începe drumul de legătură cu autostrada au provocat începând de săptămâna trecută ambuteiaje pe inelul ocolitor al oraşului.

Situaţia este cu atât mai deranjantă cu cât traficul auto în oraş este restricţionat de lucrările la viitoarele pasaje subterane din Piaţa Cetăţii şi Piaţa Gojdu iar şoferii au rămas fără alternativă.

Potrivit inginerului Traian Bulzan, lucrările vor afecta traficul cel puţin de-a lungul toamnei.

"Perioada critică va fi în următoarele două luni, până când constructorii vor fora piloţii de la fundaţiile pasajului. După ce va fi ridicată suprastructura construcţiei, vom încerca să revenim la cele două benzi pe sens, chiar dacă una dintre ele va fi mai îngustă", a declarant acesta.

Lucrare de 545,9 milioane lei

Construcţia legăturii cu autostrada, ca o centură extinsă a Oradiei, cu două benzi pe sens, a fost atribuită firmei austriece Strabag pentru suma de 545,9 milioane lei fără TVA.

Termenul de execuţie a celor aproape 19 kilometri de şosea este de 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 24 pentru execuţie.

Începută în Calea Sântandreiului, centura extinsă a Oradiei va înainta pe câmp pentru a traversa Crişul Repede printr-un pod în zona localităţii Sântion.

Drumul, cu două benzi pe sens, va supratraversa şoseaua şi calea ferată care duc spre Ungaria în zona comunei Borş şi se va lega în nodul rutier de la viitoarea autostradă la 2,5 kilometri de graniţă.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON