URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ne place sau nu, până la Revoluție Bihorul nu era considerat un județ foarte industrializat și nici nu avea un specific anume. La Craiova se făceau locomotive, la Arad tramvaie, la Pitești automobile, la Cluj și Timișoara carte. Noi, cu câteva excepții, eram croitorii și pantofarii Europei.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, când o parte a „comunității” LGBTQ+ din Oradea și-a făcut propriul festival Pride pentru al doilea an la rând, am luat parte la două dintre evenimentele întinse de luni până duminică. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Prin deja celebra Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 84/2024, prin care s-a introdus măsura „retragerii” permisului în cazul în care se refuză testarea cu privire la consumul de droguri, au fost operate și alte modificări importante și extrem de discutabile cu privire la legislația contravențiilor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
18 Iunie 2021, 14:18

Şoseaua de legătură dintre Oradea şi autostrada A3 va fi realizată de firma Strabag, cu 545 de milioane lei 

Şoseaua de legătură dintre Oradea şi autostrada A3 va fi realizată de firma Strabag, cu 545 de milioane lei  (foto: generic)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat vineri că firma Strabag SRL, o companie austriacă, va realiza proiectarea şi execuţia şoselei de legătură dintre Oradea şi autostrada A3, întinsă pe aproape 19 kilometri. Investiţia se ridică la 545.910.000 lei fără TVA. 

"Vineri, 18.06.2021, au fost transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului pentru proiectare și execuție "Legătura Centura Oradea (Giraţie Calea Sîntandrei) - Autostrada A3 (Biharia). Ofertantul desemnat câştigător este SC Strabag SRL cu preţul de 545.910.100,02 lei fără TVA", au transmis, printr-un comunicat, reprezentanţii CNAIR. 

Lungimea traseului este de 18,96 km, iar durata contractului este de 30 luni, din care 6 luni perioada de proiectare şi 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor. Perioada de garanţie a lucrărilor este de 84 de luni.

"Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii şi respectiv după soluţionarea tuturor contestaţilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire", mai subliniază CNAIR. 

Noul drum va începe cu un pasaj peste calea ferată de la giratoriul de pe Calea Sântandrei, va trece cu un pod nou peste Criş în zona localităţii Sîntion şi va traversa cu pasaje supraterane drumul şi calea ferată ce duc spre Ungaria în zona comunei Borş, ajungând într-un nod rutier pe autostradă, la 2,5 km de graniţă.

Este pentru a doua oară când lucrarea îi este atribuită companiei austriece Strabag. CNAIR a derulat o procedură de licitaţie în vara anului 2020, însă rezultatul a fost contestat de ceilalţi ofertanţi în instanţă.

În luna februarie a acestui an, Curtea de Apel Bucureşti a dispus reanalizarea de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a ofertei depuse de firma Construcţii Erbaşu, pentru realizarea legăturii Oradea – A3. Până la urmă, însă, CNAIR a decis că firma câştigătoare rămâne Strabag. 

Pentru această investiţie au fost depuse patru oferte, de către Construcţii Erbaşu în asociere cu Vahostav SK, Drum Asfalt în asociere cu Trameco SA, Rizzani de Eccher şi Strabag, aceasta din urmă fiind o companie activă pe piaţa din România încă din anul 1991.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5468 RON
  • 1 EUR = 4.9692 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON