URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 23 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
A fost o perioadă în care tramvaiul a intrat în dizgrație, nu doar la noi, ci cam peste tot în Europa. Și în Oradea am pierdut linii importante, pentru că e mult mai ușor să tragi un asfalt peste șine decât să deschizi trasee noi, care presupun săpături, traverse, muncă multă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Cam așa se jură un personaj dintre cele care, la ordinul încă președintelui Iohannis, au făcut posibilă coaliția PSD-PNL. Nu se numește Gâgă, ci Rareș Bogdan. „Guvernăm împreună, dar nu participăm la treburile coaliției, nu mai există colaborare între noi și PSD”, zicea acesta joia trecută.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?











De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La data de 5 octombrie 2024, Curtea Constituțională a admis o contestație formulată de doi cetățeni și a anulat o Decizie a Biroului Electoral Central prin care se dispusese înregistrarea candidaturii pentru funcția de Președinte al României a doamnei Diana Ivanovici Șoșoacă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
20 Septembrie 2022, 21:15

Cel mai important nod rutier din Bihor va lega două șosele majore, Oradea va avea noi ieșiri în toate direcțiile

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aflat în execuție deja din primăvară, proiectul pentru construirea drumului de legătură între Oradea și Autostrada Transilvania a fost modificat „din mers” de CNAIR așa încât să conecteze șoseaua și de viitorul Drum Expres Oradea - Arad. Vestea a dat-o președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, care a afirmat, într-o conferință de presă susținută marți, că nodul rutier care va fi construit dincolo de zona Gării Ioșia va fi cel mai important din județ.

Acesta a arătat că „avem două proiecte majore în lucru”, și anume șoseaua de legătură cu Autostrada Transilvania și Drumul Expres Oradea – Arad, iar dacă inițial primul prevedea conectarea printr-o intersecție giratorie doar cu drumul ce leagă Oradea de Sântandrei în dreptul zonei Cazaban, între timp a fost modificat, la inițiativa CJ Bihor, așa încât în cadrul lui va fi realizată joncțiunea și cu viitorul Drum Expres Oradea - Arad prin pasaje supraterane și bretele de virare la dreapta, „așa încât, din orice direcție vii, dinspre Sântandrei sau dinspre Oradea, să te duci în oricare din cele două direcții, spre Europa (n.r. – pe drumul de legătură cu autostrada) sau spre București (n.r. – pe Drumul Expres)”.

„Peste doi ani acesta va fi cel mai important nod rutier din Bihor”, a spus Bolojan, care a detaliat că „Oradea va avea patru accesuri din zona de autostrăzi”: „primul din zona de nord, Real, din Episcopia, unde va fi prima coborâre (de pe autostradă), așa încât dealurile vor avea acces, al doilea pe Șoseaua Borșului, în zona benzinăriei Gazprom, pentru zona Rogerius, al treilea și cel mai important va fi acest nod rutier, pentru zona centrală, Ioșia și Calea Aradului, și al patrulea în Calea Sântandreiului, spre zona Nufărul”.

Bolojan a prezentat și schițele care indică modificarea proiectului de execuție a drumului de legătură dintre oraș și autostradă, în care se observă că inițial acesta a prevăzut doar o girație către centura Sântandrei, precum și faptul că după adoptarea noii soluții, cu pasaje și bretele, acest drum va fi conectat și cu viitorul Drum Expres Oradea – Arad.

Președintele CJ Bihor nu a oferit detalii despre costul modificărilor, însă a precizat că acestea vor fi suportate de CNAIR atât pentru drumul de legătură dintre Oradea și autostradă, cât și pentru Drumul Expres Oradea – Arad, ambele proiecte fiind finanțate, de altfel, cu fonduri europene.  

În context, Bolojan a precizat că documentația tehnică pentru Drumul Expres Oradea - Arad va fi finalizată până la sfârșitul acestui an.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
@moderator
In spiritul corporatist....exprimarea "ne place sa credem" nu e tocmai potrivita, dar e des uzitata. O persoana de orice categ. jur/fizica cand greseste si-o asuma si corecteaza. Restul e cancan cu ...ar trebui, ne place sa credem, suntem mahniti.... Atentie doar ca tot in spiritul corporatist , audienta se mai maturizeaza (ca si piata) daca se intelege ce vrea sa fie si la ce duce.
Postat 21 Septembrie 2022, 18:59 de Christa
Nu mai siluiti limba romana!
Nu mai folosit "accese" in loc de "accesuri". Accese inseamna altceva decat ceea ce va doriti...
Postat 21 Septembrie 2022, 15:11 de Musti
RE: Nu mai siluiti limba romana!
Aveți dreptate. Am corectat. Ne place să credem că eroarea aparținea vorbitorului, nu celui care a consemnat :)
Postat 21 Septembrie 2022, 17:38 de Moderator
KP aka mama Omida
Bihorenii înțeleg cât de limitată ești la minte, și ca tu nu corespunzi standardelor.
Postat 21 Septembrie 2022, 14:35 de Sandu2100
Bihoreni, voi înțelegeți cât de limitat la minte e Bolojan. Habarnist pe banii noștri, ai tuturor.
A trebuit să vină CNAIR ca să modifice toate racordurile și conexiunile rutiere ale nodului de circulație care să poată lega traseele vizate. De ce? Pentru că studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, plătite de Bolojan&Co. cu 1.000.000 Euro din banii noștri, nu corespundeau standardelor care impuneau conexiunea centurii orașului atât cu drumul de legătură cu A3, cât și cu cel care va lega orașul de drumeagul Sântandreiului și cu drumul expres Oradea-Arad. Cu alte cuvinte, un săculeț cu bani publici a fost cheltuit degeaba, ca să vină apoi CNAIR și să modifice complet proiectul tehnic, "gândit" de un prost care e amator dovedit în materie de mobilitate rutieră.
Postat 21 Septembrie 2022, 13:37 de KP
Scuze...
Acest comentariu al meu ii pt alt articol
Postat 21 Septembrie 2022, 08:43 de ArdeleanOradean
Troli PSD pe aici?
Au întrat prietenii de la PSD sa dea pozitiv sau negativ la comentarii?
Postat 21 Septembrie 2022, 08:42 de ArdeleanOradean
foarte bine, intersectie intre 2 autostrazi, si 2 centuri fara pasaje ci cu giratoriu era chiar jale
in sfarsit avansam si noi de la asfaltat drumuri de pamant si peticit drumuri la construit drumuri noi, de la construit giratii la construit pasaje. De la centuri la autostrazi.
Postat 20 Septembrie 2022, 21:36 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5973 RON
  • 1 EUR = 4.9731 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON