URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 15 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
De nu puține ori, pe meleagurile noastre veștile „de bine” se lasă cu surprinzătoare reacții adverse. Dacă trece prin Oradea o vedetă sau un turist oarecare și comite imprudența să-i remarce frumusețea, apar imediat frustrați și nefericiți gata să facă orice vizitator să se simtă, post factum, nepoftit. Îi cer intrusului aspru, cu indignare, ba și cu suspiciune, socoteală. De ce nu s-a plimbat și prin cartiere, să le vadă mizeria...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
20 Decembrie 2022, 11:17

Avem o problemă: Air Oradea

Avem o problemă: Air Oradea (trucaj foto. sursa imaginii: pexels.com)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Chiar dacă din primăvară Ryanair se retrage nu doar de pe aeroportul nostru, ci oprește cursele externe și din Timișoara, Sibiu și Suceava, pentru Primăria Oradea și mai ales pentru Consiliul Județean Bihor vestea pică cum nu se poate mai prost. Mult mai prost decât pentru cei aproape 190.000 de pasageri pe care aeroportul orădean i-a avut până în noiembrie anul acesta și pe care, cel puțin teoretic, îi putea păstra și anul viitor dacă serviciile companiei low cost ar fi continuat și după martie 2023.

Până în septembrie 2022, municipalitatea a pompat 800.000 euro pentru ca Ryanair să zboare spre patru destinații europene, de câte două ori pe săptămână, timp de un an. Calculele arată că în cele 12 luni în care a asigurat cursele, 416 la număr, fiecare a fost subvenționată cu 1.923 euro. Mult? Puțin? Raportat la ce? Greu de conchis, la fel cum nu-i ușor de spus, contabilicește, dacă este ieftină ori scumpă subvenționarea călătoriilor OTL sau a termoficării pentru orădenii de la bloc (doar aceasta din urmă costă bugetul local 49 milioane lei pe an). 

Ryanair își motivează retragerea tocmai prin încetarea subvenționării, ceea ce, aparent, ar da dreptate celor care zic că Oradea e un oraș prea mic pentru a-și permite „extravaganțe” precum cursele internaționale. Cert e că la fel a procedat compania și în timpul fostei administrații județene, când a fost nevoie tot de subvenții pentru ca zborurile să existe.

Consiliul Județean, în responsabilitatea căruia este aeroportul și, implicit, existența curselor, este într-o situație cu atât mai proastă cu cât, la inițiativa președintelui Ilie Bolojan, a înființat împreună cu Primăria compania Air Oradea, dar numai pe hârtie. E adevărat, suma rezervată acesteia de cele două administrații, 3 milioane lei, nu a fost cheltuită, dar nici compania aeriană locală nu și-a luat zborul. Nu a închiriat, cum fusese vorba, nici avion, nici echipaj, darămite să rezerve sloturi spre alte aeroporturi.

În plus, plecarea Ryanair are loc în cel mai prost moment și pentru că sarcina de a o înlocui cu altă companie va trebui îndeplinită simultan cu două proiecte pentru care aeroportul orădean a primit aproape 190 milioane lei din fonduri UE, pentru prelungirea pistei și pentru creșterea siguranței, poate chiar cu trei dacă va fi aprobat și cel pentru extinderea noului terminal de pasageri. Or, ce companie ar veni în pline lucrări, adică restricții?

Poate e cazul ca, dacă până în ianuarie nu găsește un alt operator care să acopere programul de vară, Air Oradea chiar să „decoleze”, să înceapă experimentul asigurării unor curse cu avion și echipaj închiriate. Decât să subvenționezi o altă firmă, nu-i mai bine s-o sprijini pe a ta? În caz contrar, aeroportul nostru ar trebui să se consoleze că rămâne, iarăși, doar cu zborurile interne și cele ocazionale spre destinații de vacanță estivale. Și nu ar fi de râsul curcilor ca, doar pentru atât, să fi cheltuit atâția bani?...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
Petre93 aka adi13 aka Drop de ploaie
Bineînțeles ca eu gasesc scuze , precu tu găsești aruncat pe gât. Wizz nu pleaca de pe Suceava, dar nici nu vine la Oradea, a inaugurat la Suceva o bază, dar nu are concurent acolo. Degeaba vii tu sa ne spui ca Bolojan e rau
Postat 21 Decembrie 2022, 09:45 de Sandu2100
Prost sa fii sa nu-i f...
Pe cine? Pe ei, pe banii Tarii Romanesti. Iaca cum sparge guvernul meu 38 milioane de "rezerva". Na kakam pentru 4 meleoane lu Ryanair... [ https://www.ebihoreanul.ro/stiri/bihorul-primeste-aproape-38-milioane-lei-din-fondul-de-rezerva-al-guvernului-175709.html ]
Postat 21 Decembrie 2022, 08:26 de excalibur
Tot nu-i bine...
Daca luam media de pasageri a lui "unu", 200X416=83200 pe an, pasageri Ryanair. De unde reiese ca restul pana la 190000, pana in octombrie (conform domnului prim) e acoperit de Tarom. Ma indoiesc, dar pe scurt, daca tot vorbim de investitii de sute de milioane, subventii de sute de mii, niste date exacte se poate, sau trebuie sa-si bata "carcotasii" capu cu ele? Cum puteti fi asa superficiali cand e vorba de bani publici? Cata lipsa de transparenta!
Postat 21 Decembrie 2022, 07:27 de User anonimizat
Pentru sandu 2100
Vezi Sandu ca vedeam ca pomenesti de Suceava. Tocmai Wizz a lansat 12 curse spre 8 tarri in Suceava. Ce spui pleaca si Wizz?. Tu gasesti scuze pt Bolojan la orice.
Postat 21 Decembrie 2022, 06:36 de Petre93
Unde e dezvoltarea
Parca vroiau sa instaleze un gard inteligent. Mai bagati multi bani in el ca e degeaba.
Postat 21 Decembrie 2022, 06:19 de Petre93
unu
Asta e politica Ryanair, din 2016 au fost la faliment si nici asa nu se redresează, Portugalia, Grecia, cateva orase din Germania, din Norvegia , Spania au platit exact ca Oradea.
Postat 20 Decembrie 2022, 18:26 de Sandu2100
municipalitatea a pompat 800.000 euro ptr ca Ryanair să zboare spre 4 destinații europene, de câte 2 ori pe săptămână, timp de 1 an. Calculele arată că în cele 12 luni în care a asigurat cursele, 416 la număr, fiecare a fost subvenționată cu 1.923 euro. M
Putin! 1900 euro pe cursa, la 200 pasageri inseamna ca au subventionat cu 9,5 euro biletul. Din partea mea, la nivelul asta, sub 1 milion de euro, pot sa continue subventia. Dar ideal, subventiile nu ar trebui sa existe, si realistic, in 3-5 ani interzice UE adiministratiilor locale, judetene si regionale, nationale sa subventioneze companii aeriene. Asa ca nu se va continua pe veci. E bine ca UE va interzice si o va face tuturor, inclusiv ptr unguri, irlandezi, si toti agentii economici se vor adapta de la Ryan si Wizz care incaseaza sute de milioane la nivel de continent din subventii, aceeasi lege ptr toti. Dar pana atunci, daca Debrecen e subventionat de maghiari pana se pune pe picioare, atunci noi le lasam sa acapareze si piata din Crisana nefacand nimic? OTL ia subventii mintenas de zece ori mai mari de la primarie decat companiile aeriene. (Au corectat articolul la 190 in loc de 90. eu unu prefer sa locuiesc si muncesc in Oradea decat in Satu-Mare.)
Postat 20 Decembrie 2022, 17:49 de unu
adi13-bolnăvel
A adus cursele, doar ca pleacă, pleca si de pe Suceava , Sibiu, Timișoara. Bolojan și-a făcut treaba, iar tu ca un lingau de PZD, ne explici ca Bolojan trebuie să-și dea demisia :::)) . Daca stii oleacă hEngleza poate reusesti sa citești articolul de mai jos. https://www.dailyrecord.co.uk/lifestyle/ryanair-cancels-portugal-flights-impacting-26441153
Postat 20 Decembrie 2022, 17:29 de Sandu2100
Demisia
Bolovanul declara acum 2 ani ca daca in 6 luni aeroprtul nu va avea zboruri isi va da demisia. Bine ca Suceava are zeci de zboruri internationale, cred ca are vreo 20-25. Si Satu Mare e peste noi. Adica tot orasele unde sunt salarii mai mari. Si Bolojan in afara de concedieri si betoane habar n-are de nimic.
Postat 20 Decembrie 2022, 16:11 de adi13
KP aka mama Omida
Iar vorbești prostii ca de obicei.
Postat 20 Decembrie 2022, 15:22 de Sandu2100
KP aka mama Omida
Ir vorbești prostii ca de obicei.
Postat 20 Decembrie 2022, 15:22 de Sandu2100
În concluzie, unde nu-i cap vai de aripioare.
Oradea Air, sau Fly Bolo ... ne arată nivelul precar de inteligență a celor care au subvenționat deplasările pe bani publici. Mai puțin călători din mediul privat ... iar listele de pasageri demonstrează din plin că 75% dintre călători au zburat pe baza unor deconturi de la instituții publice (Parlament, CJ, PMO, etc). Prăduiala este specifică modului de gândire a liderilor politici pe care îi ține în viață Bihorul. De altfel nu-i nimic nou ... Oradea este o destinație de "second-hand" pentru cei interesați de curse internaționale, iar traseul predilect rămâne cel de tur-retur București.
Postat 20 Decembrie 2022, 14:47 de KP
CT aka TWO
Tu esti copleșit de atât bunătate, eu am zburat de 12 ori anul ăsta si pot să-ți spun ca sunt pasagerii destui peste 80% sau full
Postat 20 Decembrie 2022, 13:22 de Sandu2100
Greu cu statistica!
Intr-un articol din 15 noiembrie, dom' Prim zicea ca: "numarul pasagerilor a ajuns la 190000 de la inceputul anului pana la finele lunii octombrie". Acum dom' Cris ne spune ca sunt 90000 pana in noiembrie. Din atata exactitate, eu sunt coplesit de incredere in orice spun domnii astia... https://www.ebihoreanul.ro/stiri/va-arata-total-diferit-aeroportul-oradea-va-avea-un-singur-terminal-pe-cel-nou-dar-extins-si-eficientizat-174987.html
Postat 20 Decembrie 2022, 13:07 de User anonimizat
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6645 RON
  • 1 EUR = 4.9714 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON