URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 August 2022, 10:35

Pista Aeroportului Oradea va fi extinsă pe bani europeni. Nicio veste despre Air Oradea

Pista Aeroportului Oradea va fi extinsă pe bani europeni. Nicio veste despre Air Oradea (sursa foto: Facebook / Ilie Bolojan)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat vineri seara că Aeroportul Internațional Oradea a primit confirmarea că proiectul de extindere a pistei de decolare / aterizare, în valoare de 23 de milioane de euro, a fost aprobat pentru a fi finanțat din fonduri europene.

Va avea 2.500 de metri

„În urmă cu câteva zile, Aeroportul Oradea a primit confirmarea oficială că proiectul de extindere a pistei de aterizare a fost aprobat, finanțarea urmând să fie asigurată din fonduri europene. Săptămâna viitoare contractul de finanțare ar urma să fie semnat. Valoarea totală a proiectului este de 23 milioane euro, plus TVA”, a anunțat Bolojan pe Facebook.

Investiția presupune extinderea pistei spre Nojorid cu 400 de metri. Astfel, aeroportul va avea o pistă de 2.500 metri și un sistem de iluminare și semnalizare ce va permite aterizarea, chiar și în condiții de ceață densă, dinspre Nojorid.

Potrivit postării făcute de Ilie Bolojan, s-a derulat deja o procedură de selecție a ofertelor pentru realizarea lucrării, iar proiectul va fi atribuit unui câștigător în luna septembrie.

„Dacă nu vor fi contestații, în octombrie vom semna contractul de proiectare și execuție. Până în toamna anului viitor lucrările vor trebui finalizate, banii europeni putând fi accesați doar până la sfârșitul anului 2023, pentru acest proiect”, a mai arătat președintele Consiliului Județean Bihor, care are în subordine Aeroportul Oradea.

Contribuția de la bugetul județului va fi de doar 2%. Totuși, CJ Bihor va asigura și 1,2 milioane de euro pentru exproprierea unor terenuri agricole pentru extinderea aeroportului.

„Extinderea pistei și modernizarea aeroportului va permite ca aeronave mai mari, inclusiv cargo, să poată opera pe aeroportul din Oradea. Mulțumesc echipelor de la aeroport și de la transporturi, partenerii noștri, pentru stadiul în care a ajuns proiectul”, a transmis Ilie Bolojan.

Air Oradea, pe când?

Nici președintele CJ Bihor, nici instituția pe care o conduce, nici Primăria Oradea și nici Aeroportul Oradea nu au mai pomenit în ultima vreme despre proiectul lansării unei companiei aeriene Air Oradea.

În vara anului 2021, Ilie Bolojan și Florin Birta au anunțat din fața unui terminal al aeroportului local că administrația locală și cea județeană vor conlucra pentru înființarea unei companii aeriene, care să asigure „o scădere a preţurilor biletelor”, evident că prin subvenţii, pe rutele vizate: Oradea - Bucureşti, cu „minimum 3 zboruri pe zi în zilele lucrătoare şi minimum 2 în zilele nelucrătoare", operarea fiind avansată pentru „luna martie 2022”, plus între Oradea şi "unul sau două aeroporturi internaţionale din Vestul Europei" cu statut de hub, adică de unde pasagerii să aibă posibilitatea continuării deplasării „către cele mai importante destinaţii”, începerea operării fiind dată pentru „cel târziu luna octombrie 2022".

La începutul acestui an, autoritățile locale au decis că vor închiria aeronavele, echipajul, mentenanța, printr-o licitație.

De atunci, nu se știu prea multe despre pașii făcuți pentru operaționalizarea companiei locale, care, evident, nu a început zborurile naționale în martie, așa cum era anunțat. BIHOREANUL scria în această primăvară că proiectul companiei Air Oradea era în întârziere, dat fiind faptul că, cel puțin la acea vreme, piața transportului aerian trecea printr-o criză.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Air Oradea?!
N-am auzit! Ceva zvonuri au fost, dar era vorba despre o chestie scremuta de cj, air birtin parca-i zicea....
Postat 28 August 2022, 17:42 de pinonel
Investiții pentru ce?
Nu demult a mai fost un proiect de modernizare la aeroport. S-a făcut și terminal. S-a mai extins o dată cu piata. Și noi încă nu avem zboruri către capitalele europene. Construim și băgăm bani pt zboruri la București și 3 zboruri internaționale pe săptămână. Ce să facă lumea în oraș? Să vină în centru sau în Felix? Sau la zoo? Vrem și destinații să vizităm noi Europ! Că aeroport degeaba facem dacă stăm să ne viziteze alții.
Postat 28 August 2022, 09:09 de Vio_427
bine bine.....
Dar, o data, pentru totdeauna se va face cercetarea terenului de catre specialisti sa nu mai apara bombe? Suntem chiar de rasu avioanelor, de fiecare data cand se lucreaza....hoppppaaaaa cate o bomba. Pe buuuuneeee? Intelegeti ideea? In alte tari este regula, nu te apuci de constructie pana nu e scanat terenul de elemente Ex, altfel NU primesti autorizatie. Oare de ce? Pentru ca nu e interesanta lansarea excavatoarelor si buldozerelor pe orbita.
Postat 27 August 2022, 12:34 de Christa
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON