URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 27 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Mă bucur că Prefectura s-a sesizat asupra situației mai mult decât scandaloase a flotanților, care, brusc, în an electoral, se mută la țară, unde, datorită numărului mic de votanți, pot influența decisiv rezultatul alegerilor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Tarom are un vechi monopol pe cursele București - Oradea, ba surse din industrie spun chiar că ruta este cea mai profitabilă a companiei. O informație intuită și din prețurile biletelor, exorbitante, și din faptul că se găsesc greu cu o zi - două înainte de zbor, iar adesea chiar deloc. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 10 mai 2024, Președintele României a promulgat un proiect de lege inițiat în 2023 de doi celebri parlamentari (Ion-Marcel Ciolacu și Nicolae-Ionel Ciucă), prin care se schimbă radical regimul infracțiunii de evaziune fiscală, în sensul în care infractorul va plăti ca să nu mai meargă la închisoare - cu cât va plăti mai târziu, cu atât va plăti mai mult!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Epuizarea profesională, denumită și burnout, este definită de Organizația Mondială a Sănătății ca un sentiment de oboseală intensă și constantă, de pierderea controlului și de incapacitatea de a obține rezultate concrete la locul de muncă.
18 Aprilie 2024, 09:49

Oradea "unplugged". Staţiile de încărcare electrică din parcările supraetajate nu funcţionează de peste un an (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Staţiile de încărcare electrică din parcările supraetajate orădene nu funcţionează de peste un an. Instalaţiile din parcările Independenţei și Gheorghe Bariţiu sunt scoase din uz, iar cele din parkingurile Iosif Vulcan ori de la Cetatea Oradea vor fi pornite abia peste câteva luni.

"Nu funcţionează"

În Oradea, şoferii care doresc să îşi încarce bateria autoturismului lor, electric sau hibrid, sunt obligaţi să se mulţumească cu staţiile de încărcat stradale sau cele ale operatorilor privaţi. Instalaţiile de acest tip amenajate pe banii municipalităţii în parcările supraetajate ale oraşului sunt scoase din uz.

"Marţi am încercat să îmi încarc maşina în parcarea de pe strada Gheorghe Bariţiu, dar instalaţia de încărcare nu funcţionează. Atunci, m-am dus la în parcarea din strada Independenţei, unde am păţit la fel", a relatat BIHOREANULUI un cititor.

Situaţia este, însă, mai veche. "Staţiile de încărcare nu mai merg deja de peste un an. Nu ştiu când se vor repara", a povestit reporterului angajatul municipalităţii de la una dintre parcări.

"Momentan staţia este indisponibilă"

De altfel, miercuri, accesul pe locurile de încărcare a maşinilor electrice în cele două parcări orădene era restricţionat cu bandă de semnalizare roşie şi stingătoare de incendiu pe roţi. "Momentan staţia este indisponibilă", anunţa la faţa locului o înştiinţare asumată de Primăria Oradea.

Potrivit anunţului, instalaţiile urmează să fie repornite după implementarea unui sistem de plată atât pentru încărcarea normală, cât şi pentru cea rapidă.

"Vă rugăm să utilizaţi una dintre cele 12 staţii de încărcare stradale disponibile indicate în aplicaţia EVConnect", se menţionează în anunţ.

Avem o problemă...

BIHOREANUL a aflat că staţiile de încărcare electrică sunt scoase din uz pentru că, puse în funcţiune împreună cu parcările, la date diferite, utilizează aplicaţii diferite, iar reprezentanţii municipalităţii consideră că sunt prea greu de gestionat.

"Intenţia noastră este de a reuni într-un sistem integrat toate staţiile de încărcare din Oradea. Cele mai multe instalaţii de acest gen funcţionează prin aplicaţia EVConnect, aşa că încercăm să le integrăm pe toate sub aceeaşi umbrelă", a declarat BIHOREANULUI Lucian Popa, şeful Direcţiei Patrimoniu Imobiliar din cadrul Primăriei, care administrează parcările orădene.

Integrarea în aplicaţie s-a dovedit o sarcină imposibil de realizat până în prezent. "Staţiile fiind mai vechi, la fel ca parcările în care au fost montate, integrarea lor este o problemă de IT pentru care se caută soluţii. Dacă nu vor putea fi integrate în platformă vor fi, probabil, înlocuite", a spus Popa.

Parcare fără încărcare

De altfel, vechile parcări supraetajate orădene, cum ar fi cea de lângă Piaţa Rogerius şi cea din spatele Palatului de justiţie, nici nu au astfel de staţii de încărcare. Cel mai probabil, acestea nici nu vor fi dotate cu astfel de utilităţi.

"Vechile parcări nu au fost gândite cu staţii de încărcare electrică şi nici nu cred că vor avea. La parcarea din strada Tribunalului, de exemplu, instalaţia electrică nu a fost concepută să ducă o asemenea putere instalată", a explicat directorul Lucian Popa.

De asemenea, parcări puse în funcţiune de municipalitate în ultimul an, cum ar fi cea din strada Iosif Vulcan ori cea de lângă Cetatea Oradea, nu au nici acum puse în funcţiune instalaţiile pentru încărcare a maşinilor electrice sau hibrid.

"În cazul parcării Iosif Vulcan, în momentul de faţă se lucrează la amenajarea punctului trafo pentru a putea duce o astfel de sarcină, ceea ce va mai dura circa două luni. La fel, parcarea de lângă Cetate, chiar dacă a fost dată în folosinţă deja, nu a fost încă recepţionată, iar staţiile vor fi pornite ulterior", a declarat Popa.

La această oră, singurele staţii de încărcare electrică funcţionale din cadrul parcărilor supraetajate orădene sunt cele de la parkingul din strada Braşovului, lângă magazinul Crişul.

La nivelul oraşului există, însă, pe lângă instalaţiile din parcările zonelor comerciale ori de pe lângă benzinării, alte 16 staţii de încărcare la sol, puse în funcţiune de municipalitatea orădeană, printr-un proiect european, la finalul anului 2022.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
tipic PMO
au instalat că au avut fonduri de spart pe așa ceva și pentru a da bine pe foaie... dar tipic PMO: deja in momentul instalării erau subdimensionate. pe de altă parte, mai IARĂȘI renumitul KP se teme că i-a tuna mașina sau 'a lua foc. mai lipsește reputatul user excalibur care să scrie ceva "intelijent" despre mașinile electrice, pe care NU le poate accepta deoarece este prea citit și prea școlit, mai ales de școala vieții; injiner fără diplomă.
Postat 19 Aprilie 2024, 09:36 de prasila
vasi/adi13 și alte conturi de PROPAGANDĂ
Stai ma liniștit ca am doar un cont. In schimb tu te-ai facut cacao ca ai mai multe.
Postat 18 Aprilie 2024, 18:52 de Sandu2100
Veci pururi nu vor functiona aceste statii, daca nu li se schimba amplasamentul.
ISU nu da avize si autorizatii acestor statii care, fiind pozitionate la parter sau sub acelasi acoperis/planseu cu alte tipuri de autovehicule, reprezinta niste potentiale bombe in timpul incarcarii masinilor electrice. Doar in mintea edililor nostri habarnisti pot coexista ca parcari, pe acelasi nivel, atat masini pe carburanti cat si electrice.
Postat 18 Aprilie 2024, 18:39 de KP
@vasi13
"sandu cel cu buda-n curte, vrei sa compensezi cu biggie, ceva ce e mica?" Tu vorbesti de aceleasi fraze, acelasi limbaj, cocalar de doi bani? Le folosesti la fiecare comentariu. Asta e, nu poti mai mult. Fii mai atent, citeste comentariile cu atentie (daca esti in stare). Si poate, pana la urma vei termina cu obsesia asta ca sandu este biggie. Si tu ar trebui sa fii ultimul care sa vorbeasca de cei cu mai multe conturi. P.S. Nu ma mir ca nu observi diferenta dintre sandu si mine. Cand are semnificatia candva, odinioara, cu mult timp inainte, demult se scrie impreuna!
Postat 18 Aprilie 2024, 18:23 de Biggie
Treaba bine facuta...
Ca de obicei tot ce e nou si recent facut e in aceeasi situatie... O bataie de joc, la fel is multe alte statii in oras nu doar cele din noile parcari... si alea facute destul de recent oricum.
Postat 18 Aprilie 2024, 18:20 de cristianteofil
sandu cel cu buda-n curte
Aceeasi fraza, acelasi limbaj si aici sandule? Alias bigigie, ce vrei sa compensezi cu biggie, ceva ce e mica? Trompeta, propagandist de 2 lei, te mai smioraciesti pe aci ca iti faci si tu 7 conturi, pe care le ai de mult asa-i marele blue, iar mare? Numai capul ala mare chel e mare, mare si gol
Postat 18 Aprilie 2024, 17:47 de vasi13
RE: sandu cel cu buda-n curte
vasi13, ești la fel de agitat ca înainte de suspendare. Dacă nu te potolești, s-ar putea să vină una definitivă.
Postat 18 Aprilie 2024, 18:27 de Moderator
sanduivanov
"Fara fonduri UE nu sunt in stare sa astupe o groapa sau sa schimbe un bec ars." Pana acum te vaitai ca se fac lucrari pe banii oradenilor. Acum te doare ca se astupa o groapa sau se schimba un bec pe banii altora? Chiar nicicum nu e bine? Linisteste-te!
Postat 18 Aprilie 2024, 17:28 de Biggie
Nimic nou.
Ca mai toate marile realizari, nimic nu tine, nimic nu functioneaza. Trebuie iar fonduri UE sa poata fi pornite. Fara fonduri UE nu sunt in stare sa astupe o groapa sau sa schimbe un bec ars.
Postat 18 Aprilie 2024, 11:16 de sanduivanov
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.594 RON
  • 1 EUR = 4.9744 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON