URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
10 Octombrie 2019, 18:31

Oradea în priză: 16 stații de încărcare electrică vor fi amplasate în oraş

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea se pregăteşte să intre în era maşinilor electrice.

Proiectul municipalităţii orădene de amenajare a 16 staţii de încărcare a vehiculelor electrice în zonele aglomerate ale oraşului a primit, joi, aprobarea Comitetului de Avizare al Administraţiei Fondului pentru Mediu.

"Urmează ca cel mai probabil săptămâna viitoare să fie semnat contractul de finanţare şi până la finalul lunii octombrie să se publice anunţul de licitaţie pentru achiziţia acestor staţii", se menţionează într-un comunicat al municipalităţii.

Cele 16 staţii de încărcare vor fi amplasate astfel încât să acopere arterele principale de intrare în oraş şi zonele aglomerate de la gara Oradea, aquapark-ul Nymphaea şi Universitatea Oradea la cartierele Ioşia, Rogerius, Nufărul şi centrul oraşului.

Dosarul de finanţare al proiectului a fost depus de Primăria Oradea în luna ianuarie în cadrul "Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiile reşedinţă de judeţ".

De menţionat că la sfârşitul anului trecut Consiliul Local Oradea a adoptat hotărârea 1.036 potrivit căreia proprietarii sau administratorii unităţilor de cazare, a spaţiilor comerciale şi de birouri sunt obligaţi să îşi instaleze staţii de reîncărcare cu putere normală pentru autovehicule.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
excalibur
Eu nu vad sensul, pt că tu, tot la căruță ai ramas. UPDATE PLEASE
Postat 11 Octombrie 2019, 23:57 de Sandu1206
Surpriza...
Se pare ca "baietii destepti" nu vor lasa un viitor prea roz vehiculelor electrice, adica nu trebuie sa fie mai ieftin un km electric decit unul fosil.Au ei grija de asta: (0-100.ro/2018/03/06/lovitura-pentru-masinile-electrice-in-romania-tarifarea-incarcarii-mai-costisitoare-decat-un-plin-de-carburant-fosil/)
Postat 11 Octombrie 2019, 23:09 de excalibur
Gaşca lui papuc
~expârți~ ceva "savanti" cam batranei plus o tanti cu paranoia in stadiu avansat
Postat 11 Octombrie 2019, 11:19 de Neutryno
:::::))))))
Servus gâștelor, comentatori experți în toate.
Postat 11 Octombrie 2019, 11:01 de Sandu1206
......
Ma gandesc cu groaza cat putem fi de tampiti! Chiar nimeni nu vede ca punem carul inaintea boilor?! Presupunem ca romanii s-ar inghesui sa-si achizitioneze automobile cu propulsie electrica. Presupunem ca in 2020 vor fi 10%. Unde/cum vor fi incarcati acumulatorii?! Rezista reteaua de distributie, transformatoare, cabluri, etc?! Din ce surse va proveni energia electrica?! O statie de incarcare domestica, una langa care sa nu stai zile, are o putere de 22KW, curentul e de 100 A. Un calcul simplu arata ca ar fi nevoie de niste cabluri cu sectiunea de 35mm2, cam cum sunt cablurile de sudura!!!
Postat 11 Octombrie 2019, 05:54 de pinonel
Deep throat
Oradea va fi primul oras din tara care va interzice masinile cu motoare cu ardere interna.Ar fi inadmisibil sa ratam okazia.Concomitent se rezolva si parcarile.Doar excavatoarele pot functiona pe motorina,si vor fi declarate utilaje sacre
Postat 10 Octombrie 2019, 20:54 de excalibur
Tampit poti fi sa...
Tampit poti fi sa pui aceste statii la intrarea-iesirea din oras cand autonomia medie este bine sub 100km. Nici la Bins, nici la Marghita nu poti ajunge cu un "plin" dar ce poti cere de la aiuritii birtin3zului. Acu adevarul e ca Tesla si BMW au autonomii ceva mai mari numai ca si costa cateva zeci de mii de euro si doar angajatii bugetari isi pot permitre sa le cumpere!
Postat 10 Octombrie 2019, 20:14 de scortosul
Asta arată cât de deșteaptă administrație avem !?!
Intrările în oraș nu trebuie acoperite pentru că, în acest deceniu încă ... posesorii nu se vor încumeta să părăsească orașul, iar alții din afară nu vor veni la Oradea în acest sens !?! Aceste stații trebuie puse, în primul rând, în marile parcări din zona urbană și care să acopere arii cât mai mari de potențiali clienți ... abia apoi extinsă rețeaua către marginea orașului !?! Doar e pentru orădeni proiectul, nu de publicitate pentru alții !?!
Postat 10 Octombrie 2019, 19:00 de CrisDumi
Comitetul de Avizare al Administraţiei Fondului pentru Mediu
"proprietarii sau administratorii unităţilor de cazare, a spaţiilor comerciale şi de birouri sunt obligaţi să îşi instaleze staţii de reîncărcare"...la ei nu e cazul sa depuna "Dosarul de finanţare al proiectului",o pot face din banii lor.Sa speram ca se vor institui si ceva amenzi pentru neconformare, plus organe de control abilitate sa le colecteze,iar in final,ca solutie extrema,excavatorul.Nu ne putem pune de-a curmezisul dezvoltarii.Traiasca "comitetul de AVIZARE al Administraţiei Fondului pentru Mediu",sa speram ca va supravietui viitoarelor reforme bugetare
Postat 10 Octombrie 2019, 18:58 de excalibur
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON