URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 24 FEBRUARIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Până acum câțiva ani, puțini știau de existența unei păduri la capătul prăfuitei străzi Gh. Doja și aproape nimeni nu știa că jumătate din ea era proprietatea municipiului Oradea. Primul noroc al pădurii: noul stadion pică exact pe vechea Grădină Zoologică, așa că e nevoie de un nou amplasament. Prin urmare, mai devreme sau mai târziu, domnul Liviu Andrica se va vedea nevoit să-și mute lighioanele.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Cam așa ar putea fi botezat drumul expres Oradea - Arad, de aproape 140 kilometri, în mare parte cu profil de autostradă, cel dintâi proiect de mare infrastructură rutieră asumat de autorități locale. Autostrada Bolojan n-o putem numi nici în glumă, să nu fim acuzați de idolatrie, deși reușita - iar asta e o realitate pe care n-o poate contrazice nimeni, dacă are un dram de bun-simț - lui îi aparține. Chiar dacă execuția șoselei a scos-o la licitație, la finele săptămânii trecute, CNAIR.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La o primă vedere întrebarea pare tembelă. Și la o a doua sau a zecea vedere, tot tembelă rămâne. Problema este, însă, că această întrebare a fost formulată de către doi judecători ai unei curți de apel și adresată Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
11 Martie 2023, 13:11

Imagini din dronă: cum arată lucrările la prima parcare Park & Ride din Oradea (FOTO/VIDEO)

Imagini din dronă: cum arată lucrările la prima parcare Park & Ride din Oradea (FOTO/VIDEO) foto: Primăria Oradea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a făcut publice imagini din dronă cu lucrările la şantierul primei parcări Park&Ride din Oradea, din zona Catedralei Ortodoxe din Centrul Civic. Fotografiile şi video-ul arată un "progres vizibil", susţin reprezentanţii municipalităţii.

Potrivit acestora, firma angajată să realizeze lucrările, S.C Construcţii Erbaşu S.A, a început execuţia diafragmelor din beton armat, de lângă Catedrala Ortodoxă, în zona corpului P3 a parcării, precum şi în zona adiacentă şantierului pasajelor subterane din Piaţa Emanuil Gojdu.

Cofrarea grinzilor şi a planşeului a ajuns la 50% în corpul P1 al parcării (cel dinspre Banca Românească), fiind armate deja în procent de 30%. „După finalizarea etapei de cofrare, în  perioada imediat următoare se va trece la etapa turnării planşeului din beton, atât pentru P1 cât şi pentru P2 - corpul din spatele Catedralei Ortodoxe, înspre Cetatea Oradea", explică informarea transmisă de biroul de presă al municipalităţii.

În ultimele 3 luni, au fost realizate fundaţia şi stâlpii de susţinere ai corpului P1, precum şi canalizarea pluvială şi menajeră.

De asemenea, au fost relocate reţelele de agent termic primar şi canalizarea menajeră şi pluvială aferente Catedralei Ortodoxe. Aceleaşi lucrări au fost efectuate şi la corpul P2, situat în zona din spatele Catedralei, unde se mai lucrează la canalizarea pluvială şi menajeră, mai spun reprezentanţii municipalităţii.

La corpul P3, din zona dinspre CEC, au fost începute lucrările de infrastructură - fundaţii şi umplutura cu balast.

Lucrările de la parcare sunt corelate cu proiectele ce se desfăşoară în vecinătate: pasajul subteran din Piaţa Emanuil Gojdu şi înlocuirea reţelelor de termoficare.

Un proiect modificat

Informarea aminteşte şi că proiectul parcării a fost suspendat şi ulterior modificat ca urmare a vestigiilor arheologice descoperite aici, cercetate de experți arheologi ai Muzeului Țării Crișurilor.

În comunicatul de vineri, biroul de presă al Primăriei aminteşte că valoarea contractului iniţial de lucrări este de 24.389.235 lei fără TVA, cu termen de execuţie de 12 luni, fără să specifice însă noua valoare a lucrărilor.

Cert este că, potrivit noului proiect, capacitatea iniţială a parcajului a fost redusă de la 277 locuri la 251 locuri şi se renunţă la un lift.

 „Lucrările suplimentare vor fi executate de acelaşi constructor, SC Construcţii Erbaşu SA, în baza proiectului modificator elaborat de SC Pro-Arh SRL, arhitect Pafka Ernest", mai arată Primăria.

Aşa cum BIHOREANUL a mai scris, lucrările au început în decembrie 2020, dar au fost suspendate după mai multe descoperiri arheologice.

"Toată suprafaţa a fost cercetată din punct de vedere arheologic. Astfel, s-au descoperit două fundaţii de biserici vechi: o biserică romanică din secolul al 12-lea şi, în jurul ei, o biserică gotică, din jurul secolului al 14-lea. Au mai fost găsite câteva ruine de clădiri medievale, tot din secolul al 14-lea, un zid de ravelin al Cetăţii şi o contraescarpă a zidului de ravelin", explica, în vara anului trecut, primarul Florin Birta, la scurt timp după reluarea lucrărilor.

Vestigiile descoperite vor fi prezentate publicului în forma actuală, descoperită, iar în vecinătate vor fi montate panouri multilingve de informare.

Astfel, construcţia de tip "park and ride" urmează să fie finalizată în decembrie 2023, cu o întârziere de doi ani față de termenul estimat inițial.

Parcarea este gândită să îmbunătăţească condiţiile de parcare în zona centrală, dar şi să le fie de folos turiștilor, respectiv pentru ca şoferii care vor veni în municipiu să îşi lase aici maşinile, pentru ca apoi să circule cu mijloacele de transport în comun fără să aglomereze oraşul.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Un kkt
Un mare fiasco va fi zona aia la finalizare.
Postat 13 Martie 2023, 09:53 de Mihaita
Toate astea din ambitia personala a insetatului de imagine cu orice pret.
https://m.ebihoreanul.ro/stiri/bolojan-anunta-parcare-subterana-de-tip-park-and-ride-in-centrul-civic-cei-care-isi-vor-lasa-masinile-aici-vor-avea-transport-gratuit-cu-otl-142957.html
Postat 12 Martie 2023, 19:23 de User anonimizat
"Finanţatorul european nu a considerat că este vorba de o parcare park and ride pentru că nu este la intrarea în oraş", a spus Birta.
https://m.ebihoreanul.ro/stiri/constructorii-au-inceput-sapaturile-la-prima-parcare-de-tip-park-and-ride-din-oradea-160379.html
Postat 12 Martie 2023, 19:14 de User anonimizat
Marea omisiune.
Nu e “park and ride”, nici teoretic, nici practic, motiv pentru care s-a pierdut finantarea. Scopul acestui tip de parcari este de a scoate circulatia din centrul oraselor prin amplasarea lor la periferie, cu biletul de parcare calatorind apoi spre centru. In cazul de fata, cat de absurd e sa faci 2 statii pana in punctul zero sau vreo 300 de metri pe jos. Inteleg din articole si postari/filmari, ca e prezentata ca pe o mare realizare dar nu este. Este inca o greseala dintr-un lant de greseli ce a dus la un oras dat peste cap.
Postat 12 Martie 2023, 18:29 de User anonimizat
Parcarea și tunelul sunt gard în gard.
Dacă nu se poate intra și ieși direct, pe relația circulației subterane cu parcarea, cum o să fie? Urcăm din subteran la suprafață și apoi coborâm în parcare? La ieșire tot așa ... urcăm din parcare la suprafață și iar căutăm acces de coborâre, ca să mergem în subteran până găsim o urcare care să ne permită întoarcerea de unde am venit inițial, ca să coborâm din nou în subteran ca să menținem direcția? Că dacă-i așa, atunci îmi întăresc convingerea că liberalii ăștia "neterminați" care se dau edili ... sunt cei mai proști bipezi de pe planetă. O singură soluție ar trebui să existe în acest sens. Din pasajul subteran trebuie să am acces direct, tot subteran, către parcare și invers, pe relația Nufărul - Piața Gojdu - Nufărul. Asta dacă se vrea "park&ride" și nu doar o imitație de circulație auto optimă și un simulacru de băgat bani.
Postat 11 Martie 2023, 19:30 de KP
Parcarea Civic
35 % executie
Postat 11 Martie 2023, 14:21 de cosmin5z
Trei feluri
Trei cladiri de trei feluri din trei timpuri una langa alta - biseris [din evul mediu], bloc [din vremea lui Ceausescu], parcare [din era Bolojan] - sper sa se potriveasca in peisaj.
Postat 11 Martie 2023, 13:31 de TanarSiNelinistit
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5843 RON
  • 1 EUR = 4.9769 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON