Primarul Ilie Bolojan a anunţat, joi, că municipalitatea îşi doreşte să construiască, din bani europeni, o parcare subterană, de tip park and ride, în centrul Civic, lângă Catedrala Ortodoxă.
Decongestionăm traficul
Noua construcţie va fi destinată în special navetiştilor şi turiştilor, care îşi pot lăsa maşinile aici pentru perioade mai mari de timp, pentru a călători în centrul oraşului.
"Este o oportunitate pe care o avem. Avem posibilitatea să finanţăm astfel de parcări din axa de mobilitate şi avem şi bani asiguraţi dintr-un alt proiect european, pentru a realiza studiul de fezabilitate. Profitând de aceste oportunităţi, am luat decizia să realizăm această parcare", a anunţat primarul Ilie Bolojan, într-o conferinţă de presă.
Edilul a spus că parcarea este necesară, dat fiind că zilnic în Oradea ajung 25.000 de navetişti, dintre care 10.000 vin cu maşinile personale. "Acest flux de navetişti este dublat, în perioada primăvară-toamnă, de un aflux de turişti, din care cea mai mare parte vin cu maşinile personale din judeţele învecinate", a argumentat el.
Bolojan a spus că locul amplasării parcării a fost decis în principal pe de o parte pentru că "cel mai important flux de circulaţie este dinspre Cluj Napoca, avem peste 20.000 maşini care circulă pe acest drum în 24 ore", şi că tot în această zonă, se află linia de tramvai cu punctul cel mai apropiat din care tramvaiele pornesc spre 3 direcţii: centru, gară şi cartierul Nufărul.
"Cum două treimi din transportul în comun orădean se face cu tramvaiul, este necesar ca navetiştii sau turiştii să-şi lase maşina lângă o linie de tramvai. Urmărim ca numărul de maşini care ajung în zona centrală să se reducă, iar congestia în trafic să scadă", a mai spus el.
Gratuit pe OTL
Bolojan a explicat şi care e diferenţa dintre parcările deja trasate în zonă şi noua parcare. "Sunt două aspecte fundamentale: Odată că aceasta va fi operată în colaborare cu OTL, pentru că cei care vor parca acolo vor putea călători gratuit, pe mijloacele de transport în comun, cu tichetul de parcare sau abonamentul. A doua diferenţă este că va fi un tarif mai mic decât în celelalte parcări, tocmai pentru ca cetăţenii, navetiştii, turiştii să fie stimualţi să-şi lase maşinile aici", a precizat edilul.
Noua parcare va avea o capacitate de 265 locuri, va fi subterană şi va avea un singur nivel de parcare. Construcţia are prevăzute două intrări, fiecare prevăzută atât cu sens de ieşire, cât şi cu intrare, ambele din Şanţul Cetăţii, o cale de acces înspre Calea Clujului şi una înspre Griviţei. De asemenea, parcarea va avea o staţie pentru încărcarea maşinilor electrice.
Valoarea estimată a lucrării este de aproximativ 16,5 milioane lei, inclusiv TVA.
Urmează şi altele
De precizat că parcarea va putea fi folosită inclusiv de orădenii care doresc să ajungă în zona centrală. Pentru intervalele scurte de timp, preţul de parcare va fi mai mare comparativ cu celelalte parcări din zonă.
Edilul a mai spus că studiul de fezabilitate este în lucru şi că urmează să fie finalizat la sfârşitul lunii august.
"După finalizarea studiului de fezabilitate vom depune cererea finanţare cel târziu la începutul lunii octombrie şi dacă finanţarea va fi câştigată, şi credem că sunt şanse destul de mari, lucrarea ar putea începe în primăvara anului viitor", a mai spus Bolojan.
Edilul a mai spus şi că asemenea parcări ar putea fi construite în mai multe zone din oraş, dând ca exemplu Bulevardul Decebal, în zona autogării de vizavi de Livella.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.