URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 15 AUGUST 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Vă mai amintiți ce circ a fost cu construirea podului din zona Sovata? Sau ce scandal cu drumul expres, unde specialiști în trafic (probabil în traficul de țigări) estimau că pe acesta nu va circula nimeni, iar acum se merge aproape bară la bară? Dar despre inutilitatea pasajului Magheru, unde Primăria e acuzată că n-a făcut destul de larg subteranul, pentru parcarea mașinilor celor care își scot copiii de la Oltea Doamna?
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Mândria orădenilor (oricum umflată by default, căci bihorenii-s nialcoși încă din și prin născare) că au cea mai modernă Unitate de Primire a Urgențelor din țară poate suferi serios după ce, accidental, a ieșit la iveală că noua clădire are câteva beteșuguri. La fel și mândria Primăriei.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit noii reglementări, contestaţia este de competenţa instanţei ierarhic superioare, care o soluţionează în complet format din 3 judecători. Când procesul se judecă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, contestaţia se soluţionează în completul de 5 judecători, iar când procesul îl judecă un complet de 5 judecători, contestaţia se soluţionează de un alt complet de 5 judecători.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Clima (de la grecescul klima care înseamnă înclinaţia razelor solare) reprezintă regimul caracteristic al vremii unei regiuni pe timp îndelungat. Regimul climatic se caracterizează printr-o relativă stabilitate, modificările putând fi urmărite numai prin observaţii îndelungate şi pe perioade lungi de timp.
24 Iunie 2022, 22:25

Construcţia celor cinci pasaje subterane din Piaţa Gojdu din Oradea a fost atribuită unei asocieri conduse de firma Freyrom (VIDEO)

Construcţia celor cinci pasaje subterane din Piaţa Gojdu din Oradea a fost atribuită unei asocieri conduse de firma Freyrom (VIDEO) foto: Ovi D Pop
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Construcţia celor cinci pasaje subterane din Piaţa Gojdu a Oradiei, una dintre cele mai complexe investiţii asumate de municipalitatea orădeană, a fost atribuită unei asocieri reprezentate de firma Freyrom pentru suma de 84,9 milioane lei fără TVA.

„S-a semnat contractul de execuţie"

Firma Freyrom a mai construit în Oradea Podul Centenarului, pasajul pe sub Bulevardul Magheru, pasarela peste şoseaua de centură din dreptul străzii Ciheiului şi lucrează în momentul de faţă la pasajul subteran din Piaţa Cetăţii, care reprezintă de fapt etapa a doua a proiectului privind coridorul de mobilitate urbană din Piaţa Gojdu.

„Zilele trecute s-a semnat contractul de execuţie la Gojdu I, pentru cele 5 pasaje, din zona Centrul Civic – Catedrala Ortodoxă. Contractul a fost câştigat tot de o asociere de firme condusă de Freyrom, care se ocupă şi de etapa II", a declarat vineri, primarul Florin Birta, în cadrul unei conferinţe de presă organizate în teren, în prezenţa ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş.

Din asocierea reprezentată de Freyrom mai fac parte firmele Leko Construct, Construcţii Erbaşu S.A, Metabet CF, Ritmoteh, Procons Group, Viarom Construct şi DAS Traffic System.

Lucrările vor începe în două săptămâni

Potrivit primarului, lucrările la viitoarele pasaje subterane vor demara la începutul lunii iulie. „În două săptămâni vor începe lucrările la partea de deviere reţele şi devieri de circulaţie, aşa cum este normal să se pregătească pentru începerea unui proiect", a spus Birta.

Edilul a declarat că, spre deosebire de lucrările la parcarea de tip „park and ride”, din vecinătate, se aşteaptă ca şantierul celor cinci pasaje subterane să nu fie întârziat de lucrări de descărcare arheologică.

„Teoretic nu ar trebui să se mai descopere urme ale unor biserici sau alte vestigii pentru că suntem în afara zidului de contraescarpă a Cetăţii. Specialiştii care au făcut descărcarea arheologică au spus că nu prea avem ce mai găsi aici", a spus Birta.

Şantier şi urgent şi sub trafic

Municipalitatea orădeană are tot interesul ca şantierul să se deschidă cât mai repede şi să se desfăşoare fără întrerupere. Constructorii vor avea la dispoziţie 24 de luni, dar conducerea Primăriei speră ca lucrările să se încheie mai repede înainte de sfârşitul anului viitor.

„Lucrările vor trebui terminate până la sfârşitul anului 2023, când este termenul de finalizare pentru proiectele europene în actualul ciclu de finanţare. Vrem ca până atunci să finalizăm măcar 90% din proiect pentru că lucrările desfăşurate după sfârşitul anului viitor vor trebui plătite de la bugetul local", a declarat primarul Florin Birta.

Potrivit edilului, lucrările din Piaţa Gojdu se vor desfăşura fără suspendarea circulaţiei în zonă. „În momentul de faţă se elaborează împreună cu Poliţia Rutieră o variantă de lucru la pasaje sub trafic pentru a nu bloca această zonă", a spus primarul.

Construcţia celor cinci pasaje din centrul civic va pune la încercare nervii orădenilor şi profesionalismul constructorilor.

„Proiectul este de mare complexitate, defineşte foarte bine şi conturează în acelaşi timp ceea ce înseamnă un coridor de mobilitate urbană la nivelul unei dezvoltări urbane, aşa cum este cea din Oradea", a declarat ministrul Boloş.

Cinci pasaje lângă Parcul 1 Decembrie

În cadrul proiectului se vor construi cinci pasaje subterane, 12.177 metri pătraţi de trotuar pietonal, 660 metri liniari de piste pentru biciclişti şi 990 metri de bandă dedicată transportului public.

Primul pasaj va subtraversa strict linia de tramvai pe la capătul Parcului 1 Decembrie, cel dinspre Piața Cetății (în zona blocului turn). 

Al doilea pasaj cu câte trei benzi pe fiecare sens de mers, din care una dedicată autobuzelor, va intra sub pământ înaintea catedralei episcopale "Învierea Domnului" pentru a ieşi la suprafaţă după aceasta.

Deasupra lui va fi amenajată o piaţă publică asigurând accesul pietonal dintre Parcul 1 Decembrie şi Cetatea Oradea.

Un al treilea tunel va subtraversa, înainte de actuala turbogiraţie, artera rutieră care, venind dinspre Podul Dacia, face un arc de cerc prin Piaţa Gojdu pentru a înainta spre Calea Clujului.

În cealaltă parte a turbogiraţiei, venind dinspre strada Mareşal Ion Averescu, un al patrulea pasaj va coborî pe sub linia de tramvai prin faţa Podului Dacia. Acesta va ieşi la suprafaţă imediat după pod, după care în drum spre Nufărul va coborî din nou în subteran, printr-un al cincilea pasaj, care va fi construit pe sub linia de tramvai din zona Parcul 1 Decembrie.

Cu ocazia lucrărilor se va moderniza infrastructura rutieră, liniile de tramvai, staţiile pentru transportul în comun, se vor planta arbori şi arbuşti şi se vor realiza reţele de irigaţii.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Iti dati seama ce aglomeratie si cate accidente vor fi
Iti dati seama ce aglomeratie si cate accidente vor fi in intersectia langa Dioda, unde si acuma sunt accidente/tamponari saptamanale, cand nu e asa aglomerat pe Viteazul, dupa inversarea sensurilor in jurul parcului ce credeti ce va fi acolo si in intersectia cu Traian Mosoiu? Exact, aceste pasaje nu fac altceva numai se muta punctul conflict, cu 3 pasaje unde sunt acuma intersectiile de conflict, iesire dinspre Traian Mosoiu langa pizaria Retro spre caredrala, si 2 pasaje sub linia de tramvai in loc de sensul giratoriu asi rezolva problema, sunt proiecte trimise catre primaria de catre arhitecti renumit, dar nu, noi trebuie sa exageram, sa facem 5 pasaje, sa mutam traficul sub pamant unde nici nu e punct de conflict in fata catedralei ca sa costa mai mult si hai sa nu uitam ca in fata catedralei cand incep sapaturiile arheologii sigur o sa gaseasca si acolo ceva in continuare fata ce au gasit pana acuma langa catedrala, deci in urmatorii 3-4 ani o sa avem numai sapaturi...
Postat 25 Iunie 2022, 11:16 de cititor_
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.745 RON
  • 1 EUR = 4.8909 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON