URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 13 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Partida Romilor "Pro Europa" organizează un mare concert intitulat "Romi pentru România", vineri, 19 iulie, în Cetate. Vor fi prezenţi unii dintre cei mai celebri manelişti din România, precum Florin Salam şi Tzanca Uraganu, alături de alţi artişti din ţară. Vor fi standuri de alimentaţie publică de unde nu vor lipsi unele preparate tradiţionale: mâncarea la ceaun şi la proţap.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nici n-am apucat să uităm bulibășeala alegerilor comasate din 9 iunie, locale și europarlamentare, cu acuze de furt și o impardonabilă întârziere în centralizarea și publicarea rezultatelor, că deja ne putem imagina ce se va întâmpla la alegerile de la finele anului, în legătură cu care tocmai s-a decis că vor fi intercalate: turul I al scrutinului prezidențial pe 24 noiembrie, urmat pe 1 decembrie de cel legislativ, pentru desemnarea viitorilor senatori și deputați, iar apoi, pe 8 decembrie, de turul II al alegerilor prezidențiale.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 28 iunie a.c. s-a publicat în Monitorul Oficial o nouă Ordonanță de Urgență care modifică din nou Codul Rutier și, din păcate, nu în bine. În războiul contra drogurilor și alcoolului la volan, guvernanții scot pe bandă monstruozități juridice care nu fac decât să lovească în cetățeanul onest și să aducă noi pete pe obrazul Statului. Ceea ce s-a făcut prin această Ordonanță depășește, însă, toate aberațiile anterioare și încalcă orice regulă de drept și de bun-simț juridic.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
06 Septembrie 2018, 20:05

Doi ani de lucrări: Primăria Oradea vrea să înceapă în primăvară mutarea în subteran a traficului din Centrul Civic (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea vrea să investească 20,5 milioane euro din fonduri europene într-un sistem de şase tuneluri subterane în care să fie coborât traficul auto din Centrul Civic.

Proiectul urmează să fie implementat în două etape. "Etapa I urmează să cuprindă un pachet de pasaje situate între malul stâng al Crişului Repede, la intrarea pe Podul Dacia şi până în dreptul străzii Griviţei, în zona sediului Finanţelor, aşa cum îl ştiu orădenii", a anunţat primarul Ilie Bolojan, joi, în cadrul unei conferinţe de presă.

"În primăvară am putea începe lucrările"

Prin coborârea traficului auto în subteran s-ar asigura circulaţia fluentă a tramvaielor pe direcţia Nufărul - Gară, care este cea mai aglomerată din Oradea. Valoarea investiţiei se ridică la 90 milioane lei, inclusiv TVA, iar lucrările s-ar întinde de-a lungul a doi ani, din care etapa proiectării ar dura cinci luni.

Proiectul urmează să fie depus spre finanţare la începutul lunii viitoare. "Dacă totul va fi în bună regulă, procedura va avea loc în toamnă, iar în primăvară, după selecţia constructorului, am putea începe lucrările", a spus Bolojan.

Primarul a avertizat că "vor fi nişte lucrări complexe pe durata a doi ani de zile, care cel mai probabil vor impune şi blocarea circulaţiei în anumite perioade de timp pe unele axe de transport, ceea ce înseamnă că vor fi ambuteiaje în zona respectivă".

Pentru cea de-a doua etapă a lucrărilor, care va afecta zona din faţa blocului Cicero, valoarea investiţiei este estimată la 33,6 milioane lei. "Această etapă are o complexitate mai redusă. Durata rezervată pentru proiectare va fi de trei luni, iar execuţia efectivă va dura 14 luni, aproape jumătate faţă de primul complex de pasaje", a spus primarul.

Cinci pasaje în loc de turbogiraţie

Sistemul de pasaje subterane întrece ca şi complexitate orice altă lucrare executată până acum în Oradea. Potrivit inginerului Alexandru Achim (foto sus), din cadrul Zonei Metropolitane Oradea, prima etapă va cuprinde amenajarea a cinci pasaje.

Pasajul principal, lung de 79 de metri, va fi construit sub carosabilul din faţa Catedralei ortodoxe şi va asigura subtraversarea pieţei pe şase benzi. Pe partea dreaptă a rampei care duce spre podul Dacia va fi amenajată o bretea ce va permite circulaţia pe relaţia Calea Clujului

Cel de-al doilea pasaj, lung de 22,5 de metri, va asigura subtraversarea actualei turbogiraţii, pe direcţia gării.

Al treilea pasaj, lung de 47 de metri, va permite circulaţia în sens invers, dinspre podul Dacia spre cartierul Nufărul.

Cel de-a patrulea pasaj, lung de 46 de metri, va porni din Calea Mareşal Averescu şi va subtraversa turbogiraţia, permiţând circulaţia spre cartierul Nufărul.

Cel de-al cincilea pasaj şi cel mai mic, de numai 17 metri, va subraversa linia de tramvai de la capătul Parcului 1 Decembrie, pentru a asigura accesul din Bulevardul Dimitrie Cantemir spre strada Piaţa 1 Decembrie, care va deveni cu dublu sens.

Două giraţii în loc de una

În cea de-a doua etapă, investiţia vizează construcţia unui pasaj subteran cu patru benzi de circulaţie, două pe fiecare sens de mers, care vor asigura legătura Bulevardului Nufărului cu strada Sucevei. Lungimea zonei acoperite va fi de circa 29 de metri.

"În această zonă va fi amenajată nu o giraţie, cum era în proiectul iniţial, ci două giraţii, care ar urma să asigure benzi rezervate autobuzelor pe relaţia Nufărul - Centrul Civic, iar la sol o bandă dedicată liniei de tramvai", a completat primarul Bolojan.

Toate pasajele acoperite vor avea rampe de acces deschise, de sute de metri fiecare, şi o înălţime de 4 metri pentru a asigura inclusiv accesul autobuzelor.

Tramvaiul îşi va păstra traseul de suprafaţă înaintând spre Nufărul pe actualul amplasament, lucru care va permite amenajarea unei pieţe pietonale în faţa Catedralei ortodoxe.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
38 Comentarii
Adrian Platona
Foarte bine face Bolojan, vreau sa vad dezvoltare pt orasul meu, nu tâmpiți care comentează în BANAN, dat fiind faptul că nici dracu nu te baga-n seamă, și nici pe soricel. Uitați-va la ce se construiește și scarpinati-va in cur de ciudă
Postat 09 Septembrie 2018, 11:53 de Sandu1206
"Nu avem specialiști, proiectanți,ingineri și oameni capabili (sic)....."...dar aveam instituții,platite din bani publici, pentru respectarea legislației privind de exemplu..... disciplina în construcții!!!
Inspectoratul de Stat În Construcții Oradea, are printre altele, următoarele atribuții specifice, enumerate la art.4.lit.a.-verifica implementarea și certificarea sistemelor de management al calității în construcții la persoanele fizice autorizate/ juridice cu activitate în construcții, respectiv proiectanți ,executanti, firme și a produselor pentru construcții,a dalelor pentru pavaje, dacă este cazul..... Doar că ISC Oradea se comportă, din păcate, precum o Direcție aflată în subordinea administrației Bolojan, obedienta la toate inițiativele ordonatorului principal de credite pe Oradea, Ilie Bolojan.Ori așa stând lucrurile, despre ce fel de proiecte duse la bun sfârșit putem să vorbim, dacă o instituție de control a disciplinei în construcții nu-și îndeplinește menirea ? Aceasta este cauza principala a proiectelor dezastruoase implementate până acum în Oradea.Si se pare că nu vrem să cedăm: mergeam dintr-un rău în altul și mai rău...... Fără o strategice pe termen lung, fără o instituție a Arhitectului Șef,cu oamenii capabili(sic), de calitate,Oradea nu se poate dezvolta!
Postat 09 Septembrie 2018, 11:31 de platona
Conceptul e bun
Modul in care e gandit acest mic tunel seamana cu multe alte tunele din multe alte orase. E o idee simpla si eficienta, la ordinea zilei in vest, va functiona foarte bine. Daca sunt isteti, il gandesc in asa fel incat sa poata fi ulterior prelungit si inspre zona centrala. Spre exemplu Mittlerer Ring din München (tradus "inelul median") e o intreaga centura, dar nu exterioara orasului ci mediana, prin oras, toata subterana, pe sub blocuri, pe sub ce-o fi. Are 28 km lungime si absoarbe enorm de mult trafic care nu mai trebuie sa stea la semafoare, poti sa traversezi practic orasul fara sa opresti nici macar o data, in ritm de 50-60kmh, cand nu sunt blocaje. La fel poate functiona si acest tunel, e o locatie care cere asa ceva.
Postat 09 Septembrie 2018, 01:58 de cchris26
Cetateanbihorean
Nu e vorba de mintea noastra est europeana, e vorba de mintea noastră PSD-ISTA. Oradea prin Bolojan a arătat că se poate. Am stat pe loc 20 de ani și de fapt am mers înapoi, e cazul sa mergem înainte, fara pomeni electorale si pupat de moaste. Daca nu mergem înainte vom sta pe loc și ne va depăși Somalia. Kenya are mai multi KM de autostrada decât Romania. In timp ce alții coboară din BANAN , noi ne urcăm.
Postat 09 Septembrie 2018, 01:54 de Sandu1206
Asa cum spuneam....
Raman la parerea ca se poate aproape orice in ziua de azi, tuneluri subterane in Centru civic- am vazut asa ceva in Monaco de exemplu, parcari subterane, supraterane, tuneluri pe sub Tamisa spre exemplu, lucrari foarte complexe pentru mintea noastra est europeana, DAR pentru a le realiza, pe langa finantare este nevoie si de expertiza tehnica buna si tehnica moderna, la zi. Pai cand s-a realizat acum in Oradea in centru aleile pe malul CR cu o tehnica mai noua, premiera pentru Romania! Sau la noi operatiile de pietre rinichi, apendicita te taie, pe cand la vestici tehnologia e de ultima generatie, metoda asta de lucru e invechita! Trebuie pregatire, scoala, experienta, tehnica si bani pentru a garanta o lucrare. In Romania noastra, eu zic ca nu e usor, e o performanta! :)))
Postat 09 Septembrie 2018, 01:10 de cetateanbihorean
CrisDumi
În capul tau nu se poate . Am văzut la Londra, Tokio, NYC , LA, Budapesta, am văzut și în Brașov , ETC.
Postat 08 Septembrie 2018, 23:23 de Sandu1206
Re: sandu1200+
Nu se pot face parcări subterane între blocuri, cotele de fundare aferente greutății și presiunii exercitate de circulația auto fiind mai mari decât la locuințe cu cca. 3/5 mai adânci ... așa că, nu mai comenta subiecte cu care ești paralel !?!
Postat 08 Septembrie 2018, 19:47 de CrisDumi
Chiar așa
E cazul sa se folosească și spațiul de sub noi. Spre exemplu se pot face parcări subterane între blocuri
Postat 08 Septembrie 2018, 13:38 de Sandu1206
Daca!
Daca urmariti atent toate articolele legate de ciumperca intr-unul din articole se gaseste cu nume si penume persoanele fizice de la care s-a cumparat imobilul! Restul abureli bugetare! De studiul geo initian nu s-a tinut cont la elaborarea proiectului final. Cu bugetarii numai de bine!
Postat 08 Septembrie 2018, 12:58 de scortosul
Sandu
Hai sa mentinem un nivel al discutiei obiective si pe baza de argumente, civilizata, si sa lasam deoparte atacurile inutile, expresiile jignitoare, care nu duc nicaieri. Dovedesc doar o slaba pregatire a discutiei si lipsa argumentelor . Merci
Postat 08 Septembrie 2018, 12:04 de cetateanbihorean
Scortosul
Ești paralel cu viața. Terenul aparține Episcopiei Romano Catolice. Studiu geotehnic este făcut în anii 70 , ideea e sa nu se tăie copacii
Postat 08 Septembrie 2018, 11:16 de Sandu1206
Ok
Terenul de la Ciuperca, apartine Episcopiei Romano catolice daca nu gresesc. Terenul a fost cesionat pentru vreo 30 de ani Primariei. Primaria a vrut sa profite de oportunitatea accesarii fondurilor Ue, ca sa faca o gradina publica, cu aport propriu mult mai mic decat fara. S-au facut studii, schite, proiecte, de specialisti, de firme. Nu cred si nu vad cum Primaria avea alt interes decat cel normal, de efectuarea lucrarilor cat mai bine. Chit ca lucrarile, s-au dovedit mult mai complexe si acum se refac. Deci, unde este marea tocmeala Bolojan?? Poate un primar sa faca o firma de specialitate sa dea un aviz, sau sa forteze la o solutie tehnica nepotrivita, care in timp s-ar intoarce impotriva ta si tu mai esti si constient de riscurile enorme la care te expui??? Eu cred ca altfel au mers lucrurile. Firmele de specialitate care au facut proiectul, l-au facut cu greseli, au nesocotit sau ignorat specificul dealului Ciuperca si au mers pe varianta fara consolidare, ca-i mai ieftin. Dupa parerea mea, ei sunt vinovatii. S-a facut proiectul in cadrul Primariei? Sau de o firma de specialitate? Cred ca aici e mai plauzibila si aproape de realitate o eroare umana, din ignoranta, prostie, nestiinta, decat o “afacere” a primarului. Sa nu uitam ca-n Romania experienta in constructii de proiecte serioase cam lasa de dorit. Sunt atatea exemple, de la autostrazi care se prabusesc, la blocuri de locuinte noi care stau intr-o rana.... Asa cum ziceam avem nevoie de ingineri si proiectanti buni pentru ca proiectele orasului sa iasa bine, degeaba accesam fonduri, fara oameni capabili, executia lucrarilor va lasa de dorit, si iarasi veti vedea o “afacere” a primarului la mijloc!
Postat 08 Septembrie 2018, 09:56 de cetateanbihorean
@cei curiosi
Parerea mea. Dar poti incerca. Mergi si scoare CF-ul terenului(daca mai exista istoricul) si vezi cum a ajuns exact la alesdanii care au vandut un teren depreciat fizic(care nu avea nici o valoare pentru nimeni din Oradea+ imobilul era un parc public dupa 1948) din cauza structurii geologice sa-l vanda exact la o primarie din zona. Terenul a fost initial(dupa cat stiu eu) a celui care a ajut in varful dealului o capela. Pe acolo se faceau pelerinaje. Cine a obtinut terenul respectiv avea informatia ca acolo se va construi un drum si cineva vrea sa faca un parc altfel terenul nu avea nici o valoare fiin fara iesire la drum si o panta foarte abrupta , orice construire fiind grevata de cheltuieli immense pentru consolidare. Acu vreo 10 luni am vorbit cu un geolog mai in varsta si spunea omul ciudos ca pe ei(cei care cunosc fara sa mai mearga la fata locului caci au facut studii geologice temeinice in zona pe vremea lui ceasca, pentru ca nimanui ni I-ar fi convenit studiul lor) Nu ii intreaba nimeni nimic si se apeleaza la "putoi" care fac forajele mai mult din ochi cu scoli facute seara pe la UEO> Ca acum se refac studiile geo pentru consolidarea drumului rapid ce spui? Intreg dealul e cu problem! Spitalul judetean e construit pi piloni la 25-30-50(?) m. adancime, blocurile din zona lui s-au construit pe lentile de balast care sa prinda terenul, incarcarea dealului (spun cei care se pricep) s-a facut foarte rapid, intr-un timp foarte scurt si pot aparea fenomene de tasare. Nimeni nu a facut un studio de incarcare a dealului intr-un timp asa de scurt si se construieste la nimereala. deci revin ambitia de a baga un mare porcoi de bani fara sa tii seama de situatia zonei sub toate aspectele te face sa te gandesti "care'i spilul"? Tu, personal daca era sa iti bagi banii intr-un teren cu configuratia "ciumpercii" nu iti faceai temele de casa ca lumea? Cum treceai peste dezastrul de acolo, de unde scoteai banu? FALIMENT personal scria pe fruntea ta! Ca de la buget e usor, mai pui o taxa, mai majorezi un impozit si iese banu, dar cand pui banul tau nu te arunci cu capul inainte intr-un "gropoi" stiut, doar daca ai ceva cu capu. Eu nu m-as fi pezentat la licitatie stiind de problemele, riscul zonei. Nu aveam "spate" pentru asemenea dezastru. Acolo intrebarea a fost nu DACA ci CAND apare dezastrul fara lucrarile de consolidare facute acum.
Postat 08 Septembrie 2018, 00:58 de scortosul
Scortosul
Tu ești curechi cu varză
Postat 08 Septembrie 2018, 00:14 de Sandu1206
Scortosule
Spune-ne si noua ce afaceri imobiliare s-au copt acolo ca proiectul Ciuperca sa prinda viata, ca eu nu stiu. Tu insinuezi ca primarul a “colaborat” cu proiectantul lucrarii, ca sa fie facuta dd mantuiala lucrarea, ca apoi sa o refaca??!!! Acuzatii grave monser! Nu prea cred ca Bolo s-a pretat la asa ceva, pentru simplul motiv ca stie ca inaginea lui ar zvea serios de suferit. Plus posibile urmari legale. Deci, era cam riscanta treaba pe care o sustii tu. Nu stiu daca renta.
Postat 07 Septembrie 2018, 21:47 de cetateanbihorean
Dezbatere publica
Interesant ca un asemenea proiect surpriza nu a avut parte de consultari cu cetatenii,ceva dezbatere publica...poate se gaseau si alte variante, supraterane de exemplu
Postat 07 Septembrie 2018, 19:17 de excalibur
Ciumperca
Falimentu cimpercii e datorat afacerii imobiliare care a stat la baza manarelii. Orice oradean la 50-60 de ani stie ca acolo nici Cesca nu a considerat utila, rentabila o investitie din cauza lucrarilor de consolidare necesare. Acu ca bolovan nu e din zona nu ar trebui sa conteze caci trebuia sa tina seama de parerile specialistilor, geologilor si nu de parerile nulitatilor care doar stiu sa ii tuce in kkr si "rezolva" hartii pe inetresul birtinezului. In general(pentru necunoscatori) la licitatie se scoate un proiect de excutie in faza de PT si constructorul executa proiectul si este platit daca il respecta. Cum constructorul a fost platit inseamna ca a executa lucrarile din proiect, in conformitate cu proiectul dat spre executie. Una s-a gandit, alta s-a dorit si alta a iesit! De asta ma sperii de ceea ce va iesi la finalul acestor lucrari de geniu. De parcarea din centru nu mai zic nimic dar daca au trecut 5 ani si inca nu au iesit la cota zero cum vor rezolva problemele la tunele care sunt cam la aceiasi cota cu problem similar di hidroizolare si de golire la ploi, de dezgehet a rampelor de intrare-iesire, nu vreu sa ma gandesc de eventuale blocaje din cauza unor situri arheologice posibil a fi intalnite in zona ..... 2 ani e o amageala
Postat 07 Septembrie 2018, 16:45 de scortosul
o nedumerire
Legat de aceste tuneluri care sunt bune , fluidizeaza traficul , exista in multe orase europene si nu numai , am si eu o nedumerire : cum vor forta masinile de interventie , ambulante , politie dar si pompieri trecerea prin aceste zone ? Intreb deoarece in Centrul Civic in momentul de fata in 24 de ore interventiile sunt cu zecile . Aceeasi situatie o avem si pe restul marilor bulevarde din Oradea chiar daca nu la dimensiunea si amploarea celei din Centrul Civic . Practic s-a ajuns in situatia de a nu mai putea sta in casa , daca locuiesti pe marile bulevarde , din cauza sunetelor de sirene fie zi fie noapte . Consider ca acesta este un aspect important care ar trebui inclus in aceste planuri urbanistice de mare amploare facute si gandite pentru multi ani de acum inainte , posibilitatea de deplasare pentru aceste masini de interventie oarecum in paralel cu traficul si in regim de urgenta , intr-un oras care va fi din ce in ce mai aglomerat !
Postat 07 Septembrie 2018, 16:14 de 1
Mda
Problema e ca Ciuperca si Pta Unirii s-au facut pe bani europeni, asta inseamna ca tu cand faci proiectul tehnic al lucrarii, tu trebuie sa stii exact, in cel mai mic detaliu ce iti trebuie, ce materiale, ce cheltuieli. In cazul nostru, Ciuperca, daca proiectantul n-a prevazut lucrari de forare pentru stabilizare, n-au fost incluse-n proiect, n-au primit bani, pentru ca proiectantul nu a crezut de cuviinta ca va fi nevoie. Parerea mea. Deci, intreb: trebuia Bolo sa prevada necesitatea pilonilor si sustinerii dealului sau proiectantul si cei de pe partea tehnica care au realizat proiectul???!!!! Parerea mea este ca invatam. Din greseli. Bolo are nevoie mare in echipa lui de niste ingineri foarte buni, cu expertiza in lucrari complexe, mari. Tuneluri din acestea care se vor facute si-n Oradea, in centrul orasului, am mai vazut doar in Monte Carlo. Mult succes!
Postat 07 Septembrie 2018, 15:02 de cetateanbihorean
@cetateanbihorean
Cu Ciuperca e de vina Dumnezo' că o dat prea multă ploaie. Cu parcarea din centrul văd că vinovații se dau pe după copacii care nu mai sunt. O piață betonată o faci ca să poți organiza tot felul de evenimente. Și, slavă Domnului, toate evenimentele de până acum au avut succesul așteptat. Vina pentru defecțiunea jucăriei e fie a utilizatorului, fie a vânzătorului. Dacă vreau să urc coclauri accidentate îmi cumpăr mașină de teren. Costă mai mult dar dacă e strict necesar atunci merită. Acu' noi am încercat să urcăm zilnic muntele cu o limuzina ieftină. Am stricat-o, vânzătorul ne-o repara. Că... de, e în garanție! Nu stim dacă in oferta comerciala vanzatorul a avut stipulata asta, dar de acum incolo o vom folosi numai pe asfalt, la nevoie, din când în când, duminica. Sper că pe viitor știm ce vrem, și aia cumpărăm!
Postat 07 Septembrie 2018, 13:17 de User anonimizat
Re: parcarea din centru, Ciuperca
Daca in alte cazuri de constructii unde autorizatiile de mediu, exproprierile si altele tin lucrarea-n loc, in cazul Ciuperca si Parcare subterana centru, cred ca vina apartine exclusiv constructorului, care nu a fost in stare sa faca lucrarea, sa vina cu decizia tehnica potrivita. In gandirea voastra atotstiutoare, Bolo trebuia sa-si puna salopeta si sa treaca pe santier si sa vina cu solutia de a izola zona malului CR, sau sa gandeasca el montarea pilonilor forati in cazul Ciuperca. :)))) Mi se pare o absurditate!!! Sau cazul dalelor din Pta Unirii care se crapa, poate veniti voi cu un tip de dale frumoase dar care sa reziste tonajului greu....Ma intreb acum: cati dintre astia atoatestiutori de pe aici, sunt ingineri constructori! Mana sus! :))))
Postat 07 Septembrie 2018, 11:39 de cetateanbihorean
Sa traiasca inginerii
In sfirsit vedem un inginer la plansa cu creionul in mina.Desi ZMO se intinde citiva km jur-imprejurul oradiei,se puteau gasi alte prioritati...de acord ca turbogiratia si intersectia billa erau o "urgenta" din fasa
Postat 07 Septembrie 2018, 10:36 de excalibur
Acuma asta e vis umed
In 2 ani nu are cum decat daca inchide complet portiunea aia. Ori fiind puntea de legatura intre centrul orasului si DN1 e putin probabil. Daca nu o inchide lucrarile merg mult mai lent, cel putin 5 ani. Sa nu uitam ca in centru civic avem destule destinatii cu totii. Nu stiu, mi se pare utopie putin, chiar daca imi place personajul Bolojan da asta e putin probabil realizabila (in conditiile expuse de mine). Dar eu nu sunt arhitect, geomorfolog, drumar sau project manager doar unu ce isi da cu parerea pe aici. Doamne da sa ma insel, sa putem circula linistiti cu utilajele langa noi si in 2 ani sa avem "tunel".
Postat 07 Septembrie 2018, 09:38 de poiu
CrisDumi
Da nu te ajuta scăfârlia sa vezi lucrurile bune , atunci taie-o.
Postat 07 Septembrie 2018, 09:32 de Sandu1206
Bihoreanoradean ...
Postacii plătiți nu trebuie să fie inteligenți ... din contră, ei nu trebuie să pună prea multe întrebări, în schimb se cere să aibă logoree la purtător !?! Excepțiile, fără "săndel", întăresc regula ... "al nostru" fiind varianta gratuită !?!
Postat 07 Septembrie 2018, 09:21 de CrisDumi
Vis-a-vis e loc destul până la Casa de Cultură (aprox. 1,5 ha care înseamnă dublul suprafeței vizate) ... și nu sunt nici construcții ca să te limitezi cu parcarea doar pe un nivel subteran !?!
Asa însă, săpând în jurul Catedralei și până-n blocurile de locuințe cu magazine la demisol, parter și mezanin ... s-ar putea să devenim primul oraș din Europa care "îngroapă" adânc două biserici, una după alta !?! Biserica Greco-Catolică a luat-o în freză rău de tot, urmează și Biserica Ortodoxă să tragă targa pe uscat !?! Nu de alta dar, lucrarea a fost făcută de o firmă care e "membră" cu drepturi depline la PSD și ALDE și care, atunci când trebuie să facă o fundație lată de 1,2m bagă economia la înaintare, zicând că e bine și la jumătate !?!
Postat 07 Septembrie 2018, 09:14 de CrisDumi
Bihoreanoradean
Locul tau e in lanul de porumb, nu ai ce cauta la oraș.
Postat 07 Septembrie 2018, 08:36 de Sandu1206
Sandu
Asta-i tot ce poți? Bineînțeles că în afară de vomitat inepții le aici, nu ești în stare să îți exprimi o părere pertinenta. Stau și mă gândesc.. postac plătit nu poți fi pentru că ești prea prost, ceva bot programat sa comenteze nu poți fi pentru că o dai rău pe lângă.. cred că ești un idiot și atât.
Postat 07 Septembrie 2018, 03:21 de User anonimizat
"Primăria Oradea vrea să înceapă în primăvară mutarea în subteran...."
Oooo, să vă auda Dumnezeu si să vă dea putință să izbutiți și să rămâneți acolo, cât mai mult posibil. Da să-i luați cu voi și pe ortacii voștri, ăia care vă susțin toate potlogariile și inepțiile paranoice, fără utilitate publică, având ca unic deziderat, prăduirea banului public și interesul grupului de gâscă.Probabil că RDS nu are încă o rețea subterană și în această zonă a orașului.Deci,"Sub pământ... SRL"cu voi,... să înceapă ,Proiectul "Cârtița", că la suprafață ne-am lămurit ce vă poate capul: prăpăd și foc!!!! Să ne vedem"cu bine", peste doi ani... la alegeri. .
Postat 07 Septembrie 2018, 00:41 de platona
parcare
hai termina odata parcarea din piata uniri si lasa visele dute la pensie ,de 4 ani tot termini parcarea hai dute
Postat 06 Septembrie 2018, 22:09 de todo
Adrian Platona
Poate faci o canalizare ceva, sau poate o POMPĂ.
Postat 06 Septembrie 2018, 21:54 de Sandu1206
Bihoreanoradean
Tu ești țăran, ce îți trebuie ție centru civic . Mei la tine la sat și culege tenciu și te spala lighean.
Postat 06 Septembrie 2018, 21:54 de Sandu1206
Soricel
Sper că Achim sa nu fie unul că tine, care a terminat ASE-UL și nu are experiență . Loc de muncă ceva
Postat 06 Septembrie 2018, 21:52 de Sandu1206
Interesant
Interesant proiectul... o piata imensa care ar incepe din fata Catedralei Ortodoxe prin parc pana la Piata unirii. Un parc imens care va fi noul "CITY" oradean. trebuie gandit si spatele casei sindicatelor care nu poate ramanne asa cum e azi daca se vrea ceva frumos ca de altfel toate fatadele cladirilor care inconjoara parcul. Lucrari grele care poate vor fi blocate de descoperii arheologice si vor intarzia mult timpul de finalizare. Pe hartie toate arata bine. Probleme vor fi cu finalizarea lor. Cum a arata Ciumperca pe hartie initial si ce mizerie f.f.f.f scumpa o iesit, ca toate lucrarile gestionate de PMO si birtineaz. Cat despre inceperea in primavera 2019 si terminarea in doi ani a lucrarilor .... hai sa radem una buna, de 5 ani se chinuie cu parcarea din centru!
Postat 06 Septembrie 2018, 21:05 de scortosul
?
Dar cine e Achim? Vreun "sorbonist" lipsit de experiență? Doar întreb....
Postat 06 Septembrie 2018, 20:58 de soricel
Turbogiratia lu' peste
După ce a dat-o in bara cu turbogiratia (făcută după gândirea lui îngustă) mai da o lovitura traficului cu tuneluri subterane ipotetice când o amarata de parcare sta de vreo doi ani neterminata. Câți ani vom astepta ca sa mai putem circulam prin centrul civic? Că, cu parcarea ne-am convins.
Postat 06 Septembrie 2018, 20:55 de User anonimizat
?
Ma intreb...De ce nu i-a puiat ideea când a făcut turbo giratia? Ma Curte dă Conturi? Il iei la întrebări?
Postat 06 Septembrie 2018, 20:43 de soricel
Felicitări Bolojan
Dar as prefera totul in subteran de la piața la pod. E mai scump dar se poate
Postat 06 Septembrie 2018, 20:12 de Sandu1206
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5873 RON
  • 1 EUR = 4.9749 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON