URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 17 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă nu avem aeroport, de ce nu avem? Dacă am făcut aeroport, de ce nu avem avioane? Dacă avem avioane, de ce sunt așa de scumpe biletele? Dacă subvenționăm biletele, sigur în altă parte e mai ieftin. Dacă ar veni Birta și Bolojan să dea 10 euro fiecărui călător, precis vom afla că în alte locuri companiile lasă pasagerii să joace cruce cu pilotul automat, bașca asigură întâlniri romantice cu însoțitoarele de zbor...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La momentul apariției acestui material, campania electorală pentru alegerile locale se va fi încheiat deja, iar localitățile României vor avea noi conduceri alese în urma alegerilor din 9 iunie 2023. Modul în care guvernanții noștri au procedat în ultimele luni în mimata „luptă” contra jocurilor de noroc la sate va produce, însă, consecințe pe termen lung și va putea afecta serios bugetul statului...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Prevenirea sindromului de burnout se poate face de către fiecare dintre noi dacă în cadrul muncii considerăm că există condiții care ne pot predispune la stres. Dacă vă simțiți suprasolicitați și aveți impresia că nu mai puteți face față condițiilor de muncă, este bine să faceți o listă cu responsabilitățile și sarcinile de serviciu în ordinea priorităților, stabilind astfel ceea ce efectiv puteți realiza...
16 Decembrie 2023, 11:39

Bătaie pe pasajul Decebal-Vladimirescu! S-au depus șapte oferte, care reunesc 73 de firme (FOTO)

Bătaie pe pasajul Decebal-Vladimirescu! S-au depus șapte oferte, care reunesc 73 de firme (FOTO) foto: Primăria Oradea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Licitația organizată de municipalitatea orădeană pentru construirea viitorului pasaj subteran de la intersecția Bulevardului Decebal cu strada Tudor Vladimirescu a atras șapte oferte din partea unor companii care au mai derulat investiții de infrastructură în Oradea.

În total, 73 de firme

Potrivit unui comunicat trimis vineri de Primăria Oradea, în cadrul procedurii de achiziție s-au înscris doi ofertanți unici, fiecare cu mai mulți subcontractanți, și cinci asocieri de firme, sprijinite și la rândul lor și de alte companii.

Practic, în cadrul licitației concurează, înscrise în diferite formule de colaborare, 73 de firme de construcții și proiectare, ceea ce face lucrarea să fie una dintre cele mai disputate din ultima perioadă.

La licitație s-a înscris ca ofertant unic Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj, deținută de grupul austriac Strabag, constructorul șoselei care va lega Oradea de autostrada A3.

Constructorii clujeni și-au luat ca subcontractanți firmele: Valcris Ascensoare Comerț, Instarom SRL, Rel - Mont, Studio 82, Electro-Aparataj SRL, Costin și Vlad birou de proiectare, Zeco Electronics and Import Export, Zublin România, Someș – Top - Grup SRL și Abed Nego.

Cel de-al doilea ofertant unic este firma orădeană Asfamixt, care amenajează terminalul intermodal din zona gării Episcopia Bihor, aproape gata, și porțiunea viitorului inel metropolitan al Oradiei dintre Băile Felix și Nojorid. Firma va avea ca subcontractanți societățile Teratest Consult, Helion Security, Flodor Transcom, Proexco, Rel-Mont, Abed Nego și Anta Construcții Structuri.

Oferte în asociere

Lista asocierilor de firme este deschisă de Construcții Bihor, care amenajează viitoarea Piață a Independenței, de pe malul Crișului Repede. Firma orădeană concurează alături de Drum Construct și Tarr Construct. Subcontractanții acestora sunt Acom Distribuție, Abed Nego, Proexco și SBR Soletanche Bachy Fundații.

La rândul său, constructorul rampei pentru bicicliști pe sub podul Centenarului, Global Industrial, și-a depus oferta în asociere cu Dimex-2000 și subcontractanții Electro-Aparataj, Studio 82, Electrogal Solutions, Zeco Electronics and Import Export, Someș-Top-Grup, Costin și Vlad birou de proiectare, Dianova Instal, Ulidan și Abed Nego Com.

Firmele lui Beniamin Rus

Printre constructorii înscriși la licitație se numără și firma controlată de omul de afaceri orădean Beniamin Rus, Precon Transilvania, constructorul ambulatoriului Spitalului Județean Bihor, care și-a depus oferta în asociere cu firma amiral a acestuia, Selina.

Companiile lui Rus și-au adus ca subcontractanți societățile: Ritmoteh, Abed Nego, Schindler România, Zublin România, Proexco, Distrigaz Vest Construcții, Wood Decor Company, Drum Astfalt, iar ca terț susținător compania „soră” din grup, Drum Asfalt.

Constructori cunoscuți

Un alt constructor cunoscut orădenilor, executantul lucrărilor de reamenajare a Pieței Cetate, Madlev Const și-a depus oferta în asociere cu Imperial Construct și Superconstruct. Asociații concurează asistați de subcontractanții Abed Nego, Energotransconsult, Nestos, GHP Intelligent Systems, Asplenium Construct SRL și Proexco SRL.

Lista concurenților este închisă de constructorul pasajului suprateran care a început să fie ridicat de-a lungul șoselei Borșului, pentru a facilita accesul rutier prin sensul giratoriu de sub el la viitorul centru de transport intermodal din vecinătatea gării Episcopia Bihor. Firma Freyrom și-a depus oferta în asociere cu companiile Inginerie Drumuri și Poduri, Integrated Road Solutions și Procons Group. Constructorii asociați și-au adus ca subcontractanți Zeco Electronics and Import Export, Cornel & Cornel Topoexim, Crito Prod, Drumuri Orășenești, Arc Geostudies, Mecatron, Redis, Elmas, Construcții Feroviare Mureș, Smart Mob Construct, Ritmoteh și Aedilis Proiect.

Primul pasaj dinspre centru spre Ioșia

Potrivit proiectului, viitorul pasaj pe sub Bulevardul Decebal va fi lung de 11,9 metri, lat de 25 metri și va avea câte o bandă pe sens.

Construcția, asemănătoare pasajului din Bulevardul Magheru, va avea în plus un pasaj pietonal, paralel celui rutier. Cu o lungime de 36,8 metri și o lățime de 3 metri, pasajul pietonal va avea la capete atât trepte, cât și lifturi pentru persoanele cu dizabilități, mamele cu cărucioare ori bicicliști.

Lucrările vor fi finanțate printr-un contract care urmează să fie semnat de către reprezentanții municipalității orădene, la începutul anului viitor, în cadrul Programului Operațional Regional.

Construcția pasajului este programată să înceapă în cea de-a doua parte a anului viitor.

Viitorul pasaj pe sub Bulevardul Decebal va face parte din coridorul de mobilitate Tudor Vladimirescu – Meșteșugarilor.

Acesta va mai cuprinde lucrări precum lărgirea străzii Tudor Vladimirescu la patru benzi pe tronsonul spre cartierul Ioșia, amenajarea unui pasaj subteran la intersecția străzii Tudor Vladimirescu cu Oneștilor, amenajarea a două benzi pe sens pe strada Lăpușului și ridicarea în capătul străzii Meșteșugarilor a unui pasaj care va supra-traversa șoseaua de centură și linia ferată.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
CT- care scrie in alta parte
"Abed Nego in 5 din 7 combinatii, Abed cu Ciuperca, Abed din cauza careia s-a pierdut finantarea la linia Aradului-Cantemir (fiind prezenta in toate etapele de la studiu la constructie), Abed cu alte pacate, dar cu intrare la duamna ce desi gasita in incompatibilitate nu poate fi refuzata."
Postat 17 Decembrie 2023, 11:13 de excalibur
care e faza cu Abed Nego??
Imi poate cineva explica de ce indiferent de ofertant, pe lista subcontractorilor apare firma Abed Nego? Ce ofera aceata firma asa special de toti o vor ca subcontrator?
Postat 17 Decembrie 2023, 10:22 de haibihoru
Abed Nego
Abed Nego
Postat 16 Decembrie 2023, 18:10 de haibihoru
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6576 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON