URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 29 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cele mai multe statui le veți găsi ori în țările mari, foste imperii, ori, paradoxal, în cele mai mărunte. Din prima categorie face parte, de pildă, Marea Britanie, unde personalitățile abundă și era păcat să nu fie imortalizate. La polul opus mi s-a părut a fi Macedonia de Nord, unde, la o populație de nici trei milioane de locuitori, sunt o grămadă de lucrări de for public...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Doi necăjiți din Bihor au devenit primii români pe care justiția noastră i-a condamnat la închisoare, ce-i drept cu amânare, pentru că în 2021 și-au retras copiii de la școala din Bratca. Cazul a ajuns în instanță după ce școala a anunțat Poliția și DGASPC, iar Parchetul Aleșd i-a inculpat pentru împiedicarea dreptului la educație.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pentru cine veți vota pentru a ocupa funcția de primar al Oradiei, la alegerile din 9 iunie?








De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 10 mai 2024, Președintele României a promulgat un proiect de lege inițiat în 2023 de doi celebri parlamentari (Ion-Marcel Ciolacu și Nicolae-Ionel Ciucă), prin care se schimbă radical regimul infracțiunii de evaziune fiscală, în sensul în care infractorul va plăti ca să nu mai meargă la închisoare - cu cât va plăti mai târziu, cu atât va plăti mai mult!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Epuizarea profesională, denumită și burnout, este definită de Organizația Mondială a Sănătății ca un sentiment de oboseală intensă și constantă, de pierderea controlului și de incapacitatea de a obține rezultate concrete la locul de muncă.
05 Aprilie 2024, 16:15

Aeroportul Oradea a finalizat prelungirea pistei la peste 2,5 kilometri: avioanele vor putea ateriza dinspre Nojorid chiar și în condiții de vizibilitate redusă (FOTO)

Aeroportul Oradea a finalizat prelungirea pistei la peste 2,5 kilometri: avioanele vor putea ateriza dinspre Nojorid chiar și în condiții de vizibilitate redusă (FOTO) sursa foto: Aeroportul Oradea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După mai multe zboruri tehnice speciale pentru calibrarea balizajului luminos și a sistemului de aterizare pe pista prelungită spre Nojorid, aeroportul din Oradea a început recepția finală a lucrărilor care au inclus, de asemenea, extinderea platformei de debarcare/îmbarcare și amenajarea unui drum de incintă pentru vehiculele de securitate.

În urma finalizării proiectului, avioanele vor putea ateriza la Oradea dinspre Nojorid, fără să mai survoleze orașul, chiar și în condițiile unei vizibilități de numai 300 metri.

Pistă mai mare, echipamente mai performante

Potrivit unui comunicat dat publicității vineri de conducerea aeroportului, în cursul acestei zile a început recepția finală a lucrărilor la pista de aterizare/decolare și a celorlalte investiții realizate în cadrul proiectului „Dezvoltarea și modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea”.

Proiectul a inclus extinderea pistei de decolare și aterizare cu 420 metri înspre Nojorid, astfel că aceasta a fost prelungită de la 2.100 metri la 2.520 metri, fiind extinsă, de asemenea, și platforma de îmbarcare/debarcare, așa încât aeroportul să poată fi utilizat și de aeronave de mari dimensiuni.

Totodată, în cadrul proiectului a fost realizat un sistem de împrejmuire perimetrală aferent pistei extinse, care a fost echipată cu un sistem instrumental de apropiere de precizie CAT II, adică echipamente care ajută la ghidarea aeronavelor în cursul manevrelor de apropiere față de pistă în vederea aterizării.

Deasupra Oradiei, mai rar

Ca să se poată face recepționarea lucrărilor, explică reprezentanții aeroportului, o aeronavă tehnică a Autorității Aeronautice Civile Române a efectuat în această săptămână 15 ore de zbor pentru a calibra balizajul luminos și sistemul de asistență la aterizare pe așa numita direcție 01, adică dinspre Nojorid, în vederea asigurării unei ghidări precise a aeronavelor în timpul aterizării.

„Prin instalarea echipamentului instrumental de apropiere de precizie (ILS) CAT II, se va facilita aterizarea aeronavelor pe direcția 01, dinspre sud, chiar și în condiții de vizibilitate redusă de până la 300 de metri”, au subliniat reprezentanții Aeroportului.

Potrivit acestora, odată cu darea în folosință a pistei prelungite și omologarea noilor echipamente ILS, „numărul de survolări ale Oradiei în procedura de apropiere va scădea semnificativ, traficul aerian putând fi astfel direcționat dinspre sud”.

Prin implementarea acestor investiții, considerate strategice, „Aeroportul Oradea și-a consolidat infrastructura pentru a face față unui trafic aerian în creștere”, mai afirmă conducerea acestuia.

Singurele curse regulate externe anunțate deocamdată de pe aeroportul orădean sunt unele pe ruta Oradea - Varșovia, care vor fi operate de Polish Airlines, cu ajutor financiar din partea CJ Bihor. Ar putea să urmeze și zboruri spre Londra, operate de HiSky, licitația pentru acordarea unui ajutor financiar fiind în evaluare. Totodată, sunt anunțate zboruri de tip charter spre 5 destinații de vacanță. 

Proiectul „Dezvoltarea și modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea” a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, valoarea totală a contractului de finanțare fiind de 147,382 milioane lei. Valoarea eligibilă a fost de 125,167 milioane lei, din care 122,663 milioane lei reprezintă finanțarea nerambursabilă.

De menționat că, în paralel, la aeroportul orădean a fost extins și modernizat și terminalul pentru pasageri (177,5 milioane lei), fiind de asemenea realizat un sistem de pază inteligent, cu gard cu senzori, și construite drumuri de incintă pentru vehiculele de intervenție (72 milioane lei).

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
sanduivanov aka vasi13
Sub teren sa faci parcare, sub teren, tudom or nem ??
Postat 07 Aprilie 2024, 10:54 de Sandu2100
Trebuie incercat si inceput cumva
Mai usor, cu Sandu ca se supara si dispare din peisaj. Nu sariti toti pe el deodata sa nu plece din online ca multi nu mai citesc apoi stirile. Are si prostul rolul lui. Uneori pentru a realiza ceva maret trebuie sa risti mult, trebuie sa fortezi limitele, trebuie sa ai multa nebunie, incapatanare, obraznicie, lipsa de empatie, spirit dictatorial, chiar si prostie, sa nu gandesti prea mult, trebuie sa treci granitele legalitatii, pentru asta trebuie sa te nasti si sa te educi intr-un anume fel. In vremurile postdecembriste asa s-au ridicat liderii. Majoritatea au actionat doar in interes propriu si cativa "au furat dar au mai si facut". Multi nu inteleg asta. Multi nu acceptam asta.
Postat 07 Aprilie 2024, 06:30 de scarbit
@sandu vinitura
Mai lasa propaganda, sui-te pe cal si hai pe Sovata sa ne arati cele 2 terenuri de fotbal unde sa faci parcarea. Mai lasa avioanele ca si la astea te pricepi ca la geografia orasului, prostul prostilor . Tu esti un fel de BULA al orasului, ai ajuns sa te rada toata lumea, sa te dea de exemplu , esti definitia prostului in dictionar, acolo e lipita poza ta. Auzi la el 2 terenuri de fotbal pe Sovata. Poate in statiunea Sovata, ai dat search gresit pe googlemaps si in loc de strada a aparut localitatea, prostovane Bula sandu2100.
Postat 06 Aprilie 2024, 19:02 de sanduivanov
vasi/adi13 și alte conturi de PROPAGANDĂ
Spre exemplu INATECH Packaging, Cargus. Si tu spui ca nu este ::::)))) Pasageri sunt destui, eu am fost cu avionul de la Oradea si era plin. Tu esti prea propagandist, te doare sa vezi ca Bolojan dezvoltă orașul și județul.
Postat 06 Aprilie 2024, 14:33 de Sandu2100
@sandu aviatoru
Tu nu intelegi termenul saracie in Oradea, daca te-as intreba ce intelegi tu prin bogatie. Tu sandule nu intelegi nici un cuvant ca esti retardat, dar la prost nu ai cum sa-i explici ca e prost. Un oras in care 90% din populatie de abia le ajunge salarul pentru hrana si utilitati ala nu e oras bogat. Iar majoritatea averii o au bagata intr-o masina de 10 ani pe care nu mai au bani sa o repare sau sa o intretina de se strica. E de ajuns sa stai la coada in magazin sa vezi ca jumate put si sunt nespalati sau nu au dinti in gura. Cam asta e Oradea. In afara sa stai la terasa in centru nu ai nimic de facut de in oras, si voi vreti avioane, sa merga capsunarii si femeile ce au grija de batrani la lucru. Apropo din aia 750 mii euro bagati sa duci capsunarii, ce profit vine la oras, cat se inmulteste din banii aia investiti? Asta voi nu puteti calcula, ca sunteti nsite sclavi ce lucra pe slar, nu vedeti lucrurile ca o afacere.
Postat 06 Aprilie 2024, 14:23 de vasi13
Incredibil
Tot ma mir cum pot unii sa viseze si sa mai creada ca vor fi zboruri. Nici macar cargo nu sunt, nu ai ce sa pui pe avion din oras, la ce industrie avem. Camionul e mai eficient si ieftin. Iar cu pasagerii sa intelegi odata pentru totdeauna ca nu sunt destui pasageri doritori ca sa fie rentabil. Nici o companie aeriana nu e proasta sa nu vina aici sa faca bani si profit daca ar fi rentabil. Nimeni nu vine sa mearga pe minus, sau poate e mai rentabil si fac profit mai mare pe alte aeroporturi. Plus ca avem 4 aeroporturi mari in jurul orasului, si nu ai de unde sa mai atragi. Dar criteriul cel mai important e RENTABILITATEA. Dar oradenii, majoritatea nu au intelectul necesar sa judece si sa analizeze proble, iar pe majoritatea ce urla ca vrem curse spre X sau Y orase, ii intrebi de cate ori pe an vezi folosi ruta, la care ei spun o data sau de 2 ori, pai cu astia nu ai cum sa faci profit. Dar nu ai cu cine ca majoritatea au intelectul maimutei de sandu2100.
Postat 06 Aprilie 2024, 14:17 de vasi13
vasi/adi13 și alte conturi de PROPAGANDĂ
Unde vezi sărăcie in Oradea
Postat 06 Aprilie 2024, 14:02 de Sandu2100
sandu ***
Sigur sandule nu e de vina Bolojan, el niciodata nu e de vina niciodata pentru nimic, doar meritele sunt ale lui. Nu cumva saracia, si nivelul de trai ca in Vaslui, salariile , lipsa atractivitatii pentru mici antreprenori si restul Universitate, , evenimente si restul pe care ti le-am mai repetat leguma retardata. Nu vezi ca toata lumea peste tot te face retardat??? Tu si apludacii nu sunteti capabili sa intelegeti un singur lucru, unu: ORICE COMPANIE AERIANA AR VENI TOT FUGA SA AIBA CURSE DACA AR FI RENTABIL. NICI UN PATRON NU E PROST SA DESCHIDA O AFACERE UNDE AR AVEA DE CASTIGAT. ***
Postat 06 Aprilie 2024, 13:58 de vasi13
Mihaita
Schimba tratamentul
Postat 06 Aprilie 2024, 11:23 de Sandu2100
@sandu aviatoru
Ce comentarii tipice de retardat mintal ai. Niciodata la subiect, doar atacand persoana ce comenteaza. Ei de ai comenta tu asa intre 4 ochi cu mine , ai ramane fara dinti in 2 secunde, dar frustatii ca tine sunt mari si tari aici. Ca in viata reala nu te baga nimeni in seama. Hai mai citeste si posteaza ce iti spune stapanul momosprancenat.
Postat 06 Aprilie 2024, 10:31 de Mihaita
Mihaita
Hisky nu întra in insolventa datorită lui Bolojan sau satului Oradea, pe Oradea sunt pasageri, dacă tu esti sărac, e cazul să-ți cauți un loc de muncă, pt asta ești sărac .
Postat 05 Aprilie 2024, 20:33 de Sandu2100
Mihaita
Te agiți ca molusca pe uscat si aici si pe Bihon. Daca vin cursele te spanzuri de ciudă ??? DA o BA ?
Postat 05 Aprilie 2024, 20:31 de Sandu2100
zboruri ioc
Poate sa o faca de 5 km daca nu sunt zboruri. Apropo mult trambitatul terminal cargo e inchiriat ca depozite, fabrica de pantofi, ceva chinezi, firme de curierat. Unde sunt zborurile cargo? Apropo ce fabrici produc marfa ce trebuie exportat cu avioanele? Asa va fi si terminalul cargo de pe Borsului, va fi folosit ca altceva. Doar mai sunt 2 terminale cargo private, unul in Episcopia, altul in Velenta est, si nici alea nu sunt un furnicar de transbordari containere. HiSky a luat banii si acum e insolventa, unde sunt zborurile ? Problema nu e aeroportul, problema e satul Oradea si saracia de aici, doar atunci vor fi zboruri cand orasul se va ridica din mizerie si saracie, doar ca orasul se afunda tot mai rau in jos.
Postat 05 Aprilie 2024, 19:45 de Mihaita
pista si parcare si realimentare
la anu(2025)F-urile trebuie sa aiba pista de decolare ,cat si depozite ptr realimentare cu combustibil, rachete si bombe!
Postat 05 Aprilie 2024, 18:57 de florea
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5755 RON
  • 1 EUR = 4.9759 RON
  • 1 HUF = 0.013 RON