URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
15 Ianuarie 2024, 19:40

Șoseaua care va lega Oradea de A3 a ajuns la stadiul de 91%. Va trebui deschisă circulației în martie (FOTO/VIDEO)

Șoseaua care va lega Oradea de A3 a ajuns la stadiul de 91%. Va trebui deschisă circulației în martie (FOTO/VIDEO) (foto: Facebook / CNAIR)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat luni că Strabag a reluat lucrările la șoseaua de aproape 19 kilometri care va lega Oradea de autostrada A3, precizându-se totodată că lucrările sunt executate în proporție de 91%, iar drumul va trebui deschis în martie 2024.  

Lucrările au fost oprite pentru scurtă vreme, ca pe alte șantiere din Bihor, pentru o vacanță de iarnă. 

Potrivit anunțului făcut de CNAIR se lucrează în această perioadă la amenajarea sensurilor giratorii, la montarea de parapete metalice, la profilarea taluzului și la umplutura de balast. Totodată, se mai fac lucrări la podurile de pe traseu, precum și la montarea stâlpilor de iluminat. 

CNAIR amintește că investiția de 545,9 milioane de lei fără TVA este executată de Strabag SRL și finanțată cu bani europeni, prin Programul Operațional Infrastructură Mare. 

(foto: Facebook / CNAIR)

Conform contractului, Strabag trebuie să finalizeze șoseaua în luna martie a acestui an. Inițial, constructorul și-a propus să termine lucrarea mai repede, în decembrie 2023, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat. 

Proiectul inițial al drumului de legătură a suferit două modificări. Este vorba de construirea unui pasaj peste strada Bujac (drumul de legătură dintre Sântandrei și Oradea din Calea Cazaban construit în 2018 de Primăria municipiului) și amenajarea intersecției din zona Parcului Industrial din Șoseaua Borșului fără sens giratoriu, ci cu benzi suplimentare pentru descărcarea traficului atât despre Sântion, cât și spre strada Augustin Maior (din Parcul Industrial).

(foto: Facebook / CNAIR)

După cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul a fost a fost inițiat de Primăria Oradea în 2018, în parteneriat cu CNAIR, iar din cei 19 kilometri de șosea, 16 km vor avea profil de autostradă, iar 3 km, profil de drum expres. Șoseaua pornește din actuala girație de pe Calea Sântandreiului și continuă aproximativ paralel cu calea ferată peste câmpurile dintre oraș și Sântandrei, traversând strada Bujac și apoi Crișul Repede cu un pod cu 8 deschideri. Drumul continuă către Calea Borșului, pe care o traversează cu un pasaj suprateran, iar de acolo va îndreaptă spre Biharia, unde se va conecta cu Autostrada Transilvania.

Imagini de pe șantierul șoselei Oradea - A3, care arată progresul înregistrat în anul 2023:

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
@zsizsi
Eu de fiecare data tin capul de articolele de genul, ca ei de multe ori primesc un articol deja scrisa de HRistii de la primarie si numai publica si dupa aceea tot foloseasca denumiriile aceea. Cum strada Teodoroiu e "drum expres", acuma drumul expres e deja "profil de autostrada"... stii tu, suna mai bine, cine nu intelege diferenta zice waoo, o sa avem autostrada pana la buda...
Postat 17 Ianuarie 2024, 09:45 de cititor_
Nu vreau să cârcotesc, dar...
S-au încurcat termenele, că din cei 19 kilometri de șosea, 16 km vor avea profil de drum expres (nu autostradă cum e în articol, adică nu va avea bandă de urgență, are lățimea cu 50 cm mai mică/sens, viteza maximă admisă de 120km/h, și cost de execuție cu 30% mai mic), iar 3 km, profil de drum național (nu de drum expres cum e în articol).
Postat 16 Ianuarie 2024, 22:10 de zsizsi
Foarte bun video!
foarte bun videoul care arata progresul lucrarilor!!
Postat 16 Ianuarie 2024, 11:30 de TanarSiNelinistit
@KP
Avem aeroport, dar nu avem curse, sasmd. Curioasa si bizara lipsa de interes a conducatorilor locai, fata de disparitia (pentru 3 ani) a conexiunii feroviare a orasului cu tara (legaturile cu TM si SM sunt aproape nesemnificative). In situatia in care, conexiunile rutiere si aeriene sunt la pamant. Daca am fi discutat de cateva luni de suspendare, sa zicem ca era suportabil, 3 ani insa, e foarte mult. Turismul va fi afectat in mod dramatic, se stie, o mare parte din curiosii care vor sa viziteze "destinatia europeana a anului" ajung cu trenul, din interiorul tarii. Desi, consider ca majoritatea investiilor facute in infrastructura in zona orasului sunt inutile sau cu o utilitate mediocra fata de investitii, totusi, aceasta legatura, va fi utila, insa nu direct pentru oradeni, ci pentru tranzitul comercial, pe axa Cluj-Vama Bors. Speram ca Densusianu si Matei Corvin, vor fi mai aerisite, adica sa avem o centura pentru oradeni, Iar Episcopia si Biharia vor inceta sa mai fie un fel de Floresti si Gilau. Pentru asta va trebui interzis traficul greu de tranzit intre Intersectia Santandrei si Stefan Cel Mare Tranzitul masinilor mici (plus autocare turistice gigant, dube cu platforme, etc), pe aceasta axa, se va face in continuare prin mijlocul orasului, adica pe "drumul expres", ca asa credem noi ca e ok. Probabil Oradea e unica prin acest aspect, toata lumea se zbate sa scoata tranzitul in afara localitatilor, noi ne zbatem sa facem invers (vorbind de masini mici)
Postat 16 Ianuarie 2024, 09:57 de Vlady72
Da dar...
Tot e bine ,măcar scoate traficul greu de pe Densușianu,M Corvin și Biharia...poate se apuca și Beni de anul asta de autostrada
Postat 16 Ianuarie 2024, 07:22 de zorro
La CNAIR e ca la CFR.
Avem gară dar nu circulă niciun tren de la vest spre vest. Avem legătură cu A3 dar n-avem autostradă.
Postat 16 Ianuarie 2024, 06:41 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON