URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 10 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La nivel de Oradea şi Bihor, aşa cum arată marile proiecte de investiţii, este evident că în doi-trei ani vom avea o infrastructură aeroportuară, feroviară şi rutieră absolut rezonabilă. La fel e şi cu spitalele şi şcolile, care, după ani buni de investiţii, încep să ofere condiţii mai mult decât decente.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Pe 9 iunie, românii îşi vor alege nu doar primarii, ci şi eurodeputaţii. Suntem tentaţi să ignorăm importanţa scrutinului european, deşi afacerile europene sunt de fapt afaceri interne, ale noastre. Ne privesc direct, căci şi noi putem hotărî cum sunt gestionate, trimiţând în PE 33 de reprezentanţi şi având un comisar în executivul Uniunii.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 August 2023, 14:58

Ministrul Grindeanu, „inspecție” din elicopter pe șantierul drumului dintre Oradea și Autostradă. Cine l-a așteptat la sol și de ce? (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Nu mai puțin de trei PSD-iști bihoreni s-au „lipit” de vizita-fulger pe care ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut-o marți, din elicopter, pe șantierul drumului de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania, proiect inițiat de fostul primar Ilie Bolojan și pe care constructorii îl pot finaliza înainte de termen.

„Am văzut totul de sus!”, a declarat Grindeanu după ce a survolat șantierul și a aterizat la sol, unde a spus despre prezența celor trei PSD-iști, explicabilă doar electoral, că „nu încurcă”.

„Să știți că am văzut”

Însoțit de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, împreună cu care Primăria Oradea derulează proiectul drumului de legătură lung de 19,07 km, ministrul Sorin Grindeanu a ajuns la capătul dinspre Calea Sântandrei al acestuia cu o întârziere de 30 de minute, din care în ultimele a survolat traseul viitoarei șosele.

De altfel, primele cuvinte după ce ambii oficiali au ajuns de la Aeroport, acolo unde aterizase elicopterul, au fost cele ale lui Grindeanu, care s-a adresat reprezentantului antreprenorului Strabag, inginerul Marius Mitrofan, anunțându-l lapidar: „Să știți că am văzut tot! Am trecut și am văzut de sus”.

La Aeroport, ministrul și șeful CNAIR au fost așteptați de președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, cel care a și propus construirea acestei șosele pe vremea când era primar al Oradiei, precum și de actualul deținător al funcției, Florin Birta, dar și de o „suită” formată din trei reprezentanți ai PSD: subprefectul Emilian Pavel, senatorul Florian Bodog și fostul șef al Poliției Economice, Florian Sîrca, membru în conducerea județeană a partidului, remarcat în ultimii doi ani prin opoziția acerbă la câteva proiecte de infrastructură demarate de municipalitate și administrația județului.

O singură „agățare”

Așa cum se obișnuiește, reprezentantul antreprenorului a prezentat ministrului un scurt raport privind lucrarea, arătând că stadiul de execuție al acesteia este de 70%, astfel că - deși termenul de finalizare prevăzut în contract este luna aprilie a anului viitor - constructorul vrea s-o dea în folosință în luna decembrie a acestui an, cu tot cu cele două modificări ale proiectului inițial. Este vorba de construirea unui pasaj peste strada Bujac (drumul de legătură dintre Sântandrei și Oradea din Calea Cazaban construit în 2018 de Primăria municipiului) și amenajarea intersecției din zona Parcului Industrial din Șoseaua Borșului fără sens giratoriu, ci cu benzi suplimentare pentru descărcarea traficului atât despre Sântion, cât și spre strada Augustin Maior (din Parcul Industrial).

Responsabilul Strabag a afirmat că, exceptând o întârziere în livrarea de grinzi și una cauzată de Guvern, construcția nu întâmpină nicio altă problemă. „Un singur lucru ne „agață”, legat de rețeaua de gaze, am avut probleme să obținem o Hotărâre de Guvern pentru exproprieri. Ne-a ajutat dl președinte (n.r. – Ilie Bolojan), dar încă n-a ieșit HG-ul”, a spus Mitrofan, referindu-se la faptul că trebuie făcute exproprieri suplimentare pe marginile șoselei pentru a se introduce rețea de gaz de-a lungul ei.

Un „mișto” și un „nu încurcă”

Ministrul Transporturilor a ținut să laude mobilizarea antreprenorului, spunând că Strabag, deși „nu este o companie cu capital românesc”, este „o companie serioasă, care are toate șansele să încheie această lucrare înainte de termen”.

Întrebat de BIHOREANUL care este rostul vizitei sale, de vreme ce pe acest șantier nu există probleme la a căror rezolvare eventual să contribuie, Grindeanu a dat-o pe ironie: „Deocamdată e o lucrare care ține de Minister, din câte știu eu, și e plătită de Minister, eu așa știu, știți dvs altceva? E o lucrare gestionată de Minister”.

De asemenea, întrebat de ce alături de el, ba chiar în aceeași mașină, au venit pe șantier nu doar subprefectul Emilian Pavel, care are „scuza” funcției guvernamentale, ci și senatorul Florian Bodog și Florian Sîrca, deși acești din urmă doi PSD-iști nu au nicio poziție administrativă și nici nu au contribuit cu nimic la proiectul drumului de legătură sau la altele, ba dimpotrivă, ministrul a răspuns că aceștia „nu încurcă” și că, în fond, vizitele sale sunt „publice”.

„M-am văzut și cu dl primar (n.r. - Birta), și cu dl președinte (n.r. - Bolojan). Eu de fiecare dată când merg undeva e publică vizita mea. Sunt oameni care au diverse poziții, eu cred că nu încurcă pe nimeni prezența unor parlamentari, din contră”, a spus Sorin Grindeanu.

Ca o autostradă

Proiectul drumului de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania vizitat marți de ministrul Transporturilor a fost inițiat de Primăria municipiului în 2018, în parteneriat cu CNAIR, prevăzând construirea a peste 19,07 kilometri de șosea, din care 16 km cu profil de autostradă și 3 km cu profil de drum expres.

Șoseaua pornește din actuala girație de pe Calea Sântandreiului, unde se lucrează la un pod peste linia ferată, și continuă aproximativ paralel cu calea ferată peste câmpurile dintre oraș și Sântandrei, traversând strada Bujac și apoi Crișul Repede cu un pod spectaculos, cu 8 deschideri.

Drumul continuă către Calea Borșului, pe care o traversează cu un pasaj suprateran, a cărui înălțime este preconizată să fie suficient de înaltă pentru a permite ca pe viitor pe aici să treacă o linie de tramvai către Borș. De acolo, șoseaua se va îndrepta spre Biharia, unde se va conecta cu Autostrada Transilvania.

Lucrările au început în septembrie 2021 și au ca termen de finalizare aprilie 2024, dar în repetate rânduri Strabag s-a angajat să le finalizeze în decembrie anul acesta. Proiectul, a cărui valoare este de 545,91 milioane lei (echivalentul a 110 milioane euro), este cel mai amplu de acest fel aflat în execuție în Bihor și este finanțat cu fonduri europene nerambursabile.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
era
melodia lui salam in fundal , ...mai vreu ...
Postat 22 August 2023, 21:39 de sodelica
ca pe vremea lui CEASCA
Mor cu astfel de vizite. Camasi albe mototolite. Doar la noi...sa aratam ca suntem boshiiii!. Ce cauta unii pe santier? Ca habar nu au despre ce e vorba , se uita ca si curca in lemne. Exemplu: Si tata a taiat porcul cand eram mic, dar asta nu inseamna ca ma pricep la neurochirugie. Nimic nu s-a schimbat, e ca pe vremea tovului. Atsfel de vizite ar trebui sa fie mai tehnice si mai telegrafice.
Postat 22 August 2023, 19:25 de Christa
Silver_Cat
Drumul a fost început înainte de a fi Grindeanu ministru, ști tu după ce a devenit Bolojan șeful CJ
Postat 22 August 2023, 19:21 de Sandu2100
Este posibil ??
Este posibil ca in Bihor sa fie executata o lucrare sub coordonarea unui ministru psd, fara firme de casa ale mafiotilor galbeni, fara parandaraturi grase platite la pnl si cel mai important, sa fie finalizata la termen ?
Postat 22 August 2023, 16:23 de Silver_Cat
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6285 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON