URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 17 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă nu avem aeroport, de ce nu avem? Dacă am făcut aeroport, de ce nu avem avioane? Dacă avem avioane, de ce sunt așa de scumpe biletele? Dacă subvenționăm biletele, sigur în altă parte e mai ieftin. Dacă ar veni Birta și Bolojan să dea 10 euro fiecărui călător, precis vom afla că în alte locuri companiile lasă pasagerii să joace cruce cu pilotul automat, bașca asigură întâlniri romantice cu însoțitoarele de zbor...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La momentul apariției acestui material, campania electorală pentru alegerile locale se va fi încheiat deja, iar localitățile României vor avea noi conduceri alese în urma alegerilor din 9 iunie 2023. Modul în care guvernanții noștri au procedat în ultimele luni în mimata „luptă” contra jocurilor de noroc la sate va produce, însă, consecințe pe termen lung și va putea afecta serios bugetul statului...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Prevenirea sindromului de burnout se poate face de către fiecare dintre noi dacă în cadrul muncii considerăm că există condiții care ne pot predispune la stres. Dacă vă simțiți suprasolicitați și aveți impresia că nu mai puteți face față condițiilor de muncă, este bine să faceți o listă cu responsabilitățile și sarcinile de serviciu în ordinea priorităților, stabilind astfel ceea ce efectiv puteți realiza...
22 August 2023, 14:58

Ministrul Grindeanu, „inspecție” din elicopter pe șantierul drumului dintre Oradea și Autostradă. Cine l-a așteptat la sol și de ce? (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Nu mai puțin de trei PSD-iști bihoreni s-au „lipit” de vizita-fulger pe care ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut-o marți, din elicopter, pe șantierul drumului de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania, proiect inițiat de fostul primar Ilie Bolojan și pe care constructorii îl pot finaliza înainte de termen.

„Am văzut totul de sus!”, a declarat Grindeanu după ce a survolat șantierul și a aterizat la sol, unde a spus despre prezența celor trei PSD-iști, explicabilă doar electoral, că „nu încurcă”.

„Să știți că am văzut”

Însoțit de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, împreună cu care Primăria Oradea derulează proiectul drumului de legătură lung de 19,07 km, ministrul Sorin Grindeanu a ajuns la capătul dinspre Calea Sântandrei al acestuia cu o întârziere de 30 de minute, din care în ultimele a survolat traseul viitoarei șosele.

De altfel, primele cuvinte după ce ambii oficiali au ajuns de la Aeroport, acolo unde aterizase elicopterul, au fost cele ale lui Grindeanu, care s-a adresat reprezentantului antreprenorului Strabag, inginerul Marius Mitrofan, anunțându-l lapidar: „Să știți că am văzut tot! Am trecut și am văzut de sus”.

La Aeroport, ministrul și șeful CNAIR au fost așteptați de președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, cel care a și propus construirea acestei șosele pe vremea când era primar al Oradiei, precum și de actualul deținător al funcției, Florin Birta, dar și de o „suită” formată din trei reprezentanți ai PSD: subprefectul Emilian Pavel, senatorul Florian Bodog și fostul șef al Poliției Economice, Florian Sîrca, membru în conducerea județeană a partidului, remarcat în ultimii doi ani prin opoziția acerbă la câteva proiecte de infrastructură demarate de municipalitate și administrația județului.

O singură „agățare”

Așa cum se obișnuiește, reprezentantul antreprenorului a prezentat ministrului un scurt raport privind lucrarea, arătând că stadiul de execuție al acesteia este de 70%, astfel că - deși termenul de finalizare prevăzut în contract este luna aprilie a anului viitor - constructorul vrea s-o dea în folosință în luna decembrie a acestui an, cu tot cu cele două modificări ale proiectului inițial. Este vorba de construirea unui pasaj peste strada Bujac (drumul de legătură dintre Sântandrei și Oradea din Calea Cazaban construit în 2018 de Primăria municipiului) și amenajarea intersecției din zona Parcului Industrial din Șoseaua Borșului fără sens giratoriu, ci cu benzi suplimentare pentru descărcarea traficului atât despre Sântion, cât și spre strada Augustin Maior (din Parcul Industrial).

Responsabilul Strabag a afirmat că, exceptând o întârziere în livrarea de grinzi și una cauzată de Guvern, construcția nu întâmpină nicio altă problemă. „Un singur lucru ne „agață”, legat de rețeaua de gaze, am avut probleme să obținem o Hotărâre de Guvern pentru exproprieri. Ne-a ajutat dl președinte (n.r. – Ilie Bolojan), dar încă n-a ieșit HG-ul”, a spus Mitrofan, referindu-se la faptul că trebuie făcute exproprieri suplimentare pe marginile șoselei pentru a se introduce rețea de gaz de-a lungul ei.

Un „mișto” și un „nu încurcă”

Ministrul Transporturilor a ținut să laude mobilizarea antreprenorului, spunând că Strabag, deși „nu este o companie cu capital românesc”, este „o companie serioasă, care are toate șansele să încheie această lucrare înainte de termen”.

Întrebat de BIHOREANUL care este rostul vizitei sale, de vreme ce pe acest șantier nu există probleme la a căror rezolvare eventual să contribuie, Grindeanu a dat-o pe ironie: „Deocamdată e o lucrare care ține de Minister, din câte știu eu, și e plătită de Minister, eu așa știu, știți dvs altceva? E o lucrare gestionată de Minister”.

De asemenea, întrebat de ce alături de el, ba chiar în aceeași mașină, au venit pe șantier nu doar subprefectul Emilian Pavel, care are „scuza” funcției guvernamentale, ci și senatorul Florian Bodog și Florian Sîrca, deși acești din urmă doi PSD-iști nu au nicio poziție administrativă și nici nu au contribuit cu nimic la proiectul drumului de legătură sau la altele, ba dimpotrivă, ministrul a răspuns că aceștia „nu încurcă” și că, în fond, vizitele sale sunt „publice”.

„M-am văzut și cu dl primar (n.r. - Birta), și cu dl președinte (n.r. - Bolojan). Eu de fiecare dată când merg undeva e publică vizita mea. Sunt oameni care au diverse poziții, eu cred că nu încurcă pe nimeni prezența unor parlamentari, din contră”, a spus Sorin Grindeanu.

Ca o autostradă

Proiectul drumului de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania vizitat marți de ministrul Transporturilor a fost inițiat de Primăria municipiului în 2018, în parteneriat cu CNAIR, prevăzând construirea a peste 19,07 kilometri de șosea, din care 16 km cu profil de autostradă și 3 km cu profil de drum expres.

Șoseaua pornește din actuala girație de pe Calea Sântandreiului, unde se lucrează la un pod peste linia ferată, și continuă aproximativ paralel cu calea ferată peste câmpurile dintre oraș și Sântandrei, traversând strada Bujac și apoi Crișul Repede cu un pod spectaculos, cu 8 deschideri.

Drumul continuă către Calea Borșului, pe care o traversează cu un pasaj suprateran, a cărui înălțime este preconizată să fie suficient de înaltă pentru a permite ca pe viitor pe aici să treacă o linie de tramvai către Borș. De acolo, șoseaua se va îndrepta spre Biharia, unde se va conecta cu Autostrada Transilvania.

Lucrările au început în septembrie 2021 și au ca termen de finalizare aprilie 2024, dar în repetate rânduri Strabag s-a angajat să le finalizeze în decembrie anul acesta. Proiectul, a cărui valoare este de 545,91 milioane lei (echivalentul a 110 milioane euro), este cel mai amplu de acest fel aflat în execuție în Bihor și este finanțat cu fonduri europene nerambursabile.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
era
melodia lui salam in fundal , ...mai vreu ...
Postat 22 August 2023, 21:39 de sodelica
ca pe vremea lui CEASCA
Mor cu astfel de vizite. Camasi albe mototolite. Doar la noi...sa aratam ca suntem boshiiii!. Ce cauta unii pe santier? Ca habar nu au despre ce e vorba , se uita ca si curca in lemne. Exemplu: Si tata a taiat porcul cand eram mic, dar asta nu inseamna ca ma pricep la neurochirugie. Nimic nu s-a schimbat, e ca pe vremea tovului. Atsfel de vizite ar trebui sa fie mai tehnice si mai telegrafice.
Postat 22 August 2023, 19:25 de Christa
Silver_Cat
Drumul a fost început înainte de a fi Grindeanu ministru, ști tu după ce a devenit Bolojan șeful CJ
Postat 22 August 2023, 19:21 de Sandu2100
Este posibil ??
Este posibil ca in Bihor sa fie executata o lucrare sub coordonarea unui ministru psd, fara firme de casa ale mafiotilor galbeni, fara parandaraturi grase platite la pnl si cel mai important, sa fie finalizata la termen ?
Postat 22 August 2023, 16:23 de Silver_Cat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6576 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON