URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ne place sau nu, până la Revoluție Bihorul nu era considerat un județ foarte industrializat și nici nu avea un specific anume. La Craiova se făceau locomotive, la Arad tramvaie, la Pitești automobile, la Cluj și Timișoara carte. Noi, cu câteva excepții, eram croitorii și pantofarii Europei.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, când o parte a „comunității” LGBTQ+ din Oradea și-a făcut propriul festival Pride pentru al doilea an la rând, am luat parte la două dintre evenimentele întinse de luni până duminică. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Prin deja celebra Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 84/2024, prin care s-a introdus măsura „retragerii” permisului în cazul în care se refuză testarea cu privire la consumul de droguri, au fost operate și alte modificări importante și extrem de discutabile cu privire la legislația contravențiilor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
19 Noiembrie 2023, 15:27

Să vedem cine-i mai tare!

Să vedem cine-i mai tare! foto: arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Acum câțiva ani era de neimaginat ca firmele românești să îndrăznească măcar să se bage la vreo licitație pentru autostradă. Era pe vremea când turcii de la Bechtel au ajuns să aducă până și cateringul din țara natală, ca să nu mai vorbim de fier și ciment. Iar în acest timp firmele românești erau hăituite de DNA, spre desfătarea multinaționalelor, cele cu utilaje puține, dar laptopuri multe.

Acum, de departe, Umbrărescu e cel mai tare constructor de autostrăzi în țară, dar, pentru că a mâncat cu zece guri și a făcut indigestie de la autostrăzile din Moldova, nu s-a băgat în Bihor. Așa că, la noi, autostrăzile vor fi făcute de firme autohtone, ceea ce e foarte bine.

Este vorba de grupul de firme al lui Beni Rus (foto) cu asociații și de Erbașu cu asociații. Iar pe Erbașu o putem considera de la noi, din moment ce divizia Vest este condusă de la Oradea.

Din păcate, s-a pierdut timp prețios din cauză că firmele se contestă pe unde apucă din cauza unor orgolii specifice șantieriștilor.

Acum, că ambele tronsoane de autostradă din Bihor sunt atribuite, abia aștept să-i văd la lucru pe oamenii lui Beni Rus și ai lui Erbașu. Cred că a venit momentul să arate lumii care dintre ei e mai bun, mai vrednic.

Acum au posibilitatea să demonstreze nu cine are consultanță juridică mai dibace, ci care dintre ei posedă capacitate organizatorică și forță financiară pentru a duce mai repede și mai bine o asemenea misiune la bun sfârșit.

Orgoliile profesioniștilor adevărați se manifestă în calitatea lucrărilor și în termenele de încadrare, nu în găsirea de chichițe juridice pentru decalarea termenelor sau creșterea prețurilor.

Sigur că la astfel de lucrări veșnic vor apărea probleme, este imposibil ca proiectul de pe planșetă să puște cu realitatea din teren, dar tocmai în capacitatea de a depăși aceste provocări stă valoarea unei companii. Mai ales în România, unde, pe lângă factorul prostie, mai intervine și cel numit birocrație.

Și mai e o problemă care nu trebuie scăpată din vedere: ambele firme au în paralel și multe alte lucrări în derulare. Sper să nu vedem o simplă mutare a forțelor de pe șantierele deja deschise pe cel al autostrăzii, cu abandonarea celor dintâi.

La finalizarea lucrărilor la autostrada din Bihor, vom putea să ne dumirim și noi care e cea mai tare firmă de construcții de la noi. Compania Națională de Autostrăzi le-a aruncat mănușa!

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Deșteaptă-te Române
Lucrurile se mai și schimbă. Unde ai pomenit tu Bihorele acum câțiva ani o Decizie ÎCCJ care să deranjeze capitalul străin? Ăștia au boierit cu profit enorm iar omul de rând tot înjura. Uite că avem astăzi o Decizie ÎCCJ în sprijinul cetățeanului. Justiția dă semne bune. Firmele RO? A venit momentul să arate lumii care poate face treabă ....
Postat 19 Noiembrie 2023, 15:41 de Just-22
turcii de la Bechtel?
wtf?
Postat 19 Noiembrie 2023, 15:34 de mr_right
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5468 RON
  • 1 EUR = 4.9692 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON