URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 03 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
22 Octombrie 2024, 20:01

„Nu încap două maşini!”. Locuitorii străzii Gheorghe Doja acuză că modernizarea străzii se face cu îngustarea carosabilului (FOTO)

„Nu încap două maşini!”. Locuitorii străzii Gheorghe Doja acuză că modernizarea străzii se face cu îngustarea carosabilului (FOTO) foto: cititor BIHOREANUL
„Nu încap două maşini!”. Locuitorii străzii Gheorghe Doja acuză că modernizarea străzii se face cu îngustarea carosabilului (FOTO) foto: cititor BIHOREANUL
„Nu încap două maşini!”. Locuitorii străzii Gheorghe Doja acuză că modernizarea străzii se face cu îngustarea carosabilului (FOTO) foto: cititor BIHOREANUL
„Nu încap două maşini!”. Locuitorii străzii Gheorghe Doja acuză că modernizarea străzii se face cu îngustarea carosabilului (FOTO) foto: cititor BIHOREANUL
„Nu încap două maşini!”. Locuitorii străzii Gheorghe Doja acuză că modernizarea străzii se face cu îngustarea carosabilului (FOTO) foto: cititor BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Unii locuitori ai străzii Gheorghe Doja acuză municipalitatea orădeană că, odată cu modernizarea unui tronson al străzii, până acum doar pietruit, îngustează de fapt carosabilul. Riveranii se tem că, după finalizarea lucrării, două maşini care circulă din sens opus nu vor avea loc să treacă una pe lângă alta.

„Nu vor putea trece!”

„Strada este mult mai lată la baza dealului, iar când ajunge la porţiunea în curs de modernizare se îngustează brusc. Loc ar fi destul, dar Primăria Oradea a prins în proiect nişte trotuare imense. Au îngustat strada Gheorghe Doja la fel ca pe Calea Adevărului. La finalul lucrărilor nu vor putea trece, una pe lângă alta, două maşini venind din sens opus", a reclamat BIHOREANULUI un riveran.

Locuitorii sunt îngrijoraţi că lăţimea prea mică a străzii va genera ambuteiaje şi accidente, iar autospecialele ISU nu vor mai putea urca în zonă, în caz de incendiu. „Şoseaua va avea puţin peste 5 metri lăţime. Şoferilor le va fi greu să circule, iar autobuzelor le va fi şi mai greu să întoarcă”, a spus orădeanul.

Riveranii cer municipalităţii orădene să modifice proiectul cât timp lucrările sunt încă în desfăşurare. „După ce se va termina asfaltarea nu se mai putea face nimic”, a spus orădeanul.

„Nu sunt probleme”

De cealaltă parte, reprezentanţii municipalităţii au declarat că proiectul de modernizare a străzii va rămâne neschimbat.

„Strada Gheorghe Doja va avea o lăţime de 5,5 metri pe partea de carosabil, la care se vor adăuga şi două trotuare generoase. Mai multe străzi orădene au o astfel de lăţime şi nu sunt probleme", a spus directorul tehnic al Primăriei Oradea, Sebastian Marchiş.

Potrivit directorului, dimensiunile carosabilului au fost stabilite prin proiect în funcţie de suprafaţa de teren aflată în proprietatea oraşului.

„Trotuarele sunt variabile, în funcţie de cât de lat este terenul aflat în domeniul public. Primăria Oradea a făcut doar exproprieri minimale, unde era neapărat necesar, aşa că nu am avut foarte mult loc la dispoziţie", a spus Marchiş.

Reprezentanţii municipalităţii au arătat că în partea dinspre oraş a străzii Gheorghe Doja, care a fost asfaltată cu ani în urmă, carosabilul este mai lat doar pentru că acolo strada nu a fost prevăzută la acea vreme cu trotuare, lucru care pune în pericol pietonii. „Nu puteam lăsa strada aşa”, argumentează directorul tehnic al Primăriei Oradea.

O lucrare, două etape...

După cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul de reabilitare a străzii Gheorghe Doja, aprobat de Consiliul Local Oradea în cursul anului trecut, prevede asfaltarea a 1,9 kilometri de drum nemodernizat, cu câte o bandă pe sens, lată de 2,7 metri, şi cu trotuare pe ambele părţi.

În cadrul proiectului, Consiliul Local Oradea a făcut exproprieri minimale. De altfel, și consilierii din opoziție, cei ai UDMR și PSD, s-au arătat împotriva unor exproprieri mai mari.

Lucrările de modernizare a străzii Gheorghe Doja au fost atribuite, prin licitaţie, firmei Dumexim, pentru suma de 7,2 milioane lei.

Investiţia a fost ruptă în două. În prima etapă, care a intrat în lucru începând din iunie, constructorul are de modernizat o porţiune de circa 850 metri din strada Gheorghe Doja pornind de la intersecţia cu strada Livezilor către pădurea Săldăbagiu. Tronsonul în lucru are deja montate în subterane toate conductele de apă şi canalizare.

A doua etapă, cu o lungime de circa 1 kilometru, până la pădurea Săldăbagiu, va intra în lucru anul viitor. Înainte ca artera să intre în asfaltare, Compania de Apă Oradea va trebui să monteze sub şosea infrastructura de conducte care va deservi imobilele din zonă.

La fel ca în cazul primului tronson, operaţiunea se anunţă dificilă, având în vedere adâncimea de 4 metri la care vor fi montate o parte dintre conducte.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
12 Comentarii
unu
Mai degrabă as opta pt un pasaj subteran Universității, Sucevei, A. Iancu decat largirea la 4 benzi. Cert e ca la Emanuel trebuie un pasaj.
Postat 24 Octombrie 2024, 11:05 de Sandu2100
@ivanoave, celalalt sandu
Daca m-am laudat cu "Densificare", si m-ati poreclit cu "Prima", modelul de densificare care vreau sa il vad mai des in Oradea nu e un dezvoltator din capitala, care cumpara un teren de 10 milioane de euro, mai investeste inca 10 si construieste un mega-cartier PLANIFICAT. Idealul meu in viata (sa gasesc femeia cu musteata, ar trebui sa merg pe la Reper) sunt case insiruite la calcan care se inalta frumos. Proiecte mici, proprietari, arhitecti, constructori si antrepenori locali, precum Sophie Residence pe Gaina, sau pe Stefan Zweig 27, Mestesugarilor 3,20,43,46,56, Onestilor 30, Lapusului 24, Maniu 25,35,82. Daca vinzi o casuta de genul, sa ma suni.
Postat 23 Octombrie 2024, 23:50 de unu
@sandu, iertare, te pomenim si pe tine
Bine ai zis ca unii de pe dealuri ar fi fost pro-exproprieri. Daca tot zici de Armatei Romane la 4 benzi, eu sunt impotriva la proiectul ala, pana cand prima data largim Evreii Deportati la 4 benzi. Si pe iUmor, daca tot zici de 4 benzi, dupa ce construieste @vasiNorocosul primele blocuri pe varful dealului, zic si eu sa se exproprieze si sa fie bulevardu magherDoja la 4 benzi, ca si tine. Pana atunci ajungem la 300.000 locuitori si mai trece niste gheata pe Cris.
Postat 23 Octombrie 2024, 23:24 de unu
:::::))))))
Pe mine nici DRACU, nu mai ma pomenește, bă Vasi13 adi13 aka Maikeltroll aka Petre93 aka Maikeltroll și alta, nu nai vorbiți cu mine ::::::)))) BULANGIIIOR :::::::))))))
Postat 23 Octombrie 2024, 21:46 de Sandu2100
@unu
De aia la oras e mai comod traiul la bloc iar pe langa oras sa ai un loc sa te retragi cand vrei tu. Daca ai norocul sa ai telemunca, gata, te-ai aranjat. Nu e regula ca la oras trebuie sa ai locuinta mica. Stii tu vorba aia, daca in clasele 1-4 corectorul ascundea nota reala, acuma tragi ponoasele. Sunt apartamente de peste 100mp in oras, altii nu au atata casa. Doar ca sunt pt aia ce veneau cu nota buna acasa si care si-au dorit ei pentru ei nu au facut cum au crezut altii. Blocurile prima sunt niste columbare facute pe heyrup. Eu la casa am lasat peretii pe fundatie mai bine de un an inainte sa pun planseul. Ei fac blocuri de spe etaje in 3-4 ani. Pana la finisaje am asteptat vreo 2-3 ani din cauza terenului. Iar pt specialistii in rezistenta materialelor, nu din cauza lor ci a studiului geo. Iar despre garduri, pana avem “valori” ai nevoie de ele, si de camere si de paza. Din pacate suntem inca la nivelul de luma a treia, si stii tu, odata patit nu te joci. La noi abia recent s-a stopat furtul de roti, benzina, casetofoane. Acuma se fura bicicletele din casa scarii… maine poimaine ne fura pe noi dormind. Ai nevoie de masuri de descurajare minime (gardul) si de vizibilitate (cctv, alarma cu contract de paza). Nu om avea nu stiu ce bunuri de lux dar o data sparta casa parca altfel mergi acolo… o spun pe patanie nu din dodii. Dar repet, aici e de mentaitate. Nu e bine ca nu avem, cand se face nu e bine ca nu e cum vrea X si Y si Z, ca nu gasesti doi cu aceleasi pareri. Dar nici unul nu e in domeniu, e cum i se pare lui, el care toata viata nu a facut un gard, si acuma are spalierii furati din ferme si sarma de rabitz.
Postat 23 Octombrie 2024, 20:44 de poiu
PSD sustine dezvoltarea infrastructurii :) zic advertorialele
@unu, poate cel care s-a plans ziarului in cazul de fata nu e acelasi cu cei care se opun centurii de nord. Hai sa nu il batjocorim pe acel cetatean. Sunt multi oameni in oras cu multe opinii, poate cel din articol sustine centura de Nord. @poiu: chiar viata la oras inseamna spatiu privat si locuinte mai mici (blocuri, cum vrea @vasiNorocosul, doar ca nu megadezvoltari Prima, ci facute de micul cetatean prin suprainaltarea casei vechi), in schimb ai ca livingroom tot orasul, ai ca si curte parcuri, si ai ca si bucatarie 100 de restaurante. Si eu am facut gardul retras (nu la limita proprietatii), si mi-am lasat loc sa parchez masina in fata casei pe teren privat, fara sa fie pe strada. Cand vine si la romani moda occidentala fara garduri betonate opace si de 2 metri?
Postat 23 Octombrie 2024, 18:47 de unu
vasi/adi13 și alte conturi de PROPAGANDĂ
Ce îngustează mă, iti face armatei Romane la 4 benzi și tu comentezi aiurea-n tramvai.
Postat 23 Octombrie 2024, 14:01 de Sandu2100
@unu
Bine spus. Oriunde mergi in zone de case, toate masinile sunt pe strada. E fain la casa… 250-300 mp e mult prea putin dar nu ne intereseaza, noi nu stam in columbar, nu? Statul la casa a devenit status social acuma, la fel ca masina (a se citi cazanul) multora dintre ei. Si apoi striga ca e strada ingusta ca nu are loc sa isi lase coaja in drum sa o vada trecatorii. Remember, fetele majore sunt atragatoare nu masinile, alea or fi fost acu 15-16 ani. Bine, sa nu vorbim de datoriile curente ca e irelevant :). Pana nu de mult ziceau ca ei nu conteaza, decat la vot. Acuma ca sunt adusi in sec curent, e bai ca nu “inchepe”. Nici strada unde am eu casa nu e mai larga dar nu s-a plans nimeni ci au apreciat modernizarea ei, chiar si fara acostament amenajat, am pus noi mana de la mana si l-am aranjat sa fie decent si practicabil (o masina de piatra concasata a rezolvat minim 5 case). Si nu, nu ne-am plans. Plus gardurile nu sunt la limita de proprietate, daca nu bag masina(masinile) in curte sunt tot le proprietatea mea AFARA din drum. Dar noi vrem pamant (aluzie la ce a patit Ion cand a strigat asa, pamant deasupra lui a ajuns mai reede decat credea, si cred ca e satul de pamant acuma).
Postat 23 Octombrie 2024, 11:50 de poiu
Tipic PMO , doreii din birtin
Asa face primaria cu toate strazile. Le ingusteaza, sa fie ieftin.
Postat 23 Octombrie 2024, 07:14 de vasi13
@unu
Ce blocuri Pri.a in zona ar fi bune
Postat 23 Octombrie 2024, 06:59 de vasi13
elicoptere trebuie acolo. Sa ne dea primarul, elicopter la fiecare casa!
Si cand credeai ca se vor bucura ca in sfarsit vin retelele de apa si canal si asfaltul, iti vin criticile. :) Pai nu cereau locatarii asfalt si fara exproprieri, chiar daca e o strada mai ingusta, sa nu fie de pamant, cu asfaltata?! Si strada modernizata, dar si fara exproprieri. Fara centura de nord, fara drum Ecaterina Teodoroiu, dar drum asfaltat. Dar fara trotuare. Dar cu 2 benzi, nu sens unic. Daca se poate si parcari pe margine. Una zice sotu, ca vrea sa mearga cu masina cu 80 km/h pe strada, alta zice sotia, ca nu are unde sa scoata bebelusii cu caruciorul la plimbare, alta zic bunicii, ca nu vor expropriat gardul, alta zic tinerii ca nu pot merge cu bicicleta. Te uiti la orasele vechi din Italia si Germania si acolo pot imparti soseaua si pietonii, si carucioarele, si masinile (care merg incet), si biciclistii, toti pe o singura banda ingusta. Ma tem ca problema care doare e ca nu isi pot lasa masina in strada pe marginea strazii in fata portii. Si strada nu e destul de lata si ptr 2 benzi, si trotuar, si parcare, si fara exproprieri, fara sa le muti poarta. Un fel de: "de ce nu baga primaria 8m de drum in 5m de teren?" Astia se vor si cu pl*oa*ia in c*ar, si cu capu-n Rai. Intre timp, sa multumeasca opozitiei ca si ea a cerut asfalt fara exproprieri. Un Opel Astra 1998-2004 ca si cel din poza are 1,7m latime, iar articolul zice ca strada are 5,5m , deci incap si 3,25 masini (daca merg cu viteza melcului) fara sa le zgarii ipotetic. Poza e inselatoare: masina merge acum mai spre centrul soselei, se mai pierd 50cm intre bordura si masina din cauza sapaturilor si pamantului, dar cand strada e la nivel cu bordura de beton/santul, se largeste situatia cu inca 50cm pe fiecare parte. Daca faceau trotuar de 30cm iar era un articol in care sa ne batem joc de primarie ca e nefolositor trotuarul, nu incape caruciorul, pune borduri ptr Videanu sa faca bani. Niciodata nu ii vei multumi pe toti, si eu critic unele abordari ale primariei. Zonele rezidentiale nu vor trafic incet, ca sa poata sa se joace copii pe strada? Orice inginer de mobilitate ar zice banda ptr trafic in ambele directii pare solutie ideala cu toate constrangerile si limitarile date. Zicala ca "la baza dealului strada e mai lata" (si deci incap mai bine masinile) e un argument ptr exproprieri si mutatul gardurilor in interiorul curtii.
Postat 22 Octombrie 2024, 21:59 de unu
Draga PROPAGANDĂ
No vedeți mă, unii oameni vor exproprieri pt drumuri, pt binele lor și al nostru.
Postat 22 Octombrie 2024, 20:20 de Sandu2100
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON