URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 16 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
De nu puține ori, pe meleagurile noastre veștile „de bine” se lasă cu surprinzătoare reacții adverse. Dacă trece prin Oradea o vedetă sau un turist oarecare și comite imprudența să-i remarce frumusețea, apar imediat frustrați și nefericiți gata să facă orice vizitator să se simtă, post factum, nepoftit. Îi cer intrusului aspru, cu indignare, ba și cu suspiciune, socoteală. De ce nu s-a plimbat și prin cartiere, să le vadă mizeria...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
14 Februarie 2024, 08:01

Oradea la pământ: Peste 200 de străzi sunt din pământ și piatră, iar Primăria le vrea asfaltate în 5 ani (FOTO)

Oradea la pământ: Peste 200 de străzi sunt din pământ și piatră, iar Primăria le vrea asfaltate în 5 ani (FOTO) JALEA FRUMOASĂ. Strada Valea Frumoasă din cartierul Episcopia, una dintre cele mai liniștite zone din Oradea, este și acum la stadiul de pământ. Locuitorii ar dori s-o vadă asfaltată, dar n-ar renunța la o parte din teren pentru a face loc lucrărilor. „Până la sfârșitul lunii februarie vom stabili dacă putem amenaja pe porțiunea problematică o singură bandă de circulație, cu refugii din loc în loc, sau vom demola garduri pentru a face două benzi”, spune primarul Florin Birta
Oradea la pământ: Peste 200 de străzi sunt din pământ și piatră, iar Primăria le vrea asfaltate în 5 ani (FOTO) DRUM DE PĂMÂNT. Străzi precum Gheorghe Doja, Sofiei și Școalelor, a căror modernizare a fost amânată până la înlocuirea rețelelor din subteran, ar putea intra în asfaltare anul acesta.
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea are pasaje rutiere subterane și palate cu fațade reabilitate, care iau ochiul, pregătește asigurarea necesarului energetic al școlilor cu panouri fotovoltaice și amenajarea unui CET pe hidrogen, planuri care ridică ambițiile orașului la cer. Între timp, însă, pe pământ, aproape tot a patra stradă e neasfaltată și cu gropi.

„Drumul este sub orice critică! Azi am fost la un pas să-mi sparg baia de ulei de la mașină! Este inadmisibil să circuli în așa hal în Oradea! Doar promisiuni peste promisiuni!”, reclama un șofer vinerea trecută, prin aplicația Oradea City Report, legat de starea deplorabilă a străzii Ciheiului. Iar sesizările se țin lanț...

„Doar impozite doriți!”

De la începutul anului 2024, orădenii reclamă aproape zilnic pe Oradea City Report starea drumurilor. Alternanțele de îngheț și dezgheț, plus ploile, au făcut ca arterele să se umple de gropi. Cel mai rău s-au stricat drumurile neasfaltate, acoperite cu pământ și piatră spartă. Lipsite de un strat de fundare care să le dea stabilitate și de sisteme de canalizare care să preia apele, s-au umplut de bălți. 

„Dacă plătim impozite mari, de ce nu avem condiții: asfalt, apă, canal, iluminat stradal? Doar impozite doriți!”, reclamă un orădean din strada Vega, din zona Căii Sântandreiului. „Strada Apateului este plină de gropi și abia se poate circula. Vă rog să luați măsuri!”, cere un orădean din strada din cartierul Grigorescu. „Strada Lascăr Catargiu necesită reparații”, scrie un altul, din Podgoria. 

Oamenii se plâng, de asemenea, de starea străzilor Ciheiului, Dejului, Ovidiu Cotruș, Piatra Craiului, Răsăritului ori Sofiei, toate acoperite doar cu pământ...

Începând din centru 

Conform evidențelor municipalității, la sfârșitul anului trecut, Oradea avea 935 de străzi, dintre care 724 modernizate și 211 neasfaltate, adică aproape un sfert din total. Ani de zile ritmul asfaltărilor a fost redus, la 10 străzi sau mai puține anual, direct proporțional cu bugetele alocate.

Primarul Florin Birta (foto) recunoaște că oamenii au de ce să fie supărați. „Intenția noastră este ca toate străzile să fie modernizate. Strategia Primăriei a fost de a asfalta întâi zona centrală și cartierele de blocuri, după care s-a lucrat în cartierele vechi, cum sunt Podgoria și Episcopia, pentru a asfalta apoi străzi din cartierele Grigorescu, Tineretului și Veteranilor”, explică Birta.

Edilul spune că a accelerat ritmul lucrărilor. „Anul trecut au fost reabilitate cam 100 de străzi. Printre acestea au fost 51 de străzi nemodernizate, care s-au asfaltat total sau în parte, cel mai mare număr de după căderea comunismului”, a spus Birta.

Cap la cap, în 2023 au fost asfaltate integral 35 de străzi în diferite cartiere. O performanță!

Plan: 50 de străzi asfaltate pe an

Proiectul de buget pentru 2024, încă în dezbatere, vizează modernizarea a 146 străzi. „Dintre acestea, pentru jumătate dintre amplasamente vor fi realizate doar documentațiile tehnice, pe o parte se vor face înlocuiri de rețele, dar tot vom avea cam 50 de străzi reabilitate efectiv”, promite primarul.

Calculele sunt simple. „Estimez un ritm de asfaltare de 40 - 50 străzi pe an. Dacă se va menține acest trend, în cel mult 5 ani nu va mai exista stradă neasfaltată în Oradea”, zice Birta.

Termenul e strâns, pentru că an de an se înființează străzi noi. Potrivit evidențelor Primăriei, în perioada 2019 - 2023 au apărut prin dezvoltări imobiliare 54 de drumuri publice noi, dintre care 9 străzi numai în ultimul an. Care și ele se vor cere asfaltate...

Cu trei ani de programare... 

Procesul modernizării unei străzi este lung, iar turnarea asfaltului, singurul care se vede, este doar ultima fază. „Ca să asfaltezi o stradă trebuie să fie deja absolut toate rețelele trase”, explică directorul tehnic al Primăriei, Sebastian Marchiș (foto).

Astfel, înainte de a comanda studiul de fezabilitate pentru reabilitarea unei străzi, document premergător licitării lucrărilor, municipalitatea anunță toți proprietarii de rețele - de la apă și căldură la gaz și internet - să le repare înainte ca artera să fie asfaltată. „Anunțăm rețeliștii cu 2-3 ani înainte ca o stradă să intre în lucru, pentru că, dacă nu își rezolvă problemele, ne amână asfaltarea cu încă un an”, zice Marchiș.

Reprezentanții municipalității și cei ai Companiei de Apă Oradea și Termoficare negociază de două săptămâni planul de investiții pentru anul acesta. Scopul e să nu se încurce reciproc, așa cum s-a întâmplat cu ocazia modernizării străzilor din zona Horea, de la Bacăului la Vaida Voivod, care au rămas sparte iarna trecută pentru ca operatorul de apă să poată introduce în primăvară și canalizarea. 

... și doi ani „întârziere” 

Chiar și așa, cu toate negocierile, ritmul de asfaltare impus de municipalitate depășește posibilitățile de execuție ale societăților subordonate. „În momentul de față CAO este în urmă cu lucrările la rețele cu circa doi ani față de necesarul cerut de Primărie. Este un decalaj mai vechi pe care trebuie să îl recuperăm”, recunoaște directorul Companiei, Lucian Chindlea (foto).

Societatea se confruntă cu un volum prea mare de lucrări, pe fondul șantierelor din oraș, pentru a face și înlocuiri de rețele care nu au fost avariate. „Toate investițiile orașului se lovesc de infrastructura CAO. Pentru anul acesta, de exemplu, avem de deviat rețelele de la viitorul pasaj pe sub Bulevardul Decebal, de la viitorul pasaj din fața Magazinului Crișul, de dublat capacitatea de preluare a apelor pluviale din strada Louis Pasteur, pentru a nu crea probleme în aval, și multe altele”, spune Chindlea. 

Ca să facă față lucrărilor, CAO își va înființa propriul compartiment de construcții. „Vom muta cei mai buni muncitori de pe avarii la înlocuiri de rețele”, anunță directorul. Marile lucrări de extindere a conductelor vor fi scoase în continuare la licitație pentru a fi atribuite firmelor de construcții, dar măcar reparațiile care țin în loc asfaltările ar putea fi urgentate...

DRUM DE PĂMÂNT. Străzi precum Gheorghe Doja, Sofiei și Școalelor, a căror modernizare a fost amânată până la înlocuirea rețelelor din subteran, ar putea intra în asfaltare anul acesta.

Blocați în exproprieri

De parcă nu era de ajuns, mai există problema proprietății terenurilor pe care trec drumurile de asfaltat. Spre exemplu, pe strada Valea Frumoasă, deși există un constructor desemnat, Primăria nu a putut începe asfaltarea deoarece o parte din drum este în proprietatea privată a riveranilor.

Municipalitatea avea săptămâna trecută o listă cu 40 de străzi a căror situație juridică trebuie lămurită. „Părerile sunt împărțite. Majoritatea orădenilor care au proprietăți acceptă să cedeze orașului câțiva metri pătrați de teren, cât dețin sub viitoarea stradă, ca să o vadă asfaltă, dar cei care au luat terenuri ca să le revândă refuză să cedeze din ele”, explică un angajat al municipalității.

În acest caz, singura soluție rămâne exproprierea, soluție juridică de care Primăria s-a ferit în ultimii ani, ca să scape de imaginea de expropriator, acum, în an electoral, cu atât mai dezavantajoasă.

„Încă avem străzi care pot fi asfaltate fără probleme. În primă fază vom avea discuții cu riveranii, iar, dacă nu vom avea de ales, vom face exproprieri de teren, garduri sau beciuri. Pentru o jumătate de metru de teren nu vom demola însă case”, promite primarul Florin Birta. Pentru că, până la urmă, degeaba se asfaltează strada dacă cineva își pierde casa...


RECORD
146

de străzi neasfaltate vor intra anul acesta în diferite faze de modernizare



DE FĂCUT!
Pregătiri de asfaltări

Săptămâna trecută, în așteptarea adoptării bugetului local, reprezentanții municipalității creionau lista străzilor nemodernizate care ar putea fi asfaltate din acest an. În frunte este strada Gheorghe Doja, care urmează să fie modernizată până spre pădurea Săldăbagiu de Munte, unde Primăria ia în calcul să mute Grădina Zoologică, pentru a face loc, pe actualul amplasament, viitorului stadion municipal.

La fel, urmează să intre în lucru strada Sofiei, din continuarea străzii Piatra Craiului, după ce în ultimii ani au fost făcute mai multe studii geo care să stabilească măsurile ce trebuie luate pentru prevenirea alunecărilor de teren.

În ce privește lucrările din vatra veche a orașului, municipalitatea are în plan modernizarea străzilor Școalelor (Velența), Feldioarei (zona Parcului 22 Decembrie), Barbu Lăutarul (Cantemir), Plantelor și Pavilioanelor CFR (zona Matei Corvin). 

De asemenea, urmează să fie continuată asfaltarea străzii Americii (în spatele Metro), care în prezent se oprește în câmp. „Strada Americii trebuia să fie o legătură între Ogorului și Rădăuților sau Moreni, dar a fost modernizată doar pe o porțiune din cauza unor probleme de proprietate”, spune primarul Birta. Odată problemele depășite, în primăvară lucrările ar putea fi licitate...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
33 Comentarii
vasi/adi13 și alte conturi de PROPAGANDĂ
Uite ca nu e cum spui tu Oradea in 2013 avea 789 de străzi din care 252 neasfaltate, acum Oradea are 935 de străzi din care 211 neasfaltate, asa sa dezvoltat Oradea. Oricum tu și peste 10 o sa strigi ca Oradea are 300 de străzi neasfaltate.
Postat 15 Februarie 2024, 18:38 de Sandu2100
Tot atatea sunt de cand a venit Bolojan la primarie
Si peste 10 ani sau 20 de ani tot 200 de strazi vor fi neasfaltate, poate mai multe
Postat 15 Februarie 2024, 17:50 de vasi13
Când municipalitatea o să termine de asfaltat un sfert din sfertul străzilor nemodernizate ...
... tot efortul bugetar local va trebui îndreptat către repararea celorlalte trei sferturi așa-zis modernizate. Mai ales cele reparate și reasfaltate în ultimul deceniu, de către firmele agreate de administrația liberală, vor avea nevoie de cele mai mari intervenții. Edilii ultimilor 15-16 ani iubesc asfaltul proaspăt, turnat peste o imitație de strat suport consolidat la plezneală, nicidecum lucrul bine făcut. Valuri-valuri sunt bulevardele orașului, iar pe majoritatea străzilor rar vei găsi un capac de canal la nivel cu asfaltul. Au săpat și brăzdat orașul de la un cap la altul, ca să-și găsească sponsorii partidului de lucru și să bage bani în "neterminați" ... punând "carul înaintea boilor" și abordând cu superficialitate maximă modul în care trebuie întreținut un oraș precum Oradea, precum și banii luați la capitolul taxe și impozite cu japca de la contribuabili.
Postat 15 Februarie 2024, 08:19 de KP
Ideea este bună, momentul cam dubios
Eu am mai spus, trebuie să se asfalteze străzi, și asta e o prioritate dacă vrem străzi mai curate, mai puțin praf, mai puțină poluare. Deci asta afectează pe toată lumea, nu doar cine stă acolo. Ceea ce văd eu dubios, e că scot în an electoral un plan pe 5 ani! Păi ce i-a oprit până acum să o facă?! Diferența între ei și PSD îi că ei chiar o să facă câteva, poate nu 50, poate 20 da o să facă. Însă aceste declarații, plan pe 5 ani, că nu știu ce, e și un pic de gargară de campanie. Fapte dom'le, fapte!
Postat 15 Februarie 2024, 06:57 de Vio_427
Asta e propaganda
Care moare de ciudă, ei moare de ciude pt ca nu e in stare de nimic, nu or sa înțeleagă nimic pt ca nu dobândesc capacitatea mentală necesară.
Postat 14 Februarie 2024, 21:44 de Sandu2100
Biggie
PROPAGANDISTII ăștia se dau victime si spun cau eu îi agit si eu vorbesc urât cu ei.
Postat 14 Februarie 2024, 21:42 de Sandu2100
sfantu-andrei, comuna din zona metropolitana unde sunt doar case
Santandrei
Postat 14 Februarie 2024, 21:06 de unu
@Petre93
"Drop/sandu Nici tu si nici astia de la primarie care nu fac nimic , nu conteaza pentru mine si noi.". Bine, linisteste-te!
Postat 14 Februarie 2024, 20:28 de Biggie
@Petre93
"Cum sa ne contolam limbajul, cand il auzi pe sandu drop, cu imbecilitatile lui." Faptul ca nu-ti poti controla limbajul, spune multe despre educatia pe care ai primit-o! Se pare ca tu nu esti in stare sa raspunzi civilizat. Nici macar in postarea asta.
Postat 14 Februarie 2024, 20:21 de Biggie
@unu
Te-am intrebat doar zona pentru ca o simpla urmarire pe google maps, inregistrari din 2022-2023 nu arata nicio zona de pamant pe strada sf. Apostol. 2022-2023, verificat de la un capat la altul. 2022-2023, ai retinut? Tu vorbesti de 16 ani. Chiar pana unde puteti merge cu dezinformarea? Zici ca locuiesti acolo si n-ai observat?
Postat 14 Februarie 2024, 19:08 de Biggie
nu dau date personale aici.
Chiar sunt uimit de impresia asta ca toate strazile de dupa 2000 sunt asfaltate in suburbii, ca mai apar cate 20 strazi noi in fiecare an. Unele noi se asfalteaza mai repede ca altele vechi. Nu fac parte din nici un partid, doar ca votez, si cu cei care nu sunt perfecti si nu imi indeplinesc toate dorintele. Uneori ii critic puctual, dar tot ii votez.
Postat 14 Februarie 2024, 18:43 de unu
@unu
"in Sf.Andrei tot fara asfalt mi-e strada si dupa 16 ani" Nu ne spui exact despre ce sf andrei e vorba? Unde nu aveti voi asfalt acolo? Ca sa nu para iar o dezinformare de partid de cea mai joasa speta.
Postat 14 Februarie 2024, 17:56 de Biggie
@unu, numa zic
"in Sf.Andrei tot fara asfalt mi-e strada si dupa 16 ani" Si revine problema cu cei 16 ani de liberali nenorociti. Coincidenta? Nu cred. Alt drum care inainte de 2008 nu era de pamant?
Postat 14 Februarie 2024, 17:37 de Biggie
numa zic
in Sf.Andrei tot fara asfalt mi-e strada si dupa 16 ani
Postat 14 Februarie 2024, 17:25 de unu
eficienta banilor municipali
clujul a asfaltat strazi de blocuri, unde la 100m asfalteze 500 de proprietari platitori de impozit
Postat 14 Februarie 2024, 17:24 de unu
Pentru toti carcotasii cu delegatie si indicatii de la partidde
Ati comentat intr-o veselie ca Bolojan betoneaza orasul. Acum ca nu le betoneaza. KP, multilateralul care le stii pe toate, ce i-a oprit pe filip, mang, kiss, pasztor sa modernizeze aceste strazi inainte de 2008? Atunci nu erau de pamant? Au devenit dupa 2008? Ei cate strazi au asfaltat? Despre asta ai niste procente credibile? Cu documente, nu din burta cum faci tu de obicei. Tu nu poti dormi noaptea din cauza obsesiei cu "neterminatii" de liberali. Dar cu neterminatii tai care n-au facut nimic pentru Oradea sau Bihor, n-ai nicio treaba.
Postat 14 Februarie 2024, 16:38 de Biggie
@Gigi, jupane, (2) stiu si eu ce e CAO, da. :)
serios ca te pot incurca furnizorii, si pana la urma si tu esti de-acord cu asta. si ei si Termoficare poarta o mare parte din vina ptr ritmul lent si blocajele de la asfaltarea strazilor. Stiu cui sunt subordonati, dar e o simplificare sa urlam Bolojan/Birta si ptr ce face Andrica/Chindlea sau altii. Sunt mai multe creiere, compromisuri si certuri in interiorul unui partid. (4) Votez la fiecare ciclu de alegeri, dar cu mana dreapta. (3) "aproape in totalitate" e foarte grav si nu ma multumeste, "complet in totalitate" e "acceptabil". Sper ca pana la finalul lui 2025 sa chiar fie. (1) bravo lor, acolo trebuie sa ajungem si noi, insa au si timisorenii au problemele lor. Au transport public in cartierele noi de case? inteleg ca ai casa noua in Grigorescu, fain, ma bucur ptr tine! Par interesante suburbiile, la casa tin si eu parcate masinile, dar zic ca urbanistii prefera blocuri, densitate, parcuri si ultilitari orasenesti, nu doar campii de case si curti.
Postat 14 Februarie 2024, 16:38 de unu
Drop/sandu
Nici tu si nici astia de la primarie care nu fac nimic , nu conteaza pentru mine si noi.
Postat 14 Februarie 2024, 16:21 de Petre93
@Moderator
Cum sa ne contolam limbajul, cand il auzi pe sandu drop, cu imbecilitatile lui. Lui sa-i trageti atentia, nu sa comenteze despre persoanele ce comenteaza. Sa comenteze si el la subiect, nu sa ma acuze pe mine ca am spus ceva ce nu am spus.
Postat 14 Februarie 2024, 16:20 de Petre93
RE: @Moderator
E dreptul fiecăruia să comenteze, să critice, să combată chiar, dar nu agreem insulte și invective. Alegeți-vă cuvintele cu grijă și apelați la argumente, nu la jigniri.
Postat 14 Februarie 2024, 18:28 de Moderator
diferenta
O diferenta foarte mare este si cand e vorba chiar despre CAO. Doar cu alte primarii. De exemplu Santandrei sau Sanmartin. Stiu o gramada de cazuri cand s-au deschis strazi noi si au venit in max 2 ani cu apa canal cu bani de la primaria respectiva. In alti 5 au asfaltat. Efectiv e vorba daca primaria vrea efectiv sa aiba oamenii utilitati si asfalt sau nu. La cum arata multe strazi deja asfaltate din oras as zice ca nu.
Postat 14 Februarie 2024, 14:47 de jijijupanu
Petre93
Tot ce spui nu are relevanță.
Postat 14 Februarie 2024, 14:36 de Sandu2100
@jijiupanu
Nu, Timisoara nu s-a extins, o sa zica sandu2100, doar Oradea se dezvolta!!! Timisoara s-a extins dublu fata de Oradea, dar sandu2100 ne crede prosti, noi nu vedem.sau nu stim date despre alte orase. repeta aceleadi fraze la toata lumea.
Postat 14 Februarie 2024, 14:09 de Petre93
RE: @jijiupanu
Petre93, controlează-ți limbajul!
Postat 14 Februarie 2024, 15:55 de Moderator
Drop/sandu
Mai mult ca sigur ca de mai sta Bolojan cu sluga Birta si peste 30 dexani tot 300 strazi vor fi neasfaltate. Timisoara in ultimii 20 de ani a crescut cu aprox 400 strazi si uite ca le-au asfaltat . Clujul in 90 avea 650 strazi acum are cam 1300 strazi, deci s-a dublat si are mai putine strazi neasfaltate. Si sandu , am spus ce calitatea execrabila a strazilor din oras. Vezi ca nu toti suntem retardati ca tine..
Postat 14 Februarie 2024, 14:06 de Petre93
Petre93
Oradea in 2013 avea 789 de străzi din care 252 neasfaltate, acum Oradea are 935 de străzi din care 211 neasfaltate, asa sa dezvoltat Oradea. Oricum tu și peste 10 o sa strigi ca Oradea are 300 de străzi neasfaltate.
Postat 14 Februarie 2024, 12:49 de Sandu2100
Vin alegerile
La fiecare alegeri promit ca in 2 ani vor asfalta minim 50 strazi pe an, in realitate 2-5 maxim pe an. Si alea super inguste ca nu mai incap doua masini!!!. Bine ca Timisoara din 1300 strazi are 7 neasfaltate, Brasovul vreo 20 , Deva are toate strazile asfaltate. Daca cautam bine toate orasele mari stau MUUULT mai bine. Sa nu mai vorbim cum arata cele asfaltate de iti rupi masina. Dar iar vin alegerile si iar se discuta subiectul, prostimea iar pune botul.
Postat 14 Februarie 2024, 12:31 de Petre93
@unu
1) In timisoara mai sunt 7 strazi neasfaltate. Acolo oare nu s-a extins orasul?! 2) “te incurca furnizorii de utilitati” ??? Serios? Stiai CACAO este principalul furnizor de utilitati? Daca exista deja apa canal poti sa asfaltezi linistit mai ales daca in zona nu exista gaz. CAO este subordonata ghici cui? Primariei Oradea. Despre ce vorbim aici. 0 planuri sa se faca ceva cu adevarat util pentru cetateni. 3) Vatra veche a orasului este aproape in totalitate asfaltata. 4) MERGETI LA VOT
Postat 14 Februarie 2024, 11:10 de jijijupanu
Gresit! Oradenii sunt la pamant...
... face gasca penala ce vrea, a ajuns Oradea+Bihorul sat fara caini! Luati pilda de la moldoveanul asta! E drept ca a stat 15 ani afara si nu a putut fi virusat de minciunile debitate de politicienii romani. P.S. Pt a avea ceva sanse obligatoriu sa obtii stramutarea cauzei la o curte vecina, (Timisoara, Cluj, etc)! https://www.g4media.ro/o-primarie-din-judetul-bacau-obligata-de-instanta-sa-asfalteze-o-strada-un-locuitor-care-a-muncit-15-ani-in-italia-a-dat-in-judecata-primaria-dupa-ce-nu-a-mai-asfaltat-de-40-de-ani-strada-pe-care-l.html
Postat 14 Februarie 2024, 10:14 de pinonel
e pacat ca inca avem strazi de pamant in cartiere vechi sau in oras
trebuie blocat intravilanul, daca un dezvoltator face case in grigorescu sau spre nojorid sau altundeva, sa stie cumparatorii ca 10 ani nu vor avea asfalt (decat daca il face dezvoltatorul din banii lui), pana cand prima data terminam cu centrul, cartierele de blocuri, vatra veche si strazile marginase mai dinainte de 2000. Strategia suna bine, "de a asfalta întâi zona centrală și cartierele de blocuri, după care s-a lucrat în cartierele vechi, cum sunt Podgoria și Episcopia, pentru a asfalta la urma străzi din cartierele Grigorescu, Tineretului și Veteranilor". E clar ca in strategie mai intervine si exproprierea sau donatiile de teren. Vrei asfalt, cedezi 1m ptr drum, si intra strada ta mai prioritar pe lista. Si evident ca in final, te mai pot incurca si alti furnizori de utilitati (apa, gaz, curent, internet)...
Postat 14 Februarie 2024, 09:30 de unu
Paleu însă e lider detașat !
Că veni vorba, nu ar strica un articol mai detaliat despre Paleu - localitatea limitrofă cu cel mai frumos relief și cele mai frumoase peisaje, dar unde efectiv administrația locală e blocată și nu e în stare să rezolve nici cele mai elementare probleme privind drumurile. Nu mai zic de altele.
Postat 14 Februarie 2024, 09:21 de parker
Important e sa avem pasaje cu leduri
Ce da mai bine pe instagram, in clipurile vlogger-ilor, feisbuc sau alte inserturi on-line: pasajele cu leduri; coridoare mobilitate urbana inutile si pustii sau asfaltarea si retelizarea de strazi (unele chiar centrale); spitale noi; blocuri reabilitate..? Intrebare retorica desigur, raspunsul e evident
Postat 14 Februarie 2024, 09:04 de Vlady72
Din ce oras sunt cei ce trimit datele si scriu articolul?
Strada Valea Frumoasa nu e in Podgoria ci in Episcopia. Cu strada Independentei ati dat-o bara, mai nou Cantemir e bulevard la voi , doar ca e strada. Mai invatati orasul
Postat 14 Februarie 2024, 08:46 de Petre93
CAO + Marchis = pamant
CAO - isi fac sediu de 11 milioane de euro!!!! din banii oradenilor (atentie nu din fonduri europene!!!) si fac lucrari la 50-60 de km de Oradea. Totusi, in ORADEA sunt sute de strazi fara apa si/sau canalizare!!! Doamne fereste. cica sunt intarziate lucrarile?? Pai cei de la CACAO iti spun pe fata ca nu vor face retea pe strada ta. ca n-au bani si chef. Marchis - acest politruc venit cu conducta pe cris din cluj tot o da pe asta cu 50 de strazi pe an. Cine naiba il mai crede? Cum poti sa asfaltezi strada cand NU EXISTA APA-CANAL sau vreun plan sa existe apa-canal pe strada??? Una peste alta astept cu drag alegerile, de povesti sunt satul
Postat 14 Februarie 2024, 08:46 de jijijupanu
După aproape 16 ani de liberalism în stil birtinez ...
... un sfert dintre străzile orașului sunt ca după război. Adică mai multe, ca procent de cca. 25%, decât erau înainte de 2008. Jenant.
Postat 14 Februarie 2024, 08:11 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6664 RON
  • 1 EUR = 4.9737 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON