URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
13 Septembrie 2022, 08:00

S-a blocat Oradea! Lucrările la pasajele subterane din Piața Gojdu au perturbat circulația în oraș. Ce soluții are Primăria? (FOTO)

S-a blocat Oradea! Lucrările la pasajele subterane din Piața Gojdu au perturbat circulația în oraș. Ce soluții are Primăria? (FOTO) BLOCAȚI LA VOLAN. Restricțiile de circulație impuse pentru construirea celor cinci pasaje din Piața Gojdu au umplut șoselele orădene de ambuteiaje, odată cu deschiderea anului școlar. „Nu mai există oră de vârf. Se mai circulă oarecum dimineața devreme și între orele 9 și 13, după care, pe oriunde ai trece, mergi bară la bară până seara târziu”, spune un curier orădean
S-a blocat Oradea! Lucrările la pasajele subterane din Piața Gojdu au perturbat circulația în oraș. Ce soluții are Primăria? (FOTO) PRIMARUL POATE! În ciuda șoferilor care susțin că dimineața timpul de deplasare cu mașina din cartierul Nufărul în centrul orașului, pe străzi ca Horea sau Averescu, a crescut la 40 de minute, primarul Florin Birta spune că ajunge din Sânmartin în doar 17 minute. „Dacă pornesc de acasă la ora 7:20 și intru din centură pe străzile Iancu de Hunedoara, Peței, Căii Ferate și traversez Crișul Repede pe podul Prezan, ca să trec pe lângă aquapark, ajung în parcul Traian în jurul orei 7:37”, susține Birta
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Orădenii care pornesc dimineaţa de acasă după ora 7:15, pentru a ajunge cu maşina sau transportul în comun în centrul oraşului pe ora 8, întârzie, din orice parte ar veni. Lucrările la cele cinci pasaje subterane din Piaţa Emanuil Gojdu blochează inima oraşului şi arterele sale principale. 

În ciuda evidenţei, primarul Florin Birta este, însă, optimist. "Treptat, şoferii se vor obişnui să ocolească zonele aglomerate, să pornească mai repede cu 10 minute ca să nu prindă vârful de trafic, iar măsurile de fluidizare a circulaţiei vor da rezultate".

Blocaţi în trafic

Începerea anului şcolar a blocat, săptămâna trecută, traficul auto în Oradea. Luni dimineaţă, când festivităţile primului sunet de clopoţel au avut loc la ore diferite, în oraş s-a mai circulat cât de cât. Marţi, însă, când elevii s-au prezentat la cursuri pe ora 8:00, străzile şi-au arătat limitele.

Drumul cu maşina din cartierul Nufărul în centrul oraşului, pe străzile Atelierelor, Horea şi Mihai Viteazul, altădată de circa 10 minute, acum durează cam 40. Maşinile fac o medie de 10 kilometri la oră, similar unei alergări uşoare, iar consumul de combustibil ajunge, ca la camion, şi la 17 litri la suta de kilometri.

Aglomerație în trafic, strada Independenței, Oradea

"Dacă aveam de dus un copil la Colegiul Gojdu nu ajungea la timp, pentru că era deja 8:06 când am trecut prin dreptul şcolii, iar ca să ajung la Oltea Doamna ar fi durat şi mai mult", spune un şofer.

De altfel, marţi a fost ziua întârziaţilor. "Dimineaţa m-au sunat colegii că aproape un sfert din muncitori nu au intrat pe ora 8 la program. Au întârziat din cauza traficului", povesteşte un director de fabrică.

Nici taxiul, nici ambulanţa...

Restricţiile de circulaţie instituite pentru construirea celor cinci pasaje subterane macină nervii şoferilor. Dacă dimineaţa până în ora 7:15 şi la amiază înainte de ora 13:00 se mai poate circula, apoi, în doar 5 minute, traficul se aglomerează brusc, pornind dinspre capătul podului Dacia către cartiere. Liciniu Venter, managerul Serviciului de Ambulanţă Bihor

Clienţii sună degeaba după taxi. Dispecerii au zeci de comenzi şi nicio maşină liberă. De altfel, aglomeraţia a rărit clientela. "Blocajele din trafic pot scumpi o cursă de 15 lei şi cu 5 lei, iar oamenii se uită la bani", spune un taximetrist.

Ambuteiajele afectează inclusiv maşinile de Ambulanţă. "Timpii de răspuns au crescut cu 7-8 minute. Şoferii degeaba aud sirena. Dacă sunt prinşi în coloană, nu au unde îşi trage maşinile", zice managerul Serviciului de Ambulanţă, Liciniu Venter (foto). Cum în Oradea timpii de intervenţie sunt de numai 8 minute, întârzierea înseamnă dublarea lor!

Înfiinţaţi autobuze şcolare!

preşedintele USR Oradea, Daniel PalaghianuAvând în vedere blocajele, preşedintele USR Oradea, Daniel Palaghianu (foto), a cerut din nou Primăriei înfiinţarea autobuzelor şcolare, cu funcţionare între orele 7:00 - 9:00 şi 13:00 - 15:00, staţii dese şi însoţitori poliţişti locali. Un elev urcat în autobuz ar putea însemna o maşină mai puţin pe şosea. "În câteva luni vor fi suficienţi părinţi care vor avea încredere în aceste autobuze, iar asta se va vedea în relaxarea traficului", spune Palaghianu.

Reprezentanţii OTL resping ideea. "80% dintre călătorii elevi sunt liceeni, iar din ceilalţi 20% majoritatea sunt în clasele 5-8. Elevii claselor primare merg la şcoala de lângă domiciliu, nu fac naveta. Nu cred că pe elevii de 15-18 ani îi mai duc părinţii la şcoală cu maşina", spune directorul economic al OTL, Romeo Nica.

Totuşi, dacă în februarie, la votarea bugetului local, a respins propunerea useriştilor, acum primarul Florin Birta se mai gândeşte. "Întâi să vedem efectul măsurilor de fluidizare a traficului stabilite împreună cu Poliţia Rutieră", zice edilul.

Accesul interzis!

Florin Birta, primarul Oradiei Primăria a testat efectele restricţiilor de circulaţie din Piaţa Gojdu pe nervii orădenilor. "În cele două săptămâni de când am sistat circulaţia am monitorizat traficul, ca să găsim soluţii cu Poliţia Rutieră", recunoaşte primarul Florin Birta (foto).

Astfel, Comisia de circulaţie a hotărât miercurea trecută să interzică de săptămâna aceasta autovehiculele de peste 3,5 tone, de la autobuze la maşini cu remorcă, să tranziteze Oradea.

În paralel, se încearcă fluidizarea circulaţiei pe strada Mareşal Averescu prin amenajarea unei benzi suplimentare de acces pe podul Dacia şi înfiinţarea unei staţii în afara carosabilului pentru ca autobuzele să nu mai blocheze o bandă de mers.

De asemenea, strada Seleuşului va avea două benzi de circulaţie pe sensul de mers spre strada Clujului, prin desfiinţarea locurilor de parcare, iar la intersecţia străzilor Horea şi Evreilor Deportaţi va fi dat în folosinţă un sens giratoriu.

Pietonii să aştepte!

Măsurile vizează inclusiv transportul în comun. Liniile de autobuz 13, 15 şi 16, care leagă zonele Gheorghe Doja, Podgoria şi Tineretului de zona centrală, au fost prelungite până la Colegiul Emanuil Gojdu. Autobuzele au staţie în strada Spiru Haret, al cărei sens de circulaţie a fost inversat către Parcul 1 Decembrie pentru a putea reveni pe traseu înconjurând Colegiul.

În ceea ce priveşte pietonii, municipalitatea a dispus desfiinţarea limitatorului de viteză de la trecerea de lângă Facultatea de Medicină din Piaţa 1 Decembrie şi înfiinţarea unui semafor. "Pietonii nu vor mai traversa zebra pe rând, blocând circulaţia, nici la ieşirea din Parcul 1 Decembrie spre restaurantul Bridge, nici la ieşirea din strada Mareşal Averescu spre podul Dacia, pentru că se montează semafoare cu buton", spune Birta.

În continuă schimbare

Primarul spune că măsuri suplimentare de fluidizare a traficului vor fi luate de câte ori va fi nevoie. Printre altele, vor fi modificaţi timpii de aşteptare ai semafoarelor de pe direcţia bulevardului Nufărul - Cantemir şi se va regândi orarul mijloacelor de transport în comun, astfel încât blocajele din trafic să nu afecteze legăturile celor care schimbă un tramvai sau autobuz în drum spre muncă sau şcoală. În plus, acolo unde se impune, vor fi înfiinţate la trecerile de pietoni semafoare cu buton. 

Autobuz OTL

Primăria nu ia deocamdată în calcul decalarea programului de începere a orelor în şcolile orădene. "La Şcoala Oltea Doamna, prin decizia Consiliului de Administraţie, şi acum elevii din clasele zero şi întâi încep orele la 8:30. Dacă va fi nevoie, vom încuraja şi alte şcoli să ia măsuri similare", spune Birta. În fond, restricţiile de circulaţie sunt abia la început. Lucrările din Piaţa Gojdu vor dura doi ani de zile, iar greul abia începe...


"Îmi conduc singur maşina de serviciu, aşa că ştiu cum se circulă în oraş. În afară de intervalul 7:25 - 8:00, când sunt cam 35 de minute de aglomeraţie, şi cam tot atâtea în jurul amiezii, traficul se desfăşoară normal, chiar mai degajat decât în alte oraşe"

primarul Florin Birta


AU ÎNCEPUT LUCRĂRILE
2.000 de piloţi foraţi

Lucrările de construire a celor cinci pasaje subterane din Piaţa Emanuil Gojdu, atribuite unei asocieri de firme reprezentate de firma Freyrom pentru suma de 85,3 milioane lei, fără TVA, au început vinerea trecută

Lucrări pasaje Piața Gojdu Oradea

Constructorii au pus în funcţiune prima foreză pentru săparea şi turnarea celor 2.000 de piloţi foraţi care vor forma structura de rezistenţă a pasajelor. "În următoarele două săptămâni vor fi aduse şi alte utilaje, astfel încât peste iarnă vor lucra concomitent trei sau patru foreze", spune primarul Florin Birta.

Finanţate din fonduri europene, lucrările cu termen de finalizare de 24 de luni vor trebui să se încheie, însă, până la finalul actualului ciclu de finanţare europeană de la sfârşitul anului viitor, ceea ce ar constitui o performanţă.

În ceea ce priveşte pasajul subteran din Piaţa Cetăţii, atribuit aceleiaşi asocieri de firme, pentru 27 milioane lei, fără TVA, primarul spune că ritmul lucrărilor este unul accelerat. "În noiembrie structura pasajului va fi finalizată", declară Birta.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
19 Comentarii
Pinonel RCA
Tu te bucuri de orice numa sa nu se facă
Postat 14 Septembrie 2022, 18:43 de Sandu2100
Si o veste buna!
Selina a pierdut contestația pentru tronsonul Chețani - Câmpia Turzii din Autostrada A3! https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/grupul-selina-a-pierdut-contestatia-pentru-tronsonul-chetani-campia-turzii-din-autostrada-a3-4087450/
Postat 14 Septembrie 2022, 18:00 de pinonel
adi13
Tubesti cu capul la Vaslui, atat poți::::)))
Postat 14 Septembrie 2022, 16:29 de Sandu2100
Pentru drop alis sandu2100
Tot prost ai ramas , tot redus mintal esti. Nici un argument niciodata, doar jigniri. Si tu cred ca esti ca Bolo, va tratati cu capul la Viena. Ca niste oameni normali nu au limbajul si comportamentul vostru. Nu asa se face o dezvoltare care numai regres aduce in orice investitie, in orice lucrare. Prinde bine la babuini ca tine care doar sa dea din palme si sa loveasca cu fundul de pamant cand vede o roaba de beton, vai ce ne dezvoltam.
Postat 14 Septembrie 2022, 16:20 de adi13
adi13
Alo cap SEC nerezolvat , încearcă să-l dezvolți. Incearca la Vaslui e mai bine pt tine.
Postat 14 Septembrie 2022, 13:29 de Sandu2100
Pentru Sandu2100
Bai Sandu 2100 zis drop de pe Bihon. Iar ne faci tarani, tu inafara sa injuri si sa jignesti nu stii nimic. Numai sa-i dai limbi in dos zeului tau. Unde e dezvoltarea in Nufaru cu noul proiect, masinile circula mai greu, pietonii deloc, tramvaiele tot asa stau la semafoare, parcari desfiintate. Unde e dezvoltarea aici cap sec, voi taranoii care conduceti orasul, habar nu aveti ce e ala oras, si ce e dezvoltarea unui oras. Voi credeti ca politia de CAP de la coada vacii se aplica si la oras? Hai sa te aud cu ceva argumente ce e bine in Nufaru, sper sa te auda si cei cu casele demolate, daca a meritat sacrificiul lor, Imbecilule.
Postat 14 Septembrie 2022, 12:17 de adi13
Inchisa circulatia ca sa nu vezi ca nu lucreaza acolo aproape nimeni...
Si bineinteles, firma a inchis de tot circulatia in Centrul Civic ca "incepe" lucrarea. Cu cate utilaje si cu cate muncitori??? In prima saptamana n-au facut nimic, abia acuma au inceput cu 2 utilaje sa lucreze, mergi pe jos langa santier si 90% din zona e pustiu, nu vezi niciun muncitor. Asa sigur o sa termina la timp lucrarea. Stai, nici n-au inceput si asa a zis primarul ca nici nu vor sa termine, deja a vorbit ca spera ca termine 90%. Cu ritmul asta, cand primul pasaj a fost vorba ca intr-un an ar trebui sa fie gata, deja a trecut un an, dar nici 50% nu e gata? Ma intreb oare de ce nu se poate circula in continuare ca pana in august langa Oradea Plaza prin Kogalniceanu spre parcul 1 Decembrie, de ce a fost mutat totul spre Horea?? Ioaa, sa nu vada poporul prost ca aproape nimeni nu lucreaza la santier? Cu ritmul asta cum merg lucrariile la PRIMUL pasaj ne mai trebuie inta un an, si restul nici n-au inceput cu forta...
Postat 14 Septembrie 2022, 04:28 de cititor_
Marea aglomeratia ii genereaza primaria cu OTL, cu gandul ca un abonament costa 80 de lei, dar fac economie la orice
Sa nu mergem foarte departe spre vest, in Debretin cand au facut linia 2 de tramvai sau anul asta cand au facut mici reparatii, ei au bagat autobuse articulate la fiecare 2-3 minute. In Budapesta acuma ca sa inlocuiasca metroul M3 au bagat autobuse articulate la fiecare 1-2 minute. Ce face primaria Oradea cu OTL? In Nufarul a circulat 3 linii de tramvai prin Cantemir cu frecventa de 4-5 minute, iar acuma au bagat 4-5 autobuse din care de obicei 2 articulate, restul autobuse normale la o frecventa de 15-20 minute. Degeaba au pus in statii afise cu minutele cand ar trebui sa ajunga in statie, intarzie si cu 10 min. Bineinteles ca toata lumea merge cu masina proprie, taxi, etc numai cu OTL nu, ca nimeni nu vrea sa asteapta dupa ei 20 min si sa circula cu autobuse pline. Si mai are primarul si directorul OTL tupeu sa zice ca degeaba pune mai multe autobuse, n-asi rezolva problema. Daaa, degeaba asi pune ca jumatatea din flota OTL e rabla, nube zi in care nu strica una doua autobuse, acuma au cimparat niste SH, dar si din acele autobuse unele au stricat deja, iar nici nu are OTL destule soferi, ca au facut economii si la angajati, iar acuma nimeni nu vor sa mearga la ei. Iar ca nici afisaje nu vor sa pune in autobusele cumparate, numai o hartie A4 pe parbriz, astfel toata lumea e nevoita sa fuge pana la fata autobusului sa stie unde dracu merge autobusul respectiv, bineinteles sistemele de audio-vizual ca in care statie ajunge, acolo cu ce linii de schimbi are calatorul sunt inexistente. Daca intrebi soferii ca unde merge sau cu ce poate sa mearga la XY sunt revoltati ca de nu stii, cand nici ei nu stiu si de aceea sunt revoltati.
Postat 14 Septembrie 2022, 04:20 de cititor_
Oradeanbihor
Tu ești țăran, dezvoltarea pt tine înseamnă sapă bătută, de una noua nici vorbă
Postat 13 Septembrie 2022, 23:11 de Sandu2100
naveta
"Elevii claselor primare merg la şcoala de lângă domiciliu, nu fac naveta". Ca sa vedeti cate stie OTL despre realitatea din teren. Doar in cercul meu cunosc minim 10 copii din clase primare care fac naveta din comunele din afara orasului la "scoli de centru", ca nu cumva sa fie considerati "tarani" de catre ceilalti copii. Asta e teoria parintilor... Chiar asta e de fapt problema. Ca multi parinti isi trimit copii in centru la scolile de prestigiu, iar ei de fapt stau in Osorhei sau Santandrei, nicio treaba cu Oradea. Macar la I-VIII ar trebui interzisa naveta si sa fie obligati parintii sa-si dea copiii la scolile de langa domicilu.
Postat 13 Septembrie 2022, 14:49 de IrinaLoghin
Țărănoiu din Sanmartin..
..crede ca rezolva o mica problema de trafic creand una imensa si intinsa pe cativa ani, folosind o solutie proasta, scumpa si inutila. In schimb vom avea turisti fericiti care se vor putea plimba pe jos din centru pana la cetate. Astept aplaudacii sa imi explice unde e bunastarea adusa oradenilor si dezvoltarea in toata aceasta mizerie.
Postat 13 Septembrie 2022, 12:46 de oradeanbihor
@ominous
Bine gindit... De citiva ani deja circula autobuzul fantoma T3 nufaru-centru. Un drum la gara era 2x3 lei, taxa de dezvoltare
Postat 13 Septembrie 2022, 12:38 de excalibur
fără titlu
Soluţia la aglomeraţia din trafic este doar una, gratuitatea transportului public între orele 06.00-10.00 respectiv 13.00-17.00, cu bani din bugetul primăriei. Atât de simplu. Daca te apuci să spargi tot oraşul cu zeci de lucrări simultane, atunci trebuie să îţi asumi şi consecinţele.
Postat 13 Septembrie 2022, 12:24 de User anonimizat
Vai de noi
Mda, vad din poze ca au facut statie de autobus pe Averescu si banda suplimentara pentru masini la Podul Dacia. Cum au facut? Au distrus spatiu verde, pentru ca se pare ca doar asta stiu sa faca in acest oras. La fel si unde fac sensul giratoriu de pe Horea, tot spatiu verde au distrus. Sa le fie oradenilor invatatura de minte. 70% din cei 30% cati au fost la vot i-au votat, restul de 70% au stat acasa ca vezi doamne, nu au cu cine vota. Acuma lasati plangerile si indurati. Votul din 2020 spune ca oradenii au avut incredere in ei, inclusiv cei care nu au votat, pentru ca de aia au avut 70%. Atunci, rabdare si tutun prieteni.
Postat 13 Septembrie 2022, 12:12 de Janos
Dezvoltare a la birtin....
Sa nu uitam ca proiectul pasajelor a fost debitat din capul chel si paranoic al birtinezului comunist, acest Marian Vanghelie de Bihor. Marioneta pnl din Primaria Oradea cu gel pe freza, este doar fraierul de serviciu, care isi rupe gatul cu proiectele ceausiste, debitate din mintea putina si schizofrenica a primului sprancenat al judetului. Prin urmare, sa nu uitam la alegeri....
Postat 13 Septembrie 2022, 11:46 de Silver_Cat
Vaishamar..
Ma intreb ce mai inventeaza birtinezii demolatori betonatori...!Un taran avea o iapa...!
Postat 13 Septembrie 2022, 11:35 de grigore
Nu trageti in pianist
Nu dati ,ba, in Birta! Avem nevoie de el. Avem nevoie de el,in decembrie,pe sfirsit de an, sa stringa consiliul local sa voteze indexarea impozitelor cu rata inflatiei, vreo 15%. Dupa aia se schimba situatia. Va fi bine. Ia uite la ei, vine omul din Sinmartin 17min x 2 in fiecare zi, sa va bage cu forta in CIVILIZATIE, si , voi cu gura mare, in loc sa aveti nitica rabdare, pina va obisnuiti... Si saraci, si cu pretentii...
Postat 13 Septembrie 2022, 11:20 de excalibur
17 minute
Auzi la Birta 17 minute din Sanmartin pana la Primarie, pe bune? Cand, dimineata duminica cand nu e trafic. La cum sunt reglate semafoarele in Nufaru din Capat pana la Peta in Cantemir faci 17 minute, doar in Nufaru. Ca fiecare semafor il prinzi rosu.. Bai Birta ne iei de prosti? Numai tu si Bolojan sunteti destepti. BAI bIRTA, DE ITI PLACE ASA DE MULT ORADEA DE CE LOCUIESTI IN SANMARTIN, DE CE TOATA GASCA CE CONDUCE ORASUL SI JUDETUL AVETI CASE IN COMUNELE DIN JURUL ORASULUI? Pai asa e simplu sa desfiintam parcarile din zona centrala, de prin cartiere, sa bagam taxe de parcare si la periferie, ca voi stati in Sanmartin, dezvoltarea sa o simta fraierii. Apropo Birta, daca ai vrea sa vii pe jos din Sanmartin in Oradea cum ai face-o, este trecere de pietoni peste Centura? Orasul se extinde si dincolo de Centura dar nu exista varianta de a trece pe jos, a da, acolo traieste gasca penelista cu masini, cu soferi care duc copii la scola, nu pulimea din oras. Felicitari pt cacatul de bulevard Nufaru, care mai rau l-ati distrus si ati blocat complet circulatia in Nufaru.
Postat 13 Septembrie 2022, 10:29 de adi13
Alt deștept, figura aceea de multi-vaccinat de la USR.
Auzi la el ... autobuse școare. Ca să fie și mai aglomerat. Nu vrei și tramvai școlar? Oare ăsta de la USR nu e rudenie cu celălalt sacrificat, de-i zice Birta, care spune că face din Sânmartin până-n centru fix 17 minute măsurate zilnic și constant?
Postat 13 Septembrie 2022, 09:25 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON