URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
06 Septembrie 2022, 12:03

A început haosul în traficul din Oradea! Dimineaţa, drumul cu mașina din Nufărul până în centru durează 40 de minute! (FOTO / VIDEO)

Închiderea circulaţiei prin Piaţa Gojdu din Oradea pentru desfăşurarea lucrărilor la pasajele subterane a dat traficul rutier peste cap, odată cu începerea școlii.

40 de minute în trafic

BIHOREANUL a făcut un experiment şi, marți dimineaţă, în prima zi în care elevii au mers la cursuri, drumul din cartierul Nufărul până în zona centrală, care de obicei durează cel mult 10 minute, a durat de patru ori mai mult, circa 40 de minute.

"La ora 7.30 am pornit din strada Atelierelor pentru a merge în centru pe străzile Ronald Reagan, Horea, Mihai Viteazul şi 1 Decembrie. Dacă aveam de dus copil la Colegiul Gojdu, nu ajungea la timp pentru că era deja ora 8.06 când am ajuns în dreptul şcolii, iar să ajung la cu el la Oltea Doamna ar fi durat şi mai mult", a declarat un şofer.

Traficul a fost atât de încărcat încât coloane de maşini s-a format nu doar pe străzile cu o bandă pe sens precum Atelierelor, Evreilor Deportaţi, Mihai Viteazul şi 1 Decembrie, ci şi pe cele cu două benzi pe sens.

"Când am intrat pe Horea, coada de maşini se întindea până în capătul străzii", a povestit conducătorul auto.

"Va fi dezastru"

Dezastrul din trafic a fost confirmat inclusiv de taximetrişti. "Ieri, la deschiderea anului şcolar, am crezut că nu va fi aşa de rău, dar azi m-am lămurit, va fi dezastru. Un drum de 4 kilometri, pe care de obicei îl făceam în 10 minute, l-am făcut în 40 de minute. Am venit cu o medie de 10 kilometri la oră, iar consumul la maşină a urcat, ca la camion, la 17 litri la suta de kilometri", a declarat pentru BIHOREANUL directorul Camerei Taximetriştilor Bihor, Iosif Rad.

Potrivit acestuia, în jurul orei 7.40, coada de maşini se întindea de la Parcul 22 Decembrie până la Parcul 1 Decembrie.

De altfel, acesta este motivul pentru care marţi dimineaţă, între orele 7.15 şi 8.15, când părinţii doreau să îşi ducă copiii la şcoală, niciunul dintre dispeceratele de taxi din Oradea nu răspundea la apeluri.

"Telefoanele sunau non-stop, dar toţi taximetriştii erau prinşi în trafic", a explicat Rad.

foto: Szilagyi Lorand

Blocajele în Oradea încep la ora 7.20

Străzile orădene s-au aglomerat marţi dimineaţă curând după ora 7. Până în jurul orei 7.15, traficul s-a desfăşurat normal, atât în zona Nufărul, cât şi în Rogerius şi Ioşia, pentru ca 5 minute mai târziu să se aglomereze pornind dinspre turbogiraţia din zona podului Dacia spre cartiere şi periferie.

Dacă la ora 7.20 prin turbogiraţie se circula în condiţii de şantier la indicaţiile unui poliţist rutier, 10 minute mai târziu, doi agenţi de circulaţie reuşeau cu greu să degajeze intersecţia de maşinile ce veneau din toate părţile.

În foarte scurt timp, cozile de maşini s-au întins pe toate direcțiile: de la capătul podului Dacia pe strada 1 Decembrie până în strada Mihai Viteazul, pe strada Mareşal Averescu, mașinile așteptau de dincolo de podul Prezan, iar Bulevardul Magheru era plin până la intersecţia cu Louis Pasteur.

"Azi am pornit de acasă la ora 7 şi 10 minute ca să ajung cu copiii la şcoală, dar mâine voi porni la ora 7 fără 10 minute. Punctul nevralgic este sensul giratoriu de la capătul podului Dacia, care este foarte îngust şi orice ai face se aglomerează rapid", a spus un şofer care venea dinspre Nufărul pe Averescu.

"Vom analiza cu colegii de la Poliţia Rutieră..."

Aglomeraţia declanşată odată cu prima zi în care elevii s-au prezentat la școală pe ora 8 va băga, marţi dimineaţă, în şedinţă Comisia Tehnică pe Probleme de Circulaţie din cadrul Primăriei Oradea.

"Vom analiza împreună cu colegii de la Poliţia Rutieră problemele identificate şi vom încerca să le rezolvăm", a declarat pentru BIHOREANUL viceprimarul Marcel Dragoş.

De altfel, pentru a degaja circulaţia pe sensul de mers dinspre strada Mareşal Averescu spre Bulevardul Magheru, constructorii au început vinerea trecută amenajarea unei a doua benzi de intrare pe pod.

"Sperăm ca lucrările să se finalizeze în cursul acestei săptămâni, astfel încât de lunea viitoare să se circule ceva mai uşor", a spus viceprimarul.

Comisia de circulaţie va mai lua în discuţie transformarea străzii Seleuşului din cartierul Velenţa în arteră cu două benzi pe sensul de mers către Calea Mareşal Averescu şi alte propuneri făcute de poliţiştii rutieri sau taximetrişti.

Una dintre ele s-ar putea să fie decalarea orei de începere a cursurilor de la 8 la 9 pentru unele unităţi şcolare. 

Numai că această măsură s-ar putea ca, în loc să elimine ambuteiajele, să le întindă pe toată durata dimineţii şi să ridice probleme părinţilor să ajungă la serviciu după ce şi-au lăsat copiii la şcoală...

Video: Paul Lelea

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
"Vom analiza cu colegii de la Poliția Rutieră" spune viceprimarul responsabil pe probleme tehnice.
Cum naiba poate fi un edil atât de limitat mental, încât să recunoască faptul că s-a gândit și muncit în draci o vară întreagă, pentru a creiona hărți cu circulația modificată pe minim doi ani de acum înainte în oraș ... dar abia de acum încolo se vor pune de acord pentru a optimiza cât de cât mobilitatea rutieră. Eu am tradus elegant ce a spus viceprimarul lui Birta, pentru că el a fost mult mai succint și la obiect cu ce se va face în viitorul apropiat. Tot tribul ăsta de neterminați ar trebui scoși cu forța din primărie și agățați pe frontispiciul clădirii, ca să poată lumea să-i trateze la fel cum fac și ei cu locuitorii acestui "sat fără câini". Mai un scuipat, mai o piatră, mai o batjocură de aruncat în ei.
Postat 06 Septembrie 2022, 18:37 de KP
Sarakie!!!
De la sarakie ii aglomeratie bai, saracilor! Bogatii merg cu bicicletele sau cu OTL-u....
Postat 06 Septembrie 2022, 17:46 de fvgit
Oradeanbihor
Se pare ca ești. Felicitări pt reușită
Postat 06 Septembrie 2022, 16:00 de Sandu2100
Deep shit
Pe la 1972 a aparut primul film prono, "Deepthroat"...in traducere 'gorge profonde'[ https://en.wikipedia.org/wiki/Deep_Throat_(film) ]. Se pare ca ne-am bagat intr-un mare kokat, pe termen lung. Pacat de lucrurile bune facute pina acum. Alea citeva.
Postat 06 Septembrie 2022, 15:22 de excalibur
@ sandu
Bă, esti prost?
Postat 06 Septembrie 2022, 15:19 de oradeanbihor
Începe școala, încep și comentatorii veseli
Dar nici un deștept nu se gândește ca numărul de mașini a crescut și infrastructura se face pt numărul mare de mașini. Asa le spune de la partid sa atace. Asa e prima săptămână de școală. Bihorel ar fi trebuit sa facă o tură și cu tramvaiul sa vadă ce gol e .
Postat 06 Septembrie 2022, 14:36 de Sandu2100
MULTUMIM, ilie bolojan & banda galbejita
Multumim pentru haos, disconfort, exproprieri, lipsa apa, lipsa caldura, trafic blocat si santiere interminabile, stimabililor ilie & banda de mafioti galbejiti. DNA si DIICOT sa va aibe in paza !
Postat 06 Septembrie 2022, 13:51 de Silver_Cat
Asta e cand nimic in oras nu se face cu cap
Primul pasaj, cel din Piata Cetatii deja ar trebui sa fie gata, cum si strada Kogalniceanu. Dar Kogalniceanu in ultimul an a fost de min 3-4 ori sparta, ca firma de casa nu stie sa faca totul la un singur sapare, trebuie sa sparge tot drumul de 3-4 ori ca sa vine un pic bani in plus de fiecare data. Daca ar fi gata strada Kogalniceanu si fara pasajul din Piata Cetatii cum au mers pana acuma pe linii de tramvai si acuma asi putea merge spre Kogalniceanu si de acolo sa mearga aglomeratia spre parcul 1 Decembrie, dar nu, e mai simplu sa fie deviata prin Velenta, Sextil Puscariu, Horea, etc, ca sa exageram un pic aglomeratia, macar sensul provizoriu ce au pus in intersectia cu Muntele Gaina ar trebui pusa in intersectia de dupa posta din Cantemir cu Puscariu sa nu faca oamenii o roata si prin Stefan Zweig... Iar noile sincronizare a semafoarelor pe Nufarului... Auzi, a fost vorba ca se prioritizeaza tramvaiul... Prima daca primesc masiniile verde care fac virare spre Apateului in aceeasi clipa cand e verde si pe trecerea de pietoni, masiniile dau prioritate pt cei care trec strada, intre timp tramvaiul primeste verde cu o intarziere de circa 4-5 secunde si nu poate sa mearga inainte, ca asteapta dupa masiniile care dau prioritate pietoniilor, iar verdele pt tramvai e circa 10 secunde, ieri un vatman a asteptat acolo si 3 rosu, pana a sesizat ca daca nu porneste pe rosu n-are nicio sansa sa treaca intersectia.
Postat 06 Septembrie 2022, 12:31 de cititor_
....
Bucurie mare pt betoane. Început lucrarea. Preturile crisc la martiale. Când se termina? Ani? Blocaje. Mizerie. Șobolani prin gropi. Vom ieșim din tunel la 1 km și ne vom întoarce pe sosea sa ajungem unde vrem. Mai repede pe jos și ieftin ca și cu madina vai do amar! Made Ro!
Postat 06 Septembrie 2022, 12:28 de Feliciana
na...cum e?
Cand am zis ca va incepe scoala si va fi cum va fi...am primit vot de blam. Deci?
Postat 06 Septembrie 2022, 12:28 de Christa
Dane, e simplu: intreaba-l pe birtas...
... pe ce traseu vine de la Sanmartin la primarie?
Postat 06 Septembrie 2022, 12:25 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON