URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
05 Ianuarie 2023, 16:53

O nouă licitație pentru construirea Autostrăzii Transilvania între Suplacu de Barcău și Chiribiș. CNAIR oferă aproape un miliard de lei! (VIDEO)

O nouă licitație pentru construirea Autostrăzii Transilvania între Suplacu de Barcău și Chiribiș. CNAIR oferă aproape un miliard de lei! (VIDEO) (captură video: Asociația Pro Infrastructură)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La o jumătate de an după ce a reziliat contractul pentru construirea celor 26,35 kilometri ai Autostrăzii Transilvania, între Suplacu de Barcău şi Chiribiş, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România a scos din nou lucrarea la licitaţie, pentru a patra oară.

CNAIR este dispusă să ofere constructorului aproape un miliard de lei.

Oferte, până în martie

"Miercuri, 4 ianuarie 2023, CNAIR a transmis spre publicare în JOUE (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene) anunţul de participare aferent contractului de achiziţie publică pentru proiectarea şi execuţia, respectiv pentru finalizarea Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş, Subsecţiunea 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiş (km 4+200 - km 30+550), în lungime de 26,35 km", a anunţat CNAIR joi, printr-un comunicat de presă, în care precizează că data limită pentru depunerea ofertelor este 15 martie.

Durata contractului ar urma să fie de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru executarea lucrărilor propriu-zise, iar valoarea estimată a contractului este de 937.532.814,55 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Precedenta licitaţie organizată de CNAIR pentru proiectarea şi construirea susecţiunii 3C1 a Autostrăzii Transilvania, cea dintre Suplacu de Barcău şi Chiribiş, a avut loc în decembrie 2020 şi a fost câştigată de asocierea Construcţii Erbaşu (Bucureşti) şi Vahostav SK (Slovacia), pentru suma de 542,956 milioane lei.

O asociere concurentă, Drum Asfalt – Trameco, a contestat rezultatul licitaţiei, iar în decembrie 2021 Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a admis în parte contestaţia şi a obligat CNAIR la reevaluarea ofertei declarate câştigătoare. Ulterior, CNAIR nu a mai oferit alte informaţii pe această temă, dar în luna iulie a anului trecut a anunţat rezilierea contractului încheiat cu Erbaşu şi Vahostav.

Filmare realizată la finalul lunii decembrie 2022 pe tronsonul Suplacu de Barcău - Chiribiş (sursa video: Asociaţia Pro Infrastructură)

Biharia - Chiribiş, tot în licitaţie

Nici cealaltă subsecţiune a Autostrăzii Transilvania, 3C2, dintre Chiribiş şi Biharia (28,55 km), nu are un antreprenor după ce în luna mai a anului trecut CNAIR a reziliat contractul încheiat în august 2020 cu asocierea Trameco – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – Vahostav SK – East Water Drillings (Bucureşti) pentru suma de 326 milioane lei, pe motiv că firmele nu şi-au îndeplinit obligaţiile contractuale.

De altfel, acestea au fost penalizate cu 4,6 milioane lei şi CNAIR le-a emis un aşa numit certificat negativ, care le împiedică să mai participe la licitaţii publice timp de 3 ani. Măsura a fost atacată în instanţă de grupul Selina, într-o primă etapă aceasta pierzând la Curtea de Apel Oradea un proces în care a cerut suspendarea aplicării măsurii certificatului negativ, însă pe fond litigiul se judecă la Curtea de Apel Bucureşti, unde Selina a cerut anularea măsurii şi a penalităţii.

Ulterior, în luna august a anului trecut, CNAIR a lansat o nouă licitaţie pentru această parte a autostrăzii, valoarea estimată a contractului fiind de 2,6 ori mai mare decât suma oferită asocierii firmelor din grupul Selina, şi anume de 877,799 milioane lei. Iniţial, data limită pentru depunerea ofertelor era 17 octombrie 2022, dar termenul a fost prelungit, mai multe firme cerând clarificări.

Din 2004, când compania americană Bechtel a început construirea Autostrăzii Transilvania, în judeţul Bihor a fost dată în folosinţă o singură subsecţiune a acesteia, de 3,35 km, construită între Borş II şi Biharia de aceleaşi firme din grupul Selina, care au dat în folosinţă drumul în anul 2021.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Oferta rămâne deschisă.
Iar peste vreo 5-6 ani, când va fi gata lucrarea ... să se deconteze contractul la 2 miliarde.
Postat 06 Ianuarie 2023, 09:53 de KP
benny hill e bine, sanatos?
Acum ca raii aia de la cnair i-au luat jucariile, oare ce cadouri i-a pus sub brad bunul lui amic, birtinezul?
Postat 06 Ianuarie 2023, 09:34 de pinonel
Întreb și eu...
Din iulie, de când s-a reziliat, până acum, ce s-a făcut? Nu cred că o să reia cineva să facă podul acela abandonat de atâția ani...
Postat 06 Ianuarie 2023, 06:29 de Vio_427
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON