URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 02 FEBRUARIE 2023
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Studiu de caz. Centura Beiușului, în valoare de 270 milioane lei, bani buni, europeni, a fost scoasă la licitație acum 16 luni. În iunie 2022 licitația a fost contestată, iar după 7 luni justiția noastră a dat verdictul. Cum lucrarea e din fonduri europene și trebuie terminată la finele anului, hai să facem un calcul cât ne costă prostia umană...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
La fel ca în bancurile cu olteanul care, atunci când nu are ce face, se dezbracă și își păzește hainele, Compania Națională Poșta Română - firmă de stat care, spre deosebire de oltean, are însă multe de făcut ca să iasă din înapoiere - a intentat BIHOREANULUI un proces pentru o serie de articole publicate în primăvară.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Probele medicale ar putea fi trimise cu drona de la Spitalul Județean la laboratorul din Rogerius. Ce părere aveți despre inițiativă?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La finele anului trecut, Camera Deputaților, în calitatea de cameră decizională, a adoptat o propunere legislativă de modificare a legislației privind acordarea ajutorului public judiciar pentru cetățenii care nu își permit să susțină financiar un proces. Legea este trimisă Președintelui României pentru promulgare, urmând să intre în vigoare în viitorul apropiat. Pe cine ajută ea?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Indigestia sau dispepsia sunt termeni des utilizaţi de către pacienţi pentru descrierea unor simptome digestive variate, cum sunt durerea abdominală superioară (pusă frecvent în legătură cu consumul unor alimente), pirozis ("arsurile" stomacului), eructaţii (râgâituri), flatulenţă (eliminarea de gaze), balonare sau intoleranţă la unele alimente.
20 Decembrie 2022, 09:00

„Valea plângerii pe Autostrada Transilvania”. Filmări aeriene noi cu sectoarele Biharia - Chiribiș și Chiribiș - Suplacu de Barcău (VIDEO)

„Valea plângerii pe Autostrada Transilvania”. Filmări aeriene noi cu sectoarele Biharia - Chiribiș și Chiribiș - Suplacu de Barcău (VIDEO) (sursa foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Asociația Pro Infrastructură a publicat două clipuri realizate la începutul lunii decembrie pentru a arăta cum șantierele tronsoanelor Biharia - Chiribiș și Chiribiș - Suplacu de Barcău de pe traseul autostrăzii Transilvania sunt părăsite, lucrările fiind în standby, după ce au rămas fără constructori.

„Valea Plângerii pe #AutostradaTransilvania la 18 ani de la prima lopată. La începutul lunii decembrie am filmat din dronă peisajul dezolant cu iz post-apocaliptic de pe Biharia-Chiribiș și Chiribiș-Suplacu de Barcău”, au scris, pe pagina de Facebook, reprezentanții asociației menționate. 

Aceștia amintesc că pentru cei 28,55 km dintre Biharia și Chiribiș CNAIR a lansat a treia licitație în luna august a acestui an. „De fapt, procedura de achiziție publică este momentan suspendată pentru că... CNAIR nu a binevoit încă să răspundă la cererile de clarificare înaintate de constructori. Deci stăm”, subliniază reprezentanții Asociației Pro Infrastructură. 

Filmare aeriană cu sectorul Biharia - Chiribiș al viitoarei autostrăzi: 

Cât despre tronsonul Chiribiș - Suplacu de Barcău (26,35 km), după ce de-a lungul anilor a reziliat contracte cu firmele care preluaseră lucrarea, începând cu Bechtel, CNAIR a anulat în luna iulie a acestui an licitația pe care o lansase pentru găsirea unor noi constructori.

„Asocierea Trameco-Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat anularea, CNSC (n.r. - Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) i-a respins acțiunea la sfârșitul lunii noiembrie, dar antreprenorul joacă de toți banii și a atacat decizia CNSC la CAB (n.r. - Curtea de Apel București) chiar în 16.12.2022. Deci acum așteptăm după instanță”, arată în noua postare reprezentanții Asociației Pro Infrastructură. 

Filmare aeriană cu sectorul Chiribiș - Suplacu de Barcău al viitoarei autostrăzi: 

„Evident că oficialii CNAIR nu au comunicat nimic din toate aceste situații exasperante, doar noi vi le decodificăm. Trebuie pornită o nouă licitație: a patra. Un record mondial? Și probabil că o vom vedea relansată abia după verdictul final venit de la CAB cândva în 2023”, încheie aceștia. 

După cum și BIHOREANUL a scris în repetate rânduri, istoria celor două tronsoane este una lungă și presărată cu eșecuri. Cel mai recent, Curtea de Apel Oradea i-a dat dreptate Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere într-un proces deschis de firmele orădene Drum Asfalt, Drumuri Bihor, Trameco (membre ale grupului Selina), East Water Drilings (București) și Vahostav (Slovacia), miza fiind contractul încheiat între cele două părți, pe 11 august 2020, pentru construirea subsecțiunii Biharia – Chiribiș a Autostrăzii Transilvania, după ce CNAIR a decis, în luna mai a acestui an, rezilierea contractului.

Curtea de Apel Oradea a menținut „certificatul negativ” pe care CNAIR l-a emis în privința celor cinci firme din asociere, ceea ce presupune automat interdicția de a participa timp de 3 ani la licitații publice.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5152 RON
  • 1 EUR = 4.9148 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON