Asociația Pro Infrastructură a publicat două clipuri realizate la începutul lunii decembrie pentru a arăta cum șantierele tronsoanelor Biharia - Chiribiș și Chiribiș - Suplacu de Barcău de pe traseul autostrăzii Transilvania sunt părăsite, lucrările fiind în standby, după ce au rămas fără constructori.
„Valea Plângerii pe #AutostradaTransilvania la 18 ani de la prima lopată. La începutul lunii decembrie am filmat din dronă peisajul dezolant cu iz post-apocaliptic de pe Biharia-Chiribiș și Chiribiș-Suplacu de Barcău”, au scris, pe pagina de Facebook, reprezentanții asociației menționate.
Aceștia amintesc că pentru cei 28,55 km dintre Biharia și Chiribiș CNAIR a lansat a treia licitație în luna august a acestui an. „De fapt, procedura de achiziție publică este momentan suspendată pentru că... CNAIR nu a binevoit încă să răspundă la cererile de clarificare înaintate de constructori. Deci stăm”, subliniază reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Filmare aeriană cu sectorul Biharia - Chiribiș al viitoarei autostrăzi:
Cât despre tronsonul Chiribiș - Suplacu de Barcău (26,35 km), după ce de-a lungul anilor a reziliat contracte cu firmele care preluaseră lucrarea, începând cu Bechtel, CNAIR a anulat în luna iulie a acestui an licitația pe care o lansase pentru găsirea unor noi constructori.
„Asocierea Trameco-Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat anularea, CNSC (n.r. - Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) i-a respins acțiunea la sfârșitul lunii noiembrie, dar antreprenorul joacă de toți banii și a atacat decizia CNSC la CAB (n.r. - Curtea de Apel București) chiar în 16.12.2022. Deci acum așteptăm după instanță”, arată în noua postare reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Filmare aeriană cu sectorul Chiribiș - Suplacu de Barcău al viitoarei autostrăzi:
„Evident că oficialii CNAIR nu au comunicat nimic din toate aceste situații exasperante, doar noi vi le decodificăm. Trebuie pornită o nouă licitație: a patra. Un record mondial? Și probabil că o vom vedea relansată abia după verdictul final venit de la CAB cândva în 2023”, încheie aceștia.
După cum și BIHOREANUL a scris în repetate rânduri, istoria celor două tronsoane este una lungă și presărată cu eșecuri. Cel mai recent, Curtea de Apel Oradea i-a dat dreptate Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere într-un proces deschis de firmele orădene Drum Asfalt, Drumuri Bihor, Trameco (membre ale grupului Selina), East Water Drilings (București) și Vahostav (Slovacia), miza fiind contractul încheiat între cele două părți, pe 11 august 2020, pentru construirea subsecțiunii Biharia – Chiribiș a Autostrăzii Transilvania, după ce CNAIR a decis, în luna mai a acestui an, rezilierea contractului.
Curtea de Apel Oradea a menținut „certificatul negativ” pe care CNAIR l-a emis în privința celor cinci firme din asociere, ceea ce presupune automat interdicția de a participa timp de 3 ani la licitații publice.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.