URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 17 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă nu avem aeroport, de ce nu avem? Dacă am făcut aeroport, de ce nu avem avioane? Dacă avem avioane, de ce sunt așa de scumpe biletele? Dacă subvenționăm biletele, sigur în altă parte e mai ieftin. Dacă ar veni Birta și Bolojan să dea 10 euro fiecărui călător, precis vom afla că în alte locuri companiile lasă pasagerii să joace cruce cu pilotul automat, bașca asigură întâlniri romantice cu însoțitoarele de zbor...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La momentul apariției acestui material, campania electorală pentru alegerile locale se va fi încheiat deja, iar localitățile României vor avea noi conduceri alese în urma alegerilor din 9 iunie 2023. Modul în care guvernanții noștri au procedat în ultimele luni în mimata „luptă” contra jocurilor de noroc la sate va produce, însă, consecințe pe termen lung și va putea afecta serios bugetul statului...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Prevenirea sindromului de burnout se poate face de către fiecare dintre noi dacă în cadrul muncii considerăm că există condiții care ne pot predispune la stres. Dacă vă simțiți suprasolicitați și aveți impresia că nu mai puteți face față condițiilor de muncă, este bine să faceți o listă cu responsabilitățile și sarcinile de serviciu în ordinea priorităților, stabilind astfel ceea ce efectiv puteți realiza...
19 Ianuarie 2024, 13:40

Construcții Erbașu a reluat lucrările la centura Sânmartin, pe care trebuie să le finalizeze în primăvară (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Muncitorii și utilajele Construcții Erbașu au revenit pe șantierul viitoarei centuri Sânmartin, unde lucrările au ajuns la 80% din volumul proiectat, a anunțat, vineri, Consiliul Județean Bihor. Potrivit informării, constructorii au reluat lucrările la cele două pasaje supraterane, unul de la intersecția cu centura Oradea, iar celălalt în Băile 1 Mai, peste calea ferată și drumul de acces în stațiune.

În ce privește pasajul de la intersecția cu centura Oradea, lucrările au fost întârziate de necesitatea relocării stâlpilor de înaltă tensiune pentru a putea fi montate ultimele grinzi, operațiune pe care nu o poate face decât Electrica, proprietarul lor și al rețelelor. Unul dintre aceștia se află, deocamdată, într-o zonă care constituie mijlocul viitorului pasaj.

În ce privește al doilea pasaj, cel din Băile 1 Mai, președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a transmis că mai trebuie montate elementele de protecție laterală și finalizată rampa dinspre Oradea. În această zonă, a mai arătat Bolojan, s-a decis și amenajarea unor drumuri agricole și mutarea capătului pistei pentru bicicliști.

Împreună cu echipa tehnică, am luat câteva decizii pentru ultima etapă a lucrărilor: amenajarea unor drumuri agricole pentru a permite accesul la terenurile dintre Pârâul Peța și centură, relocarea capătului pistei de biciclete la ieșirea spre Haieu pentru a evita demolarea unei construcții, și organizarea lucrărilor în colaborare cu cei care execută rețele de gaz în așa fel încât suprapunerea de lucrări să permită ambilor constructori execuția în bună regulă a celor două proiecte”, a explicat șeful administrației județene.

Drumul de legătură între Oradea și Sânmartin va avea o lungime de 5,75 km, plus 2,27 km bretele de legătură cu DN76 și cu localitatea Haieu.

Traseul pornește din Oradea de pe centură, din zona străzii Iancu de Hunedoara, și continuă de-a lungul Pârâului Peța spre Băile 1 Mai, ocolind localitățile Sânmartin și Băile Felix, până în DN 76 la ieșirea din stațiune spre Beiuș.

Platforma drumului va avea o lățime de 10 metri, iar pe lateral șoseaua va avea și o pistă pentru bicicliști cu o lățime de 3 metri, proiectul incluzând 3 poduri, 2 pasaje, 1 pasaj subteran pentru bicicliști, 11 podețe și 5 intersecții giratorii.

Lucrările sunt executate de o asociere formată din Construcții Erbașu (București), Vahostav SK (Slovacia), Drumuri Orășenești și Procons Group (Oradea), contra sumei de 177,238 milioane lei, cu TVA inclusă, sursa de finanțare fiind fondurile europene alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 - 2020.

Execuția a început în octombrie 2022 și inițial trebuiau finalizate în toamna anului trecut, însă constructorilor li s-a prelungit termenul până în mai 2024 deoarece lucrările au fost întârziate întâi din cauză că doi proprietari de terenuri expropriați - o pensiune din Băile 1 Mai și firme ale fraților Ioan și Viorel Micula - s-au opus accesului utilajelor pe șantier, dar și din cauza relocării stâlpilor și rețelelor de înaltă tensiune din vecinătatea centurii Oradea.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Momentul e tocmai bun când suntem la minus în mijlocul iernii.
Îl doare-n fund pe Erbașu că, la scurt timp după ieșirea din garanție a lucrărilor, betoanele se coșcovesc și crapă, fiind apoi nevoie de acoperirea defectelor sau chiar reabilitarea turnărilor din cofraje. Banii să vină e deviza lui.
Postat 20 Ianuarie 2024, 09:21 de KP
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6576 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON