URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 13 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Interesantă ideea Primăriei de a le cere artiștilor ambulanți să solicite administrației locale dreptul de a se produce pe teritoriul municipiului Oradea. Nu se vor percepe taxe pentru așa ceva, dar spațiile unde va avea loc actul artistic și orarul vor fi bine definite.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nici n-am apucat să uităm bulibășeala alegerilor comasate din 9 iunie, locale și europarlamentare, cu acuze de furt și o impardonabilă întârziere în centralizarea și publicarea rezultatelor, că deja ne putem imagina ce se va întâmpla la alegerile de la finele anului, în legătură cu care tocmai s-a decis că vor fi intercalate: turul I al scrutinului prezidențial pe 24 noiembrie, urmat pe 1 decembrie de cel legislativ, pentru desemnarea viitorilor senatori și deputați, iar apoi, pe 8 decembrie, de turul II al alegerilor prezidențiale.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 28 iunie a.c. s-a publicat în Monitorul Oficial o nouă Ordonanță de Urgență care modifică din nou Codul Rutier și, din păcate, nu în bine. În războiul contra drogurilor și alcoolului la volan, guvernanții scot pe bandă monstruozități juridice care nu fac decât să lovească în cetățeanul onest și să aducă noi pete pe obrazul Statului. Ceea ce s-a făcut prin această Ordonanță depășește, însă, toate aberațiile anterioare și încalcă orice regulă de drept și de bun-simț juridic.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul este o boală cu o evoluție lentă și silențioasă, dar hiperglicemia cronică determină o serie de probleme de sănătate, uneori foarte grave. Supravegherea medicală continuă este foarte importantă, descoperindu-se factorii de risc și cei agravanți precum și bolile asociate (hipertensiunea arterială, bolile cardiovasculare, obezitatea), toate acestea cu scopul instituirii unui tratament adecvat.
18 Octombrie 2022, 11:20

La anul, pe vremea asta, se va circula pe noul drum Oradea - Sânmartin. Ilie Bolojan și șeful CNAIR, pe șantier la începerea lucrărilor (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

De anul viitor, vor fi ceva mai puține mașini care să circule pe șoseaua de centură a Oradiei. O parte dintre locuitorii orașului, dar și șoferii care vin dinspre Cluj și se îndreaptă spre Băile 1 Mai, Băile Felix ori Deva, precum și cei care vin dinspre DN 76 pentru a merge spre Cluj vor putea folosi o nouă „scurtătură”.

Este vorba despre noul drum de legătură dintre Oradea și Sânmartin, unde constructorii au început lucrările, finanțate cu fonduri UE și care trebuie finalizate în următoarele 12 luni.

Ordin de începere

La patru luni de la semnarea contractului de execuție, pe 6 iunie, ordinul de începere a lucrărilor la drumul de legătură dintre Oradea și Sânmartin, care va ocoli centrul de comună și Băile Felix, a fost dat marți, 18 octombrie, în aceeași dimineață pe șantier fiind prezenți reprezentanți ai Consiliului Județean Bihor, între care și președintele Ilie Bolojan, și ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în frunte cu directorul general Cristian Pistol.

„Marcăm începerea lucrărilor în condițiile în care la Oradea se desfășoară azi o ședință a comisiei tehnice româno-maghiare în transporturi”, a explicat Bolojan prezența mai multor directori din CNAIR, cu care CJ Bihor a convenit, printr-un protocol încheiat anul trecut, realizarea drumului de legătură dintre Oradea și Sânmartin.

De aproape 149 milioane lei

Directorul general al Erbașu Transilvania, firmă care în asociere cu Vahostav SK (din Slovacia) și Pro Cons Group SA a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția noului drum, a prezentat câteva dintre caracteristicile lucrării în valoare de 148,940 milioane lei.

Potrivit explicațiilor lui Călin Roman, proiectul prevede construirea a 8 kilometri de infrastructură rutieră, din care 5,7 km drumul propriu-zis, diferența fiind două bretele de legătură cu drumurile naționale DN 1 (pe centura Oradiei) și DN 76.

Concret, șoseaua care va avea o bandă pe sens și piste pentru bicicliști va porni din dreptul hotelului Transit de pe centura Oradiei, unde va fi amenajat un pasaj suprateran, va străbate câmpurile din spatele fostului CET II, va trece pe lângă Băile 1 Mai, va ocoli localitățile Sânmartin și Băile Felix pentru a ieși în DN 76 Oradea – Deva.

De precizat că la ieșirea din Felix în DN 76, drumul se suprapune, pe circa 400 de metri, cu o zonă în care s-au construit case, fără însă ca proiectul să prevadă demolări.

„Ne așteptăm ca anul viitor lucrarea să fie recepționată”, a spus Roman, în condițiile în care, potrivit contractului, durata de execuție este de 12 luni din momentul ordinului de începere, adică din 18 octombrie.

De altfel, întrucât finanțarea este asigurată din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare, banii trebuie cheltuiți înainte de sfârșitul anului viitor, până când acestea sunt disponibile.

„Cu CJ Bihor avem multe parteneriate”

„Mă bucur să văd un antreprenor serios, asta înseamnă că premisele respectării contractului sunt ca îndeplinite”, a spus, la rându-i, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Acesta a lăudat parteneriatele cu Consiliul Județean Bihor, încheiate de pildă pentru realizarea șoselelor de centură Aleșd și Beiuș, dar și a viitorului Drum Expres Oradea – Arad. „Cu Consiliul Județean Bihor avem multe parteneriate, asta nu poate decât să ne bucure, când văd că dânșii sunt aplecați pe această problematică (n.r. – a modernizării infrastructurii rutiere) și că lucrurile nu trenează, ci se realizează”, a spus directorul general al CNAIR.

Cristian Pistol, însoțit de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Adrian Foghiș, fostul director al Asociației Zona Metropolitană Oradea, de două directoare din CNAIR și de directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, Eugen Cecan, a fost prezent marți la Oradea pentru a participa la o ședință a comisiei tehnice româno-ungare în transporturi, pe a cărei agendă se află aprobarea unui drum expres în județul Satu Mare către țara vecină, dar și extinderea proiectului Drumului Expres Oradea – Arad cu aproximativ 7 kilometri spre viitorul Punct de Trecere a Frontierei Salonta II, la solicitarea autorităților de la Budapesta.

De altfel, proiectul DX Oradea - Arad, aflat în lucru, este proiectul cu cea mai mare valoare, de peste 1,5 miliarde euro, preluat de la CNAIR de CJ Bihor, în colaborare cu Primăria Oradea, cu Consiliul Județean și Primăria Arad.

Vezi mai jos imagini din dronă cu traseul noului drum!

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Oglinda, oglinjoara,, cine-i cea mai frumoasă din țară?
Minutul 7:05 >> Adrian Cris, Bihoreanul : " Mai exista in tara vreo zona unde sa fie in derulare atit de multe proiecte in colaborare cu administratiile publice locale? "
Postat 20 Octombrie 2022, 10:21 de excalibur
Sandu2100 lingaul
Se putea sa nu fie si lingaul nr1, cel venit de la coda vacii, care numai Teleorman si Vaslui stie. Asta da sa ne comparam numai cu Videle, Petrosani, Alexandria, dupa 14 ani de dezvoltare am ajuns sa ne comaparm numai cu cocine. Auzi mai imbecilule , de ce nu pomenesti de Cluj, Iasi, Timisoara orase care in 14 ani au atras populatie cat are Oradea acum. Asta e dezvoltare lingaule, nu borduri si porfire.
Postat 18 Octombrie 2022, 19:42 de adi13
CT
Tam-Tam--ul la DX12 e din 2013, nu-i asa mare:::)))
Postat 18 Octombrie 2022, 16:14 de Sandu2100
Atenție la calitate!
E bine că se face, doar atenție mai mare la calitatea execuției! Centura și pasajele sunt cu dealuri încă din prima zi, ceea ce evident, nu e în regulă. Pe de altă parte vis-a-vis de comentariile despre alte drumuri din țară, e bine că se fac. Și e bine că se anunță la știri. Să își asume fiecare guvernare ce face și ce a făcut. Ar trebui ca la alegeri să ținem cont de aceste aspecte când votăm pe unul sau pe altul.
Postat 18 Octombrie 2022, 15:31 de and020
Ironia sortii.
Ce sa vezi, Pitesti-Craiova va fi primul drum expres din tara, fara prea mult tam-tam. Ce lovitura de imagine, as fi jurat ca doar Bolojan (providentialul) poate asa ceva, el, care ne-ar ridica la nivelul Germaniei daca nu i-ar fi barata calea la conducerea tarisoarei.
Postat 18 Octombrie 2022, 15:04 de User anonimizat
KP aka mama Omida
Nu-i problemă nici dacă se termina in 2 ani
Postat 18 Octombrie 2022, 13:56 de Sandu2100
Reveniți cu știrea anul viitor.
Povești din astea, cu ce deștepți suntem și ce bine facem omenirii ... am auzit de ani și ani, pentru ca la termenul promis să se vină mai apoi cu justificarea că a fost o iarnă grea, sau că s-a descoperit o cizmă de husar pe traseu, ori că a crescut prețul la guma de mestecat ce trebuia combinată cu vopseaua de marcaj rutier.
Postat 18 Octombrie 2022, 13:06 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5873 RON
  • 1 EUR = 4.9749 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON