URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 14 AUGUST 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Vă mai amintiți ce circ a fost cu construirea podului din zona Sovata? Sau ce scandal cu drumul expres, unde specialiști în trafic (probabil în traficul de țigări) estimau că pe acesta nu va circula nimeni, iar acum se merge aproape bară la bară? Dar despre inutilitatea pasajului Magheru, unde Primăria e acuzată că n-a făcut destul de larg subteranul, pentru parcarea mașinilor celor care își scot copiii de la Oltea Doamna?
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Mândria orădenilor (oricum umflată by default, căci bihorenii-s nialcoși încă din și prin născare) că au cea mai modernă Unitate de Primire a Urgențelor din țară poate suferi serios după ce, accidental, a ieșit la iveală că noua clădire are câteva beteșuguri. La fel și mândria Primăriei.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit noii reglementări, contestaţia este de competenţa instanţei ierarhic superioare, care o soluţionează în complet format din 3 judecători. Când procesul se judecă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, contestaţia se soluţionează în completul de 5 judecători, iar când procesul îl judecă un complet de 5 judecători, contestaţia se soluţionează de un alt complet de 5 judecători.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Clima (de la grecescul klima care înseamnă înclinaţia razelor solare) reprezintă regimul caracteristic al vremii unei regiuni pe timp îndelungat. Regimul climatic se caracterizează printr-o relativă stabilitate, modificările putând fi urmărite numai prin observaţii îndelungate şi pe perioade lungi de timp.
08 Iunie 2022, 17:00

Centura Beiuș va fi construită de două firme românești, una din Turcia și alta din Spania

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La mai puțin de o săptămână după începerea lucrărilor pentru construirea șoselei de centură a orașului Aleșd și de la anunțarea constructorilor care o vor realiza pe cea a comunei Sânmartin, Consiliul Județean Bihor a stabilit și asocierea de firme care trebuie să facă drumul de centură al municipiului Beiuș.

Potrivit unui comunicat dat publicității miercuri de administrația județeană, după evaluarea celor cinci oferte înregistrate în cadrul licitației lansate în toamna anului trecut a fost desemnată câștigătoare oferta depusă de asocierea Drum Asfalt (din Oradea), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi (Turcia), Obras Publicas y Regadios (Spania) și OPR Asfalt (Timișoara).

Valoarea ofertei câștigătoare este de 269.464.711,29 lei, fără TVA, iar durata de execuție a lucrărilor va fi de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, care depinde de eventualele contestații ce pot fi depuse de ceilalți patru ofertanți.

„Urmează o perioadă pentru posibile contestații, iar la finalul acestor zile, sperând că nu vom avea nicio contestație, vom semna contractul de execuție. Având în vedere că pentru această investiție avem realizat proiectul tehnic, vom putea începe lucrările în câteva zile după semnarea contractului, la începutul lunii iulie. La Beiuș va fi nevoie de o mobilizare exemplară a constructorului, având în vedere complexitatea lucrărilor (două viaducte, lucrări în albia Crișului Negru, trei pasaje supraterane) și termenul scurt de realizare. Centura trebuie să fie gata până la finalul anului viitor”, a transmis președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Lungimea șoselei de centură Beiuș este de 7,33 kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, cu o lățime a părții carosabile de 7 metri plus supralărgiri, o lățime a benzii de încadrare de 0,75 metri (pe fiecare parte a șoselei) și o lățime a acostamentului de 1,70 metri (pe fiecare parte).

Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, prin parteneriatul cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Vinerea trecută, CJ Bihor a anunțat și începerea lucrărilor la șoseaua de centură a orașului Aleșd (5,8 km), precum și semnarea contractului pentru construirea șoselei de centură a comunei Sânmartin (5,7 km).

Proiectele pentru construirea variantelor de ocolire a orașului Aleșd și a municipiului Beiuș au fost preluat de CJ Bihor de la fosta CNADNR, care le-a ținut „la sertar” un deceniu, la fel ca proiectul drumului expres DX Oradea - Arad, aflat în faza elaborării proiectului tehnic, toate urmând să fie construite din fonduri europene nerambursabile.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
ce noutate
si pe asta a bifat grupul Selina (Drum Asfalt e tot aceeasi firma cu alta nume). a fost vorba ca timp de 2 - 3 vor fi exclus de la licitatii, dar prietenul Bolo acolo ajuta unde trebuie sa curga banii unde trebuie... Calculati voi pretul pe un kilometru (si e vorba de un drum cu 2 benzi) si pretul cu care a licitat Selina pentru sectorul A3 Biharia-Chiribis (autostrada, deci 3 benzi pe sens) ce diferenta e...
Postat 09 Iunie 2022, 07:01 de cititor_
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7494 RON
  • 1 EUR = 4.909 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON