URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ne place sau nu, până la Revoluție Bihorul nu era considerat un județ foarte industrializat și nici nu avea un specific anume. La Craiova se făceau locomotive, la Arad tramvaie, la Pitești automobile, la Cluj și Timișoara carte. Noi, cu câteva excepții, eram croitorii și pantofarii Europei.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, când o parte a „comunității” LGBTQ+ din Oradea și-a făcut propriul festival Pride pentru al doilea an la rând, am luat parte la două dintre evenimentele întinse de luni până duminică. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Prin deja celebra Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 84/2024, prin care s-a introdus măsura „retragerii” permisului în cazul în care se refuză testarea cu privire la consumul de droguri, au fost operate și alte modificări importante și extrem de discutabile cu privire la legislația contravențiilor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
08 Iunie 2022, 17:00

Centura Beiuș va fi construită de două firme românești, una din Turcia și alta din Spania

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La mai puțin de o săptămână după începerea lucrărilor pentru construirea șoselei de centură a orașului Aleșd și de la anunțarea constructorilor care o vor realiza pe cea a comunei Sânmartin, Consiliul Județean Bihor a stabilit și asocierea de firme care trebuie să facă drumul de centură al municipiului Beiuș.

Potrivit unui comunicat dat publicității miercuri de administrația județeană, după evaluarea celor cinci oferte înregistrate în cadrul licitației lansate în toamna anului trecut a fost desemnată câștigătoare oferta depusă de asocierea Drum Asfalt (din Oradea), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi (Turcia), Obras Publicas y Regadios (Spania) și OPR Asfalt (Timișoara).

Valoarea ofertei câștigătoare este de 269.464.711,29 lei, fără TVA, iar durata de execuție a lucrărilor va fi de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, care depinde de eventualele contestații ce pot fi depuse de ceilalți patru ofertanți.

„Urmează o perioadă pentru posibile contestații, iar la finalul acestor zile, sperând că nu vom avea nicio contestație, vom semna contractul de execuție. Având în vedere că pentru această investiție avem realizat proiectul tehnic, vom putea începe lucrările în câteva zile după semnarea contractului, la începutul lunii iulie. La Beiuș va fi nevoie de o mobilizare exemplară a constructorului, având în vedere complexitatea lucrărilor (două viaducte, lucrări în albia Crișului Negru, trei pasaje supraterane) și termenul scurt de realizare. Centura trebuie să fie gata până la finalul anului viitor”, a transmis președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Lungimea șoselei de centură Beiuș este de 7,33 kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, cu o lățime a părții carosabile de 7 metri plus supralărgiri, o lățime a benzii de încadrare de 0,75 metri (pe fiecare parte a șoselei) și o lățime a acostamentului de 1,70 metri (pe fiecare parte).

Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, prin parteneriatul cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Vinerea trecută, CJ Bihor a anunțat și începerea lucrărilor la șoseaua de centură a orașului Aleșd (5,8 km), precum și semnarea contractului pentru construirea șoselei de centură a comunei Sânmartin (5,7 km).

Proiectele pentru construirea variantelor de ocolire a orașului Aleșd și a municipiului Beiuș au fost preluat de CJ Bihor de la fosta CNADNR, care le-a ținut „la sertar” un deceniu, la fel ca proiectul drumului expres DX Oradea - Arad, aflat în faza elaborării proiectului tehnic, toate urmând să fie construite din fonduri europene nerambursabile.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
ce noutate
si pe asta a bifat grupul Selina (Drum Asfalt e tot aceeasi firma cu alta nume). a fost vorba ca timp de 2 - 3 vor fi exclus de la licitatii, dar prietenul Bolo acolo ajuta unde trebuie sa curga banii unde trebuie... Calculati voi pretul pe un kilometru (si e vorba de un drum cu 2 benzi) si pretul cu care a licitat Selina pentru sectorul A3 Biharia-Chiribis (autostrada, deci 3 benzi pe sens) ce diferenta e...
Postat 09 Iunie 2022, 07:01 de cititor_
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5468 RON
  • 1 EUR = 4.9692 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON