URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 02 IUNIE 2023
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria vrea să înlocuiască actualul sistem al parcărilor de domiciliu, imperfect, cu unul catastrofal, care va crea în mod cert haos. Adică să nu mai aibă fiecare orădean locul lui, ci să existe un abonament în baza căruia omul să vâneze locurile rămase libere când vine de la serviciu.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Ajunsă deocamdată la prima săptămână, greva din învățământ se așterne ca o piatră tombală peste domnia președintelui Klaus Iohannis. Încă de mult, mulți dintre cei care l-au votat au ajuns să-l disprețuiască, să-l considere groparul marilor speranțe din 2014, dar abia prestația sa în actuala criză din învățământ le pune definitiv lespedea.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că greva generală a profesorilor este justificată și că salariile lor ar trebui mărite?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Chiar dacă toată lumea știe că anumite fapte se pot proba numai cu martori, legea este foarte strictă cu privire la condițiile în care se poate propune această probă, pe de-o parte, iar pe de altă parte există anumite limitări ale utilizării acestei probe.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Steatoza hepatică reprezintă o acumulare excesivă de grăsimi la nivelul ficatului (în special trigliceride) cu mărirea sa uşoară până la moderat şi cu caracter benign şi reversibil de obicei, dar uneori putând deveni gravă, cu evoluţie spre ciroză (în condiţiiile acumulării excesive şi îndelungate şi a asocierii unor factori nocivi). În mod normal, ficatul conţine 2-4% grăsimi.
08 Iunie 2022, 17:00

Centura Beiuș va fi construită de două firme românești, una din Turcia și alta din Spania

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La mai puțin de o săptămână după începerea lucrărilor pentru construirea șoselei de centură a orașului Aleșd și de la anunțarea constructorilor care o vor realiza pe cea a comunei Sânmartin, Consiliul Județean Bihor a stabilit și asocierea de firme care trebuie să facă drumul de centură al municipiului Beiuș.

Potrivit unui comunicat dat publicității miercuri de administrația județeană, după evaluarea celor cinci oferte înregistrate în cadrul licitației lansate în toamna anului trecut a fost desemnată câștigătoare oferta depusă de asocierea Drum Asfalt (din Oradea), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi (Turcia), Obras Publicas y Regadios (Spania) și OPR Asfalt (Timișoara).

Valoarea ofertei câștigătoare este de 269.464.711,29 lei, fără TVA, iar durata de execuție a lucrărilor va fi de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, care depinde de eventualele contestații ce pot fi depuse de ceilalți patru ofertanți.

„Urmează o perioadă pentru posibile contestații, iar la finalul acestor zile, sperând că nu vom avea nicio contestație, vom semna contractul de execuție. Având în vedere că pentru această investiție avem realizat proiectul tehnic, vom putea începe lucrările în câteva zile după semnarea contractului, la începutul lunii iulie. La Beiuș va fi nevoie de o mobilizare exemplară a constructorului, având în vedere complexitatea lucrărilor (două viaducte, lucrări în albia Crișului Negru, trei pasaje supraterane) și termenul scurt de realizare. Centura trebuie să fie gata până la finalul anului viitor”, a transmis președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Lungimea șoselei de centură Beiuș este de 7,33 kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, cu o lățime a părții carosabile de 7 metri plus supralărgiri, o lățime a benzii de încadrare de 0,75 metri (pe fiecare parte a șoselei) și o lățime a acostamentului de 1,70 metri (pe fiecare parte).

Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, prin parteneriatul cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Vinerea trecută, CJ Bihor a anunțat și începerea lucrărilor la șoseaua de centură a orașului Aleșd (5,8 km), precum și semnarea contractului pentru construirea șoselei de centură a comunei Sânmartin (5,7 km).

Proiectele pentru construirea variantelor de ocolire a orașului Aleșd și a municipiului Beiuș au fost preluat de CJ Bihor de la fosta CNADNR, care le-a ținut „la sertar” un deceniu, la fel ca proiectul drumului expres DX Oradea - Arad, aflat în faza elaborării proiectului tehnic, toate urmând să fie construite din fonduri europene nerambursabile.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
ce noutate
si pe asta a bifat grupul Selina (Drum Asfalt e tot aceeasi firma cu alta nume). a fost vorba ca timp de 2 - 3 vor fi exclus de la licitatii, dar prietenul Bolo acolo ajuta unde trebuie sa curga banii unde trebuie... Calculati voi pretul pe un kilometru (si e vorba de un drum cu 2 benzi) si pretul cu care a licitat Selina pentru sectorul A3 Biharia-Chiribis (autostrada, deci 3 benzi pe sens) ce diferenta e...
Postat 09 Iunie 2022, 07:01 de cititor_
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6562 RON
  • 1 EUR = 4.9696 RON
  • 1 HUF = 0.0134 RON