URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Iunie 2022, 17:00

Centura Beiuș va fi construită de două firme românești, una din Turcia și alta din Spania

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La mai puțin de o săptămână după începerea lucrărilor pentru construirea șoselei de centură a orașului Aleșd și de la anunțarea constructorilor care o vor realiza pe cea a comunei Sânmartin, Consiliul Județean Bihor a stabilit și asocierea de firme care trebuie să facă drumul de centură al municipiului Beiuș.

Potrivit unui comunicat dat publicității miercuri de administrația județeană, după evaluarea celor cinci oferte înregistrate în cadrul licitației lansate în toamna anului trecut a fost desemnată câștigătoare oferta depusă de asocierea Drum Asfalt (din Oradea), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi (Turcia), Obras Publicas y Regadios (Spania) și OPR Asfalt (Timișoara).

Valoarea ofertei câștigătoare este de 269.464.711,29 lei, fără TVA, iar durata de execuție a lucrărilor va fi de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, care depinde de eventualele contestații ce pot fi depuse de ceilalți patru ofertanți.

„Urmează o perioadă pentru posibile contestații, iar la finalul acestor zile, sperând că nu vom avea nicio contestație, vom semna contractul de execuție. Având în vedere că pentru această investiție avem realizat proiectul tehnic, vom putea începe lucrările în câteva zile după semnarea contractului, la începutul lunii iulie. La Beiuș va fi nevoie de o mobilizare exemplară a constructorului, având în vedere complexitatea lucrărilor (două viaducte, lucrări în albia Crișului Negru, trei pasaje supraterane) și termenul scurt de realizare. Centura trebuie să fie gata până la finalul anului viitor”, a transmis președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Lungimea șoselei de centură Beiuș este de 7,33 kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, cu o lățime a părții carosabile de 7 metri plus supralărgiri, o lățime a benzii de încadrare de 0,75 metri (pe fiecare parte a șoselei) și o lățime a acostamentului de 1,70 metri (pe fiecare parte).

Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, prin parteneriatul cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Vinerea trecută, CJ Bihor a anunțat și începerea lucrărilor la șoseaua de centură a orașului Aleșd (5,8 km), precum și semnarea contractului pentru construirea șoselei de centură a comunei Sânmartin (5,7 km).

Proiectele pentru construirea variantelor de ocolire a orașului Aleșd și a municipiului Beiuș au fost preluat de CJ Bihor de la fosta CNADNR, care le-a ținut „la sertar” un deceniu, la fel ca proiectul drumului expres DX Oradea - Arad, aflat în faza elaborării proiectului tehnic, toate urmând să fie construite din fonduri europene nerambursabile.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
ce noutate
si pe asta a bifat grupul Selina (Drum Asfalt e tot aceeasi firma cu alta nume). a fost vorba ca timp de 2 - 3 vor fi exclus de la licitatii, dar prietenul Bolo acolo ajuta unde trebuie sa curga banii unde trebuie... Calculati voi pretul pe un kilometru (si e vorba de un drum cu 2 benzi) si pretul cu care a licitat Selina pentru sectorul A3 Biharia-Chiribis (autostrada, deci 3 benzi pe sens) ce diferenta e...
Postat 09 Iunie 2022, 07:01 de cititor_
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON