URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
22 Octombrie 2022, 09:13

Trenurile vor circula cu 160 km/h. CFR SA a atribuit electrificarea căii ferate Episcopia Bihor – Cluj pe cele două tronsoane bihorene

Trenurile vor circula cu 160 km/h. CFR SA a atribuit electrificarea căii ferate Episcopia Bihor – Cluj pe cele două tronsoane bihorene foto arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania naţională feroviară CFR SA a desemnat câştigătorii licitaţiilor pentru electrificarea şi modernizarea secţiunilor Poieni - Aleşd şi Aleşd - Episcopia Bihor ale căii ferate de la Cluj Napoca la graniţa României cu Ungaria.

Potrivit unui comunicat al CFR SA, în urma realizării proiectului "Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, viteza de circulaţie a trenurilor de călători va creşte la 160 km/h, iar cea a trenurilor de marfă la 120 km/h.

Pentru secţiunea Poieni - Aleşd (lotul 3 din cele patru în care a fost împărţit proiectul), lucrările de proiectare şi execuţie le va face asocierea de firme FCC Construccion - Gulermak - CCN, contra sumei de 2,117 miliarde lei (fără TVA), iar pentru secţiunea Aleşd - Episcopia Bihor asocierea Webuild SPA - Impresa Pizzaroti & C SPA - SALCEF SPA, pentru suma de 2,416 miliarde lei (fără TVA).

"Cele două contracte de achiziţie publică urmează a fi încheiate şi semnate, de ambele părţi, la finalul perioadei legale de contestaţii", precizează informarea CFR SA.

Potrivit companiei, durata de implementare a fiecărui contract este de 42 de luni (proiectare şi execuţie), sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar.

Pe lângă creşterea vitezei de deplasare a trenurilor, proiectul vizează şi modernizarea staţiilor (inclusiv a haltelor de mişcare), modernizarea clădirilor staţiilor de călători (inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale şi ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare), modernizarea podurilor, podeţelor, repararea sistemelor de drenaj şi îmbunătăţirea terasamentelor, realizarea unor facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi, montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau implementarea altor soluţii alternative pentru reducerea nivelului de zgomot, construirea unor drumuri de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice), modernizarea instalaţiilor de electrificare, maximizarea capacităţii de tranzit, modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii etc.

CFR SA a desemnat, în cadrul aceluiaşi proiect, şi câştigătorul licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lotului 1, dintre Cluj şi Aghireşu: asocierea Rail Works, formată din firmele Arcada şi Alstom, care produce trenurile de mare viteză TGV din Franţa, pentru suma de 1,6 miliarde lei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Film SF
Adică în 3 ani jumate să refacă calea ferată, gări, peroane, cabluri electrice, stâlpi, podețe și alte câte și mai câte?! Cine îi crede? O să pună cablurile sau stâlpii în ăștia 3 ani jumate și să ceară renegocierea condițiilor sau alte artificii de calcul.
Postat 23 Octombrie 2022, 21:38 de Vio_427
Fãrã sperantã in mai bine
Am convingerea cã se va lucra pe bâlbâite precum discursurile premierului si repede precum a reusit presedintele sã punã in aplicare programele pentru România!!!!
Postat 23 Octombrie 2022, 14:03 de iahim
Fac pariu că ...
... nu se va circula cu 160 km/h pe acest traseu nici în în 10 ani de acum înainte. Odată că banii devin tot mai scumpi ... iar ca lucrări nu va avea cine să facă tot ce s-a prevăzut în teorie.
Postat 23 Octombrie 2022, 09:26 de KP
Feliciana propaganda
Ai fost la Vaslui?
Postat 22 Octombrie 2022, 11:24 de Sandu2100
Mizerie
Linii praf. Bălării în gări.. Boscheți la ieșirile din orașe. Restricție cu clătinat tren pe unele locuri. În 8 sept am venit la dormitor. Un frig noaptea. 30 de ani nu s au întreținut. Gări pustii. Dezolant. Cuseta veche dar curata. Foarte scump. Totul e politic. Lucruri făcute...
Postat 22 Octombrie 2022, 10:37 de Feliciana
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.585 RON
  • 1 EUR = 4.9704 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON