URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 24 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Mai 2022, 20:12

19 oferte pentru electrificarea și modernizarea liniei de cale ferată Episcopia Bihor - Cluj Napoca

19 oferte pentru electrificarea și modernizarea liniei de cale ferată Episcopia Bihor - Cluj Napoca foto generic, arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat pe pagina sa de Facebook că pentru proiectarea și executarea lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată dintre Cluj Napoca și Episcopia Bihor, la frontiera cu Ungaria, au fost depuse nu mai puțin de 19 oferte.

Lucrările pe cei peste 166 kilometri sunt estimate la aproape 8 miliarde lei și ar urma să fie finanțate din fonduri europene prin PNRR și de la bugetul de stat.

Achiziția derulată de CFR SA este împărțită în 4 loturi și are ca principal obiectiv creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Pentru Lotul 1 (Cluj-Napoca - Aghireș), cu o valoare estimată de 1,50 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 5 operatori economici din România, Austria, Italia, Franța și Turcia, și anume: asocierea FCC Construccion S.A., CCN Altyapi Yatirimlari Ve Inșaat Anonim Șirketi Ankara (sucursala București), Gulemak Agir Sanayi Inșaat Ve Taahhut; Porr Construct; asocierea Alstom Transport SA, Arcada Compay; asocierea Webuild SPA - Milano, Salcef, Impresa Pizzarotti & SPA Italia și Yapi Merkezi Inșaat Ve Sanayi AȘ, Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AȘ.

Pentru Lotul 2 (Aghireș - Poieni), cu o valoare estimată de 1,47 de miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franța, Italia și Turcia: asocierea Arcada Company, SC Alstom Transport SA; asocierea FCC Construccion SA, CNN Altyapi Yatirimlari Ve Inșaat Anonim Șireketi Ankara (sucursala București), Gulemak Agir Sanayi Inșaat Ve Tahhut AȘ; asocierea Webuild SPA – Milano, Salcef SPA, Impresa Pizzaroti & SPA Italia SPA și asocierea Yapi Merkezi Inșaat Ve Sanayi AȘ, Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AȘ.

Pentru Lotul 3 (Poieni - Aleșd), cu o valoare estimată de 2,16 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franța, Italia și Turcia: asocierea Railworks, Alstom Transport SA - Arcada Company SA; asocierea FCC Construccion SA, Gulemak, CCN; asocierea Webuild SPA – Milano, Salcef SPA, Impresa Pizzaroti & SPA și Yapi Merkezi Inșaat Ve Sanayi AȘ, Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AȘ.

Pentru Lotul 4 (Aleșd – Episcopia Bihor, frontieră Ungaria), cu o valoare estimată de 2,41 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 6 operatori economici din România, Austria, Franța, Polonia și Turcia: Porr Construct SRL, asocierea Railworks, Alstom Transport SA, Arcada Company; asocierea FCCC Construccion SA, Gulermak, CCN, asocierea Drum Asfalt, ZUE Spolka Akcyjna; asocierea Webuild SPA – Milano, Salcef SPA, Impresa Pizzaroti & SPA Italia SPA și asocierea Yapi Merkezi Inșaat Ve Sanayi AȘ, Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AȘ.

Proiectul de electrificare a liniei ferate Cluj Napoca – Episcopia Bihor are o valoare toatală estimată de 7,54 miliarde de lei (fără TVA) și este finanţat prin PNRR și de la bugetul de stat.

Contractele vor include și lucrări pentru modernizarea stațiilor (inclusiv haltelor de mișcare), modernizarea clădirilor stațiilor de călători (inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare); modernizarea podurilor, podețelor, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor; construirea unor facilități pentru persoanele cu dizabilități; montarea de panouri fonoabsorbante și soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot; construirea unor drumuri de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; maximizarea capacității de tranzit; realizarea de instalații de centralizare electronică noi în stații și introducerea unor noi sisteme de siguranță; modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Pentru fiecare contract durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru execuție de 36 luni. Licitația a fost lansată de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pe 7 ianuarie 2022, investiția urmând să fie finalizată în 4 ani.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Nu asa a fost vorba ca Beni e exclusa de la licitatii?
Ce cauta acolo pe Drum asfalt? Nu asa a fost vorba ca firmele lui Beni sunt excluse in urmatorii 2 ani de la licitatii? Sau numai Trameco e exclusa, deci poate sa participe cu restul zeci de firme ce are in continuare???
Postat 18 Mai 2022, 12:00 de cititor_
MT cumpără locomotive pe hidrogen, că așa se lăudau "neterminații".
Pe cale de consecință încep cu tragerea sârmelor pe stâlpi, pe care apoi o să le abandoneze în stil caracteristic românesc.
Postat 18 Mai 2022, 08:52 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6699 RON
  • 1 EUR = 4.9762 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON