URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 28 IUNIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu fac parte din categoria celor care sunt convinşi că hipermarketurile taman ce şi-au reînnoit stocul de bice, şi-au dat la galvanizat cătuşele şi au zugrăvit carcerele unde-i terorizează pe angajaţii recalcitranţi. Dar nu-i mai puţin adevărat că asupra unor angajaţi se exercită presiuni inadmisibile, profitând de starea lor de vulnerabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu surparea dealului Ciuperca e marele eşec al primarului Bolojan, chiar dacă ani de zile a fost tema preferată a opoziţiei locale, subiect de hate pe Facebook şi sursă de meme. Eşecul a fost invalidarea referendumului pentru Oradea Mare, prin unificarea cu Sânmartin, boicotată de UDMR şi de PSD. Dacă alde Szabó Ödön a avut o motivaţie practică, teama că în Oradea Mare UDMR ar fi urmat să aibă mai puţini consilieri şi postul de viceprimar pierdut (ceea ce oricum s-a întâmplat), PSD-ul lui Ioan Mang şi-a făcut socoteala că-i musai să moară capra vecinului liberal. N-a câştigat nimic din asta, dar Oradea a pierdut. Ura!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 8 iunie, Curtea Constituțională a declarat neconstituțională, cu unanimitatea voturilor judecătorilor, o lege adoptată recent de Camera Deputaților prin care se prevedea, în esență, că neexecutarea în termen de 30 de zile a unei hotărâri prin care o amendă este înlocuită cu munca în folosul comunității constituie infracțiune.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În regiunea ţării noastre, înţepăturile de insecte dau rareori fenomene grave de intoxicaţie; ar fi nevoie de 500-1000 de înţepături de albine pentru a produce moartea. În regiunile tropicale, în America de Nord şi de Sud, în Africa şi Asia Centrală se întâlnesc păianjeni veninoşi ("văduva neagră") şi scorpioni, care sunt foarte periculoşi atât pentru oameni, cât şi pentru animalele domestice.
17 Mai 2022, 20:12

19 oferte pentru electrificarea și modernizarea liniei de cale ferată Episcopia Bihor - Cluj Napoca

19 oferte pentru electrificarea și modernizarea liniei de cale ferată Episcopia Bihor - Cluj Napoca foto generic, arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat pe pagina sa de Facebook că pentru proiectarea și executarea lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată dintre Cluj Napoca și Episcopia Bihor, la frontiera cu Ungaria, au fost depuse nu mai puțin de 19 oferte.

Lucrările pe cei peste 166 kilometri sunt estimate la aproape 8 miliarde lei și ar urma să fie finanțate din fonduri europene prin PNRR și de la bugetul de stat.

Achiziția derulată de CFR SA este împărțită în 4 loturi și are ca principal obiectiv creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Pentru Lotul 1 (Cluj-Napoca - Aghireș), cu o valoare estimată de 1,50 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 5 operatori economici din România, Austria, Italia, Franța și Turcia, și anume: asocierea FCC Construccion S.A., CCN Altyapi Yatirimlari Ve Inșaat Anonim Șirketi Ankara (sucursala București), Gulemak Agir Sanayi Inșaat Ve Taahhut; Porr Construct; asocierea Alstom Transport SA, Arcada Compay; asocierea Webuild SPA - Milano, Salcef, Impresa Pizzarotti & SPA Italia și Yapi Merkezi Inșaat Ve Sanayi AȘ, Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AȘ.

Pentru Lotul 2 (Aghireș - Poieni), cu o valoare estimată de 1,47 de miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franța, Italia și Turcia: asocierea Arcada Company, SC Alstom Transport SA; asocierea FCC Construccion SA, CNN Altyapi Yatirimlari Ve Inșaat Anonim Șireketi Ankara (sucursala București), Gulemak Agir Sanayi Inșaat Ve Tahhut AȘ; asocierea Webuild SPA – Milano, Salcef SPA, Impresa Pizzaroti & SPA Italia SPA și asocierea Yapi Merkezi Inșaat Ve Sanayi AȘ, Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AȘ.

Pentru Lotul 3 (Poieni - Aleșd), cu o valoare estimată de 2,16 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franța, Italia și Turcia: asocierea Railworks, Alstom Transport SA - Arcada Company SA; asocierea FCC Construccion SA, Gulemak, CCN; asocierea Webuild SPA – Milano, Salcef SPA, Impresa Pizzaroti & SPA și Yapi Merkezi Inșaat Ve Sanayi AȘ, Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AȘ.

Pentru Lotul 4 (Aleșd – Episcopia Bihor, frontieră Ungaria), cu o valoare estimată de 2,41 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 6 operatori economici din România, Austria, Franța, Polonia și Turcia: Porr Construct SRL, asocierea Railworks, Alstom Transport SA, Arcada Company; asocierea FCCC Construccion SA, Gulermak, CCN, asocierea Drum Asfalt, ZUE Spolka Akcyjna; asocierea Webuild SPA – Milano, Salcef SPA, Impresa Pizzaroti & SPA Italia SPA și asocierea Yapi Merkezi Inșaat Ve Sanayi AȘ, Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AȘ.

Proiectul de electrificare a liniei ferate Cluj Napoca – Episcopia Bihor are o valoare toatală estimată de 7,54 miliarde de lei (fără TVA) și este finanţat prin PNRR și de la bugetul de stat.

Contractele vor include și lucrări pentru modernizarea stațiilor (inclusiv haltelor de mișcare), modernizarea clădirilor stațiilor de călători (inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare); modernizarea podurilor, podețelor, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor; construirea unor facilități pentru persoanele cu dizabilități; montarea de panouri fonoabsorbante și soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot; construirea unor drumuri de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; maximizarea capacității de tranzit; realizarea de instalații de centralizare electronică noi în stații și introducerea unor noi sisteme de siguranță; modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Pentru fiecare contract durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru execuție de 36 luni. Licitația a fost lansată de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pe 7 ianuarie 2022, investiția urmând să fie finalizată în 4 ani.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Nu asa a fost vorba ca Beni e exclusa de la licitatii?
Ce cauta acolo pe Drum asfalt? Nu asa a fost vorba ca firmele lui Beni sunt excluse in urmatorii 2 ani de la licitatii? Sau numai Trameco e exclusa, deci poate sa participe cu restul zeci de firme ce are in continuare???
Postat 18 Mai 2022, 12:00 de cititor_
MT cumpără locomotive pe hidrogen, că așa se lăudau "neterminații".
Pe cale de consecință încep cu tragerea sârmelor pe stâlpi, pe care apoi o să le abandoneze în stil caracteristic românesc.
Postat 18 Mai 2022, 08:52 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.673 RON
  • 1 EUR = 4.9459 RON
  • 1 HUF = 0.0123 RON