URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 07 IULIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Noul inspector general şcolar, Virgil Blage, e atât de vechi în sistem încât nu se teme că, dacă-l dărâmă, o să-i cadă și lui în cap. Cu trei ani înainte de pensie își permite să spună ce crede și ce știe. Nu e un politruc obligat să-și calculeze cu exactitate pașii ca nu cumva să-l tragă tovarășii de drum pe linie moartă. A recunoscut că sistemul școlar din care și el face parte e atât de șubred, că și-a trimis copilul la școală în străinătate...
Zic şi eu
Adrian Cris
Place sau nu, e o realitate: de la apariţia sa în viaţa publică a Bihorului, Ilie Bolojan domină administraţia (mai ales) şi (ulterior) politica locală. Mai mult, a devenit un model şi la nivel naţional (din păcate nu prea copiat), prin rezultate precis măsurabile (unii zic că-i floare la ureche să faci orice cu fonduri europene, dar dacă-i aşa, alţii de ce nu-s în stare să le acceseze?). 
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Mi-au plăcut mereu restaurantele mici, de tip italian sau franţuzesc, cu măsuţe micuţe, majoritatea de două persoane, decorate minimalist, apropiate una de alta, aproape înghesuite. Contrastează puternic cu ditamai mesele de ping-pong din restaurantele româneşti pe care ai loc să-ţi pui 7 feluri de mâncare simultan şi mai poţi sta şi confortabil cu coatele lăbărţate. Ne place să avem spaţiu mult pentru noi înşine fiindcă, atunci când suntem la masă, ne simţim regi şi trebuie să ne comportăm în consecinţă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre restricțiile impuse de autorități în contextul pandemiei de Covid-19?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul administrativ reglementează atribuțiile prim-ministrului României în calitatea sa de conducător al Guvernului. Astfel, conform articolului 28 din cod, prim-ministrul conduce Guvernul şi coordonează activitatea membrilor acestuia, cu respectarea atribuţiilor pe care aceştia le exercită.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Refluxul gastroesofagian constă în reîntoarcerea conţinutului gastric sau duodenal în esofag şi reprezintă, probabil, cea mai frecventă afecţiune digestivă. Cauza cea mai importantă este insuficienta contracţie a sfincterului esofagian inferior (un "inel" muscular care închide esofagul inferior, nepermiţând alimentelor în curs de prelucrare din stomac să ajungă în esofag şi chiar în cavitatea bucală).
17 Decembrie 2018, 17:39

Trameco a câştigat două licitaţii pentru autostradă în Bihor, dar a primit un singur contract. Deşi ar fi legal, şefilor CNAIR le e teamă să-l semneze şi pe celălalt

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Asocierea firmei orădene Trameco, din grupul Selina al lui Beniamin Rus, şi societatea Vahostav din Slovacia va trebui să se mulţumească, cel puţin pe moment, cu un singur contract de execuţie a autostrăzii Transilvania, pentru un singur lot al secţiunii 3 C care ar trebui să traverseze judeţul Bihor, deşi a câştigat licitaţia pentru două loturi.

Unul din două

Joia trecută, la Prefectura Bihor, directorul geneal al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga, a semnat cu proprietarul Selina, Beniamin Rus, contractul de execuţie pentru lotul 3C3, în lungime de 5,35 kilometri, de la Borş până în satul Biharia, prin Satu Nou, valoarea contractului fiind de 28,5 milioane euro fără TVA, iar termenul de execuţie 19 luni.

Cu acel prilej, Neaga a explicat că deşi aceeaşi asociere Trameco-Vahostav a câştigat în octombrie licitaţia şi pentru lotul 3C2, în lungime de 28,55 kilometri, la preţul de 29 milioane euro fără TVA, contractul nu putea fi atribuit deoarece un concurent, asocierea austriaco-română Strabag - Straco, a depus o contestaţie şi, deşi aceasta fusese respinsă de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, asocierea avea posibilitatea să se adreseze justiţiei până vineri, 14 decembrie. „Dacă mâine nu depune contestaţie (n.r. - în instanţă), mâine vom semna contractul şi pentru acest lot”, a spus Neaga.

Un alt lot, cel mai mare, cel dintre Chiribiş şi Suplacu de Barcău (26,35 km, valoare 69 milioane euro), este încă "în evaluare", atribuirea lui urmând să fie decisă anul viitor.

În stand by

Deşi CNAIR nu i-a informat oficial asupra acestui lucru, reprezentanţii Trameco - Vahostav au aflat că nu vor mai semna contractul de execuţie şi pentru lotul 3C2, deoarece Strabag - Straco a depus o acţiune în instanţă, la Curtea de Apel Bucureşti, prin care contestă răspunsul primit din partea CNSC după contestarea licitaţiei. Implicit, acest lucru înseamnă că, în lipsa unui contract, nu vor fi desfăşurate lucrări în teren, ceea ce va amâna încă o dată finalizarea tronsonului bihorean al autostrăzii.

Culmea e că Legea achiziţiilor publice ar permite, chiar şi în această situaţie, semnarea contractului cu câştigătorii licitaţiei, dar CNAIR nu vrea să se „complice”. „Potrivit legii, în asemenea situaţie, beneficiarul unei lucrări publice poate atribui contractul de execuţie câştigătorului licitaţiei, iar dacă un contestatar câştigă o acţiune în instanţă îi atribuie restul lucrărilor rămase de executat la acel moment”, a explicat BIHOREANULUI un specialist în achiziţii publice.

De altfel, în urmă cu patru ani preşedintele de atunci al Consiliului Judeţean, Cornel Popa, şi directorul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc, şi-au asumat atribuirea către firma austriacă Porr Construct a contractului pentru modernizarea infrastructurii aeroportuare, chiar dacă o asociere concurentă atacase rezultatul licitaţiei câştigate de aceasta atât la CNSC, cât şi la Curtea de Apel Oradea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2843 RON
  • 1 EUR = 4.8365 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON