URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ne place sau nu, până la Revoluție Bihorul nu era considerat un județ foarte industrializat și nici nu avea un specific anume. La Craiova se făceau locomotive, la Arad tramvaie, la Pitești automobile, la Cluj și Timișoara carte. Noi, cu câteva excepții, eram croitorii și pantofarii Europei.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, când o parte a „comunității” LGBTQ+ din Oradea și-a făcut propriul festival Pride pentru al doilea an la rând, am luat parte la două dintre evenimentele întinse de luni până duminică. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Prin deja celebra Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 84/2024, prin care s-a introdus măsura „retragerii” permisului în cazul în care se refuză testarea cu privire la consumul de droguri, au fost operate și alte modificări importante și extrem de discutabile cu privire la legislația contravențiilor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
17 Decembrie 2018, 17:39

Trameco a câştigat două licitaţii pentru autostradă în Bihor, dar a primit un singur contract. Deşi ar fi legal, şefilor CNAIR le e teamă să-l semneze şi pe celălalt

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Asocierea firmei orădene Trameco, din grupul Selina al lui Beniamin Rus, şi societatea Vahostav din Slovacia va trebui să se mulţumească, cel puţin pe moment, cu un singur contract de execuţie a autostrăzii Transilvania, pentru un singur lot al secţiunii 3 C care ar trebui să traverseze judeţul Bihor, deşi a câştigat licitaţia pentru două loturi.

Unul din două

Joia trecută, la Prefectura Bihor, directorul geneal al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga, a semnat cu proprietarul Selina, Beniamin Rus, contractul de execuţie pentru lotul 3C3, în lungime de 5,35 kilometri, de la Borş până în satul Biharia, prin Satu Nou, valoarea contractului fiind de 28,5 milioane euro fără TVA, iar termenul de execuţie 19 luni.

Cu acel prilej, Neaga a explicat că deşi aceeaşi asociere Trameco-Vahostav a câştigat în octombrie licitaţia şi pentru lotul 3C2, în lungime de 28,55 kilometri, la preţul de 29 milioane euro fără TVA, contractul nu putea fi atribuit deoarece un concurent, asocierea austriaco-română Strabag - Straco, a depus o contestaţie şi, deşi aceasta fusese respinsă de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, asocierea avea posibilitatea să se adreseze justiţiei până vineri, 14 decembrie. „Dacă mâine nu depune contestaţie (n.r. - în instanţă), mâine vom semna contractul şi pentru acest lot”, a spus Neaga.

Un alt lot, cel mai mare, cel dintre Chiribiş şi Suplacu de Barcău (26,35 km, valoare 69 milioane euro), este încă "în evaluare", atribuirea lui urmând să fie decisă anul viitor.

În stand by

Deşi CNAIR nu i-a informat oficial asupra acestui lucru, reprezentanţii Trameco - Vahostav au aflat că nu vor mai semna contractul de execuţie şi pentru lotul 3C2, deoarece Strabag - Straco a depus o acţiune în instanţă, la Curtea de Apel Bucureşti, prin care contestă răspunsul primit din partea CNSC după contestarea licitaţiei. Implicit, acest lucru înseamnă că, în lipsa unui contract, nu vor fi desfăşurate lucrări în teren, ceea ce va amâna încă o dată finalizarea tronsonului bihorean al autostrăzii.

Culmea e că Legea achiziţiilor publice ar permite, chiar şi în această situaţie, semnarea contractului cu câştigătorii licitaţiei, dar CNAIR nu vrea să se „complice”. „Potrivit legii, în asemenea situaţie, beneficiarul unei lucrări publice poate atribui contractul de execuţie câştigătorului licitaţiei, iar dacă un contestatar câştigă o acţiune în instanţă îi atribuie restul lucrărilor rămase de executat la acel moment”, a explicat BIHOREANULUI un specialist în achiziţii publice.

De altfel, în urmă cu patru ani preşedintele de atunci al Consiliului Judeţean, Cornel Popa, şi directorul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc, şi-au asumat atribuirea către firma austriacă Porr Construct a contractului pentru modernizarea infrastructurii aeroportuare, chiar dacă o asociere concurentă atacase rezultatul licitaţiei câştigate de aceasta atât la CNSC, cât şi la Curtea de Apel Oradea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5468 RON
  • 1 EUR = 4.9692 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON