URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
15 Martie 2023, 17:00

Tot cu hopuri: Licitația pentru A3, între Suplacu de Barcău-Chiribiș, a fost suspendată

Tot cu hopuri: Licitația pentru A3, între Suplacu de Barcău-Chiribiș, a fost suspendată (foto: arhivă)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

A patra licitație pentru tronsonul cuprins între Suplacu de Barcău și Chiribiș din Autostrada Transilvania a fost suspendată de CNAIR.

Miercuri (15 martie) trebuia să fie ultima zi de depunere a ofertelor, dar clarificările solicitate de constructori a determinat Compania să suspende procedura.

Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat pentru BIHOREANUL că, după ce se vor oferi răspunsurile la clarificările cerute de companii, procedura de atribuire a lucrărilor prin licitație va fi reluată.

Licitația pentru lotul de 26,35 de kilometri a fost lansată pe 6 ianuarie 2023, valoarea lucrărilor ridicându-se la 937 de milioane de lei, fără TVA. Conform anunțului, firma câștigătoare va avea la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 18 pentru execuția lucrărilor. Printre altele, constructorul va avea de făcut 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri, inclusiv unul peste un lac de acumulare.

Lucrările în acest lot au fost abandonate în 2013, după rezilierea contractului cu Bechtel. Ulterior, CNAIR a mai atribuit lucrările, în 2015, unei asocieri de firme din Spania, care însă nu s-a mobilizat, așa că în 2016 contractul a fost reziliat.

Pe de altă parte, pentru tronsonul Chiribiș-Biharia (28,55 km), licitația lansată de CNAIR anul trecut a adunat cinci oferte, de la constructori din România, Turcia, Austria și Ungaria: Construcții Erbașu SA; asocierea Duna Group International KFT, ING Service SRL, Duna Construcții Ro SRL; Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret As; asocierea Precon Transilvania SRL, Citadina 98 SA; asocierea Strabag SRL, Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
12 Comentarii
adevar trist: Partea nasoala e ca pentru portiunea asta blestemata de autostrada s-a ales un proiect prost, complex, ce risca sa fie boicotat la vesnicie.
stiu ca in Zalau, operatorul de apa e Compania Somes din Cluj, dar speranta moare ultima; universitar cu siguranta nu ne punem cu ei, si nici medical, sau aeroportuar. Dar cand nu mai speri, nu mai investesti, cedezi si te sinucizi (nu mai bagi bani in aeroport, in universitate, in infrastructura rutiera, etc). Dar tot nu inteleg: Avem 6 km de autostrada de la Biharea la M4/M35, nu ne leaga drumul de legatura orasul de acel ciot spre vest, conexiunea autostrazii cu drumul de legatura se face acolo, in estul DN 19 spre Salard/Marghita, nu? deci mini tronsonul de autostrada de legatura a orasului tot nu se termina in camp, ci ...la Debrecen.
Postat 16 Martie 2023, 15:17 de unu
Multe opinii ... bihorenii tot niște fraieri.
Ce nu se înțelege, când e atât de clar dacă te uiți pe structura de numiri politice. Se va încheie cu licitația asta atunci când "Statul Paralel Local" din zonă, condus încă de Bolojan, va fi pregătit să "lanseze" un antrepenor general "competent". Deocamdată, cine e în vizor are de terminat altceva și nu poate să se angajeze la plata garanției lucrărilor necesare pe acest tronson de autostradă, dar nici la mobilizarea de oameni și utilaje. Așa că, se bagă la înaintare niște trepăduși cu rolul de a pune piedici ... până se spune stop, că acum îi putem da drumul.
Postat 16 Martie 2023, 09:26 de KP
Elaborez.
Drumul de legatura leaga orasul de autostrada noastra, nu de cea maghiara. In absenta autostrazii, drumul de legatura devine inutil. In absenta drumului express, drumul de legatura devine inutil. Tocmai de asta drumurile de legatura (indiferent de regimul lor) se fac dupa ce obiectivul principal e terminat. Aici s-a pus caii inaintea carutei din evidente motive electorale, de imagine. Partea nasoala e ca pentru portiunea asta blestemata de autostrada s-a ales un proiect prost, complex, ce risca sa fie boicotat la vesnicie. Drumul express la Arad se va face, sunt mult prea multi bani in joc si e un proiect simplu. Pana atunci avem imagini din drona. In rest, Zalaul tot timpul a tras la Cluj, pentru educatie, sanatate si cultura, nu mai pun zboruri. Incet, incet, si Oradea trage la Cluj.
Postat 16 Martie 2023, 07:04 de User anonimizat
La ce să ne așteptăm de la CNAIR,
Dacă nici un caiet de licitație nu îs în stare să pregătească?!
Postat 16 Martie 2023, 06:59 de Vio_427
Morometul
Unii oameni sunt prea prosti si trebuie controlați. Libertatea nu înseamnă sa faci ce vrei.
Postat 16 Martie 2023, 01:17 de Sandu2100
Așa și politica Orădeană al lui Bolo-Birta...
Am constatat că Necropolitica este adesea discutată împreună cu Bioputerea – termen foucauldian ce desemnează utilizarea puterii sociale și politice pentru a controla viața oamenilor (ansamblu disciplinar al puterii politice și bioputerii). Necropolitica este mai mult decât dreptul de a ucide („dreptul sabiei” al lui Foucault), ea incluzând și: ????dreptul de a impune moartea socială sau civilă; ????dreptul de a încerca pe alții diverse forme de violență politică; ????dreptul de a expune alți oameni (inclusiv cetățenii unei țări) la moarte.
Postat 16 Martie 2023, 00:01 de Morometul
" zona aia in sfera de influenta a Crisanei "
Nu-s profesor dar ai nota 10 cu * pt asta.
Postat 15 Martie 2023, 22:14 de Sandu2100
unu
Mai degrabă o sa fie Oradea -Satu Mare alt DX
Postat 15 Martie 2023, 21:47 de Sandu2100
legatura Oradiei la autostrada de vest tot e buna, plus, se continua cu drum express spre Arad
drumul de legatura ne leaga de ciotul de granita si de Budapesta, Bratislava, Viena, Zagreb - toate prin M4-M35-M3 maghiar. Dar capitala noastra tot la Bucuresti e, desi astea toate sunt mai aproape. Eu speram sa legam Zalaul de Oradea, inainte sa se lege Zalaul de Cluj ca sa ne apropiem zona aia in sfera de influenta a Crisanei dar nici o sansa se pare
Postat 15 Martie 2023, 21:32 de unu
Alo propaganda
Vedeți de ce face Bolojan legături si centuri, sau nu va tună capul??
Postat 15 Martie 2023, 20:32 de Sandu2100
Bine ca avem drum de legatura…
La nimic. Imagine sa fie…
Postat 15 Martie 2023, 18:01 de User anonimizat
care piranda o fermecat tronsonul asta de autostrada?
iarasi alta intarziere? Flacara violet, trebuie sa ardem pe rug o nevasta de-a lui Manole, sa ne rugam la Neptun si Marte?! in timpul asta am putea face un canal Oradea-Cluj si o linie de feribot :) Sau vor sa mute neaparat autostrada sa treaca prin Beius?
Postat 15 Martie 2023, 17:42 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.585 RON
  • 1 EUR = 4.9704 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON