URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 24 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Mare vâlvă a făcut vestea că România a dat unul din cele patru sisteme Patriot Ucrainei. Dacă nouă ne ardea buza după ele, erau operaționalizate de mult, dar abia acum am reușit să punem în funcțiune a doua baterie. Și nici nu e sigur că cele gata montate chiar sunt pregătite de luptă, că în armia română mereu se vor găsi niște ”majuri” să vândă motorină, să fure niște piese, cum s-a întâmplat de altfel la baza Kogălniceanu sub ochii mirați ai americanilor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută am arătat că, pentru a se justifica în fața electoratului că au închis păcănelele la sate, guvernanții noștri au călcat efectiv legea în picioare și au revocat autorizațiile valabile ale unor comercianți, aspect care va conduce într-un viitor nu foarte îndepărtat la plata de compensații serioase către acești comercianți.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat se definește ca un exces permanent de zahăr în sânge, adică hiperglicemie cronică, determinată de o rezistență progresivă a organismului la acțiunea insulinei, un hormon produs de către pancreas (care face să scadă glicemia).
28 Mai 2024, 16:45

Terminalul intermodal din Oradea a devenit funcțional mai repede. Primul tren cu mărfuri a sosit din Olanda (FOTO/VIDEO)

Terminalul intermodal din Oradea a devenit funcțional mai repede. Primul tren cu mărfuri a sosit din Olanda (FOTO/VIDEO) foto: Primăria Oradea
Terminalul intermodal din Oradea a devenit funcțional mai repede. Primul tren cu mărfuri a sosit din Olanda (FOTO/VIDEO) Terminalul intermodal din Oradea (sursa foto: Routier European Transport)

Primul tren încărcat cu mărfuri a sosit zilele trecute, din Olanda, la terminalul intermodal din Oradea, unde bunurile au fost descărcate și mutate pe TIR-uri pentru a fi transportate mai departe, la destinație.

Trenul a fost reîncărcat cu mărfuri din România trimise spre Europa de Vest. Construit cu bani europeni de municipalitatea orădeană și închiriat unei firme de profil din Cluj, Routier European Transport, terminalul a fost inaugurat, astfel, cu 7 luni mai repede decât era plănuit. 

Primul tren...

„Compania Routier European Transport SA are plăcerea de a anunța lansarea primului tren din noul terminal de la Oradea. Acest proiect ambițios marchează un moment extraordinar pentru companie și pentru industria transportului intermodal din România. Lansarea acestui terminal reprezintă un pas important în conectarea României cu vestul Europei, facilitând un transport mai eficient și mai rapid pentru bunuri și servicii”, se arată într-un comunicat trimis marți de reprezentanții firmei clujene care administrează terminalul. 

Amintim că, printr-un vot al Consiliului Local Oradea, terminalul intermodal a fost închiriat, în luna februarie, pe o perioadă de 10 ani, unei asocieri conduse de firma Routier European Transport din judeţul Cluj, din care mai face parte şi compania olandeză Cabooter Intermodal BV, ambele specializate în operarea de astfel de terminale care combină, printre altele, transportul rutier cu cel pe linie ferată.

sursa foto: Primăria Oradea

Cu 7 luni mai devreme

„Acest succes remarcabil a fost realizat cu 7 luni mai devreme decât planificasem inițial, datorită expertizei excepționale a echipei noastre și a efortului extraordinar depus pentru clienții noștri”, a transmis, prin comunicat, Rareș Retegan, Managing Partner Routier European Transport SA.

Reprezentantul firmei subliniază pornirea mai rapidă a activității în contextul în care, potrivit contractului încheiat cu reprezentanții municipalității orădene, terminalul trebuia dat în funcțiune cel târziu pe 1 ianuarie 2025.

Întins pe 14,5 hectare, terminalul intermodal are două linii ferate de câte 700 metri și este folosit, de acum, pentru transferarea mărfurilor de pe cale feroviară pe cale rutieră și invers. 

Oradea-Olanda și mai departe... 

Contactat de BIHOREANUL, Bogdan Vescan, manager intermodal în cadrul Routier European Transport, a detaliat că primul transport feroviar-rutier a fost făcut sâmbătă și a fost de tip „round trip”. 

Garnitura de tren deținută și operată de firma menționată a călătorit din Venlo - un oraș din sud-estul Olandei, de lângă Germania - până în terminalul Episcopia Bihor. „A sosit sâmbătă dimineața, pe 25 mai, la ora 07, încărcată cu 40 de unități intermodale, mai precis remorci intermodale și cutii mobile. Vagoanele au fost reîncărcate și au plecat înapoi, la ora 19, spre Venlo, Olanda, terminalul nostru de destinație”, a precizat Bogdan Vescan. 

El a spus că a fost vorba despre diferite mărfuri de import și de export, adăugând că, în general, printre clienții firmei se numără Ikea, furnizorii Ikea din România, Michelin Zalău, Ford Craiova, Mercedes-Daimler, Decathlon etc. 

Din Venlo (Olanda), mărfurile transportate din România ajung la destinatari din bazinul Ruhr (Germania), din țările Benelux, precum și din Franța. 

4 transporturi dus-întors pe săptămână

Prin operaționalizarea terminalului intermodal, practic Routier European Transport, companie cu capital românesc, își mută operațiunile de acest tip de la Curtici (Arad) la Oradea.

Astfel, în această fază, se fac 4 transporturi dus-întors pe săptămână cu trenul din parcul logistic al firmei care administrează terminalul intermodal. De la Oradea, mărfurile sunt încărcate în TIR-uri și trimise spre destinațiile din România. 

Aceasta are în plan, însă, să colaboreze și cu alți transportatori, punându-le la dispoziție un al cincilea round-trip pe săptămână. De asemenea, terminalul va fi deschis și altor transportatori feroviari, care să vină cu propriile trenuri și să opereze alte rute. „Suntem în discuții și cu alți transportatori pe relații ca Oradea-Polonia, Oradea-Italia sau Oradea-Paris”, a precizat Bogdan Vescan. 

Amintim că terminalul din Episcopia Bihor a fost amenajat printr-o investiție de 73,2 milioane de lei cu TVA inclus, din care 48,1 milioane de lei cu TVA au fost primiți printr-o finanțare europeană, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Asocierea formată din Routier European Transport şi Cabooter Intermodal BV a câștigat licitația derulată de Agenția de Dezvoltare Locală Oradea pentru închirierea terminalului. Firmele s-au obligat să plătească orașului Oradea o chirie de 301.000 euro pe an, plus TVA, pentru operarea terminalului. În plus, şi-au asumat investiţii în valoare de 2,48 milioane euro în funcționalizarea acestuia.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
Sandu mincinosu
Lucrez in zona aia,in velenta. Vad pe geam zi de zi cum se manevreaza containerele si vagoanele, cu tiruri. Ai tupeu sa spui ca nu functioneaza
Postat 29 Mai 2024, 16:55 de sanduivanov
Sunt alte doua in Velenta si Episcopia, si deja functionale, doar ca nu le-am vazut o prezentare in stiri si nici poze cu capabilitatile
Dar totusi e ceva ca acesta nou a adus deja curse, are clienti din SatuMare, a mutat capabilitati de la Curtici la Oradea.. in fine, mie cel mai mult pe subiect mi-a placut discutia dintre Poiu si Kid de la stirea asta, pare chiar educativa si de valoare: https://m.ebihoreanul.ro/stiri/terminalul-intermodal-din-episcopia-bihor-va-fi-dat-in-chirie-pentru-300000-euro-pe-an-unei-asocieri-romano-olandeze-cand-ar-putea-fi-deschis-184338.html#comments
Postat 29 Mai 2024, 14:07 de unu
sanduivanov aka vasi13
Care minciuni mă ??
Postat 29 Mai 2024, 10:51 de Sandu2100
@moderator
De ce il lasati pe sandu2100 sa minta cu nerusinare toata ziua aici. Numai si numai minciuni, stim ca prinde la cei care nu au fost si nu stiu despre ele. Incredibil cata minciuna tolerati
Postat 29 Mai 2024, 10:45 de sanduivanov
Sandu mincinosu
Sunt functionale tembelule, du-te si vezi cate containere si tiruri sunt. Nu mai minti . Repede sare postacu, la 1 minut raspunde
Postat 29 Mai 2024, 10:43 de sanduivanov
sanduivanov aka vasi13
Alea nu au mai funcționat din primul mandat a lui Filip :::::)))))) , nici la fier vechi nu le ia.
Postat 29 Mai 2024, 08:33 de Sandu2100
Usor unu
Mai incet postacule UNU. mai exista 2 terminale cargo, unul in Velenta, al doilea tot in Episcopia. De alea nu spui nimic ?
Postat 29 Mai 2024, 07:38 de sanduivanov
arata bine, suna bine. In continuare ar fi misto sa vedem cum leaga calea ferata de terminanul cargo de la aeroport
si pozele, si vestile, mai devreme decat termenul, dotat si utilat, deja in folosinta, conectat la economia dezvoltata din zona Tarile de Jos/bazinul Rin/Ruhr, firma cu capital local romanesc, castig in fata Cluj/Arad ului, trenuri pline tur-retur.. sa le vedem ca ajug sa circule 6 zile din 7. Transportul marfii pe calea ferata e eco (ieftin si curat), calea se electrifica. Daca ar ajunge calea ferata si pana la terminalul cargo de la aeroport, ar fi genial!
Postat 28 Mai 2024, 17:07 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6535 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON