URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
27 Martie 2024, 10:47

Stadiul lucrărilor la electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. Cât timp va dura o călătorie cu trenul, după reabilitare (FOTO)

Stadiul lucrărilor la electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. Cât timp va dura o călătorie cu trenul, după reabilitare (FOTO) foto: Facebook / CFR Infrastructură
Stadiul lucrărilor la electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. Cât timp va dura o călătorie cu trenul, după reabilitare (FOTO) foto: Facebook / CFR Infrastructură
Stadiul lucrărilor la electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. Cât timp va dura o călătorie cu trenul, după reabilitare (FOTO) foto: Facebook / CFR Infrastructură
Stadiul lucrărilor la electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. Cât timp va dura o călătorie cu trenul, după reabilitare (FOTO) foto: Facebook / CFR Infrastructură
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

CFR Infrastructură a anunțat stadiul lucrărilor la electrificarea căii ferate între Cluj și Oradea. Reprezentanții companiei au arătat și în cât timp vor ajunge trenurile de la Cluj până la ieșirea din țară prin Episcopia și au făcut publice câteva imagini cu stadiul șantierului.

Potrivit unui amplu comunicat publicat pe Facebook de purtătoarea de cuvânt a CFR, Oana Brânzan, după finalizarea lucrărilor, distanța între Cluj-Napoca și frontiera cu Ungaria va fi parcursă în doar 2 ore și 14 minute, față de aproximativ 3 ore, cât era înainte.

„Viteza de circulație a trenurilor pe tronsonul Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor era, înainte de începerea lucrărilor, de 65 km/h - 85 km/h pe cea mai mare parte a traseului. După finalizarea lucrărilor, viteza maximă va crește la 120 km/h - 160 km/h, iar durata călătoriei între Cluj Napoca - Episcopia Bihor va fi de 2h și 14 min pentru un tren IR, iar un tren RE va parcurge distanța dintre Cluj Napoca și Oradea în circa 2h și 20 min.”, se arată în informare.

Tronsonul Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră este prima linie de cale ferată care va fi nu doar reabilitată pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h, ci și electrificată, pe întregul traseu în lungime totală de 166,2 km. Tototdată, este prima linie de cale ferată, electrificată, după anul 1990, cu fonduri europene.

În informare se precizează că reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, inclusiv dublarea liniei pe o lungime de circa 14,8 km, este structurată pe 4 loturi delimitate geografic, dintre care două (Poieni - Aleșd, Aleșd - frontieră) sunt pe raza județului Bihor.

Lotul 1 Cluj Napoca - Aghireș are o lungime de 30,41 km.

Lotul 2 Aghireș - Poieni măsoară 36,53 km.

Lotul 3 Poieni - Aleșd are 52,74 km.

Lotul 4 Aleșd - Frontieră Ungaria este lung de 46,74 km.

„Pentru 3 din cele 4 loturi au fost emise autorizațiile de construire (loturile 1,2 și 3), iar pentru lotul 4 (Aleșd - frontieră - n.r.) a fost depusă documentația pentru emiterea autorizației. La ora actuală sunt deschise șantiere de lucrări pe loturile 1 și 2, de la Cluj Napoca la Poieni. Dacă pe lotul 2 Aghireș - Poieni, modernizarea căii ferate se execută, cu închiderea totală a traficului feroviar, din ianuarie 2024, și cu transbordare auto asigurată de operatorii de transport feroviar de călători, pe lotul 1, din luna iunie, trenurile vor circula între Cluj Napoca și Aghireș doar pe firul II, pentru a asigura constructorului front de lucru pe firul I Cluj Napoca Est - Cluj Napoca - Baciu Triaj - Mera - Nădășel - Aghireș, inclusiv pe anumite linii din stațiile Cluj Napoca și Aghireș, respectiv Haltele Mera și Baciu Triaj”, a explicat purtătoarea de cuvânt a CFR.

Reprezentanta companiei a detaliat și situațiile pe fiecare lot în parte, arătând că pentru toate cele 4 tronsoane, compania a emis în ianuarie 2023 ordinul de începere a primei faze.

Lotul 1 Cluj Napoca - Aghireș (30,41 km):

→ autorizatia de construire a fost emisă în decembrie 2023 (exceptând STE Aghireș și pasajul superior Tăietura Turcului, pentru care este necesară demararea procedurii de expropriere a unor suprafețe suplimentare de teren)

→ proiect tehnic avizat în februarie 2024;

→ deschiderea șantierului de lucrări a avut loc în martie 2024 - demontare linie de contact în st. CF Cluj Napoca (liniile 4,5,6 și 7) și între Baciu Triaj și Cluj Napoca pe 2 km, demontat șina între Mera - Baciu Triaj și liniile 1,2,3,15 și 17 din stația Aghireș

Lotul 2 Aghireș - Poieni (36,53 km):

→ autorizația de construire a fost emisă în octombrie 2023

→ proiectul tehnic a fost avizat în noiembrie 2023

→ deschiderea șantierului s-a făcut în ianuarie 2024 - lucrări de suprastructură în toate stațiile și în linie curentă, început construcția noilor peroane în Hm Brăișoru, P.O. Bologa și în stația Poieni, realizat fundații pentru poduri/podețe între Brăișoru și Poieni, realizat terasamente/platforma căii pe intervalul Huedin - Brăișoru - Poieni

Lotul 3 Poieni - Aleșd (52,74 km):

→ autorizația de construire emisă în februarie 2024 pentru etapa I km 605+700 - km 620+430

Lotul 4 Aleșd - Frontieră Ungaria (46,74 km):

→ documentație tehnică depusă pentru emiterea autorizației de construire - februarie 2024

Linie dublată în Bihor, între Telechiu și Oșorhei

În comunicat se mai amintește și că lucrările de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată de la Cluj la Frontieră se desfășoară în mare parte pe actualul traseu, însă pentru atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pe o distanță cât mai mare sunt proiectate inclusiv lucrări de mărire a razelor curbelor, pe o lungime de cca 7,581 km, de deviere a cursului apei răului Crișul Repede, dar și de dublare a liniei CF pe o lungime de cca 14,8 km, între Telechiu și Oșorhei.

În plus, toate cele 43 de stații, halte și puncte de oprire de pe traseu vor fi modernizate. Între altele, clădirile de călători din stații și halte vor avea delimitate spațiile destinate serviciilor publice, de cele specifice activității de exploatare feroviară și vor fi inclusiv automate de bilete.

Poduri CFR reabilitate în Bihor

„În cadrul celor 4 loturi de lucrări vor fi modernizate 244 de poduri și podețe, 4 tuneluri feroviare - Stana (fir I și II), Șuncuiuș și Peștera, 14 pasaje inferioare/superioare, iar toate cele 74 de treceri la nivel cu calea ferată vor avea bariere automate, inslusiv sistem video de monitorizare a traficului în zona pasajelor”.

Electrificarea și modernizarea căii ferate între Cluj Napoca și Episcopia Bihor este cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord - Vest.

Valoarea totală a investiției este de 7,66 miliarde lei, fără TVA, iar finalizarea celor 4 contracte este estimată pentru perioada 2026/2027 (36 luni de la aprobarea proiectului tehnic).

Finanțarea lucrărilor este asigurată prin PNRR.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Pinonel
Tu știi ca au fost Ciolacu și Grindeanu sa taie PAMBLICA la ORADE, să-și ia și ei MERITELE, su NEMTUDOM ??? ::::::))))
Postat 27 Martie 2024, 22:15 de Sandu2100
.......
In tara in care baiatu-care-n-are-bacu e premier, ce mai conteaza ca plagiezi munca altuia.... 26.03.2024, ora 16:18, articol in hotnews.ro https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-27006234-cat-vor-face-trenurile-cluj-pana-frontiera-ungaria-dupa-vor-terminate-lucrarile-modernizare-valoare-peste-9-miliarde-lei.htm
Postat 27 Martie 2024, 12:44 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON