URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
18 Februarie 2024, 13:27

Cât durează o călătorie cu trenul București – Oradea și care sunt cele mai lente linii din țară

Cât durează o călătorie cu trenul București – Oradea și care sunt cele mai lente linii din țară Foto arhivă, generic
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

O analiză Hotnews arată că în România trenurile cele mai rapide ating 160 km/h, dar cele mai lente au lungi porţiuni în care nu depăşesc de 20-25 km/h. 

Oradea-București, aproape 15 ore!

O călătorie cu trenul pe ruta Bucureşti – Oradea, de exemplu, cu trenul IR 78 durează 14 ore şi 50 minute.

Ruta lungă de 711 km ajunge în Bihor prin sudul ţării, via Videle – Caracal – Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane ... Timişoara – Arad.

Conform sursei citate, trenul are o viteză medie de 48 km/h, din cauza multiplelor restricţii de pe magistrala 100, dar şi fiindcă sunt restricţii între Timişoara şi Arad. De asemenea, timpul mare de staţionare în mai multe gări contribuie la timpul total mare al călătoriei: staţionează 15 minute la Caransebeş, 13 minute la Chişineu-Criş şi 25 de minute la Arad unde sunt detaşate vagoane pentru Budapesta.

Există şi varianta să ajungi de la Oradea în Capitală via Cluj - Napoca – Blaj – Braşov – Ploieşti – Bucureşti, însă traseul este mai anevoios pentru că între Cluj şi Oradea trenurile au fost înlocuite de autobuze din cauza lucrărilor de electrificare a căii ferate. Sunt cinci autobuze ale operatorilor privaţi, care fac 4 ore şi 25 minute pe cei 150 km. 

Astfel, pentru această rută timpul total depăşeşte 13 ore şi se adaugă disconfortul cauzat de schimbarea la Cluj – Napoca a trenului cu autobuzul.

Cele mai lente linii

De asemenea, trenul Timişoara – Iaşi parcurge 815 km în 17 ore, cu o viteză medie de 48 km/h, iar Bucureşti – Deva, via Craiova – Petroşani face 10 ore şi 17 minute pe 463 km, cu o medie de 45 km/h.

Pe traseul Timişoara - Sânnicolau Mare, care se întinde pe o distanţă de doar 63 km, trenurile ajung să circule cu viteze medii cuprinse între 18 şi 25 km/h. Astfel, călătoria durează între 2 ore şi 49 de minute şi 3 ore şi 33 de minute. În anii '90, vitezele medii depăşeau 40 km/h, iar chiar şi comparativ cu anul 1929, trenurile de astăzi par să fi regresat, unul dintre cele mai rapide trenuri din acea vreme făcându-şi drumul în 2 ore şi 14 minute pe aceeaşi distanţă.

Situaţia nu este mult diferită pe alte trasee, cum ar fi Bistriţa Nord - Bistriţa Bârgăului, unde vitezele medii sunt şi ele sub 23 km/h pe o distanţă de 29 km. Aici, trenurile pot ajunge să circule şi cu o viteză de numai 17,5 km/h.

Pe traseul Sfântu Gheorghe - Breţcu, cu o lungime de 72 km, situaţia nu este mai bună, cu trenuri ce par a se mişca în ritmuri din alt secol. Vitezele medii sunt între 20 şi 25 km/h, iar trenurile fac între 2 ore şi 49 minute şi 3 ore şi 40 minute. Cu maşina distanţa este de 52 km şi drumul durează sub o oră.

Articolul vorbeşte, printre altele, despre fecvenţa redusă a trenurilor, staţiile abandonate şi pline de gunoaie, şi infrastructura feroviară care suferă de rugină şi degradare. 

"Se vede la fiecare km că nu a mai "trecut" pe acolo niciun val de modernizare de multe zeci de ani", scrie Hotnews, arătând că peste 40 de linii secundare de cale ferată s-au închis în ultimii 35 de ani.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON