URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 20 APRILIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E lungă şi tristă povestea cu dealul Ciuperca. Un proiect prost, o implementare superficială şi consecinţele nu au întârziat să apară. Sigur, constructorul se va apăra dând vina pe proiectant, iar acesta pe executant. Dar orice inginer cu puţină experienţă şi-ar fi dat seama că e riscant să pui în operă o lucrare cu studiul geo făcut pe genunchi, în birou.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu, titlul nu e o glumă! Dacă Sandu Lungu, carismaticul luptător care a pus Bihorul pe hartă cu pumnul său necruţător şi dimensiunile sale respectabile, s-a pus în fruntea unei "armate" de protestatari cu care a bătut străzile Oradiei, dacă a pus mâna pe megafon pentru a se adresa mulţimii, asemenea unui lider politic, nu e de glumă...
Zic şi eu
Adrian Cris
În timp ce la Bucureşti pluseriştii înfuriaţi de mazilirea Arhanghelului Vlăduţ ameninţă cu ieşirea de la guvernare şi sunt iluminaţi de revelaţia că Ludovic Orban, până mai ieri personificarea "Ciumei galbene", este de fapt "partener de nădejde", nu ca rockerul Cîţu, cel degrabă vărsător de sânge de om nou nevinovat, în Oradea cele două formaţiuni îşi pregătesc în pace şi armonie, împreună cu UDMR, împărţirea instituţiilor deconcentrate din judeţ.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Când l-au numit la Sănătate a doua oară, Vlăduţ a fost asemenea unui ginerică intrat într-o familie mafiotă supraprotectivă cu tânăra mireasă, familie care deţine controlul total asupra vieţii tânărului cuplu, inclusiv asupra aspectelor intime dintre cei doi tineri însurăţei. Doar că în cazul acesta, Sănătatea nu e tinerică deloc, e mai degrabă o hoaşcă rămasă nemăritată până la adânci bătrâneţi, care a uitat vremurile în care era tânără şi frumoasă, şi căreia îi place acum doar să se lase mulsă pervers şi să consume tineri imberbi cu carnea rozulie şi fragedă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Considerați că după vacanța de Paști ar trebui reluate cursurile în şcoli, cu prezență fizică?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Odată cu publicarea deciziei în Monitorul Oficial, nicio persoană nu va putea fi încarcerată până la motivarea hotărârii definitive de condamnare, indiferent dacă vorbim de o decizie în ultim grad de jurisdicţie sau de o sentinţă de primă instanţă neatacată. Ca atare, în viitorul imediat apropiat, nicio sentinţă penală nu va putea fi pronunţată înainte de a fi motivată...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Campania de vaccinare gratuită a fetiţelor din clasa a IV-a reprezintă o şansă reală de prevenţie a cancerului de col uterin, boală a cărei mortalitate ne situează pe primul loc în Europa. Din păcate, politizarea şi informarea defectuoasă privind beneficiile acestei campanii, care s-a dorit a fi onestă şi benefică pentru sănătate, a determinat refuzarea vaccinării de către mulţi, mult prea mulţi părinţi, în necunoştinţă de cauză...
29 Iunie 2016, 17:33

Şeful CNADNR despre Autostrada între Borş şi Suplac: În iarnă, proiectul era "în moarte clinică"

Şeful CNADNR despre Autostrada între Borş şi Suplac: În iarnă, proiectul era 'în moarte clinică' foto: arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După ce fostul ministru al Marilor Proiecte din Guvernul Ponta, Dan Şova, a reziliat în 2013 contractul încheiat de Guvernul Năstase cu compania americană Bechtel pentru construirea Autostrăzii Transilvania, iar în 2014 a fost încheiat un alt contract, de către şeful de atunci al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga, cu grupul de firme spaniole Corsan - Corviam Construccion - Consinit - Road Consulting & Design Solutions şi Via Design, până în acest an nu s-a mai întâmplat nimic.

Dezvăluirea a fost făcută miercuri de către actualul şef al CNADNR, Cătălin Homor, cu ocazia vizitei făcute împreună cu ministrul Transporturilor Dan Costescu pe şantierul DN 76 Oradea – Deva.

Abia la proiectul tehnic

 "Acesta a fost încă unul din proiectele blocate care păreau să nu aibă nicio şansă la începutul anului. La puţine săptămâni după învestirea mea, când am fost audiat în comisia de buget-finanţe, parlamentarii din zona dumneavoastră au ridicat această problemă a autostrăzii şi nu aveau nici ei o mare speranţă în privinţa lui", a declarat ministrul Dan Costescu.

"Stadiul proiectului era oarecum în moarte clinică", a confirmat şi şeful CNADNR, Cătălin Homor, adăugând: "Noi aveam cea mai la îndemână, cea mai uşoară variantă, să reluăm licitaţia, dar singurul care avea de pierdut era proiectul în sine, pentru că mai conservam situaţia încă doi ani, ceea ce pentru mine a fost de neacceptat. În consecinţă, ne-am mobilizat şi putem spune că proiectul a început să mişte".

Concret, şeful CNADNR a dezvăluit că asocierea firmelor spaniole abia a refăcut proiectul tehnic pentru reluarea lucrărilor la autostradă pe tronsonul din Bihor, iar acesta a trebuit revizuit, după observaţiile dirigintelui de şantier – societatea franceză Aegis - şi ale Companiei, proiectul tehnic revizuit fiind predat de firmele spaniole către CNADNR pe 10 iunie, urmând să fie analizat în Comisia Tehnico-Economică a Companiei miercurea viitoare, iar apoi să înceapă lucrările propriu-zise, însă numai după actualizarea acordului de mediu şi a autorizaţiei de construcţie.

Probleme

"Au existat probleme de vechime, s-a schimbat şi configuraţia terenului, au apărut şi contaminări (n.r. – degradări ale lucrărilor făcute de Bechtel în trecut), dar s-au schimbat şi normele de proiectare, au apărut euro-codurile de proiectare", a explicat şeful CNADNR motivul pentru care a fost necesară refacerea proiectului iniţial, după rezilierea contractului cu Bechtel.

"Proiectul a fost trimis acum la Companie, se află în Comisia Tehnico-Economică, săptămâna viitoare, miercuri, este programată analizarea lui. Dacă specialiştii noştri îl aprobă, va fi predat spre execuţie, după ce va fi revizuit acordul de mediu la Agenţia Naţională de Mediu, cu consecinţa că şi autorizaţia de construcţie va trebui completată".

Potrivit lui Homor, lucrările la tronsonul 3C, pentru care licitaţia a fost câştigată în 2013 de grupul de firme spaniole Corsan - Corviam Construccion - Consinit - Road Consulting & Design Solutions şi Via Design în schimbul sumei de 710 milioane lei fără TVA, vor putea fi reluate în cursul acestui an, termenul de finalizare fiind de 24 luni.

Citiţi pe această temă şi articolul "CNADNR, veşti proaste despre Autostrada Borş - Suplacu de Barcău: constructorii spanioli se ceartă între ei şi întârzie cu hârtiile"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
gurist
Astia de la CNADNR isi bat joc de noi pe toate drumurile.Nufac nici ce depinde de ei.Sa mai repare si alte DN din judet.Si nu cu praf de asfalt.
Postat 01 Iulie 2016, 08:25 de GORON
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0937 RON
  • 1 EUR = 4.9261 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON