URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
29 Iunie 2016, 17:33

Şeful CNADNR despre Autostrada între Borş şi Suplac: În iarnă, proiectul era "în moarte clinică"

Şeful CNADNR despre Autostrada între Borş şi Suplac: În iarnă, proiectul era 'în moarte clinică' foto: arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După ce fostul ministru al Marilor Proiecte din Guvernul Ponta, Dan Şova, a reziliat în 2013 contractul încheiat de Guvernul Năstase cu compania americană Bechtel pentru construirea Autostrăzii Transilvania, iar în 2014 a fost încheiat un alt contract, de către şeful de atunci al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga, cu grupul de firme spaniole Corsan - Corviam Construccion - Consinit - Road Consulting & Design Solutions şi Via Design, până în acest an nu s-a mai întâmplat nimic.

Dezvăluirea a fost făcută miercuri de către actualul şef al CNADNR, Cătălin Homor, cu ocazia vizitei făcute împreună cu ministrul Transporturilor Dan Costescu pe şantierul DN 76 Oradea – Deva.

Abia la proiectul tehnic

 "Acesta a fost încă unul din proiectele blocate care păreau să nu aibă nicio şansă la începutul anului. La puţine săptămâni după învestirea mea, când am fost audiat în comisia de buget-finanţe, parlamentarii din zona dumneavoastră au ridicat această problemă a autostrăzii şi nu aveau nici ei o mare speranţă în privinţa lui", a declarat ministrul Dan Costescu.

"Stadiul proiectului era oarecum în moarte clinică", a confirmat şi şeful CNADNR, Cătălin Homor, adăugând: "Noi aveam cea mai la îndemână, cea mai uşoară variantă, să reluăm licitaţia, dar singurul care avea de pierdut era proiectul în sine, pentru că mai conservam situaţia încă doi ani, ceea ce pentru mine a fost de neacceptat. În consecinţă, ne-am mobilizat şi putem spune că proiectul a început să mişte".

Concret, şeful CNADNR a dezvăluit că asocierea firmelor spaniole abia a refăcut proiectul tehnic pentru reluarea lucrărilor la autostradă pe tronsonul din Bihor, iar acesta a trebuit revizuit, după observaţiile dirigintelui de şantier – societatea franceză Aegis - şi ale Companiei, proiectul tehnic revizuit fiind predat de firmele spaniole către CNADNR pe 10 iunie, urmând să fie analizat în Comisia Tehnico-Economică a Companiei miercurea viitoare, iar apoi să înceapă lucrările propriu-zise, însă numai după actualizarea acordului de mediu şi a autorizaţiei de construcţie.

Probleme

"Au existat probleme de vechime, s-a schimbat şi configuraţia terenului, au apărut şi contaminări (n.r. – degradări ale lucrărilor făcute de Bechtel în trecut), dar s-au schimbat şi normele de proiectare, au apărut euro-codurile de proiectare", a explicat şeful CNADNR motivul pentru care a fost necesară refacerea proiectului iniţial, după rezilierea contractului cu Bechtel.

"Proiectul a fost trimis acum la Companie, se află în Comisia Tehnico-Economică, săptămâna viitoare, miercuri, este programată analizarea lui. Dacă specialiştii noştri îl aprobă, va fi predat spre execuţie, după ce va fi revizuit acordul de mediu la Agenţia Naţională de Mediu, cu consecinţa că şi autorizaţia de construcţie va trebui completată".

Potrivit lui Homor, lucrările la tronsonul 3C, pentru care licitaţia a fost câştigată în 2013 de grupul de firme spaniole Corsan - Corviam Construccion - Consinit - Road Consulting & Design Solutions şi Via Design în schimbul sumei de 710 milioane lei fără TVA, vor putea fi reluate în cursul acestui an, termenul de finalizare fiind de 24 luni.

Citiţi pe această temă şi articolul "CNADNR, veşti proaste despre Autostrada Borş - Suplacu de Barcău: constructorii spanioli se ceartă între ei şi întârzie cu hârtiile"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
gurist
Astia de la CNADNR isi bat joc de noi pe toate drumurile.Nufac nici ce depinde de ei.Sa mai repare si alte DN din judet.Si nu cu praf de asfalt.
Postat 01 Iulie 2016, 08:25 de GORON
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON